تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۰۶۰۵۹
شهرداری یاسوج و گلایه‌های مردم بررسی شد

افکار عمومی و شهرداری یاسوج

۰
کبنا ؛در کنار اقدامات خوب شهرداری یاسوج در حوزه عمرانی، زیباسازی، ایجاد فضای سبز، جدول گذاری، آسفالت معابر و خیابان‌های استان و تکمیل پروژه‌های مهمی همانند پل سوم و چهارم بشار، بعضی از شهروندان یاسوجی گلایه‌های زیادی نسبت به کنده‌کاری‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر یاسوج دارند.
یکی از شهروندان در تماس با خبرنگار کبنا می‌گوید: «خيابان جنب پمپ گاز در بلوار مطهري پشت آب منطقه‌اي قريب به شش ماه است كندن و تبديل به يكه چاله اي شده است و كسي ظاهرا دنبال پركردن آن نيست لطفاً به مسئولين شهرداري اعلام نماييد فكري به حالش نمايند.»
همچنین شهروند دیگری بیان کرد: «واقعاً شهرداری یاسوج کارش قابل تحسین است که با مقاومت و تلاش وانت بارها را جمع آوری کرد.»
یک شهروند دیگر نیز می‌گوید: «خیابان 16 متری نیروی انتظامی شهرک جهاد یاسوج حدود شش ماه ست که آبفای شهری لوله فاضلاب کشیده و خبری از آسفالت نیست همچنان دست انداز و چاله چوله است. ضمناً هیچگونه تابلویی جهت راهنمایی مردم در این خیابان نصب نگردیده و کسانیکه منطقه را بلد نیست، خیلی سر در گم می‌شود، لطفا تا حصول نتیجه پیگیری نمایید.»
اگر چه بیش از 80 درصد کنده‌کاری‌ها مربوط به شرکت‌های خدمات رسان هستند و ربطی به شهرداری یاسوج ندارد، اما با این همه مردم آن را به چشم شهردار می‌بینند و توقع رفع این مشکلات را دارند.
عملکرد شهردار و شورای شهر یاسوج را نمی‌توان نادیده گرفت، تیم جدید مدیریت شهری عدالت خدمات را مدنظر قرار دادند و با چرخی در سطح شهر متوجه می‌شوی که در نقاط مختلف یاسوج، پروژه‌های در حال انجام است. عملیات نصب لوله های پل موقت و جدول گذاری پروژه اتصال شهرک جوشکاران به پل امامزاده مختار (ع) با اعتبار 10 میلیارد ریال در حال اجراست. با اتمام این پروژه نگرانی اهالی این منطقه نیز برطرف خواهد شد. جاده دسترسی به بیمارستان امام سجاد(ع) و مشارکت دادن مردم در مسائل مختلف شهر، آسفالت خیابان‌ها و ...از جمله اقدامات شهرداری به شمار می‌رود. مردم قدردان هر کار خوبی از سوی مسؤولان هستند برای نمونه در چند وقت اخیر اقدامی خوب در حوزه ورزش از سوی شورا و شهرداری صورت گرفت و مسابقاتی تحت عنوان جام شهر پاک در جریان است که بسیاری از جوانان و نوجوانان را سرگرم خود کرده است.
اما آن روی سکه هم ایراداتی مطرح می‌شود که مانعی است برای کارها، فارس در این باره می‌نویسد شهر یاسوج هم ظرفیت‌های بالایی برای تحول در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری دارد و هم با تهدیدهای جدی از جمله افزایش روزانه حاشیه‌نشینی روبروست.
از سویی همه ظرفیت‌های خدادادی از جمله کوه و جنگل و آبشار و رودخانه و سرسبزی و آب و هوای خوب و مطبوع را در خود دارد که باید از این همه ظرفیت برای تحول در اقتصاد این شهر استفاده کرد.
از طرف دیگر هر روزه شاهد مشکلات ریز و درشتی هستیم که اجازه نفس کشیدن از شهر یاسوج را می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به برخی منفعت‌طلبی‌ها و سودجویی‌ها اشاره کرد که نمونه آن را می‌توان در کمک مستقیم مسوولان به رواج حاشیه‌نشینی آن هم تنها برای بهر‌ه بردن از منافع تبلیغاتی و انتخاباتی اشاره کرد.
شوراهای اسلامی چند دوره اخیر هم علی‌رغم زحماتی که برای تحول در شهر متقبل شده‌اند اما نشان داده‌اند که گاه دلسوزی برای مردم را فدای مطامع جریانی و خانوادگی و طایفه‌ای قرار داده‌اند.
این‌ها مشکلاتی است که شهر یاسوج را در منگنه قرار داده و موجب شده تا نفس‌های پایتخت طبیعت ایران به شماره بیفتد.
اما روی سخن امروز ما با شهرداری یاسوج و نیاز به تحولی است که باید مدیریت شهری برای آن چاره‌اندیشی کند.
طی چند روز گذشته شاهد تغییر در مدیریت شهرداری یاسوج در حوزه‌های مختلف از آتش‌نشانی گرفته تا فضای سبز و آرامستان‌ها و امور بانوان و سایر دوایر بودیم.
هر چند برخی آن را تعبیر به زلزله هفت ریشتری ناشی از تغییرات سیاسی در بدنه شورای شهر و جابجایی اکثریت و اقلیت کرده‌‌اند و عده‌ای دیگر هم آن را مطابق با اصلاح و مر قانونی می‌دانند اما هر چه هست باید بدنه مدیریتی جدید شهرداری یاسوج تکانی به خود داده و برای کمک به رفع مشکلات عدیده شهر یاسوج نستهن مقدم شهردار آنی شهر را در مقابل افکار عمومی یاری کنند.
مردم اکنون از بسیاری مشکلات در شهر یاسوج از جمله وضعیت بسیار بد خیابان‌ها و کوچه‌ها و معابر گلایه‌مندند و یا حوزه‌های دیگر از جمله بی‌توجهی به حوزه فرهنگ و هنر که یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌هاست رضایت ندارند و منتظر اقدام هستند.
شهر یاسوج برای پویایی و تحول نیاز به حرکتی جدی و عزمی راسخ از سوی همه مسؤولان استانی و شهرستانی و به خصوص بدنه شهرداری به عنوان متولی اصلی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شهردار و شورا بسیار ضعیف هستند و توانایی برآوردن خواسته های مردم را ندارند
پردل
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار توانمند که با وجود بد ملایمتی ها و تنگ نظری های عده ای ،با توان و پرقدرت برای عمران و آبادی یاسوج تلاش می کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1