تاریخ انتشار
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۸۵۴
جمعه‌ای که همیشه در یاد کهگیلویه و بویراحمدی‌ها می‌ماند

آدینه سلامت

۱
کبنا ؛
جمعه (7 دی ماه 97) روزی است که شاید هیچ وقت در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آنچه که در آینده بیشتر احساس و دیده می‌شود، فراموش نخواهد شد. تغییر در شیوه مدیریت‌ استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفت، او از همان ابتدا بر روی پروژه‌های بزرگ استان تاکید کرد و برای تکمیل آنها خود پروژه‌ها را رصد می‌کرد، گاهی هم شبانه پروژه‌ها را بازدید می‌کرد.
احمدی برای اینکه هر چه سریعتر پروژه‌های بزرگ را به سر و سامان برساند، هم معاون کارکشته‌ای را بالای سر پروژه‌ها گذاشت و هم خود کارها را در استان و مرکز ایران دنبال می‌کرد. با حضور او تکلیف پل سوم، بیمارستان بزرگ شهید جلیل یاسوج، باشت و پل چهارم بشار و ... مشخص شد. بدون شک در مسیر بهبود نظام سلامت استان تلاش‌های اورنگ ایلامی و همکارانش در به ثمر رساندن پروژه‌های سلامت قابل چشم پوشی نیست، موضوعی که دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی معاون وزیر بهداشت بر روی آن هم صحه گذاشت و در حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان در مجلس و سایر مدیران‌کل استان، گفت: من از آقای ایلامی و همکارانش تشکر می‌کنم که شبانه‌روز پیگیر این پروژه‌ها بودند.
برای اینکه پروژه‌های سلامت رسماً به مردم واگذار شود، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح روز جمعه 7 دی ماه 97، مورد استقبال مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و در بدو ورود با حضور وزیر بهداشت مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید دکتر قربانعلی جلیل به بهره‌برداری رسید.

 بیمارستان 294 تختخوابی شهید جلیل یاسوج در زمینی به مساحت50 هزار متر مربع و زیر بنای 24 هزار و 800 متر مربع احداث شد.
این بیمارستان در 8 طبقه و دارای 32 بخش تخصصی و فوق تخصصی است که با اعتباری بالغ بر  170 میلیارد تومان احداث و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و راه اندازی شد.
 سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد پس از افتتاح بیمارستان بزرگ 283 تختخوابی شهر یاسوج اظهار کرد: شرایط استان‌های محروم را خوب می‌دانم که باید از همه مدیران در دولت‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم تشکر کرد.
وزیر بهداشت دولت‌های یازدهم و دوازدهم ادامه داد: در همه استان‌های محروم کار انجام شده که در دیدارهایی که از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در چند وقت اخیر داشتم محسوس بود.
وی اداره یک کشور را مدلی از اداره یک خانواده دانست و گفت: همه ما مشکلات کشور را می‌دانیم اما مدیرانی که در استان‌ها خدمت می‌کنند بیشتر از ما که در ستاد هستیم مشکلات مردم را می‌بینند و با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.
قاضی‌زاده هاشمی به گرفتاری‌های مردم در حوزه اشتغال  و معیشت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این در حوزه آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق گرفتن‌ها و عدم ازدواج هم مشکلات زیادی وجود دارد که ما مسؤولان باید پاسخگو باشیم.
وزیر دولت یازدهم و دوازدهم به مشکلاتی که برای خانواده‌ها و کشور به وجود آمده و دلیل اصلی این مشکلات اشاره کرد و گفت: اگر در خانواده‌ها پدران و مادران قدرت نه گفتن داشتند و نه گفتن را مانند بله گفتن می‌دانستند بسیاری از مشکلات امروزی را نداشتیم.
وزیر بهداشت به مصیبت‌هایی که برای اداره کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: وقتی به فکر حل مشکلات از این ستون به آن ستون و حفظ وضع موجود هستیم مشکلات پابرجاست.
قدرت نه گفتن نداریم و همه متهم به ناکارآمدی می‌شویم/به بازنشستگان صادقانه بگوییم که نداریم
قاضی‌زاده هاشمی به مشکلاتی که وجود دارد اشاره کرد و با پرسش از رئیس کمیسیون  بودجه مجلس که برای هر نفر یارانه پنهان چه میزان داده می‌شود خاطرنشان کرد: تا 10 میلیون تومان به هر نفر یارانه پنهان داده می‌شود که البته جور دیگری می‌توانستیم وضعیت را اداره کنیم تا نخواهیم امروز در یاسوج بگوییم به میانگین کشوری تخت‌های بیمارستانی رسیده‌ایم.
وزیر بهداشت، حکومت‌داری را کار بسیار سختی دانست و گفت: درست مثل یک پدر که درآمد چندانی ندارد و تقاضاهای زیادی دارد وضعیت حکومت‌داری هم به همین شکل است.
قاضی‌زاده هاشمی به نداشتن راهبردها اشاره کرد و گفت: در برخی جاها کارهایی به صورت دیمی انجام شده و ثمره این می‌شود که به هر باغچه‌ای بیلچه‌ای بزنیم و هیچ عملی به دست نمی‌آید.
وزیر بهداشت با اشاره به برخی از اختلاف‌نظرهایی که از اول انقلاب روی اولویت‌های اقتصادی کشور وجود داشت اشاره کرد و گفت: اما راحل کشاورزی را اولویت می‌دانستند و برخی دیگر صنعت را اولویت می‌دانستند.
وی گفت: در همه این سال‌ها آب را هم هدر دادیم و امروز مایه تعجب است که در استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد هم مشکل آب داریم.
این وزیر دولت تدبیر و امید به مشکل مدیران اجرایی کشور هم اشاره کرد و گفت: ما مدیران باید قدرت و شهامت نه گفتن داشته باشیم اما اگر نه بگوییم بعضی می‌گویند مردمی نیستیم در حالی که اگر نتوانیم همه تقاضاها را پاسخ دهیم همه نظام متهم به ناکارآمدی می‌شود.
قاضی‌زاده هاشمی به مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد اشاره کرد و با بیان این که مشکلات بازنشستگان را هم داریم افزود: در بحث بازنشستگان وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که مشکلات را برطرف کند و امروز بازنشستگان بهداشت و درمان می‌گویند چطور است که بازنشستگان آموزش و پرورش و وزارت علوم مطالبات خود را گرفته‌‌اند و ما نگرفته‌ایم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد که از سال 94 هنوز پول بازنشسته‌ها داده نشده و باید صادقانه به آن‌ها بگوییم که نداریم؛ یک روزی داشتیم و دادیم ولی الان نداریم.
قاضی‌زاده هاشمی به سایر مشکلاتی که برای این وزارتخانه ایجاد شده اشاره کرد و با بیان دلایل گران شدن دارو با تاکید بر این که علی‌رغم همه مشکلات دارو تنها 9 درصد افزایش قیمت داشته است افزود: مواد پتروشیمی 150 درصد گران شده و 35 درصد ماده دارویی و قیمت قوطی 3 برابر شده و مشکلات چاپ و حمل و نقل و سایرین را هم باید به آن اضافه کرد و علاوه بر این کسری بودجه دانشگاه‌ها را داریم و بدهی بیمه‌ها را نیز به آن اضافه کرد که هزاران میلیارد تومان است.
*پروژه دوم افتتاح بیمارستان 32 تخت خوابی باشت
 در ادامه سفر وزیر بهداشت بیمارستان 32 تخت خوابی باشت به بهره‌برداری رسید.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در آئین افتتاحیه بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت اظهار داشت: این بیمارستان در کمتر از ۳ سال احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای بخش داخلی، اطفال، کودکان زنان و نوزادان است، ادامه داد: این مرکز درمانی همچنین دارای بخش تالاسمی، دیالیز و اتاق ویژه زایمان است.
وی بیان کرد: از امروز در این شهرستان ۳ پزشک متخصص تمام وقت فعالیت دارند که باید برای ماندگاری آنان مردم و مجموعه شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.
 ایلامی همچنین از فعالیت تعداد ۵ پزشک نیمه وقت در بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت خبر داد و افزود: این مرکز درمانی دارای دو اتاق عمل، کلینیک تخصصی و اتفاقات ۹ تخته است.
وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان به تجهیزات تخصصی و دستگاه های مدرن روز مجهز است که امیدوارم رضایت مردم را در پی داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تقدیر از خدمات حوزه بهداشت و درمان این استان در سال های اخیر گفت: تلاش مجموعه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی قابل تقدیر است.
دکتر علی محمد احمدی تصریح کرد: اجرای طرح بزرگ و انقلابی تحول سلامت به دلیل خدمات رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار مایه مباهات انقلاب اسلامی است.
 بیمارستان 32 تخت خوابی باشت در زمینی به مساحت 5 هزار متر و زیربنای 3 هزار و 700 متر مربع بنا و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

*پروژه سوم افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران
قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز با ورود به شهرستان گچساران مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران افتتاح کرد.
مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران با زیربنای ۳۰۰ متر مربع بنا نهاده و برای خرید تجهیزات آن ۴میلیارد تومان و بهسازی آن ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
این مرکز دارای بخش های اتاق عمل، آزمایشگاه، جنین‌شناسی، اتاق انتقال جنین، آندرولوژی، اتاق IUI (باروری)و اتاق PGD(تعیین جنسیت) است.
بزرگترین مرکز اورژانس استان در دهدشت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه افتتاح و به بهره برداری رسید.
*پروژه چهارم افتتاح پروژه اورژانس بزرگ شهرستان کهگیلویه
آخرین پروژه‌ای که وزیر بهداشت افتتاح کرد پروژه اورژانس بزرگ شهرستان کهگیلویه بود که با حضور مسؤولان استانی به بهره‌برداری رسید
 افتتاح پروژه اورژانس بزرگ شهرستان کهگیلویه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر اقدامات بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جهت کاهش مرگ و میرهای ناشی از حوادث و سوانح و ارتقا سطح خدمات دهی به مردم این شهرستان است.
روند ساخت اورژانس بزرگ شهرستان کهگیلویه از سال 94 آغاز شد که دارای یک طبقه و  70 تخت است و در زیر بنای 2 هزار و 200 متر مربع بنا شد.
مجموع اعتبارات هزینه شده برای بهسازی و تجهیز اورژانس شهرستان کهگیلویه ۱۰ میلیارد تومان گزارش شده است.


خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران بر هیچکس پوشیده نیست
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به خوبی اطلاع رسانی شوند هرچند خدمات انجام شده به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم بر هیچ کسی پوشیده نیست.
علی محمد احمدی در صحبت‌های با حضور وزیر بهداشت، با تاکید بر این که محرومیت کهگیلویه و بویراحمد تاریخی است، افزود: رژیم پهلوی از ارائه خدمات ابتدایی در این منطقه خودداری می‌کرد.
وی ضمن تشکر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برای افتتاح ۴ پروژه بزرگ حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: افتتاح این پروژه‌ها در ارتقاء شاخص‌های سلامت به طور مستقیم تاثیر دارد.
احمدی اذعان داشت: قبل و بعد از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۰۰ تخت فعال بیمارستانی در استان داشتیم که به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان، با افتتاح این پروژه‌ها، بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خرید و نصب تجهیزات پیشرفته در بیمارستان‌های بزرگ یاسوج و 32 تخت خوابی باشت را از اقدامات بزرگ در حوزه بهداشت و درمان استان دانست و افزود: امیدوارم در آینده نه چندان دور شاهد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا در این حوزه باشیم.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی یاسوج تا قبل از سال ۹۲ کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تلاش‌های صورت گرفته تکمیل و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهربرداری رسید.
غلام محمد زارعی ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات بیمارستان یاسوج شده است که امیدواریم به زودی کلینیک درمانی یاسوج نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.
عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه خواستار پرداخت مطالبات پزشکان شد و ابراز داشت: انتظار می‌رود کمبودهای اقتصادی پروژه‌های افتتاحی برطرف شود.
نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی نیز از مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمدقدردانی کرد و یادآور شد: هم اکنون در حوزه بهداشت و درمان کارهای بزرگی انجام و خدمات خوبی ارائه شده است.
غلامرضا تاجگردون خاطر نشان کرد: برای انجام کارهای مردم به ویژه در حوزه بهداشت و درمان تمامی افراد مسئول خواهند بود.
اگر جمعه 7 دی‌ماه 97 را به عنوان جمعه یا آدینه سلامت کهگیلویه و بویراحمد نامگذاری شود، بی‌راهه نرفته‌ایم.
قطار پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد باید شتاب بیشتری بگیرد و این مستلزم همدلی، همکاری، اتحاد و مسوولیت‌پذیری و همراهی مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین
Iran, Islamic Republic of
پروژه های افتتاح شده در سطح استان مربوط به پروژه های نیمه تمام دولت دکتر احمدی نژاد بودند اکثراً در آن زمان بالای 70 درصد پیشرفت داشتند که تحت عنوان پروژه های دولت تدبیر افتتاح شدند!!!!!
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1