تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۴۰۵۸۱۳
کبنا گزارش می‌دهد

کهگیلویه و بویراحمد ورزشی شد / پشت پرده کیست؟

۰
کبنا ؛ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد دو و سه سالی است که رونق گرفته و همه هیئت‌های ورزشی فعال و در حین برگزاری مسابقات، دوره‌های آموزشی و یا اعزام تیم هستند، هیئت‌های بدنسازی، دومیدانی، هندبال، بستکبال، فوتبال، ورزش همگانی و سایر هئیت‌های ورزشی استان فعال شده‌اند. به سراغ هر کدام از مسوولان هیئت‌های ورزشی که می‌رویم، نام سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان در میان است و قدردانی از او کلام اول حرف‌شان هست.

برخی مدیران نیروی جوانان را مانعی برای پیشرفت خود می دانند
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد گفت :برخی مدیران نیروی جوانان را مانعی برای پیشرفت خود می دانند.
 مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد گفت :برخی مدیران نیروی جوانان را مانعی برای پیشرفت خود می دانند.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه جوانان خود را در سود و زیان جامعه شریک و ذی نفع می دانند افزود: باید قبول کنیم که نتوانسته ایم از ظرفیت های جوانان به نحو احسن استفاده کنیم.
وی با ابرازخرسندی از توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد دراداره کل ورزش و جوانان استان طی چند سال گذشته ،از تلاش معاونت فرهنگی و امور جوانان ، دبیران ، سمن ها و تشکل های مردم نهاد تقدیر کرد و گفت :مدیران ما باید باور کنند که سازمان های مردم نهاد مانع کار آنها نیستند،بلکه می توانند بازوی حمایتی آنها در بسیاری از حوزه ها باشند.
علوی درادامه خواستار الگو برداری از استان های موفق در فرصت دادن به سازمان های مردم نهاد شد و بیان کرد: وجود تشکل های مردم نهاد جامعه را از اداره به صورت خود رایی به سمت افزایش مشارکت اجتماعی هدایت می کند.
وی بابیان اینکه بها دادن به سازمان های مردم نهاد یعنی مشارکت دادن بخش عمده از جمعیت جامعه که عموما جوان هستند، تصریح کرد: باید بپذیریم که جامعه را باید به شیوه مشارکت در تصمیم‌گیریها، برنامه‌ریزی و اداره امور‌، اداره کرد چرا که از یک سو ظرفیتها برای جلب مشارکت و حضور مردم بالا رفته است و از سوی دیگر مسائل پیچیده‌تر از آن هستند که به وسیله تعداد معدودی قابل حل ‌باشند.

ورزش همگانی به عامل اساسی درتامین سلامتی وایجاد نشاط در جامعه تبدیل شود
مدیرکل ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت :ورزش همگانی به عامل اساسی درتامین سلامتی وایجاد نشاط در جامعه تبدیل شود.
سید محمد تقی علوی هیات همگانی استان یکی از مهمترین هیات های استانی دانست و افزود: به منظور فراهم ساختن امکانات و بستر مناسب جهت ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان و همچنین بالا بردن سطح مهارت های ورزشی ،باید تمام انجمن های این هیات بابرنامه ریزی دقیق واردفازعملیاتی شوند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه شعار فدراسیون ورزش های همگانی کشورمان ورزش برای همه است ، باید برنامه ریزی ها برمبنای نزدیک کردن مردم به ورزش باشد.
علوی خواستارافزایش سطح آگاهی مردم به امر ورزش، ایجاد انگیزه از طریق برگزاری جشنواره ها، مسابقات، سمینارها، کنگره ها و برگزاری کلاس های آموزشی، تهیه تجهیزات مورد نیاز رشته های مختلف درحوزه همگانی توسط هیات ورزش های همگانی استان و شهرستانها شد و گفت:می بایست با ایجاد تعامل با دیگر هیات های ورزشی ،کمیته همگانی تمامی رشته ها درسطح شهرستان فعال شوند.
وی هیات ورزش های همگانی را متولی گسترش فعالیت های ورزشی مردمی در سطح شهرستانها دانست و افزود: درمیان انجمن های این هیات برخی رشته ها به شدت مورد استقبال نسل جوان قرارگرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد وجود این جاذبه را یک اتفاق مثبت برای هدایت جوانان به سمت ورزش ارزیابی کرد و گفت:امروزوجود نسبت معکوس بین گرایش به سمت ورزش و بروز آسیب های اجتماعی در جامعه یک حقیقت اثبات شده است.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان با بیان اینکه جامعه شناسان بر این باورند که ساخت ورزشگاه‌های عمومی ، توجه به ورزش مدارس، تسهیل برای دسترسی مردم به ورزش و... عواملی هستند که درکشورهای توسعه یافته نظیر ژاپن ازآنها به عنوان عامل مهم کاهش دهنده ناهنجاری های اجتماعی یاد می شود افزود: اگر بپذیریم که بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی به دلیل بیماری های روحی و روانی و معضلات اجتماعی که افراد با آنها درگیر هستندایجاد می شود، می توان گفت با ورزش کردن می توانیم راه کوتاه و موثری را برای مقابله با این بحران در پیش بگیریم.

برای پیشرفت ورزش استان باید حواشی را کنار بگذاریم
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان این خبر و با بیان اینکه انجام کارهای خوب در ورزش می تواند سلامت جامعه را تضمین کند گفت : ورزشکارانی که به جایگاه قهرمانی می رسند دیگر متعلق به خودشان نیستند و افتخاری برای مردم تلقی خواهند شد به همین علت باید الگوی مناسبی برای جامعه باشند و مسیر خود را به درستی و در جهت فرهنگ ، مرام و دستورات دینی انتخاب نمایند .
علوی مدیرکل ورزش و جوانان حاصل ورزش را اخلاق دانست و تصریح کرد : ورزشکاران باید فرهنگ پهلوانی را در وجودشان بیشتر از قبل بروز دهند زیرا دستگاههای مختلفی مانند اداره ورزش و آموزش پرورش تلاش می کنند تا یک انسان موفق در جامعه رشد پیدا کند و برای مردم افتخار آفرینی کند .
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ورزش نقش تعیین کننده ای در صلح جهان دارد اظهار داشت : تورنمنتهای مهمی مانند جام جهانی ، المپیک و سایر رقابتها تاثیر بسزایی از اتحاد در بین جوامع مختلف دارد پس در کشور ماهم از ورزش می توان برای اتحاد ، توسعه و خدمت به مردم استفاده کرد .
علوی در ادامه افزود : برگزاری جلسات سالیانه هیات های استانی برای تبادل نظرات و مرتفع کردن مشکلات هیات است و با توجه به کارهای خوبی که در ورزش استان افتاده است نمی توان عقب ماندگیها را هم نادیده گرفت و اگر قصد ما پیشرفت ورزش در استان باشد باید حواشی را کنار گذاشته و با تمام توان به مدیران هیات کمک کنیم تا جایگاه ورزش در کشور سرآمد باشد .
مدیرارشد ورزش و جوانان کهگیلویه با بیان اینکه مشکلات ورزش نباید به جامعه سرایت کند گفت : خط قرمز ما در این اداره کل فقط کار است زیرا مردم از مسئولین خدمت صادقانه می خواهند و در حال حاضرورزش همگانی در جامعه رایج شده و ما مسئولین می بایست با فراهم ساخت امکانات و زیر ساخت ها در جهت نشاط و شادابی مردم تلاش کنیم و این مهم جزو با حمایت مسئولین استانی و کشوری میسر نخواهد شد .

برگزاری نمایشگاه چهل سالگی انقلاب و ورزش/ افتتاح ۲۴پروژه در استان
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه چهل سالگی انقلاب و ورزش در مرکز استان خبر داد.
محمد تقی علوی ظهر چهارشنبه در نشست شورای سیاست گذاری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: همچنین افتتاح ۲۴ پروژه ورزشی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.
علوی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی، ابراز داشت: در همین راستا مسابقاتی با محوریت استانی برگزار و همچنین میزبانی مسابقات کشوری را خواهیم داشت.
وی افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی با حضور سازمان های مردم نهاد نیز عملیاتی می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب‌ جشنواره فرهنگی ورزشی در پیست اسکی یاسوج اجرا خواهد شد.
وی افزود: پوشش برنامه های فرهنگی ورزشی ما در تمامی شهرستان ها خواهد بود و هدفگذاری های متعددی انجام شده است.
علوی برگزاری همایش های مختلف پیاده روی را از دیگر اقدامات دانست و اظهار کرد: تاکنون همایش های مختلفی در استان داشته ایم.

همایش ورزش صبحگاهی با مشارکت شبکه رادیویی دنا
 رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان گفت: این برنامه با مشارکت شبکه سراسری رادیو ورزش، صدا وسیمای استان، اداره کل ورزش وجوانان وهیئت ورزش‌های همگانی استان درپارک ولایت شهر یاسوج برگزارشد. برگزاری همایش ورزش صبحگاهی با مشارکت شبکه رادیویی دنا در یاسوج
رهامی با بیان اینکه ورزش همگانی زیر بنای توسعه ورزش قهرمانی در کشور است، افزود: باید با نگاه و برنامه ریزی دقیق به ورزش همگانی زمینه ارتقاء ورزش قهرمانی را مهیا کنیم.
وی گفت: با برنامه ریزی و مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنیم این برنامه در سال ۱۳۹۸ تداوم داشته باشد.
مدیر تولید صدای شبکه دنا نیز با بیان اینکه توسعه ورزش از جمله محور‌های فعالیت‌های رسانه است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناسبی در زمینه ورزش است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان بهره گرفت.
صابری با توجه به نقش ورزش در سلامتی جسم وروح ازاجرای ویژه برنامه ورزش صبح گاهی در شبکه دنا خبرداد و افزود: هرهفته برنامه ورزش صبح گاهی در رادیو دنا پخش و سال آینده نیز به صورت مستمر در "برنامه صبح دنا" در یکی از پارک‌های یاسوج به صورت زنده و مستقیم با حضور ورزش دوستان و ورزشکاران پخش می‌شود.

یاسوج میزبان لیگ بسکتبال جوانان باشگاههای کشور
دور رفت رقابت‌های بسکتبال گروه G لیگ جوانان باشگاه‌های کشور در سالن پوریای ولی یاسوج در حال برگزاری است.
عبدالرضا مرحمتی ناظر و سرپرست فنی فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یاسوج میزبان خوبی برای برگزاری این بازی بوده گفت: نفرات برتر در این بازیها شناسایی و به تیم ملی دعوت می شوند.
سرپرست هیات بسکتبال استان با بیان اینکه این مسابقات تا جمعه در یاسوج برگزار می شود گفت: یاسوج میزبان لیگ بسکتبال جوانان باشگاههای کشوراین رقابت‌ها با حضور تیم‌های پژوهان ماهشهر، آینده سازان اهواز، شمس تهران و خانه بسکتبال کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است.
پریسا پایمرد افزود: رقابت‌های لیگ جوانان باشگاه‌های کشور در سه گروه به صورت رفت و برگشت برگزار و در پایان از هر گروه دو تیم برتر راهی مرحله بعدی این مسابقات خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.اورزش گچساران تنها شهرستان ورزشی استان رابه نابودی کشونده.
بله چون حق گچساران بهش نمیده خوب شده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1