تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۰۵۸۰۸
اجرای پروژه آبیاری نواری اراضی لیشتر در 1200 هکتار:

تاج‌الدینی: مردم نخواهند، به زور نمی‌شود برای آنها کار کرد

۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای پروژه آبیاری نواری دشت لیشتر گچساران گفت: در این پروژه، باید مردم و کشاورزان مشارکت بیشتر و بهتری داشته باشند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، الیاس تاج‌الدینی به اتفاق مدیر آب و خاک خود از روند اجرای پروژه 1200 هکتاری دشت اسلام‌آباد و آب‌انجیر گچساران بازدید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر پای کار بودن این سازمان برای اتمام این پروژه توضیح داد: با احتساب طرح‌های قدیمی که به شبکه جدید متصل می‌شوند، تاکنون، 450 هکتار از اراضی دشت لیشتر به آبیاری نوین مجهز شدند.
وی افزود: در روستای اسلام‌آباد کار به خوبی پیش می‌رود اما انتظار همکاری بیشتری از سوی مردم و نماینده بهره‌برداران برای تحویل اراضی خود به جهاد کشاورزی و پیمانکار داریم.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: این پروژه برای یک هزار و 200 هکتار از اراضی این منطقه پیش‌بینی شده است و به هر میزانی که زمین‌های کشاورزی با مالکیت مشخص و بدون معارض تحویل جهاد کشاورزی شود، تجهیز آن‌ها به آبیاری‌های نوین به سرعت انجام می‌شود.
تاج‌الدینی با بیان اینکه کشاورزان روستای اسلام‌آباد به تازگی برای اجرای این پروژه در زمین‌های خود اعلام آمادگی کردند، گفت: تجهیز این اراضی نیز در دستور کار است.
وی تأکید کرد: واقعیت این است که بدون اشتیاق و مشارکت مردم حداقل در حوزه کشاورزی نمی‌شود کار خاصی کرد، ادامه داد: تاکنون کشاورزان این منطقه 15 درصد سهم مشارکت خود را در این پروژه پرداخت نکردند و از طرفی در تحویل اراضی برای اجرای طرح نیز مشکلاتی وجود دارد.
تاج‌الدینی بیان کرد: اعتبارات این طرح، 160 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است که تاکنون اعتبارات ملی آن جذب شده اما از اعتبارات استانی فقط 30 درصد آن به صورت اسناد خزانه اسلامی جذب شده است.
وی گفت: عملیات اجرایی این طرح در سطح 750 هکتار در حال انجام است که انتظار می‌رود، نماینده بهره‌برداران با رفع معارضات و موانع اجرایی، زمینه تکمیل به موقع این طرح مهم را فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1