تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۰۵۷۷۶
در نشست صمیمی مسوولان ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد با مردم یاسوج مطرح شد

گزارش کامل کبنا از شبی با قضات ارشد کهگیلویه و بویراحمد؛ شایعه‌ای که با حرکت مزارعی و صلوات بلند مردم پایان یافت (+تصاویر اختصاصی کبنا)

۰
کبنا ؛نشست صمیمی مردم با مسوولان ارشد قضایی  کهگیلویه و بویراحمد در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج مرکز استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، شب گذشته (سه شنبه 4 دی ماه 97) نشست صمیمی مردم با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مرکز استان در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار شد.
در این نشست «نیک‌مرام اصل» رئیس کل دادگاه‌های عمومی انقلاب، حجت الاسلام ساجدی رئیس شورای حل اختلاف استان، معاون فرهنگی دادگستری، وحید محمودی مقدم معاون دادستان، احمد مولایی معاون دادستان، موسوی معاون دادستان، ستار طالبی‌پور معاون دادستان و جمع دیگری از مسوولان قضایی استان گهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.
ایرادها را پای کلیت نظام و دستگاه قضا نگذارید
بعد از نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آیات و روایاتی به اهمیت مردم در نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: مردم داری از پایه‌های نظام اسلامی است و در واقع سرمایه نظام و اسلام همین مردم هستند.
وی هدف از حضور مسوولان ارشد قضایی در بین مردم و در مساجد را گره گشایی از کار مردم، شنیدن پیشنهادات و انتقادات سازنده آنان دانست و گفت: ما اینجا آمده‌ایم که ادای تکلیف کرده باشیم نسبت به مردم و این را تکلیف خودمان می دانیم که بین مردم و پاسخگوی آن‌ها باشیم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که ما داعیه این را نداریم که همه کارهایمان درست باشد و بالاخره شاید اشتباهی هم بکنیم، اما خدا را گواه می‌گیرم که هدف ما بر ارائه بهترین خدمات به شما مردم عزیز است و هر گاه هم اشتباهی انجام می‌گیرد، آن را به پای کلیت نظام و دستگاه قضا نگذارید و آن را به پای من مزارعی بگذارید. و اینطوری فکر نکنید که نمی‌خواهند کاری صورت بگیرد. امشب هم خدمت شماها هستیم که پیشنهادات و انتقادهای سازنده‌های و اظهارات شما بزرگواران را بشنویم.
 در ادامه و بعد از صحبت‌های کوتاه رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، مسوولان ارشد قضایی استان در گوشه ای مسجد صاحب الزمان (عج) نشستند و مردم هم رو در رو و چهار زانو در مقابل مسوولان قضایی می‌نشستند و حرف‌هایشان را می‌زدند. هر کس هر صحبتی که داشت می‌زد.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و مهرداد کرمی دادستان یاسوج کنار هم نشستند و حرف‌های مردم را یکی یکی و با گشاده رویی، حوصله و صبر می‌شنیدند و پاسخ‌های مناسبی هم می‌دادند.
 هر فردی که به حجت الاسلام مزارعی مراجعه می‌کرد، او با گفتن «یاالله» و نیم خیز شدن، مردم را کنار خود می نشاند و حرف‌هایش را دقیق و تا آخر گوش و پاسخ لازم را ارائه می‌داد.
مهرداد کرمی دادستان یاسوج نیز با تبسم‌های همیشگی‌اش با مردم صحبت می‌کرد و بعد از شنیدن مشکلات و اظهارات آنان توصیه‌های لازم را می‌کرد. مسوولان ارشد قضایی بدون هر گونه تشریفات اداری و قضایی شبی را کنار مردم بودند و این تفکر و سنت نظام دینی و علوی را که مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی و سیاسی هستند، را به منصه ظهور گذاشتند.
کمی آن طرف تر احمد مولایی و سید وحید محمودی مقدم معاونین دادستان نیز با طمأنینه به مراجعه کنندگان پاسخ می‌دادند. «وحید محمودی مقدم» از قضات جوان و خبره دادسرا می‌باشد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که اکثریت قضات استان جوان و تحصیل کرده دانشکده علوم قضایی هستند.
«ستار طالبی پور» و «سید وحید موسویان» دو معاون دیگر دادستان یاسوج هستند که نشستی داغ و صمیمی با مردم گوشه دیگر مسجد داشتند، تعدادی از مردم دور این دو حلقه زده بودند، طالبی پور گرم و رسا با مردم صحبت می‌کرد، «موسوی» کمی آرام تر صحبت می‌کرد، گاهی هم که لازم می‌شد تلفنی مشکلات مردم را پیگیری می‌کرد.
حجت الاسلام ساجدی رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی آرام نشسته بود، فردی به او مراجعه کرد و او شمرده پاسخش را داد.
«نیک مرام اصل» رئیس کل جوان دادگاه‌های عمومی انقلاب مرکز استان نیز پاسخگوی مردم بود، گاهی کوتاه و گاهی هم که لازم می‌شد، برای مردم توضیح می‌داد.
حلقه مردمی به دور حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان و مهرداد کرمی دادستان یاسوج آنقدر تنگ بود که هیچ گاه فکر نمی‌کردم، مسوولان قضایی که همیشه جدیت، ماده، تبصره و مواد قانونی را در جلسات رسمی به همراه خود دارند، اینگونه صمیمی، رو در رو، چهار زانو، چهره به چهره و با رأفت و مهربانی پای درد دل و سخنان مردم بنشینند. «رهبر انقلاب  می گویند،؛ قوه قضاییه باید «مظهر عدالت» و «ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم» برای احقاق حقوق فردی و عمومی باشد و اعتماد افکار عمومی را با تبلیغ درست یعنی انعکاس هنرمندانه و مؤثر واقعیات و عملکرد دستگاه قضایی و نیز حرکت و تحول مستمر درونی به‌دست آورد.»
بعد از صحبت‌های تک تک افراد با مسوولان قضایی استان، کارگران کارخانه قند یاسوج به دور حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری و مهرداد کرمی حلقه زدند و صحبت‌هایشان را بیان کردند.
 در ابتدا نماینده کارگران کارخانه قند با بیان این که از سال ۹۵ پی‌گیر وضعیت خود هستیم، اظهار کرد: اما متاسفانه مسوولان استانی هیچ گونه حمایتی از ما که نکردند از استانداری گرفته تا مدیران‌کل از طرف مقابل کارگران حمایت کردند.
 وی گفت: اما ما ناامید نشده و پی‌گیر حق خود از دستگاه قضایی هستیم و از رئیس‌کل دادگستری استان به عنوان قهرمان یاد می‌کنند.
 این کارگر کارخانه قند یاسوج همه ما می‌دانیم از روزی که رسیدگی به این پرونده آغاز شده همه فشارها روی شماست اما بدانید که این کارگران و همه مردم استان برای مبارزه با فساد و بی‌عدالتی پشت سر شما هستند.
 نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان گفت: که ما خواهان ابطال قرارداد و معامله فروش کارخانه قند یاسوج هستیم.
 در ادامه رئیس کل دادگستری استان با تاکید به این که قهرمان واقعی نه ما بلکه شهدا هستند خاطرنشان کرد: از روزی که این پرونده کلید خورده همه در دستگاه قضایی به خصوص دادستان کار خود را با قاطعیت انجام داده‌اند و پای کار هستند.
 وی افزود: این پرونده‌ای بزرگ و کلان کشوری است که از اینجا تا تهران پیگیر قضیه هستیم و با همکاری شما نکات پنهان قضیه را کشف خواهیم کرد همچنان که تاکنون تعدادی را از تهران برای جوابگویی احضار کرده‌ایم و به صورت ویژه پرونده در دست رسیدگی است.
 رئیس‌کل دادگستری استان تاکید کرد: که به دلیل وضعیت کارگران این کارخانه دستور داده‌ام که پرونده و موضوع ابطال معامله کارخانه قند به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور کار قرار گیرد.
 وی با بیان این که حرف شما حق است اما باید پشت همه موضوعات مطرح شده دلیل باشد خاطرنشان کرد: تلاش و پی‌گیری مو به مو و در چارچوب قانون برای رسیدگی به این پرونده انجام می‌شود.
اما در ادامه «طلایی» نماینده کارگران کارخانه خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان گفت که شنیده‌ایم دادستان با شما در پرونده کارخانه قند اختلاف‌نظر دارد.
غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان با شنیدن این صحبت نماینده کارگران این موضوع را رد کرد و دست دادستان را گرفت و بالا برد و گفت: ما هر دو یکی هستیم، در کنار هم، و برادر هستیم و اختلافی نیست و برای مبارزه با مفاسد در کنار هم دیگر هستیم.
پس از شنیدن این سخن رئیس‌کل و دست برادری دادن مدعی‌العموم و قاضی‌القضات حضار بلند صلوات فرستادند.
مردم حاضر در این دیدار مردمی اقدامات اخیر دستگاه قضا را موجب امیدواری بیش از پیش مردم به نظام دانستند و به اتفاق حاضرین بر این موضوع صحه می‌گذاشتند. آن‌ها بیان می‌کردند دستگاه قضا امید مستضعفان و مظلومان است.
یکی از حاضرین بعد از شنیدن حرف‌های رئیس دستگاه قضای استان و دیدن این وحدت و برادری بین حجت الاسلام مزارعی و کرمی اشک شوق ریخت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما که نظر ما رو چاپ نمیکنید ولی حداقل خودتون بخونید وبه افای مزترعی هم برسونید
چرا سالهای قبل این قدربا مردم صمیمی نبودن.
تو همه عکس ها مشخص هست. برید به فریاد مردم مظلوم بدبخت برسین
کاررگر
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود انشاالله ادامه داشته باشد.واقعا دستمریزاد خسته نباشید
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
بکار گیری فرزتدان مدیران در پروژه های عمرانی همان.ه و گرفتن حقوق میلیونی باعث فساد گشته و نتیجه آن تاخیر در تکمیل پروژه و عدم نظارت را بدنبال داشته
Iran, Islamic Republic of
چرانظرات رو نمیزنید
Iran, Islamic Republic of
چندتا کارگر کارخونه قند
چطور این چندسال اینطور نمیومدین
این مردم نبودن
Netherlands
با عرض خسته نباشید و خدا قوت به قاضی قضات جناب مزارعی بزرگوار
دوستانی که با ادبیات سخیف به مردم و حاج آقا مزارعی توهین میکنند کسانی هستند که جیره و مواجبشان قطع شده
این ها کارگران کارخانه قند هستند که به اسم اشتغالزایی از کار بیکار شدند و صدایشان را به جز حضرت مزارعی کسی نشنید.
.حکایت همان ضرب المثل به نام شما و به کام ما شده به اسم اشتغال برای مردم محروم وام و تسهیلات دریافت میکند
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت مدیران محترم سایت های خبری استان
خداوکیل همه ی ما از قشری ضعیف و کم توسعه ی استانی هستیم چرا این گونه اخبار را قبل از وقوع اطلاع رسانی نمی کنید که چه بسا یک نیازمندی مشکلش حل شود.
مثلا خود من سه سال مشکلی دارم که دنبال مسئولین قوه قضاییه هستم ولی نتوانستم انها را ببینم.
ولی مثل آب خوردن معاون فرهنگی اومد یاسوج سخنرانی کرد من هم خبردار نشدم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1