تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۷۴۷
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش سفر معاون وزیر کشور و استاندار به لوداب و دنا / دین‌پرست: تدوین سند اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد / حضور ۱۰۰ سرمایه گذار معروف کشور در کهگیلویه وبویراحمد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛معاون اقتصادی وزیر کشور و استاندار کهگیلویه وبویراحمد از پروژه‌های اقتصادی بویراحمد و دنا بازدید کردند.

دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و استاندار کهگیویه وبویراحمد با همراهی معاون اقتصادی استاندار، فرماندار بویراحمد، رئیس جهاد کشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با سفر به منطقه دنا و لوداب، پروژه های این مناطق را مورد بازدید قرار دادند.

 تدوین سند اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد در آینده نزدیک/۱۲ هزار میلیارد تومان با عاملیت ۴ بانک برای اشتغال روستایی/زمینه حضور ۱۰۰ سرمایه گذار معروف کشور در کهگیلویه وبویراحمد را فراهم می کنیم
بابک دین پرست در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های بویراحمد و دنا و در جمع مردم شهید پرور روستای عزیزی با بیان اینکه، سفرهای استانی به واسطه دستور وزیر کشور از مدت ها پیش آغاز شده است از تدوین سند اقتصادی برای استان کهگیلویه وبویراحمد در آینده نزدیک خبر داد.
معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه، پیش از این سند توسعه اقتصادی کردستان در ۱۰۱ بند تهیه شده است، عنوان کرد: این سند به دستور ریاست جمهور به ۱۸ وزارت خانه ابلاغ شده است.
وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: سند محرومیت زدایی سیستان در قالب ۴۸۶ بند تدوین و به ۲۴ دستگاه ابلاغ می شود.
دین پرست از تدوین سند اقتصادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: برای تهیه این سند ابتدا باید موانع پیش روی توسعه استان شناسایی شود.
وی بر شناسایی ظرفیت های استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت های گردشگری این استان مغفول مانده است.
دین پرست شناسایی مهم ترین موانع در مسیر توسعه، پروژه های نیمه کاره و آخرین وضعیت پروژه های مصوب گذشته را از عمده فعالیت های این تیم اقتصادی برشمرد و گفت: به عنوان نمونه ما ۹۳ پروژه را در مناطق مختلف کشور پیگیری کردیم که بعضی از این پروژه ها علی رغم پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی هنوز به بهره برداری نرسیده اند.
وی با اشاره به بررسی ۳ پروژه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: پروژه آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام تا کنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به علت کمبود اعتبار معطل ماند است و سد مخزنی تنگ سرخ نیز تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به جد پیگیر رفع مشکلات این پروژه ها هستیم.
دین پرست با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی متوسط به بالا است، اظهار داشت: به صورت ویژه مشکلات این واحدها را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.
وی خطاب به مسئولان استان عنوان کرد: ۵ پروژه مهم استان که بر زمین مانده و  باید در ستاد تسهیل در سطح ملی مطرح شود را شناسایی و اطلاعات آن را به ما ارائه دهند.
دین پرست با بیان اینکه هر استانی مشکلات خاص خود را دارد، بیان کرد: در این نظام خدمات شایسته ای به مناطق مختلف کشور انجام شده و اگر برخی استان ها از توسعه یافتگی کمتری برخوردارند به دلیل عقب ماندگی تاریخی در دوران ستم شاهی بوده است.
معاون اقتصادی وزیر کشور تاکید کرد: بدون شک اگر مدیران استان تلاش نکنند این استان هزار سال دیگر هم به یک استان توسعه یافته تبدیل نمی شود.
وی بیان کرد: ظرفیت ها و بستر خدادادی استان کهگیلویه و بویراحمد بر هیچ کسی پوشیده نیست و بهره وری از آن نیازمند یک همت همگانی است.
دین پرست تاکید کرد: با یک تلاش جهادی می توانیم کهگیلویه و بویراحمد را به یک کارگاه اشتغال زایی تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه این استان در مسیر شاهراه های ارتباطی چند استان بزرگ واقع شده است، گفت: می توان با یک برنامه ریزی هدفمند زمینه شکوفایی استان را فراهم کرد.
دین پرست به دستور مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: تشکیل ستاد تسهیل، کارگروه اقتصاد مقاومتی و چندین کارگروه دیگر همگی نشان دهنده حساسیت دولت و سران دو قوه دیگر برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.
وی با اشاره به نامه مشترک وزیرکشور و وزیر صنعت به سران سه قوه در خصوص مصوبات اقتصاد مقاومتی، گفت: هیچ دستگاهی حق تصمیم انفرادی و جزیره ای ندارد و همگان باید در چارچوب قانون تابع تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی باشند.
معاون اقتصادی وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید برای سرمایه گذاران و کارآفرینان فرش قرمز پهن کنیم، بیان کرد: شرکت تولیدی که زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را فراهم می کند باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ما در وزارت کشور با تمام قوا از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت می کنیم.
دین پرست با اشاره به نامه رئیس جمهور به مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مقام معظم رهبری با تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار موافقت کردند که تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان با عاملیت ۴ بانک برای اشتغال روستایی اختصاص یافته است، اظهار داشت: این اعتبار به ۱۷ هزار میلیارد تومان ارتقا می یابد.
دین پرست افزود: بیش از ۹۰ درصد این اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد جذب شده و تاکنون عملکرد مثبتی را در این حوزه شاهد بودیم.
وی تاکید کرد: انتظار می رود هر دستگاه و نهاد اجرایی که در این راستا همکاری و تعامل داشته باشد را تشویق و با دستگاه هایی که همکاری ندارند در چارچوب قانون برخورد شود.
دین پرست با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور در تابستان امسال افزایش یافته است، افزود: نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: با جدیت مشکلات اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد را در مرکز پیگیری خواهیم کرد
دین پرست تاکید کرد: باید ظرفیت های مختلف استان به درستی احصاء شده و در این راستا از تبلیغات میدانی در سطح کلان استفاده کنید.
وی بیان کرد: زمینه حضور و دعوت از ۱۰۰ سرمایه گذار معروف کشور در کهگیلویه وبویراحمد را فراهم می کنیم تا بتوانیم گامی در راستای معرفی ظرفیت های بکر این استان برداریم.
دین پرست‌ با اشاره به ناراحتی و گلایه های برخی از مردم محلی روستاهای استان در بازدید های اخیر گفت: مردم ناراحت هستند و باید با جدیت مشکلات مردم پیگیری شود د و با آگاهی سازی در کمترین زمان ممکن مشکلات را برطرف کرد.
وی با اشاره به بازدید از پروژه پمپاژ آب احمد غریب، گفت: به عنوان مثال این پروژه بعد از گذشت ۵ سال از آغاز عملیات اجرایی تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که می تواند جز طرح های اولویت دار استان برای پیگیری در سطح ملی باشد.
وی افزود: کارآفرینان نقش مهمی در توسعه یافتگی یک جامعه دارند و می طلبد نسبت به رفع مشکلات آنها با حساسیت بیشتری اقدام شود.
دین پرور خواستار بررسی مشکل خشکی چشمه های عشایری و عدم آنتن دهی در روستاهای شهرستان های بویراحمد و دنا شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور از پروژه پمپاژ احمد غریب دنا بازدید کرد
بابک دین پرست در سفر کاری خود به استان کهگیلویه وبویراحمد پس از بازدید میدانی از روستای کره و دیدار مردمی از پروژه پمپاژ آب احمد غریب بازدید کرد. عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در سال های گذشته ۴۸ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته و امسال نیز ۱۸ میلیارد ریال برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است. گفتنی است تکمیل پروژه پمپاژ آب احمدغریب نیازمند ۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.
 
بازدید معاون وزیر کشور و استاندار کهگیلویه وبویراحمد از پروژه‌های اقتصادی بویراحمد و دنا
بابک دین پرست معاون وزیر کشور همچنین از پروژه تأمین آب و شبکه سمرون و احمدغریب بازدید کرد، این پروژه با تأمین آب اراضی سمرون و احمد غریب به مساحت ۳۰۰ هکتار، افزایش محصولات باغی و اشتغال زایی در حال اجراست.
بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور برای یک سفر کاری دو روزه به منظور بررسی پروژه‌های مختلف حوزه اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد به این استان سفر کرد.
دین پرست در این سفر از پروژه‌ها و طرح‌های شهرستان‌های ۸ گانه استان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت آنها را بررسی می‌کند.
بازدید از کارخانه آجر دهدشت، گاوداری ۵۰۰ راسی شیری، ایستگاه پمپاژ توت نده، پروژه احداث باغات چاه تلخ، ایستگاه پمپاژ آبرسانی دهدشت غربی و حضور در شورای اداری شهرستان‌ها، مهم‌ترین برنامه‌های سفر کاری معاون وزیر کشور به این استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کلو
Netherlands
په چه فیشه که رئیس جمهور اومه . نبی توایگی استاندارومعاون وزیر کشور😂😂😂😂😂😂
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به فال نیک می گیریم ولی به شرطی که سرمایه گذار از آب در نیاد. تا کنون در اکثر موارد این جوری بوده.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1