تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۰۵۷۴۰
«کبنا» مشکلات اهالی محله پاسداران 108 دستگاه را بررسی کرد

اهالی محله پاسداران گچساران کلافه‌ شده‌اند، پروژه معطل مناقصه (+تصاویر)

۱
کبنا ؛کانال هدایت آب در بخش 108 دستگاه-خیابان پاسداران چندسالی است که مشکل کف سازی و دیوارکشی دارد و به دلیل مجاورت کانال و باز شدن در منازل به سمت کانال، خطرات احتمالی را برای این محله ایجاد کرده است. اهالی محله خیابان پاسداران همگی بر وجود این مشکل صحه گذاشته و پیش از این برای دیوارکشی و کف سازی کانال بارها به شهرداری مراجعه کرده‌اند و عدم وجود دیوارکشی کانال را یکی از مسائلی می‌دانند که امنیت خاطر آنها را بخصوص برای رفت و آمد کودکان و خطرات احتمالی سیلاب‌ها به مخاطره انداخته است.
سیدناصر حسینی رئیس شورای شهر شهرستان گچساران با بیان اینکه «این پروژه حتماً در مناقصات بعدی وارد می‌شود» به کبنا گفت: سال گذشته کانال 108 دستگاه به مناقصه رفت و فردی برنده مناقصه شد، نمی‌دانم به چه دلیلی شهرداری این پروژه را به ایشان واگذار نکرد.
مسلم کرمی عضو شورای شهر دوگنبدان نیز در این باره به کبنا، گفت: بعد از بارندگی‌های اخیر کانال دچار آسیب جدی شد، بخصوص در مجتمع آپارتمانی تا زیر ساختمان را آب گرفته بود. در جلسه‌ای که با ستاد بحران داشتیم و با حضور فرماندار و استاندار برگزار شد، پروژه کانال 108 دستگاه پاسداران در اولویت قرار گرفت، قرار بر این شد که شهرداری محاسبات لازم برای سپردن پروژه به پیمانکار را انجام دهد با اینحال از طرف شهرداری هنوز جواب قانع کننده‌ای داده نشده است.
مجموعه شهرداری این نکته را ذکر کرد که پیمانکارها باید صلاحیت انجام کار و برعهده گرفتن پروژه را داشته باشند و بتوانند کار را پیش ببرند.
 مسعودظفری شهردار گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت دار شهرداری است، در شورای ستاد بحران نیز مطرح شده است و تا هفته آینده در مناقصه شرکت داده می‌شود.
لازم به ذکر است اهالی محله پاسداران 108 دستگاه به مواردی اشاره کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به گرفتگی راه آب منازل و برگشتن آب به داخل منزل به دلیل رشد بیشه زار و مسدود شدن راه آب اشاره کرد، طبق گفته‌ها اهالی محل بارها به کمک مأمور شهرداری بیشه زارهای کانال را کنده‌اند تا راه آب را مسدود نکند. ضمن آنکه در چند سال اخیر چندبار با مشکل برگشتن آب به داخل خانه‌ها و آب گرفتگی مواجه شده‌اند.
از جمله مشکلات دیگری که به آن اشاره کرده‌اند شسته شدن مسیر رفت و آمد توسط سیلاب‌ها و کوچک شدن مسیر پیاده رو -در حدی که فاصله منازل تا کانال 1 تا 2 متر است-، ضعیف شدن خاک و ریزش کانال در حین عبور و مرور است، همچنین یکی از اهالی عنوان کرد اخیراً پسربچه‌ای به داخل کانال سقوط کرد، خوشبختانه خطر جانی برای کودک به وجود نیامد ولی امکان اتفاق هر حادثه‌ای وجود داشت.
 همچنین مشکل دیگر وجود حشرات موذی مثل پشه‌ها و بوی بد کانال است که به لحاظ بهداشتی و سلامتی اهالی محل آسیب زا است و از طرفی اهالی محل اشاره داشته‌اند چون کانال دیوارکشی نشده، مخروبه است و محیط متروکی است تبدیل به پاتوق معتادان شده است که این موضوع نیز به لحاظ امنیت شهروندان و افراد محله درخور توجه بیشتر مسئولان امر است.
شایان ذکر است حدود 250 متر کانال 108 دستگاه گچساران در منطقه پاسداران جزو مناطقی است که از دید عموم به دور است، با این حال خانواده‌های این منطقه بیش از چند سال است با مشکلاتی که کانال راه آب برای آنها ایجاد کرده درگیر هستند.
--------------------------------------------
گزارش از سیده زهرا حسینی‌فر
نام شما

آدرس ايميل شما

منتقد
Iran, Islamic Republic of
لطفا وضعیت رو پیگیری کنین. ما که چشممون آب نمیخوره اینجا درست شه
یکی اهالی پاسداران
Iran, Islamic Republic of
با سلام واقعا وضعیت این کانال اسفبار شده این چه وضع تا کی باید ما منتظر مناقصه باشیم تصاویر هم گویای وضعیت بسیار بد و غیر قابل تحمل این کانال هست چقد ما باید پیگیری و اعتراض کنیم و هنوز باید بگن منتظر مناقصه باشید مسئولین مربوطه لطفا وضایف خودتون رو انجام بدین و ما اهالی پاسداران رو از این وضعیت نجات بدین واقعا خسته کننده شده مخصوصا مواقع بارندگی
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1