تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۵۸۷
نگاهی به حرکت «مسجد محور» مسوولان دستگاه قضا:

دیدار مردمی دادستان یاسوج در «مسجد» و ذکر دو نکته (+تصاویر)

۱
کبنا ؛نشست مردمی دادستان مرکز استان، معاون فرهنگی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و معاونین دادستان شامگاه چهارشنبه (21 آذرماه 97) در مسجد فاطمه الزهرای صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست مردم رو در رو و بدون تشریفات مباحث مربوطه خود را مطرح کردند، در ابتدای این موضوع ذکر دو نکته حایز اهمیت است، اولاً که  مسجد به عنوان پایگاه مهم اجتماعی و سیاسی اسلام و اولین نهادی بود که پیامبر اسلام (ص) بنا نهاد و نقش آفرینی مسجد در تمام عرصه ها و شئون جامعه اسلامی سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است و با آغاز نهضت انقلاب اسلامی مساجد به عنوان سنگرهای شکست ناپذیر میعادگاه مومنین و خداجویان قرار گرفت و نقش پایگاه ارتباطی مردم را عهده دار شدند. و حضور مسوولان دستگاه قضا در مسجد اقدامی نیک، در راستای احیاء نظام نبوی و سیره علوی محسوب می شود.
دوماً از طرفی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی خود را پاسخگوی مطالبات و خواسته های مردم دانستند، حرکت به جا و شایسته ای که روح پرسشگری را در بین مردم زنده نگه می دارد و سوی دیگر مردم بدون واسطه و چارچوب ها صریح حرف هایشان را بازگو کنند، تا چراغ پاسخگویی و روحیه پرسشگری و احساس مسئولیت مسئولان در مقابل مطالبات مردم روشن بماند. موضوعی که از دغدغه‌های رهبر انقلاب نیز می‌باشد و البته می‌توان الگویی باشد برای بعضی مسئولانی که از پاسخگویی گریزان هستند.
امید می رود مسوولان دستگاه قضا، دادستان و معاونین وی این رویه «مسجد محور» را ادامه دهند تا چهره مردمی دستگاه قضا بیش از گذشته به نمایش گذاشته شود.
بعد از دیدارهای مردمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در «مسجد» فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) مهرداد کرمی دادستان یاسوج در پاسخ به برخی سؤالات خبرنگاران در خصوص پرونده های اخیر جعل و بدهکاری بانکی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در برخورد با مفاسد از جمله پرونده اخیر همانند همیشه یکپارچه و همدل و همراه عمل کرد.
وی اظهار کرد: اصولاً تا همه کارها به هم متصل نباشد امکان رسیدگی به پرونده‌ای در دادگستری وجود ندارد لذا همه با تمسک به قانون و همراه با رئیس‌کل محترم دادگستری به جرائم و مفاسد از جمله پرونده اخیر رسیدگی می‌کنیم.
کرمی با بیان این که با تمسک به قانون و اجرای قانون دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند و همه ما برای برخورد با مفاسد از جمله پرونده اخیر به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم، یادآور شد: حرکتی خوب در کشور آغاز شده و کهگیلویه و بویراحمد هم مستثنی از آن نیست و در مقابل هیچ فاسدی کوتاه نمی‌آییم.
دادستان مرکز استان با بیان این که جرائم خشن در استان با همدلی و همکاری کاهش یافت یادآور شد: همراهی و هماهنگی کامل بود که توانستیم ریشه برخی جرائم مثل نزاع دسته جمعی را بخشکانیم در همان جا هم به تکلیف و وظیفه خود طبق قانون عمل کردیم و این روند و رویه هیچ گاه خللی در آن ایجاد نمی‌شود.
بنا بر این گزارش، هماهنگی، همدلی و وحدت مسوولان دستگاه قضا سبب گردیده تا در برخورد با مفاسد که از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی هم به شمار می رود، توفیقات زیادی حاصل شود. نباید فراموش کنیم که در طول تاریخ حرکات ناامید کننده، برای جلوگیری از اقدامات انقلابی و اصلاحی از سوی افرادی با اهداف خاص شکل می گیرد که باید با توکل و ایمان و البته پایبندی به قانون و ملاحظات اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای از آنان عبور کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1