تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۰۵۵۵۷
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش کامل مراسم معارفه «خداداد غریب‌پور» به عنوان رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو (+تصاویر)

۱۰
کبنا ؛مراسم معارفه و تکریم روسای سابق و جدید هیأت عامل ایمیدرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و در این مراسم خداداد غریب‌پور به عنوان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معاون وزیر منصوب شد.
جمشید ملارحمان سرپرست سابق ایمیدرو گفت: سرمایه های انسانی،‌ اکنون بزرگ ترین سرمایه ایمیدرو محسوب می شود.
وی با ابراز خرسندی از پذیرش مسوولیت توسط غریب پور اظهار داشت: وجود سرمایه های انسانی، مهمترین دارایی و سرمایه مجموعه ایمیدرو محسوب می شود.
وی که در مراسم معارفه و تکریم رییس هیات عامل ایمیدرو سخن می گفت، ادامه داد: ایمیدرو تقریبا تمام دارایی های فیزیکی خود را طی دهه گذشته واگذار کرده و اکنون تنها و مهمترین دارایی اش نیروی انسانی است.
ملارحمان تکید کرد: با توکل به خدا و با به کارگیری توان مدیریتی و کارشناسی مجموعه، روزهای خوبی در انتظار ایمیدرو خواهد بود.
قابلیت جذب نقدینگی
از سوی دیگر داریوش اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن و رییس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته 5 سال گذشته در ایمیدرو گفت: اقدامات ارزشمندی در دوره مورد نظر انجام شده است و این امر جای تقدیر از عملکرد کرباسیان در مدت 5 سال اخیر دارد. وی همچنین از ملارحمان در دوره سرپرستی تشکر کرد.
وی در عین حال با اعلام حمایت از دکتر رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: آرزوی ما این بود که آقای دکتر رحمانی سکان دار هدایت وزارت صنعت معدن و تجارت شود و خوشبختانه امروز این امر عملی شده است.
اسماعیلی جا به جایی در سیستم دولتی را در امتداد یک مسیر دانست و گفت: همانند دو امدادی، اکنون مسوولیت به مدیر جدیدی واگذار شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن، درباره توانمندی های بخش معدن و صنایع معدنی گفت: این حوزه پتانسیل بالایی برای جذب بخشی نقدینگی موجود در جامعه را دارد.
اسماعیلی به تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: این سند حاصل کار 40 نفر و همچنین 15 تشکل تخصصی این بخش به شمار می آید. به اعتقاد رییس نظام مهندسی معدن، اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی، موفقیت 100درصدی را برای این حوزه به همراه خواهد داشت.
وی با اعلام حمایت نظام مهندسی معدن و کمیته معدن از غریب پور گفت: تقاضای ما از این مجموعه،‌ استفاده از افراد متخصص و سپردن مسوولیت به این افراد است.

سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی، جزو اولویت های ایمیدرو است/ تاکید بر اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی/ معرفی معادن مگا سایز؛ به زودی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی، جزو اولویت های ایمیدرو است.
 رضا رحمانی در این مراسم با بیان این مطلب اظهار داشت: در دوره جدید، یکی از ضرورت ها، توجه به سرمایه گذاری است و از دلایل انتخاب آقای غریب پور، همین موضوع است به همین سبب از همه همکاران انتظار داریم در بخش سرمایه گذاری به طور جد پیگیری کنند.
وی افزود: طی 5 سال گذشته، حدود 23 میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاری شده که آثار آن در دوره تحریم از جمله ارز حاصل از این واحدها، گویای این سرمایه گذاری ها است. وی ادامه داد: هرچند پس از برجام، اقداماتی را برای ورود سرمایه گذار خارجی شروع کرده بودیم اما اکنون در بخش معدن و صنایع معدنی، ضرورت بیشتری برای سرمایه گذاری خارجی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با ارزیابی های صورت گرفته، بخشی از سرمایه گذاران آماده ورود به کشور هستند که باید برای این کار، سازو کار درستی تدوین کنیم.

حفظ وضع موجود و ایجاد اشتغال
رحمانی با بیان اینکه یکی از وظایف فعلی و مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، حمایت از کالای ایرانی، ایجاد اشتغال و حفظ وضع موجود است، گفت: برای این کار، ساختار ایجاد کردیم و به طور مرتب، پیگیری های لازم را انجام می دهیم که این اقدام به گفته مقام معظم رهبری، کار جهادی است.
وی افزود: در این شرایط اقتصادی که مورد هجمه غرب قرار گرفته ایم، هر کس در هر جایی که قرار دارد می تواند این کار را انجام دهد و نیاز به ابلاغیه و بخشنامه هم نیست. حفظ وضع موجود از تامین مواد اولیه تا سایر شرایط را در بر می گیرد. بخش دیگر، تنظیم بازار و تامین نیازهای مردم است و نباید بگذاریم برای مردم مشکل ایجاد شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از جمله کارهای زیربنایی، توجه به حوزه معدن و صنایع معدنی است، تصریح کرد: همه اذعان دارند که این حوزه، سهم و نقش قابل توجهی در اقتصاد دارد. وجود منابع خدادادی معدنی و متنوع، جزو پتانسیل های این کشور است که البته طبق آمارها، این سهم در اقتصاد پایین است.
وی ادامه داد: اگر در بخش صنایع پایین دستی کار کنیم، اثرات تحریم کمتر می شود. تولید ملی باید توسعه و تقویت شود و سهم صنایع معدنی بیشتر شود.

تعریف 10 پروژه در وزارتخانه
رحمانی با بیان اینکه 10 پروژه در وزارتخانه تعریف شده است، گفت: از این تعداد، 2 مورد شامل زنجیره فلزات اساسی و توسعه معادن کوچک است. وی یادآور شد: در بخش فولاد، پیشتر 120 میلیون تن ظرفیت تولید داشتیم که این رقم اکنون از 205 میلیون تن گذر کرده است. وی در عین حال تاکید کرد: قرار است طی 2 سال آینده، بخشی از زنجیره کامل و با برنامه ریزی ها متوازن تر شود.
وی ادامه داد: توسعه معادن کوچک می توانند در محرومیت زدایی نقش ایفا کنند. اکنون ظرفیت تولید مس داریم اما کمبود کنسانتره داریم که با حمایت معادن کوچک می توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

ضرورت انجام اکتشافات عمقی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از دیگر از اولویت های ما، توجه به بخش اکتشاف است، گفت: در گذشته اکتشافات حداکثر در حد ژئوفیزیک هوایی بوده است اما در این حوزه برنامه داریم و باید به سمت اکتشافات عمیق پیش رویم که ظرفیت های بی نظیری کشف خواهد شد. پس از دستیابی به نتایج تا 2 سال دیگر، می توانیم صنایع معدنی را به پیش بریم.
وی افزود: اکنون 400 محدوده امیدبخش داریم که حداقل 2-3 معدن همچون معادن مگا سایز داریم که معتقدم بیش از این تعداد خواهند بود. در این بخش، سازمان ها و شرکت های ذینفع باید با هم هماهنگ باشند و بین آنها همپوشانی ایجاد شود.
رحمانی گفت: در زیرساخت ها، بنادر و تخلیه و بارگیری مواد و نیز صادرات،‌ شاهد نبود توازن هستیم. البته کارهایی در کشور انجام می شود و بر اساس جلسه امروز با وزیر راه، قرار شد نقشه ها را با هم تطبیق دهیم.
وی افزود: یکی از معضلات کشور، طولانی شدن پروژه ها است در حالی که اجرای پروژه سنگان طی 32 ماه، به گفته آقای جهانگیری، غرورآفرین بود. رحمانی افزود: یکی از ضرورت های دیگر در بخش معدن، ورود فناوری های جدید و استارتاپ هاست.

تاکید بر اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نقشه راه معدن و صنایع معدنی مصوب و ابلاغ شده و ما متعهد و مصر به اجرایی شدن آن هستیم.
وی در ادامه گفت: بدون تردید، در دوره جدید، مبنای کار باید تشکل ها باشد. از تفویض اختیار به استان ها و تشکل ها استقبال می کنیم و هر جا قابل واگذاری باشد استقبال می کنیم. همچنین، در شرایط تحریم و مقابله با تهاجم دشمن باید به مردم اعتماد کنیم.

اولویت اجرای پروژه های نیمه تمام
رحمانی با تاکید بر اجرای پروژه های نیمه تمام و اقتصاد مقاومتی بالای 60 درصد پیشرفت، گفت: برای این پروژه ها، ردیف یارانه و تسهیلات بانکی در نظر می گیریم.
وی افزود: در حوزه ایمیدرو، پروژه های نیمه تمام باید اولویت داشته باشد تا بخش عمده آنها طی سال های 98-99 به بهره برداری برسد.

یک چهارم بازار سرمایه در اختیار کانی های فلزی و فلزات است/ برنامه ها به ساختار نیاز دارد
خداداد غریب پور رییس جدید هیات عامل ایمیدرو نیز در مراسم معارفه خود، گفت: یک چهارم از ارزش بازار سرمایه ایران متعلق به بخش کانی های فلزی و فلزات اساسی است و این امر نقش رهبری ایمیدرو در فراهم کردن شرایط توسعه را پررنگ تر می کند.
غریب پور تصریح کرد: آمار به روز شده نشان می دهد نیمی از ارزش 627هزار میلیارد تومانی بازار بورس متعلق به دو گروه کانی های فلزی و فلزات اساسی و نیز بخش پتروشیمی است و این رقم به غیر از سهم سیمان در بازار سرمایه است.
وی ادامه داد: فلزات اساسی به رغم اینکه سهم 15درصدی در بازار بورس دارند اما معادل 23درصد حاشیه سود را به خود اختصاص داده اند که 8درصد بیش از سهم بازار آن ها است.
به گفته غریب پور، از 45هزار میلیارد تومان از سود بازار سرمایه، 16هزار میلیارد تومان متعلق به حوزه فلزات اساسی است. همچنین 33درصد از سود نیز در اختیار بخش کانی های فلزی است.
رییس هیات عامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: به طور کلی بین 60 تا 70هزار میلیارد تومان از ارزش بورس متعلق به کانی های فلزی و فلزات اساسی است که این امر اهمیت جایگاه ایمیدرو را در اقتصاد به عنوان سازمانی پیشرو که نقش توسعه ای و تسهیل کنندگی دارد، نشان می دهد.

ایجاد زیرساخت برای توسعه
وی یکی از وظایف ایمیدرو را ایجاد زیرساخت ها برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد و گفت: همکاری با بخش خصوصی و تعامل نزدیک با فعالان این بخش از وظایف این سازمان توسعه ای است.
غریب پور به دو وظیفه "توسعه ای" و "توانمندسازی" ایمیدرو اشاره کرد و اظهار داشت: باید خلق ثروت به نحوی انجام شود که آحاد جامعه از آن بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: اگرچه ایجاد اشتغال عملی بزرگ و حیاتی است اما حفظ اشتغال مقدم بر توسعه آن است.

سازمانی نمونه را تحویل گرفته ام
غریب پور با ابراز خرسندی نسبت به انتخاب ایمیدرو به عنوان سازمان نمونه و برتر دولتی گفت: از دکتر کرباسیان که طی سال های گذشته توانست رهبری پروژه های بزرگی همچون اکتشاف 270هزار کیلومتر مربعی،‌ توسعه سنگان و ... را برعهده گیرد و انجام دهد تشکر می کنم و افتخار می کنم که سازمان برتر و شکوفا را تحویل گرفته ام.
وی در عین حال با تشکر از ملارحمان در دوره سرپرستی ایمیدرو، به برنامه های آتی این سازمان اشاره و تاکید کرد: سنگان که وظیفه تامین 17.5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن را برای شرکت های سرمایه گذار برعهده گرفته، نیاز به استخراج 40 میلیون تن سنگ آهن دارد که کاری بزرگ است و به ساختاری دقیق نیاز دارد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: صنعتی که 23درصد حاشیه سود بازار سرمایه را در اختیار دارد برای ادامه فعالیت ها، نیاز به توسعه زیرساخت ها و اکتشاف دارد.
به گفته وی، تسهیل صادرات، تعامل با بخش خصوصی و صادرکنندگان و جلوگیری از اقدامات شتاب زده از اهم روش های مدیریتی این بخش به شمار می آید.
غریب پور بهره گیری از شرکت های بزرگ برای افزایش ظرفیت ها و توسعه این بخش را ضروری خواند و گفت: مسیر پیش رو با نقشه راه معدن و صنایع معدنی که حاصل کار جمعی ایمیدرو، بخش خصوصی، مجلس،‌ دولت و وزارت صنعت معدن است، طی خواهد شد.

الگوی مدیریتی
وی درباره منش مدیریتی خود گفت: حرمت نهادن به افراد اولویت نخست من در مدیریت است، پس از آن 4 شعار را همواره در مدیریت اجرایی کرده ام که شامل پاسخگو بودن، انجام کار تیمی و توجه به مسوولیت اجتماعی و انجام درست کار درست است.

برنامه ها به ساختار نیاز دارد
غریب پور پاسخگویی و انجام کار تیمی را از ارکان تاثیرگذار مدیریتی خواند و گفت: بسیار سخنانی زیبا درباره موضوعات مختلف زده می شود اما تا زمانی که ساختار ایجاد نشود به موفقیت دست نخواهیم یافت.
وی تصریح کرد: با ایجاد ساختار در نظام مدیریتی است که می توان به کاهش هزینه ها و زمان اجرای طرح ها،‌تامین مالی و ... دست یافت.
غریب پور اظهار امیدواری کرد که بتوان با الگوهای صحیح مدیریتی نقش پررنگ تری را برای حوزه معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ایفا کرد.
دریافت حکم
در پایان این مراسم، دکتر خداداد غریب پور حکم ریاست هیات عامل ایمیدرو و معاونت وزارت صنعت معدن و تجارت را از دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت دریافت کرد.

پیام قدردانی رئیس هیات عامل ایمیدرو
خداداد غریب پور رئیس جدید هیات عامل ایمیدرو در پی پیام های تبریک نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاه ها، فعالان بخش معدن و صنایع معدنی، ‌تشکل ها و ... پیامی منتشر کرد.
 در پیام وی چنین آمده است:
به نام پروردگار بزرگ که هر چه داریم گوشه‌ای از الطاف بیکران اوست. بدینوسیله لازم می دانم مراتب تشکر و قدردانی خود را از تمام سروران گرامی که با ارسال گل و پیام های تبریک، بنده را مورد لطف قرار داده اند ابراز دارم.
ایفای نقش محوری در توسعه معدن و صنایع معدنی به عنوان پایه ای برای رشد صنعتی و اقتصادی کشورمان، ماموریتی است بزرگ که خود را مصمم به تحقق آن می دانیم. در این راستا، همراهی و همدلی همه مدیران، همکاران،‌ روسای تشکل های بخش خصوصی و ‌دستگاه های دولتی و حاکمیتی را نیرو بخش این مجموعه عظیم دانسته و تمام کوشش و تلاش خود را در سایه توکل بر خدا، کار تیمی، مسئولیت پذیری و کار درست به کار خواهیم بست تا به جایگاه والایی که شایسته این سازمان بزرگ است دست یابیم.
امید است با تلاش خانواده بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور، همکارانم در سازمان و طرح های تابعه و همچنین اصحاب رسانه های جمعی و گروهی، شاهد پیشرفت این حوزه و اثرگذاری آن در توسعه پایدار و ایجاد اشتغال باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این سازمان خیلی .بزرگ است صنعت ایران تعطیل است الا. میشود چرا قبول میکنید سمتی رو که خودت میدانید توانایی یش را ندارید . فقط خوشحال هستید که یک یاسوجی یا هم استانی مدیر شده است در استان هنوز یک استاندار قوق نتوانستیم پرورش بدهیم .
فرشید بخشایش
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
با سلام
هر کسی ایده ای دارد و ایده بنده این است که جایگاه دکتر غریب پور می تواند خیلی از این بالاتر باشد و با توجه به سوابق گذشته ایشان ، مطمعن هستم که در هر سمتی قرار بگیرد موفق هستند و آرزوی توفیق و سربلندی را برای ایشان دارم . این مرد بزرگ باعث افتخار ایل ، شهر ، استان ، و لر زبان ها شده است .
فرشید بخشایش
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای این گوهر با ارزش که باعث سربلندی ایل و شهر و استان و همه لر زبان ها شده است .فقط این را میدانم که در هر مسولیت و سمتی قرار بگیرد سربلند و پیروز و موفق می باشد.از وجود چنین افرادی که در جامعه با مردم بوده و می کوشد تا همیار و همراه مردم باشد خوشحال و خرسندم.
موسی عظیمی
Iran, Islamic Republic of
سلام امید وارم تحول بزرگی در بخش صنعت ومعدن ایجاد گردد با تغییر ساختارهای بنیادین ورویکرد به منابع معدنی جدید چون نانو کربنات کلسیم ومعادن غنی بلای 98.درصد استان لرستان موفق و سر بلند باشید ارادتمند عظیمی
سید میثم جعفری
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده کِ ایشون بزرگ مَردی کار درست ودلسوز و حلال اند
خدا حفظتون کنه
محمودرستمی جهان اباد
Iran, Islamic Republic of
سلام مرد عمل درکلیه مسولیتها تبریک دکتر عزیز
سیدامیدموسوی اصل
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس عزیز و دوست داشتنی و باغیرت و شجاع مهندس غریب پور عزیز .بخدا قسم که لیاقت شما بیشتر از اینهاست هیچ گاه زحمات شما در زمان فرمان داری استان از یاد هیچ کس نخواهد رفت .آرمونم سی مردل خوب
سیدامیدموسوی اصل
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس عزیز و دوست داشتنی و باغیرت و شجاع مهندس غریب پور عزیز .بخدا قسم که لیاقت شما بیشتر از اینهاست هیچ گاه زحمات شما در زمان فرمان داری استان از یاد هیچ کس نخواهد رفت .آرمونم سی مردل خوب
سیدامیدموسوی اصل
Iran, Islamic Republic of
تاریخ چنین انسانهای بزرگ را از یاد نخواهد برد و مملکت و کشورمان به چنین افراد لایق و شایسته و شجاع نیاز دارد و بسی جای تشکر دارد وجود مهندس غریب پور که در هر جا و مکان و پست و مقامی که هست نام استان را زنده نگه میدارد و افتخار استان است و به امید آینده ای بهتر برای مهندس عزیز و دوست داشتنی .سربلند و جاوید باشی
سیدامیدموسوی اصل
Iran, Islamic Republic of
از محظر جناب دکتر غریب پور عذرخواهی میکنم که بنده شمارو مهندس خطاب کردم.جناب دکتر غریب پور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
، محض اطلاعتون ایشون ارشد مدیریت دارند
سیدامیدموسوی اصل
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفس دکتر غریب پور .خدا دونه که لیاقتت بیشتر از اینهاست .به امید روزهای بهتر و مقامی باارزشتر از این برای شما .کر باغیرت بویراحمد برنو بلندی بخدا
سیدامیدموسوی اصل
Iran, Islamic Republic of
جونم من نفس کر باغیرت بویراحمد خدا دونه که لیاقتت بیشتر از اینهاست.
Iran, Islamic Republic of
کسی که توی 27 سالگی فرماندار بوده اون عم توی این مملکت حتما ژن خوب داشته
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام همیه ایران همیه جهان باید بهت افتخار کنن ارزوی موفقیت و سربلندی را برای شما جناب دکتر عزیز افتخار ایران و ایرانی را داریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا کبنا نیوز از یه جایی خیلی خوووب تامین اعتبار میشه که نظرات مخالف نظر خودشو نمیذاره، وقتی یه سایت به این کوچکی تاب یه عقیده ی مخالف را نداشته باشه وای به حال بقیه امور...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1