تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۰۵۵۱۳
برگزاری نشست شهرداری و اعضای شورای شهر باشت  با رئیس جدید دادگستری + تصاویر 

نشست شهردار و اعضای شورای شهر باشت  با رئیس جدید دادگستری این شهرستان در سالن دادگستری برگزار شد. 

۰
کبنا ؛برگزاری نشست شهرداری و اعضای شورای شهر باشت  با رئیس جدید دادگستری + تصاویر 
 نشست شهردار و اعضای شورای شهر باشت  با رئیس جدید دادگستری این شهرستان در سالن دادگستری برگزار شد. 
نادر گرامی، رئیس شورای اسلامی شهر باشت در این دیدار با تبریک انتصاب رهام دیانت به عنوان رئیس دادگستری شهرستان باشت، برای وی در انجام امور آرزوی موفقیت کرد. 
وی در ادامه با اشاره به حدیقی از پیامبر اکرم«ص» ، به اهمیت دو نعمت امنیت و سلامتی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر امنیت نباشد سلامتی نیز حاصل نخواهد شد لذا پایه و اساس توسعه، رشد، رفاه و آرامش در جامعه امنیت است. 
گرامی با بیان اینکه شهرستان باشت یکی از شهرستانهای امن است؛ اظهار داشت: در گذشته نزاع دسته جمعی یکی از مشکلات شهرستان قلمداد می شد اما به مدد تلاش نیروهای نظامی و ضابطین قضایی در برخورد قاطع ، این موضوع در سال های اخیر در شهرستان کمرنگ شده که جای بسی تقدیر و تشکر از مجموعه قضات و ضابطین محترم قضایی دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر باشت در ادامه با اعلام حمایت مجموعه شورا و شهرداری از اقدامات مقتدرانه رئیس کل دادگستری استان در برخورد با متخلفین، ابراز داشت: برخورد قاطعانه رئیس کل محترم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد امید را به مردم و جوانان استان بازگردانده است که شایسته تقدیر است. 
گرامی ورود قاطع دادستان محترم شهرستان در مسائل عمومی به عنوان مدعی العموم را خواستار شد و افزود: گاهاً شهرداری در انجام مأموریت های ذاتی خود نیازمند حمایت و پشتیبانی مقامات قضایی و انتظامی است که یکی از این موارد سدمعبر و برخورد با متخلفین است لذا توقع ما این است که پرونده های شهرداری در پروسه زمانی کم جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم در دستور کار قرار گیرد. 
وی تأکید کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری خواستار تعامل و همکاری مطلوب با دادگستری شهرستان است لذا در این راه اخلاق نیکو همراه با اقتدار دستگاه قضا می تواند راهگشا باشد.
گرامی با بیان اینکه خواستار پایمال شدن حقوق مردم نیستیم ، اجرای عدالت همراه با اخلاق نیکو را خواستار شد. 

ابراهیم ظفری،عضو شورای اسلامی شهر باشت نیز در این نشست اقتدار همراه با حسن خلق را یکی از خواسته های اعضای شورای شهر از قضات دادگستری برشمرد و گفت: قضات محترم باید در عین اقتدار و عمل به قانون، اخلاق خوب را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه با اقدامات مناسب دستگاههای قضایی و انتظامی مشکل خاصی در بحث امنیت در شهرستان وجود ندارد؛ ادامه داد:برنامه های شهرداری باشت نیز با تعامل مناسب با مردم به خوبی پیش می رود اما در برخی مسائل که اقدامات دارای موعد و زمان هستند و اعتبار لازم برای آنها در نظر گرفته شده است خواستار تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها هستیم.
ظفری ابراز داشت: در تعدادی از پرونده ها که مربوط به بازگشایی چندین خیابان فرعی و اصلی شهر باشت است علی رغم نشست ها و توافقات اولیه با مالکین مغازه ها متأسفانه بعد از نظر کارشناس و تأمین اعتبار ، مالکین از فروش امتناع کرده اند که این امر موجب برگشت اعتبار و همچنین اختلال در روند بازگشایی معابر عمومی و خیابان ها شده است لذا می طلبد اینگونه پرونده ها که در آنها حقوق عموم مردم در میان است به سرعت تعیین تکلیف شوند که از ریاست محترم دادگستری باشت تقاضای همکاری در این زمینه را داریم. 

محمد جعفر نجاتی، عضو شورا شهر باشت نیز در این نشست آمادگی اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری را برای کمک به دادگستری باشت در راستای تعامل سازنده یادآور شد و ابراز امیداوری کرد در کنار هم و با همکاری صمیمانه و بر معیار قانون گام های مهمی در جهت احقاق حقوق مردم بردارند.

وی با بیان اینکه مردم در نظام حرف اول را می زنند، با نقش مؤثر مردم در ثبات امنیت نیز اشاره ای داشت و در توضیح آن گفت: اگر مردم از مسئولین ناراضی باشند مملکت آسیب می بیند لذا توقع از مسئولین تلاش و انجام خدمت صادقانه در جهت آسایش مردم است.
نجاتی بار دیگر بر سرلوحه قراردادن اخلاق نیکو در برخورد با مردم توسط قضات محترم دادگستری تأکید کرد و گفت: خوشبختانه اعضای شورای اسلامی تا کنون پرونده پرونده قضایی نداشته اند و براساس وظیفه ذاتی خود تنها برای رفع مشکلات مردم  به دادگستری مراجعه می نمایند لذا توقع برخورد مناسب را داریم.

لطف الله موسوی شهردار باشت نیز در این نشست با تبریک انتصاب رهام دیانت به ریاست دادگستری شهرستان ، برای وی آرزوی موفقیت در امور محوله را نمود.
وی آمادگی مجموعه شهرداری باشت را برای کمک به دادگستری و ضابطین قضایی در جهت احقاق حقوق مردم اعلام کرد. 
شهردار باشت با بیان اینکه در برخی از پرونده ها ، مالکین با وجود دریافت وجوه زمین از شهرداری مجدداً برعلیه این نهاد طرح دعوی می نمایند که نیازمند است قضات محترم در جهت جلوگیری از تضییع حق و حقوق شهرداری دقت لازم را داشته باشند. 
موسوی با اشاره به صدور برخی احکام بر علیه شهرداری در موضوع پرداخت مطالبات بازنشستگان شهرداری نیز گفت: شهرداری منکر مطالبات بازنشستگام عزیز نیست اما براسا قانون شهرداری باید بودجه ای برای این موضوع پیش بینی شود و در خصوص صدور رأی نیز براساس قانون مدت زمان پرداخت مطالبات از طریق شهرداری لحاظ گردد.

رهام دیانت، رئیس دادگستری شهرستان باشت با تقدیر از اعضای شورا و شهردار باشت به جهت تشکیل این نشست از حسن توجه آنها تقدیر کرد. 
وی با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت وظیفه ذاتی دادگستری است وی ادامه داد: منتی بر مردم و مسئولین نداریم و بدون ذره ای چشمداشت و توقع در جهت خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد.
رئیس دادگستری شهرستان باشت واقف بودن به وظایف ذاتی خود را اولین اقدام در راستای انجام خدمت عنوان کرد و افزود: اخلاق باید توأم با عمل باشد و حسن خلق به تنهایی کافی نیست.
وی اضافه کرد: باید پرونده های قضایی مردم بدون اغماض ، ضمن رعایت عدالت و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت پیگیری شود.
دیانت ادامه داد: باید در نحوه برخورد با مردم تفکیک قائل شد به گونه ای که با تواضع و گشاده رویی در برابر مظلوم و قاطع در مقابل مخل نظم و امنیت ایستاد. 
رئیس دادگستری شهرستان باشت ؛ دادستان را مدعی العموم دانست و گفت: دادستان باید در امور مربوط به حقوق مردم ورود پیدا کند.
دیانت با بیان اینکه بدون همکاری و تعامل مردم امنیت ممکن نیست، ادامه داد: در این زمینه می توان از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، شورای شهر، معتمدین و ریش سفیدان، روحانیون معزز نیز استفاده کرد. 
وی در ادامه با تقدیر از اقدامات شهرداری باشت در زمینه ساماندهی مبلمان شهری، خواستار اقدام در ترمیم برخی از معابر و خیابان ها جهت جلوگیری از وارد آمدن خسارات به مردم شد. 
رئیس دادگستری شهرستان باشت برقراری امنیت پایدار را مستلزم تعامل تمام نهادها و مردم و مسئولین دانست و بر اجرای قانون در جهت احقاق حقوق مردم تأکید کرد.
خبرنگار فتح الله پوران پور
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1