تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۰۵۴۱۱
در نشست ستاد درآمد، توسعه و تجهیز منابع استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احمدی: کسی از فیلتر مالیات عبور نکند / آرام: 90 درصد درآمد کهگیلویه و بویراحمد از محل مالیات است

۰
کبنا ؛نشست ستاد درآمد، توسعه و تجهیز منابع استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس ستاد درآمد، غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد درآمد استان و سایر اعضاء استانی این ستاد در محل سالن شماره 1 استانداری برگزار گردید.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: وصول درآمد یک موضوع ملی و بسیار مهم و حیاتی است و باید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار ننمائیم.
علی محمد احمدی افزود: باید زودتر از اینها اتکاء به درآمدهای نفتی قطع و توجه و اهتمام به وصول درآمدهای عمومی از جمله مالیات مورد توجه قرار می‌گرفت اما باز هم زمان خوبیست تا این جراحی بزرگ اقتصادی صورت گیرد و با قطع اتکاء و وابستگی به درآمدهای نفتی به سمت وصول درآمدهای عمومی برویم و گرچه این جراحی بزرگ دردناک است اما در پی این اتفاق مهم، قطعاً شاهد تحولات عمده و توسعه‌ی اقتصادی خواهیم بود.
استاندار در این نشست بر ضرورت اهتمام دستگاههای متولی وصول درآمد به تحقق وصول درآمدهای مصوب اشاره کرد و بیان داشت: لازم هست تا دستگاههای متولی وصول درآمدهای استانی با درنظر گرفتن چند ملاحظه در تحقق این مهم بکوشند، اول اینکه نگرش و رویکرد مدیریت هزینه‌ای به رویکرد و نگرش مدیریت درآمدی تغییر یابد و دیگر اینکه از آنجائیکه عمده درآمدهای ما از محل مالیات هست تلاشها و اقدامات لازم برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی صورت گیرد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی و تلاش و جدیت در تحقق وصول درآمدهای مصوب استان در چندماه باقی مانده تا پایان سال را بسیار مهم و ضروری عنوان نمود و بیان داشت: مازاد درآمد استان به‌صورت نقدی به استان برگشت داده می‌شود و در بین دستگاههایی که بهترین عملکرد و بیشترین میزان وصول درآمد را داشته باشند، توزیع خواهد شد.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تقویت پایه ای وصول مالیات، افزایش درآمد دستگاه ها، شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان تاکید کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی کسی از فیلتر مالیاتی عبور نکند.
وی اظهار داشت: هر دستگاه اجرایی که سطح تولید و درآمد خود را توسعه دهد و بیشتر از سهمیه خود مالیات وصل کند در توزیع اعتبارات مورد توجه قرار خواهد گرفت ضمن اینکه امتیاز برای استان کسب می کند مورد تشویق قرار خواهد گرفت.
احمدی با بیان اینکه، مالیات موضوعی مهم، ملی و چهار دهه است که درآمد متکی به نفت بوده و اکنون که حرکتی آغاز شده تا این وابستگی  کم و به مرور قطع شود، افزود: این حرکت کاری سنگین و سخت است اما راهی است که باید طی شود و باید به فکر افزایش درآمدهای استان بود. 
استاندار تصریح کرد: دستگاه ها و اداراتی که نتوانستند سهمه مالیاتی خود را وصل کنند از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از بودجه آنها کسرخواهد شد.
احمدی به وصل مالیات توسط دستگاه ها و تحقق سهمیه آنها تاکید کرد و گفت: بنا نباشد که در افزایش درآمد استان و وصل مالیات اجحافی به حق و حقوق مردم شود و در جایی هم باشند کسانی که با ترفند معبری برای فرار مالیاتی خود ایجاد کرده باشند.
استاندار از تحقق یکهزار و ۵۵۰ میلیارد ریال وصول مالیات در هشت ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: تلاش بر این باشد تا ضمن تحقق سهمیه استان مازاد داشته باشیم تا خرج و مصارف برخی از کمبودها در استان شود. 
احمدی به مسئله برخی از شرکت ها، فروشگاه های زنجیره ای و بانک که مالیاتشان را مستقیم به مرکز کشور پرداخته می کنند و جزو درآمد استان محاسبه نمی شود اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و متولیان امر این مسئله را پیگیری  می کنند.
به گفته وی، سهمیه درآمد ۹۷ استان ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال است که نسبت به پارسال ۱۴ درصد افزایش دارد، ضمن اینکه سال گذشته سهم درآمد استان محقق شد و مازاد درآمد داشتیم، امسال هم باید این وضعیت تکرار شود.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس ستاد درآمد استان نیز در این نشست گفت: در رویه دولت‌های یازدهم و دوازدهم سهم درآمدها در قانون بودجه افزایش یافته و از سهم فروش داراییهای سرمایه‌ای کاسته شده است که با این قطع وابستگی به درآمدهای نفتی، اتفاقات مهم و موثری در عرصه‌ی اقتصادی کشور رقم خواهد خورد.
 حسن نوروزی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به منابع محدود درآمدی، طی سالهای 90 تا 97 فقط سه دهم درصد درآمدهای کشور را به خود اختصاص داده است که در جایگاه استانهای آخر از این حیث قرار دارد اما در بحث وصول درآمدها و در سال گذشته جزء 5 استان برتر و موفق کشور در وصول درآمدهای مصوب خود بوده است.
نوروزی از وصول 83 درصدی درآمد مصوب 8 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: تمام تلاش ما این است تا با مدیریت و برنامه ریزی و هماهنگی، درآمد مصوب سال را تا پایان اسفندماه وصول نمائیم تا انشاء الله استان از عواید تخصیص مازاد درآمدها، منتفع گردد.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد درآمد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: تمام سعی و تلاش ما انجام تکالیف قانونی در راستای وصول به موقع درآمدهای استانی است و در این راستا نشست‌های ستاد درآمد، توسعه و تجهیز منابع استان به‌صورت مرتب برگزار می‌گردد تا در این نشستها ضمن بررسی راههای وصول درآمد و تاکید بر اهمیت وصول به موقع درآمدها، مشکلات و موانع وصول درآمدها بررسی و مرتفع گردند و بتوانیم از این فرصت در جهت توسعه و ترقی و آبادانی استان استفاده نمائیم.
 غضنفر آرام با اشاره به اینکه عمده درآمدهای مصوب استان از محل مالیات است، اظهار داشت: نزدیک به 90 درصد درآمدهای مصوب استان از محل مالیات است و ضروریست تا همچون گذشته حمایتهای لازم از وصول درآمدهای مالیاتی صورت گیرد.
 آرام افزود: در حال حاضر شناسایی پایه‌های مالیاتی برای تحقق وصول درآمدهای مالیاتی استان یک ضرورت است که با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل امور مالیاتی درصدد هستیم تا طرح شناسایی و واحدیابی مالیاتی در استان صورت گیرد که انشاء الله با تخصیص اعتبار و فراهم آمدن امکانات و زیرساختها این اتفاق رخ خواهد داد و اقدام بسیار خوب و تاثیرگذاری در زمینه وصول به موقع درآمدهای مالیاتی خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1