تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۰۵۳۲۶
با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد:

اجلاس استانی نماز در یاسوج برگزار شد + اسامی ادارات برتر در حوزه نماز + تصاویر کبنا

۰
کبنا ؛اجلاس استانی نماز با حضور معاون ستاد اقامه نماز کشور و با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و آحاد مختلف مردم در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، مدیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای باشکوه این اجلاس گفت: 19 مهر ماه امسال نشست شورای اقامه نماز تشکیل و مسئولان کمیته‌های پشتیبانی و مالی، فرهنگی، علمی و پژوهشی و ارزیابی و نظارت برای برگزاری اجلاس استانی نماز تشکیل شد.
سید الیاس چراغ‌زاده افزود: هیئت داوری متشکل از نماینده استانداری، امام جمعه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر ستاد اقامه نماز، کارشناس ارزیابی و فرهنگی بوده که کار بررسی تمامی مستندات ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی را انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت ادارات در حوزه نماز و فرهنگی در 5 محور ارزیابی می‌شود، ابراز کرد:  ارزیاب ستاد اقامه نماز در طول سال به ادارات و سازمان‌ها سرکشی و در نماز شرکت کرده و برنامه‌های فرهنگی را رصد می‌کند و بعد با مهر محرمانه با دستگاه مکاتبه کرده و نواقص را تذکر می‌دهیم.
چراغ‌زاده بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در سال 93 کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان زندان‌ها، آموزش و پرورش، دیوان محاسبات، بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرودگاه یاسوج، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، صدا و سیما و امور اقتصاد و دارائی از حیث اهمیت دادن به نماز شایسته تقدیر ویژه شدند.
وی بیان کرد: همچنین شرکت پست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، امور مالیاتی، سازمان بهزیستی، شرکت گاز، بنیاد شهید و امور ایثارگران، استانداری و امور عشایر در زمینه فعالیت‌های انجام شده در حوزه نماز تقدیر می‌شوند.
مدیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین در بررسی‌های انجام شده فعالیت ادارت پزشکی فانونی، آبفای شهری، شرکت توزیع نیروی برق، علوم پزشکی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فنی و حرفه‌ای، محیط زیست، بازرسی، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری یاسوج، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد، اوقاف و امور خیریه، دامپزشکی و آب منطقه‌ای در حوزه نماز قابل قبول است.
چراغ‌زاده تصریح کرد: فعالیت فرهنگ و ارشاد، فرمانداری بویراحمد، شرکت غله، تعزیرات حکومتی، آبفای روستایی، ثبت و اسناد، بیمه ایران، شرکت مخابرات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرک‌های صنعتی، ثبت احوال، آزمایشگاه فنی میکانیک و خاک، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه یاسوج و گمرک در حد قابل قبول است.
کارگزاران نظام اسلامی برای ترویج اقامه نماز تلاش کنند
مسعود دریس مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور هم در اجلاس استانی نماز در یاسوج اظهار داشت: 40 سال از عمر نظام و انقلاب می‌گذرد و باید دید که آیا جمهوری اسلامی توانسته مسئله اقامه نماز را گسترش و ترویج دهد و آیا در این راستا کاری انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید نمازی اقامه شود که اثر گذار باشد، عنوان کرد: ملت ایران انقلاب نکردند که نمازخوان زیاد شود بلکه مسئله مهمتر و هدف والاتر اقامه نماز بوده است.
دریس ابراز کرد: در عرصه نماز تحلیل‌های درستی در جامعه نمی‌شود و به نوعی شاهد سطحی نگری هستیم و دشمنان القائات منفی می‌کنند و برخی افراد نیز برداشت‌های سطحی و غیر واقعی دارند.
وی ادامه داد: جوانانی که برای برقراری امنیت و آرامش در کشور با داعش جنگیدند از آثار اقامه نماز بوده و پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه نانو، هسته‌ای، فناوری، هوا فضا و سلول‌های بنیادی از نتایج برکات اقامه نماز بوده است.
مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اقامه نماز در راس هندسه نظام اسلامی است، افزود: بر خلاف تصور برخی‌ها هم اکنون در زندان‌ و پادگان‌ها ما نماز جماعت با حضور گسترده مردم برپا می‌شود.
دریس یکی از وظایف مهم کارگزاران نظام اسلامی را اقامه نماز دانست و افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هیچ راهی بهتر از اقامه نماز نیست و هرجا در این زمینه کوتاهی شده آسیب‌ها افزایش یافته است.

مردم در جامعه اسلامی باید از میز و منصب مدیران بهره‌ ببرند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم تلاش بیشتر مدیران برای خدمت به مردم تاکید کرد و‌ گفت: مردم باید از میز و منصب مدیران سود ببرند.
 علی‌محمد احمدی در این اجلاس با اشاره به اینکه در مورد فلسفه نماز بحث‌ها و تفاسیر مفصلی وجود دارد اظهار کرد: این اجلاس فرصتی برای بهره‌گیری از اندیشه‌های نو و جدید در مورد آثار نماز و به کارگیری آن است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از دستاوردها و مزیت‌های اقامه نماز احیای دین الهی و اشاعه خیر و برکت در جامعه است.
وی بیان کرد: هر کدام از اجزای نماز پیام‌هایی دارند که از مهمترین آنها داشتن طهارت جسمی و روحی است، اذان هشداری برای نظم و وقت‌شناسی است و هر دو مورد تاکید دین مبین اسلام است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همه ادیان عبودیت وجود داشته اما نماز تلنگری برای اعلام پیام خداوند و رسول بزرگوار دین اسلام است.
 احمدی بیان کرد: جامعه با اقامه نماز سالم‌تر، با اخلاق‌تر و کارآمدتر می‌شود و این فریضه الهی دارای دستاوردهای فردی و اجتماعی است.
احمدی با اشاره به بهترین نماز در یک جامعه اسلامی گفت: جامعه اسلامی به نمازی نیاز دارد که نتیجه آن توسعه دین الهی باشد و باعث دغدغه کارگزاران آن برای خدمت بیشتر به مردم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نمازی مفید است که همراه با اخلاق باشد  چرا که در جامعه عاری از اخلاق میان انسان و خداوند پیوندی ایجاد نمی‌شود، نماز ما باید همراه با مسولیت‌پذیری باشد و‌ مهمترین نتیجه آن خدمت به مردم و جامعه خصوصا  محرومان باشد که اگر غیر این باشد کمک به روح معنوی انسان نمی‌کند و ما بهره‌ای نبرده‌ایم.
وی عنوان کرد: نمازی که از وقت مردم زده شود اما اثر معنوی برای انسان نداشته باشد و خدمتی از سوی مدیران ارائه نشود بی‌فایده بوده و وای به حال ما مدیران.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جامعه ما در شرایطی است که نیازمند کار و تلاش بیشتری است باید دغدغه مدیران برای خدمت افزایش یابد و مردم از میز و صندلی و منصب مدیران سود ببرند.
احمدی بیان کرد: نماز باعث پاکی انسان می‌شود لذا این پاکی و‌ پاک بودن در پاک‌دستی مدیران تبلور داشته باشد، نمازی مفید است که مورد رضای خداوند باشد و رضای خداوند هم در خدمت به مردم است.

خروجی ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در اقامه نماز پیشرفت در حوزه‌های مختلف است
معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور گفت: خروجی جمهوری اسلامی در اقامه نماز پیشرفت در حوزه نانو و سایر صنایع است.
مسعود دریس به وضعیت نماز بعد از چهل سال انقلاب اشاره کرد و گفت: سوالی که مطرح است اینکه آیا جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال توانسته اقامه نماز را انجام دهد که در جواب این سوال باید گفت بعد از انقلاب اقامه نماز ۱۰۰ درصد انجام شده است.
وی با بیان اینکه انقلاب نکردیم که تعداد افراد نمازخوان را افزایش دهیم گفت: نباید شیپور دشمن شویم، در این زمینه گاهی تریبون‌دارها می‌گویند وضعیت نماز در جمهوری اسلامی خراب است، وقتی می‌پرسیم چرا می‌گویند در یک کاروان فقط ۴ نفر به نماز ایستاد این چه تحلیلی است ما به دنبال اقامه نماز هستیم نه تعداد افراد نمازخوان.
وی بیان کرد: اگر می‌خواهید خروجی و کارنامه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی را ببینید باید به سوریه، حلب و عراق مراجعه کنید چرا که توسعه پایدار کشور مرهون خون رزمندگان است.
دریس ادامه داد: خروجی جمهوری اسلامی در اقامه  نماز در نانو، تکنولوژی‌ها، صنعت هوا و فضا، صنعت هسته‌ای و سلول‌های بنیادی است و همه این جوان‌ها افتخار ما هستند.
این مسوول بیان کرد: خروجی جمهوری اسلامی در اقامه نماز جوان تازه ازدواج کرده و فرد تازه پدر شده‌ای است که از همه زندگی خود می‌گذرد و آماده دفاع از کشور و میهن می‌شود.
وی بیان کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب وضعیت نمازخانه‌های بین راهی، نماز در مدارس، پادگان‌ها، زندان‌ها و سایر حوزه‌ها و دستگاه‌ها ارتقا یافته و سه وعده نماز جماعت در پادگان و زندان‌ها و سایر مکان‌ها اقامه می‌شود
معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور گفت: نباید سطحی نگاه نکنیم چیزی که دشمن القا می‌کند همین حرف هایست که در سطح جامعه گفت و‌ شنود می‌شود.
دریس با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری اقامه نماز در راس هندسه نظام است، خاطرنشان کرد: نماز یکی از راه‌های کاستن آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش کبنا، دستگاه‌های برتر حوزه نماز در ۵ محور ارزیابی شدند که کمیته امداد، اداره‌کل زندان‌ها، آموزش و پرورش، دیوان محاسبات و بنیاد مسکن رتبه‌های برتر را کسب کردند. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرودگاه یاسوج، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، صدا و سیما و اقتصاد و دارایی دیگر دستگاه‌هایی هستند که در ارزیابی‌ها بیشترین نمرات را در اقامه نماز کسب کردند.
ارزیابی‌ها برای شناسایی دستگاه‌های برتر حوزه نماز در سال ۹۶ ارتقا یافت و نمرات از ۹۱ تا ۱۰۰ امتیاز تقدیر ویژه و از دستگاه‌هایی که رتبه ۸۰ تا ۹۱ را کسب کنند هم تقدیر می‌شود. دستگاه‌هایی مانند پست، سازمان میراث فرهنگی، امور عشایر و استانداری در زمره ادارات قابل تقدیر قرار گرفتند، ضمن اینکه برخی از دستگاه‌ها هم فرم‌های ارزیابی خود را تحویل ندادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
تورابخدادست برداریداگرهمه به وظیفه خودعمل کنندمردم نمازخوان می شوندباگرفتن پول بااکراه ازدستگاههای دولتی واجبارانهابه فاکتورسازی کسی نمازخوان نمی شودامسال چندمین دوره اجلاس نمازاست بازخوردچیست چندنفربیشترازسال گذشته نمازخوان شدند آقای. مثل اینکه چندتاازبرترینها جزهیات داوری بودندپیامش چیست غیرازاعمال سلیقه است شمارابخداخلوض راازنگیرید مردم وبخصوص کارمندان.
l
Iran, Islamic Republic of
nosaze madares
واقع بین
United States
وقتی تصاویر جلسات را آدم نگاه می کنه،دیده می شود که تعدادیواز افراد که پست کلیدی هم دارند در تمام این جلسات حضور دارند و دیده می شود در بعضی روزها چهار یا پنج جلسه برگزار می شود و آنها در همان جلسات حضور دارند. اگر هر جلسه با حواشی اش یک ساعت و نیم طول بکشد که معمولا بیشتر هم طول می کشد،این آقایان از 7 یا حق ساعت موظف وقت کم میارند کارهای این ها را کی انجام می دهد.
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1