تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۴۰۵۳۱۲
گزارش تصویری

بازدید مدیرکل دفتر بهره برداری  تأسیسات آب کشور از پروژه های آبفا دوگنبدان+تصاویر

۰
کبنا ؛مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوراز تأسیسات و پروژه های آبفا دوگنبدان بازدید کرد.
 به گزارش کبنا نیوز: نشست بررسی مشکلات ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و اتفاقات آب با حضورمدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب  شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هیئت همراه، رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان و کارکنان اداره آبفا در اداره آب و فاضلاب دوگنبدان برگزار شد.
در این نشست علیرضا طباطبایی طی بازدیدی که از ایستگاه‌های پمپاژ آب امامزاده جعفر و دیگر تاسیسات آبی این شهرستان به عمل  آورده بود، اظهار کرد: هدف از بازدیدی که امروز صورت گرفته بررسی وضعیت تاسیسات آبی شهرستان گچساران و قرار گرفتن در جمع پرسنل آب این شهرستان بود.
 وی با اشاره به اینکه تابستان سال 97  به دلیل وضعیت تنش آبی با سختی و با مدیریت آن را گذراندیم، گفت:  امیداوریم با برنامه‌های که  برای تابستان سال 98 پیش‌بینی شده بتوانیم  با مدیریت صحیح از این بحران گذر کنیم.
طباطبایی  با بیان اینکه ظرفیت تامین آب در روستاها و شهرها را باید مدیریت کرد، افزود:  یکی دیگر از برنامه‌های آبفای کشور، بازرسی از چاه‌ها، اصلاح خطوط جمع‌آوری شده چاه‌ها و حفظ و ارتقا توان تولید وکاهش نیاز به تولید آب  از اصلی ترین رویکرد آبفای کشور است.
مدیرکل دفتر نظارت بر  بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به مدیریت کاهش مصرف آب در کشور ابراز کرد: سرانه مصرف آب در کشور بسیار بالا است و با فرهنگ سازی در جامعه می‌توانیم تا حدودی مصرف آب را در جامعه بهینه سازیم.
طباطبایی درادامه گفت: یکی دیگر از اقداماتی که می توان در کاهش مصرف آب انجام داد استفاده از ظرفیت رسانه ها است که می توانند با انتقال مفاهیم درست به شهروندان در این امر ضروری مشارکت داشته باشند.
وی اذعان کرد: از منظر اصلاح فرهنگ به معنای بهنیه مصرف کردن، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف، مدیریت توزیع آب و هر آنچه که می تواند در تولید‌ آب کمک کند را  به کار گیریم.
این مسئول  با بیان اینکه اصلاح شبکه های توزیع آب، اصلاح فشار آب و استفاده انشعابات هوشمندانه از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند، ابراز کرد: اعتبارات محدود لیکن کارها فراوان است.
طباطبایی ادامه داد: جداسازی انشعابات آب شرب مصرفی از آبیاری فضای سبز یکی دیگر از اقدامات موثر در کاهش مصرف آب است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات آبفای کشور توسعه تاسیسات آبی تا پایان برنامه ششم توسعه کشور است، گفت: بازسازی تاسیسات آبی براساس اولویت کار انجام خواهد گرفت.
طباطبایی با اشاره به شهرستان گچساران گفت: خوشبختانه شهرستان گچساران دارای ظرفیت های خوبی است و از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه زمانی می توان موفق بود که پروژه محور باشیم، ابراز کرد: پروژه ها را باید کنترل و به نتیجه برسانیم چنان چه برخی از پروژه ها نیاز به اعتبار ندارند.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب  شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  با بیان اینکه قالب فعالیت مردم این استان کشاورزی است، تصریح کرد:  سرانه تولید آب در سال گذشته در شهرستان گچساران 196 لیتر بوده که سرانه مصرف در شهر دوگنبدان 120 لیتر بوده است.
طباطبایی  با بیان اینکه مصرف آب در کشور ما نسبت به دنیا بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: برای حفظ و بقا باید به سمت سازگاری پیش برویم.
وی افزود: با یک برنامه ریزی مشخص، حفظ ارتقا توان تولید، کاهش نیاز تامین آب و برنامه ریزی برای گذر از تابستان سال آینده را در دستور کار خود قرار دهیم.
این مسؤل انتقال تجربه و دانش بین نیروهای حوزه‌های مختلف شرکت های آب و فاضلاب به خصوص در حوزه بهره بردای را عاملی موثر در کاهش مشکلات و چالش های پیش رو دانست و گفت: استفاده از تجربیات نیروهای قدیم و باتجربه همواره باید مد نظر  باشد.
گفتنی است: پیش از این نشست مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه  رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان از ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر، مخازن و اتفاقات آب دوگنبدان بازدید به عمل آورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1