تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۰۵۲۶۵
در بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح شد

ورود استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع گوشت قرمز / احمدی: میز خدمت دکور و تشریفاتی نیست / وقتی استاندار مجبور می‌شود که به مدیرعامل بانک زنگ هم بزند (+تصاویر)

۰
کبنا ؛علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز سه شنبه 20 آذرماه 97، سرزده از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بازدید کرد.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی در این بازدید از بخش‌های مختلف سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد تا از نزدیک نحوه رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع در میز خدمت [کلیک کنید] و موضوع نظارت بر بازار کالاهای استراتژیک را رصد کند.
احمدی در جریان این بازدید جزئیات نظارت‌های صورت گرفته توسط سازمان صمت بر بازار نان، گوشت قرمز، و انبارها و مراکز ذخیره سازی را جویا شد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از تذکرات لازم به داریوش دیودیده در خصوص میز خدمت، به موضوع گوشت قرمز در بازار هم اشاره کرد و گفت: قیمت گوشت نباید متاثر از بازار تقاضا باشد، اینکه دامداران و پرواربندان دام‌ها را به استان‌هایی که قیمت دام زنده در آنها بالاتر است می‌فروشند منطقی نیست.
احمدی تاکید کرد: دام‌های تولیدی در این استان با حمایت این استان و با سهمیه علوفه، واکسن، تسهیلات و آب این استان تولید شده‌اند و باید ابتدا نیاز استان را تامین کنند.
وی یادآوری کرد که سازمان صمت نباید اجازه دهد قیمت گوشت تحت تاثیر تقاضا و یا همزمان با سایر استان‌ها بالا برود.
استاندار گفت: قیمت گوشت در استانی که مسافت انتقال دام از تولید تا مصرف درآن 50 کیلومتر هم نیست را نباید با استانی مقایسه کرد که گوشت از صدها کیلومتر آن طرف تر وارد آن می‌شود.
در این بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کندی میز خدمت اداره صنعت، معدن و تجارت هم گلایه کرد و گفت: سازمان صمت ارباب رجوع زیادی دارد و باید با سابقه ترین افراد در میز خدمت آن به کار گرفته شوند.
علی محمد احمدی گفت: میز خدمت باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود و اپراتورهای آن باید به اهمیت چالاکی سیستم و نرم افزار آگاه باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از وضعیت میز خدمت سازمان صمت نگران شده بود، تاکید کرد: میز خدمت تشریفاتی و دکوری نیست و باید مسیر ارجاع ارباب رجوع به بخش‌های مختلف سازمان در آن کاملاً مشخص باشد.
وی افزود: میز خدمت با بخش اطلاعات فرق دارد و باید کار ارباب رجوع را راه بیندازد و گردش کار و نحوه ارائه خدمت نیز در سامانه ثبت شود.
 همچنین داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: ان شاء الله اشکالات میزخدمت سازمان در هفته آینده اصلاح خواهد شد.
وی افزود: از هفته گذشته تاکنون گوشت، نان، انبارها و مراکز ذخیره سازی اولویت نظارت و بازرسی ماست.
دیودیده اظهارکرد: قیمت گوشت قرمز در سطح استان در حال کنترل است و هر واحد قصابی که بالاتر از 54هزار تومان گوشت بفروشد به عنوان متخلف به تعزیرات معرفی می شود اما آنچه در بازار می گذرد اینست که می گویند قیمت دام زنده افزایش یافته و  با کمبود دام مواجهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میدان عرضه دام زنده استان نمی تواند دام مورد نیاز استان را تامین کند و تا مرحله خروج از کشتارگاه (تامین) در حوزه جهادکشاورزی است. جهادکشاورزی اعلام کرده که قیمت هرکیلوگرم دام زنده از سوی دامداران و مراکز پرواربندی از 23 هزار تومان به 32 هزار تومان در سطح استان رسیده است.
دیودیده تصریح کرد: 30 تن گوشت مرغ منجمد برای تنظیم و تعادل بازار استان آماده عرضه است که از امروز آغار شده است.
وی اضافه کرد: امور عشایر و جهادکشاورزی استان اعتقاد دارند که استانهای همجوار دام زنده استان را با قیمت بالاتری خریداری می کنند به همین خاطر دامداران دام زنده خود را از استان خارج می کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در جریان این بازدید با پاسخ به مشکلات ارباب رجوعی در این بازدید در رابطه با کارخانه شن و ماسه، گفت: واحدهای تولیدی شن و ماسه یا در بستر رودخانه هستند و یا در حریم رودخانه ها قرار دارند که هردو خلاف آشکار قانونی است.
احمدی افزود: نباید تحت هیچ شرایطی در بستر و حریم رودخانه ها مجوز جدیدی داده نشود . همچنین با جایابی مناسب انتقال کارخانه های موجود نیز آرام آرام عملیاتی خواهد شد .
وی با اشاره به بررسی مشکلات واحد ها و کارخانه ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهارکرد: اقدامات لازم در بخش های مختلف عملیاتی می شود و پوشش رفع مشکلات واحدها داده خواهد شد.
همچنین ایموری، سرماتیه گذار معدن نیترات و پتاسیم دیشموک در شهرستان کهگیلویه ضمن انتقاد از همکاری بانک توسعه تعاون استان گفت: کارهای بانکی این معدن در حال انجام است اما حدود 10 روزه که با مشکلی از سوی این بانک مواجهیم و به ما می گویند نقشه ساختمانهای غیراداری (سایت پلان) را باید سازمان صمت تایید کند در حالی که این معدن مشاور مورد تایید سازمان صمت دارد.
دیودیده گفت: بانک توسعه تعاون تنها بانکی می باشد که چنین مساله را مطرح کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز طی تماس تلفنی با مدیر بانک توسعه تعاون استان این مشکل را پیگیری کرد که مدیر بانک قول مساعد برای رفع این مشکل داد و قرار شد سرمایه گذار به همراه یکی از معاونان سازمان صمت برای رفع مشکل به بانک مراجعه کنند.  امروز سیاست نظام و دولت و شرایط جامعه به گونه‌ای است که اشتغالزایی اولویت را دارد. لذا نباید کار مردم معطل برخی کاغذ بازی‌ها و بهانه گیری‌های الکی شود.
اینکه چرا مدیرعامل بانک توسعه و تعاون برای رفع مشکلات مردم و تسهیل در تولید با وجود بخشنامه‌ها، قوانین و آئین‌نامه‌ها باز منتظر تماس مقام عالی دولت در استان می‌ماند، موضوعی است که او باید در حضور مردم و مسوولان مربوطه پاسخگو باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
مگه این استان اداره صنعت و معدن ؟تعجبم دیو دیده با این همه کاهلی که در بازار میکنه و این همه گران فروشی در شهر باز هم کنار گذاشته نمیشه
Netherlands
گفتن اصفهان و دادن یه قرون گفت کو یه قرون
جناب استاندار مردم کار ندارن که پول خرید داشته باشن,مردم این استان بیکار هستن,کارگرا و کارمندان اخراج شدن بیکار شدن
چرا از مسائل مهمتر استان صحبت نمی کنید.
تا کی مردم و با مسائلی سرگرم میکنید که راه حلی براش پیدا نمیکنید.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1