تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۰۵۲۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش کامل جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه یاسوج با حضور حجت‌الاسلام مزارعی(+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست دانشجویی دانشگاه یاسوج به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره شهدای استان و شهدای دانشجویی را گرامی داشت و افزود: یاد و خاطره شهدای روز 16 آذر سال 1332 دانشجویی را گرامی می‌داریم و تا امروز چه شهدایی را نثار امنیت و اقتدار کشور می‌نماییم.
وی در ادامه افزود: شما دانشجویان در همه‌ی عرصه‌ها و تمام میادینی که شریعت و قیام عاشورایی حضرت اباعبداله (ع) مشخص کرد جانانه میدان آمدید، انقلاب را رقم زدید و خون پاک­تان و در رشد درخت تنومند اسلام اثرگذار بودید.
مزارعی گفت: دانشجو مظهر تقوا، علم و آگاهی و مظهر مبارزه و روشنگری و مظهر ولایت مداری و اقتدار ملی و انقلابی گری و مظهر آگاهی و بیدار هوشیار در تمام عرصه‌ها در میدان است.
16 آذر متعلق به دانشجویان ضد ریچارد نیکسون و ضد استکبار است و ضد آمریکایی که با خون پاکشان متعاقب با کودتای 28 مرداد همراهی و روشنگری و ظلم ستیزی را ضد استکبار و با حرکت انقلابی خودشان به نمایش گذاشتند. و تا امروز بیداری و روشنگری نقادی در جامعه را بر عهده دارند و در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی رسالت سنگین‌تری است.
سربازان روشنگری و هدایت شمائید که بنیان و رسالت انقلابی را بر دوش دارید هر جایی که ما به استکبار اعتماد کردیم شکست خوردیم شکست کودتای 28 مرداد به علت تکیه کردن به استکبار بود.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه اظهار داشت: با همراهی دانشجویان و جامعه حوزه‌های علمیه انقلابی رخ داد که امروز شما می‌بینید هم دنیای استکبار تمام قدرتش را جمع کرده که با نظام ولایی مبارزه کند و هر بار دارد شکست می‌خورد.
وی افزود: امنیتی که امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در هیچ جای دنیا وجود ندارد که از عنایت خاصه‌ی پرودگار و حضرت بقیه الله اعظم و رهبری مقام معظم رهبری است.
امروز تمام دنیای استکباری و قدرت‌های دنیا در مقابل یک نظام و یک رهبری ایستاده‌اند و آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به چهل سالگی انقلاب اشاره نمود و گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تکلیف سنگین و رسالت سنگین‌تر و همه ما و شما تعصب فوق العاده و ویژه‌ای برای ذره ذره‌ی خاک ایران اسلامی داریم.
نظام استکباری خواب‌ها و آرزوهایی را دیده‌اند و دارند به خاک گورخواهند برد.
رییس کل دادگستری استان با اشاره به شهادت شهید داریوش رنجبر از شهیدان حمله تروریستی حادثه چابهار اهل شهر یاسوج افزود: ما نباید اجازه دهیم که خون این شهیدان پایمال شود و نباید اجازه دهیم که دشمن آن چیزی را که در تفکر و ذهنش می‌پروراند به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند و شما قشر دانشجویی وظیفه دارید با اگاهی بخشیدن و به میدان آمدن تمام قامت در هر گروه و تشکلی و دارای هر سلیقه‌ای که باشید تفاوتی ندارد حول محور ولی امر مسلمین، اجازه نخواهید داد که آنها به تفکرات و اهداف شومشان برسند.
وی روز دانشجو و سالگرد شهید محراب آیت اله دستغیب را نیز تبریک گفت و افزود: شما پیشتازان عرصه فرهنگ، جامعه را به روشنی و روشنگری هدایت می‌کنید روز 16 آذر متعلق به شماست و هر وقتی که نظام به حضور شما در عرصه‌ها نیاز داشت شما با جان و دل به میدان آمدیدو جانتان را در طبق اخلاص گذاشتید.
مزارعی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: فراموش نکنید از خانواده تک تک ما و دارای هر سلیقه‌ای و تفکری، شهیدی برای پیشرفت و ارتقاء و سربلندی این نظام هدیه شده است و اجازه ندهیم دشمنان ما حضور ما در عرصه را کم رنگ ببینند.
وی افزود: دانشجو مظهر اقتدار، علم و دانش و مظهر روشنگری و نقادی منصفانه و سازنده است. شما جوانانی که هم انرژی دارید و هم در استکبار ستیزی و سربازی خط نرم مبارزه با دشمن را شما مدیریت می‌کنید.
همه ما باید مظهر ولایت مداری باشیم و نگذاریم دشمنان به این نظام تعرض کنند.
ما نیز در مجموعه تشکیلات قضایی به عنوان خادمان شما و همراه شما و هم پذیرنده نقادی‌های شما که در حوزه اختیار ما باشد، برای پیشرفت امور هستیم.
شما دانشجویان امید و سکانداران آینده این نظام هستند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان می تانند سفیران فرهنگی دستگاه قضایی باشند، اظهار کرد: هر کدام در خانواده در مسجد و در محله و ایل و طایفه‌تان سفیران دستگاه قضایی باشید. وقتی دانشجویی در دفاع از حرمت و حرم اهل بیت بلند می‌شود و در مقابل استکبار می‌ایستد.
رسالت و وظیفه بنده به عنوان یک خدمتگزار این است که جلوی هر گونه مفسده‌ای که تنشی ایجاد کند و صدمه‌ای که به روح و روان و جسم دانشجویی آسیب بزند را بگیرم. این تکلیف ماست.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی از سختی مبارزه با مفاسد گفت و افزود: شما می دانید گاهی اوقات در بعضی از عرصه‌ها حضور و برخورد و مبارزه با مفسده که اژدهایی 7 سر است، صعوبت و سختی آنرا می دانید و با صبر و تحمل و همراهی بیشتر دست به دست هم دهیم و در حوزه علمی و فرهنگی قضایی و اجرایی و مدیران خوبی که در مجموعه‌های علمی فرهنگی و دانشگاهی داریم. دست به دست هم دهیم از هر طیفی جلوی کسانی که قصد تعرض به خاک جمهوری اسلامی را دارند بایستیم. و ید واحده باشیم از هر طبقه و گروهی که باشیم با رفاقت مسایل را مطرح کنیم اگر نیاز به برخورد قضایی بود صورت بگیرد.
رسالت بزرگ مجموعه‌ی دانشجویان و حوزویان و آحاد مردم را که جوانانشان در این مجموعه تحصیل می‌کنند و مردم ولایی، بیدار و هوشمند و با غیرت استان کهگیلویه و بویراحمد که در سال 1341 در مقابل رژیم ستم شاهی قیام کردند و ایستادند، مردمی که مبارزه و ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار در سرلوحه کارنامه‌شان است این است که در چهلمین سال انقلاب مردانه پای کار بیایند و نباید نسبت به سال‌های قبل کمتر حضور داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه این نشست صمیمی به سئوالات تعدادی از دانشجویان پاسخ دادند.
در ابتدا خانم تراویده با ذکر این نکته که حاج اقای مزارعی اولین مسئول با شهامتی است که به دانشگاه آمده‌اید. سووالاتی در خصوص تعلیق حکم مدیران و محکومیت رئیس سازمان برنامه ریزی، استخدام‌های فله ای در دانشگاه علوم پزشکی و کارگران خدماتی شهرداری پرسید.
 حجت الاسلام و المسلمین مزارعی الاسلام والمسلمین در ابتدای پاسخ به این دانشجو گفت: از صراحت کلام این دانشجو تشکر می‌کنم و دستمان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب پیش مردم دراز است نه امور شخصی و افزود: اولاً خواهش می‌کنم اینکه دستگاه قضایی باید همه امور را مدیریت کند متعادل‌تر کنید همه کارها در ید قدرت دستگاه قضایی نیست اولین شخصی که مسئولیت دارد مدیر آن اداره یا دستگاه است و پس از آن واحدهای نظارتی آن سازمان است و شما دستگاه قضایی را در واقع مانند سر ریز سد ببینید و قوه قضائیه را متولی کلیه‌ی امور ندانید و تکلیفی در قانون برای این قوه معین شده است.
در مورد مدیریتی که اشاره کردید به تعبیر شما اتهام و استخدام فله‌ای و به تعبیر ما استخدام بدون ضابطه نحوه تحت تعقیب قرار گرفتن از طریق سازمان بازرسی است.
در مورد جهاد کشاورزی است استخدام‌هایی انجام شده است و بر مبنای محتویات پرونده که محکم است حکم صادر شده است.
مزارعی گفت: در استانی هستیم که دارای بافت قبیله‌ای و عشیره‌ای است و باید بر روی حتی یک مورد از استخدام بی ضابطه هم حساس باشیم. و بایدان کسی که حقش است استخدام شود.
اگر شما یک نفر از فرزندانم و یا حتی طایفه‌ام را با توجه به اینکه مدیران را می‌شناسم بکار گماردم شما مانع شوید. پرونده در بازرسی مورد بررسی قرار گرفت اعلام جرم شد در دادسرا بررسی و در دادگاه رأی صادر شد و در شعبه اول تجدیدنظر استان بررسی شد و حکم قطعی صادر شد.
من به عنوان رییس شعبه اول حتی در یک پرونده قلم نمی‌زنم و نه تنها من بلکه 99 درصد از رؤسای کل دادگستری‌های استانها به علت مشغله زیاد فرصت قلم زدن در یک پرونده را ندارند. و این را بدانید رئیس کل دادگستری که رئیس شعبه اول تجدیدنظر است صادر کننده رأی نیست.
پرونده در شعبه اول تجدیدنظر آمد چرا این حکم انفصال تعلیق شد اولاً بینی و بین الله در کار قضایی قضات سر سوزنی دخالت نمی‌کنم و هر چه نظر قضایی آنها باشد رأی می‌دهند.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اظهار اینکه حکم تعلیقی شمشیر بالای سر است، افزود: هدف از مجازات باید بازدارنگی باشد. تعلیق انفصال می‌تواند بازدارنده باشد لذا رأی تعلیق انفصال می‌تواند بازدارنده باشد تا جرم دیگری تکرار نشود، لذا حکم را تعلیق کردیم حکم تعلیقی مثل شمشیری است که بالا ایستاده و ممکن است اتفاقی بیفتد و پائین بیاید. نه تنها من بلکه هیچ رئیس دادگستری در استقلال قضات دخالت نمی‌کند. رئیس قوه قضائیه هم در استقلال قضات دخالت نمی‌کند. در دستگاه قضایی سیاست گذاری را از مرکز می‌گیریم برخورد با مفاسد و آنچه جامعه را می‌رنجاند وظیفه ماست.
وی گفت: مدیر برنامه و بودجه پرونده مفتوحی در دادگستری ندارد مگر دیروز یا امروز که گزارش نشده است.
در بحث استخدام‌های بی ضابطه، ما بی اطلاع از هیچ جا نیستیم
مزارعی افزود: بحث قبیله‌ای و عشیره‌ای بودن استان موجب شده اطلاعات دیرتر به دست ما و سازمان بازرسی استان دیرتر متوجه واقعیات بشود.
من دست خدام مردم در حوزه نظافت شهری را می‌بوسم. بهترین آدم‌هایی که خدمت آنها ارادت دارم همین‌ها هستند.
رئیس شورای قضایی استان در خصوص مسایل مورد بحث پتروشیمی سقاوه نیز اظهار داشت: ما در ابتدای کار اول مدافع سرمایه گزاری بودیم با رییس حوزه قضایی تماس گرفتیم که مردم بگوید این جا می‌خواهد سرمایه گذاری برای اشتغال جوانان خودتان انجام بشود مردم راضی نشدند. از سرمایه گزاری حمایت می‌کنیم نمی‌خواهیم چرخه کارخانه‌ای از حرکت بایستد. اما باید ضابطه مند و کارشناسی باشد.
 علوم پزشکی در 17 بند مخالفت خود را با احداث پتروشیمی اعلام کرده است که این جا هیج توجیهی ندارد اگر بناست سرمایه گذاری شود ما تمام قامت حمایت می‌کنیم اما اگر قرار است سرمایه استان به جای دیگری ببرند مخالفت می‌کنیم و کوتاه نمی آئیم. و سازمان بازرسی استان در مسیر بررسی واگذاری زمین منابع طبیعی به یک سند جعلی رسید و یکی از آیتم‌های سرمایه گذاری، باید متقاضی سهم آورده‌ای داشته باشد که سند آورده‌ی پتروشیمی سقاوه جعلی است و با استعلام از بانک مربوطه مشخص شد سند 100 میلیارد تومانی بانکی جعلی است.
 وی در ادامه در خصوص پتروشیمی سقاوه گفت: وقتی سند سهم آورده باطل می‌شود سازمان متولی واگذاری باید به متقاضی گیرنده این تسهیلات اعلام کند که اسناد شما ناقص است و واگذاری خلاف قانون است نباید هر شخصی در هر کسوتی بیاید اظهارنظر کند که این مجموعه راه می افتد عاقلانه‌ترین راه این است که بگویم این پرونده در دستگاه قضایی مطرح است حکم صادر شده بگذارید این فرآیند قانونی را طی کند آن وقت بررسی می‌کنیم اگر راهکاری بود آنرا ادامه می‌دهیم. اما اینکه صریحاً بگوییم نه این مجموعه هیچ ایرادی ندارد و اگر ایرادی در آن نبود پس چرا حکم جعل صادر شده اگر ایراد نبود چرا مجازات دادیم ما استعلام کردیم و اسناد جعلی موجود است به اعتقاد ما و بر مبنای قانون سازمان واگذار کننده مزبور مکلف است این سند و این واگذاری را متوقف کند و نیز مجموعه دستگاه قضایی هیچ تکلیفی ندارد و در قانون تعین تکلیف اراضی ملی و منابع طبیعی برای واگذاری اراضی برای طرحهای صنعتی بیان شده است مگر اینکه معارضین بیایند در محاکم طرح دعوا کنند آن وقت در چارچوب قانون رسیدگی می‌کنیم.
 دانشجوی دیگری نیز پرسید آقای مزارعی شایعاتی بر علیه شما مطرح می‌شود. دلیل حضور شما در دانشگاه چیست؟ آیا می‌خواهید قهرمان سازی کنید و خودتان را قهرمان جلوه دهید؟ ماجرای ابوقداره چیست؟ نقش دختر شما در این پرونده که وکیل پرونده بود، چیست؟
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی پاسخ گفت: درباره حضورم، شما دعوت کردید و ما آمدیم اگر شما نمی‌خواهید از همین جا می‌روم و 9 دی در پیش داریم که یکی از معاونین رییس قوه قضائیه در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند. سن و سالم برای قهرمانی گذشته است.
برخلاف میل خود و خانواده‌ام در استان حضور دارم در استان فارس مسئولیتم کمتر از اینجا نبود لکن آن چیزی دل من را خوش می‌کند حضور در جمع شما جوانان است. نه فقط مجموعه دانشگاه بلکه حتی چهار جوان را ببینم و با آنها هم صحبت شوم کافی است.
برای آینده این نظام انقلابی، بنده بیش از 40 سال است در کسوت طلبگی‌ام 14 سالم بوده که وارد حوزه شدم.
هم گاز اشک آور خوردم و باتوم خوردم هم ساواک مرا برد هم در جنگ بودم. اگر امروز به من بگویند از دستگاه قضایی برو، والله برایم راحت‌تر است من رسالت دارم تا جان دارم برای این نظام کار می‌کنم می‌توانم از حالت اشتغال جانبازی­ام استفاده کنم و در منزل حقوقم را کامل بگیرم.
وی در خصوص پرونده ابوقداره نیز اظهار داشت: ماجرای ابوقداره و زهرا مزارعی این است که آقای ابوقداره را اولین بار در یاسوج دیدم علیرغم اینکه 40 سال در شیراز سکونت دارم، اسمش را شنیده بودم اما او را در یاسوج دیدم.
 زهرا مزارعی وکیل است و دختر بنده است و آقای ابوقداره ایشان را وکیل حقوقی شرکتش قرار می‌دهد و از او خواست وکالت پرونده­اش را در اداره تعزیرات حکومتی بر عهده بگیرند ضمن آنکه اگر در طول ایامی که در تشکیلات قضایی در این استان بودم سیستم قضایی ما اکنون مکانیزه است استعلام بگیرید که کل مزارعی­هایی که به من وابسته است اگر در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد یک مورد پرونده وکالت داشت شما از من جایزه بگیرید و آنها را از گرفتن پرونده در این استان و حتی استان فارس قدغن کردم پسرم هم وکیل است و پروانه­ی وکالتش را تمدید نکرده است.
 
زهرا مزارعی به وکالت از آقای ابوقداره در اداره تعزیرات حکومتی به نمایندگی از ایشان اعلام وکالت کرد و تماس گرفتم و گفتم که مگر قرار نشد شما در این استان کار وکالت انجام ندهی، که گفتند تعزیرات به شما ارتباطی ندارد و پاسخ دادم شما در هر مجموعه‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد بیاید برای من مشکل است و فی الفور به خاطر حیثیت بنده استعفا کرد اما چون می‌خواهم در مقابل فساد و مفسده بایستم گرچه هیچ ایراد و منع قانونی ندارد، یک مورد فرزندانم پرونده‌ی وکالت در این استان نگرفتند بروید از حقوقدانان بپرسید و در آن پرونده حکم به نفع طرف ابوقداره صادر شد.
دانشجوی دیگری نیز با اظهار اینکه جامعه یک جامعه­ی بیمار است. نگاه دستگاه قضایی یک دستگاه آمرانه از بالا به پایین است ممکن است شخص، مجرم اعلام شود اما حال جامعه تغییر نمی‌کند.
مقام ارشد قضایی استان پاسخ داد: دستگاه قضایی به عنوان سرریز سد اگر دستگاه قضایی را با تمام دنیا مقایسه می‌کند باید در خط آخر باشد اما در کشور ما به عنوان خاکریز خط مقدم در مبارزه است.
در سال گذشته 5/9 درصد کاهش پرونده طلاق در استان داشتیم آیا دستگاه قضایی متولی امور فرهنگی جامعه است؟ دشمن برای بر هم ریختن بنیان خانواده برنامه ریزی کرده است در شبکه‌های ماهواره‌ای برای جدا کردن زن و مرد از هم برنامه ریزی کرده‌اند
8 سال پیش دادگاه خانواده بودم از مجموعه پزشکان و روحانیون و اساتید دانشگاه کمتر از 1 به 100 حتی برای دعاوی خانوادگی نمی‌آمدند تکلیف دستگاه قضایی نیست و در حوزه کارهای فرهنگی است.
اعتباری که در اختیار قوه قضائیه قرار داده می‌شود از دولت می‌گیرد همه وجوهاتی که قوه قضائیه جهت دادرسی می‌گیرد به خزانه‌ی دولت واریز می‌شود.
فریاد ما برای افرادی هستند که پابرهنه گرسنه است.
از سال 94 تا الان 38 درصد کاهش نزاع دسته جمعی داریم از آخر اولیم. بعد از جزیره کیش اولین استان امن کشوریم.
ما باید هم کیفر اسلامی را داشته باشیم و هم پیشگیری اسلامی داشته باشیم. معاونت‌های فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با کمترین بضاعت مالی فعالیت می‌کنند.
به لحاظ دیدگاه کیفری باید این حق برایمان محفوظ باشد که اگر برخورد نکنیم سنگ روی سنگ بند نمی‌آید.
70 درصد پرونده‌ها در دادگستری رسیدگی می‌شود و 30 درصد در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.
یکی از شرکتهایی که 7 میلیارد به بدهکاری در ده استان داشت از استان دیگری آمده که می‌خواهد مطالبات را بگیرد.
اقدام­هایی خیلی خوبی در خصوص برگشت حقوق بیت المال انجام شده است در چند روز گذشته یک نفر از کسانی که بدهکاری بزرگ مالیاتی داشته 700 میلیون تومان به حساب آن اداره واریز کرده و برای پرداخت بقیه بدهی‌اش مهلت گرفته که واریز کند.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی الاسلام والمسلمی مزارعی در پایان نیز در سخنانی گفت: کاش وقت داشتید و می‌آمدید و می‌دیدید که فقط در روز دوشنبه که ملاقات مردمی دارم مردم چگونه با من به عنوان رییس کل چگونه است محرمانه بیاید خسته کننده است.
کاش استاد دانشگاه بودیم بعضی اوقات پای گریه‌ی مردم، گریه می‌کنم.
چرا می گویید عدالت نیست؟
 شما می دانید در برخورد با سرقت‌های مسلحانه و نزاع‌های دسته جمعی که آرامش جامعه را برهم می‌زد چه کرده‌ایم با اسلحه و قمه چکاری کرده‌ایم.
عدالت را تنها یک دستگاه قضایی نمی‌تواند پیاده کند. پیاده کردن عدالت علی وار خیلی زحمت می‌خواهد.
اگر روزی دیدید مزارعی دنبال قهرمانی است لعن و نفرین کنید در سال 60 اگر دنبال قهرمانی بودم زمان جنگ زمینه‌اش فراهم شد و خداوند توفیقمان داد و با 60 گلوله مقابل دشمن بعثی جنگیدیم، همان برایمان کافی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رحيم
Iran, Islamic Republic of
تعجب ميكنم دوشب پيش دستگيرشده ولي درسايتهاي خبري منعكس نشده
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1