کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مطالبه‌گری دانشجویان در خصوص پتروشیمی سقاوه / زارعی: مسائل را شخصی نکنید، از کسی که قوانین را رعایت نکند، دفاع نمی‌کنم / وقتی «امین‌زاده» توان رفع مشکل وای‌فای دانشجویان را هم ندارد / ماجرای برخورد بد مسوولان با دانشجویان

17 آذر 1397 ساعت 20:00

نداشتن اینترنت وای فای، کافی نبودن فعالیت‌های فرهنگی، نداشتن سالن آمفی تئاتر، پایین بودن کیفیت غذای سلف سرویس برادران، نداشتن استخر و زمین چمن مصنوعی، پایین بودن کیفیت سایت دانشگاه، نداشتن سرویس ایاب و ذهاب، کمبود امکانات و تجهیزات کارگاهی، برخورد نامناسب مجموعه و کارکنان و کمبود امکانات در خوابگاه از مهمترین مطالبات و خواسته‌های دانشجویان پسر و دختر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در این آیین بودند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه بسیار طولانی برای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین و در تراز دانشگاهی بین المللی و حتی داخلی دارد.
رضا مهدی شنبه، 17 آذرماه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان ابر دانشگاه بیش از 40 درصد دانشجویان تمام وقت وزارت علوم را میزبانی می‌کند.
وی اظهارکرد: حدود 8 درصد از کل اعتبارات و بودجه آموزش عالی در حوزه وزارت علوم به دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: باید هم اکنون بودجه این دانشگاه بیش از 2 هزار میلیارد تومان باشد در حالی که در بهترین حالت زیر 600 میلیارد تومان است.
مهدی تصریح کرد: دانشجویان برای ساختن کشور نیازمند دانش و آموزش با کیفیت هستند که در این راستا به کارگاههای پیشرفته نیاز داریم، سطح تجهیزات آزمایشگاهها و کارگاههای این دانشگاه با نیازهای امروز جامعه قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه یا برای دانشگاه شدن به معنی واقعی حداقل یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و تجهیزات می‌خواهد در صورتی که در بهترین حالت ما می‌توانیم سالی 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات به روز برای کارگاهها و آزمایشگاهها انجام دهیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ستون خیمه هر دانشگاهی تعدادی اعضای هیئت علمی است، عنوان کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بهترین حالت هم اکنون و در بهترین حالت 1500 عضو هیئت علمی داریم در صورتی که باید برای استاندارد حداقلی بیش از 5000 عضو هیئت علمی جذب کنیم.
مهدی تاکید کرد: 200 هزار دانشجو در 175 شعبه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مشغول تحصیل می‌کنند که متاسفانه تنها یک میلیارد تومان به عنوان بودجه فرهنگی به این دانشگاه اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: امکانات و اعتبارات غذای دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سال 96 در نظر گرفته شده که کفاف نمی‌کند در حالی که هم اکنون هزینه‌های این بخش افزایش یافته است. سالانه 50 میلیارد تومان مواد غذایی توزیع می‌شود که امسال حداقل باید 50 درصد به این میزان اضافه شود. اعتبارات ورزشی این دانشگاه خیلی کم است.
همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو گفت: روز 16 آذر 1332 در دانشکده فنی تهران برای نشان دادن روح آزادی خواهی و انقلابی‌گری دانشگاه خون مطهر سه دانشجو تقدیم و به سرفصلی برای جنبش دانشجویی تبدیل شد.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: 16 آذر مقدماتی برای پیروزی انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی به ملت و به صحنه آوردن مردم برای مبازره به ظلم، استکبار و استبداد بود.
زارعی اظهارکرد: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته در صحنه‌های مختلف و حوادث مختلف، با برکت ولایت فقیه به عنوان ستون این خیمه با عزت و اقتدار از فراز و نشیب‌ها، موانع و چالش‌ها عبور کرد.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دغدغه معیشتی، کار و اشتغال در زندگی مردم کشور و این استان وجود دارد و مسئولان کشور بر این مساله تردیدی ندارند که مساله اصلی کشور اشتغال و معیشت است.
زارعی تصریح کرد: دانشجویان سرمایه‌ها و امید آینده کشور هستند، بسیایر از موفقیت‌های کشور مرهون و مدیون نیروی انسانی خلاق، کارآمد، عالم و دانشمند است.
وی ادامه داد: در دوران نمایندگی مجلس اعتباراتی توسعه‌ای شهرستان بویراحمد را به بیش از 12 برابر افزایش داده ابم، در چهار پنج سال گذشته تنها در بخش راههای اصلی بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در بخشهای مختلف گام‌های خوبی برداشته شده است.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پتروشیمی "دنا" بویراحمد اضافه کرد: یکی از طرح‌های صنعتی که در دنیا به علت اشتغالزا، ظرفیت‌ها و بازار جهانی دارای ارزش افزوده بالا می‌باشد، پتروشمی است.
زارعی بیان کرد: خوراک پتروشیمی گاز است و برداشتهای گاز از پارس جنوبی با قطع درختان و جنگلهای، از بین بردن اراضی کشاورزی و تحت تاثیر قرار دادن زندگی روستائیان از مجاور این استان عبور می‌کند اما هیچ استفاده‌ای از این نعمت و ظرفیت نمی‌شد. اینکه چه کسی سرمایه گذاری کند به تناسب آمادگی و مجوزات باید پیگیر باشد.
وی تصریح کرد: برای احداث پتروشیمی که نیاز به تامین خوراک، آب و زیرساختهای اولیه بود تلاش می‌کنم و همچنین مجوز توسعه میدان گازی مختار را با ظرفیت 600 میلیون یورو توسط وزارت نفت اخذ شده است. هیچ کس به اندازه بنده سینه چاک دفاع از مردم نیست و همه زندگی‌ام در خدمت مردم است
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت شهرکهای صنعتی و وزارت صنایع از مجموع اراضی دشت سقاوه تملک و به نام دولت ثبت شده بود پیشنهاد دادند که پتروشیمی در این مکان ساخته شود، زمین کسی گرفته نشد. این زمینها منابع ملی و متعلق به دولت است و باید در راستای توسعه و پیشرفت استفاده شود.
زارعی با بیان اینکه اگر کسی ادعا دارد حقش ضایع شده در یک فضای مناسب خدمتشون باشم، اضافه کرد: خواهش می‌کنم مسایل توسعه استان را با مسایل سیاسی و شخصی گره نزنید.
وی ادامه داد: در دوران نمایندگی مجلس اعتباراتی توسعه‌ای شهرستان بویراحمد را به بیش از ۱۲ برابر افزایش داده ابم، در چهار پنج سال گذشته تنها در بخش راههای اصلی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در بخشهای مختلف گام‌های خوبی برداشته شده است.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه دلایل حمایت شما از پتروشیمی دنا و سرمایه گذار این کارخانه چیست؟، اظهار کرد: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های ما بحث اشتغال است به دلیل شرایط مالی دولت امکان استخدام‌های دولتی آن هم به شکل گسترده وجود ندارد.
زارعی با اعلام اینکه یکی از سیاست‌های برنامه‌های دولت کوچکتر کردن بدنه دولت است بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد همه دنیا در مقایسه با کشور ما از حقوق به گیرهای دولتی بسیار کمتری برخوردار هستند.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه بخش‌های دیگر فعال می‌شوند به همین دلیل بنای بنده این بوده که از ظرفیت‌های بالقوه استفاده کنیم یکی از ظرفیت‌ها سیمان مارگون بوده که یک سرمایه گذاری بسیار عظیم بوده است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌گفتند چرا طرح صنعتی به شهرستان نمی‌آوریم یکی از این صنعت‌ها پتروشیمی است و چون ما مجاور پارس جنوبی است و آنها از منابع ما استفاده می کنند و سودی برای ما نداشت.
زارعی بیان کرد: بنده برای احداث پتروشیمی زیرساخت‌های اولیه را تأمین کردم، مجوز توسعه میدان گازی مختار را با ظرفیت ۶۰۰ میلیون یورو توسط وزارت نفت اخذ شده است، هیچ کس به اندازه بنده سینه چاک دفاع از مردم نیست و همه زندگی‌ام در خدمت مردم است.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی و وزارت صنایع از مجموع اراضی دشت سقاوه تملک و به نام دولت ثبت شده بود پیشنهاد دادند که پتروشیمی در این مکان ساخته شود، زمین کسی گرفته نشد. این زمینها منابع ملی و متعلق به دولت است و باید در راستای توسعه و پیشرفت استفاده شود.
زارعی ادامه داد: خواهش می‌کنم مسایل توسعه استان را با مسایل سیاسی و شخصی گره نزنید زیرا من از هیچ شخصی که قوانین را رعایت نکند دفاع نخواهم کرد من از سرمایه گذاری و اشتغال دفاع می‌کنم.
رحیم امین زاده، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: دانشجویان می‌توانند در توسعه و رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور موثر باشند.
وی افزود: دانشگاه باید محل مطالبه گری دانشجویان در چارچوب قوانین باشد، دانشجویان می‌توانند به مسایل علمی، پژوهشی و نوآوری و تدین بپردازد. وظیفه دانشگاه علاوه بر اینکه در بعد علمی و عملی، در حوزه ایمان نیز است.
در این آیین گرامیداشت برخی دانشجویان دختر و پسر مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کردند. همچنین از دانشجویان موفق و برتر در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
لازم به ذکر است که نداشتن اینترنت وای فای، کافی نبودن فعالیت‌های فرهنگی، نداشتن سالن آمفی تئاتر، پایین بودن کیفیت غذای سلف سرویس برادران، نداشتن استخر و زمین چمن مصنوعی، پایین بودن کیفیت سایت دانشگاه، نداشتن سرویس ایاب و ذهاب، کمبود امکانات و تجهیزات کارگاهی، برخورد نامناسب مجموعه و کارکنان و کمبود امکانات در خوابگاه از مهمترین مطالبات و خواسته‌های دانشجویان پسر و دختر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در این آیین بودند.
به گزارش کبنا، آنطوری که از بیان مطالب دانشجویان بر می‌آید، مسوولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای توان رفع وای‌فای دانشجویان را هم نداشتند تا آنها در جلوی مهمان کشوری آن را مطالبه کنند.
(منبع: ایسنا)


کد مطلب: 405180

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/405180/2/مطالبه-گری-دانشجویان-خصوص-پتروشیمی-سقاوه-زارعی-مسائل-شخصی-نکنید-کسی-قوانین-رعایت-نکند-دفاع-نمی-کنم-وقتی-امین-زاده-توان-رفع-مشکل-وای-فای-هم-ندارد-ماجرای-برخورد-بد-مسوولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1