تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۰۵۱۷۴
کبنا گزارش می‌دهد

نشست هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با فاطمه معتمدآریا (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست صمیمی بازیگر مطرح ئتاتر، سینما و تلویزیون کشور با هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
در این نشست صمیمی که شب گذشته با حضور شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان، محمد علی پیرسبزی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری استان در هتل آزادی شهر یاسوج برگزار شد، هنرمندان استان به بیان مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.
فاطمه معتمد آریا در این نشست خطاب به هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد که مشکلات خود را مطرح می کردند گفت:خاصیت  بومی شما در این منطقه امتیاز بزرگی است زیرا هیچکس به اندازه شما رسوم و آیین های این منطقه را نمی داند پس انسان های منحصر به فردی هستید.
وی بیان کرد: اینکه نمی توانید با هم  متحد شوید به این دلیل است که هر یک در درون خود خدایی دارد و حاضر نیستید این خدا را با دیگران تقسیم کنید و این خدا دانش و آگاهی است، اگر این دو را در کنار هم قرار دهید ارزش درونی خود را دریافت کرده اید، وقتی ارزش درونی خود را دریافت کردید ارتباط گسترده تری خواهید داشت، پس اولین قدم و راهی که می توان به هم نزدیک شویم این است که  دانش و اگاهی خود را نسبت به پیرامون افزایش دهیم.
معتمد آریا ابراز داشت: کار تئاتر کردن موضوع ساده ای نیست و من هیچ وقت پولی از تئاتر بدست نمی آورم و در بیشتر مواقع از منزل شخصی خود برای اجرای تئاتر استفاده می کنم. ما  باید برای  تئاتر درخواست داشته باشیم زیرا هیچکس نیست که حقتان را بدهد و باید حق را گرفت.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون خطاب به هنرمندان استان افزود: از نقطه محکمی شروع و به جلو حرکت کنید زیرا قدرت جمعی مخصوصا در تئاتر بسیار زیاد است اگر بخواهیم منتظر کسی بنشینیم هیچ کسی کمک نخواهد کرد و اگر درخواست داشته باشیم راهی پیدا خواهد شد.
وی در پاسخ به یکی از هنرمندان استان که نسبت به وضعیت موجود حوزه هنر معترض بود، گفت: از کسانی که نسبت مشکلات اعتراض می کنند خوشم می آید زیرا ساز مخالف زدن باعث می شود که ساز موافق زدن را یاد بگیریم.
معتمد آریا بیان کرد: اعتراض به شرایط برای دگرگونی است و تا وقتی اعتراض نکنیم نمی توانیم شرایط بهتری برای کارهایی که آرزوی انجام انها را داریم بوجود بیاوریم.
وی ابراز داشت: در بازدیدی که از خوابگاه دختران عشایر در یاسوج داشتم سرپرست این خوابگاه گفت؛ آرزو می کنم دانش آموزان این دبیرستان به هنر علاقه مندشوند و از طریق آن به هدفشان برسند و این بیانگر این موضوع است که هنر در این استان غریزی است و این برای اولین بار بود که مسئول یک مدرسه چنین در خواستی از من داشت.
معتمد آریا افزود: به نسبت جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد زیادی هنرمند فرهیخته دارید و این یک امتیاز محسوب می شود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز، گفت: زیربنای هر توسعه ای، توسعه فرهنگی است.
شریف اسلامی افزود: دستیابی به توسعه پایدار تحقق توسعه فرهنگی را طلب می کند.
اسلامی با بیان اینکه اگر شهر سینما ندارد ما متولیان فرهنگی مقصریم که نتوانسته ایم این نگرش و نیاز را در ذهن مسئولین ایجاد کنیم، ابراز داشت: مردمی کردن هنر از نیازهای فعالیت هنری است.
اسلامی با اشاره به فعالیت مردم محور تئاتر در دهه ۶۰ و ‌۷۰ و تاکید بر مردمی کردن تئاتر، گفت: یکی از ضلع های مثلت تئاتر ارتباط با بدنه جامعه است و باید دید که آیا در دهه فعلی این ارتباط را با بدنه جامعه برقرار کرده ایم.
رئیس حوزه هنری استان هویت عشیره ای، ظرفیت های فرهنگی مانند شاهنامه خوانی و حتی زبان مادری را پتانسیلی دانست که باید در حوزه فعالیت های هنری به آن توجه شود.
وی مطالبه گری را از نیازهای تحقق اهداف دانست و گفت: ما در قبال جامعه مسئولیت داریم و این مسئولیت اجتماعی ایجاب می کند که تحقق توسعه فعالیت ها را داشته باشیم.
اسلامی افزود: مطالبه گری موضوع بسیار مهمی است و باید به آن توجه شود.
اسلامی با اشاره به نشست با رئیس دانشگاه یاسوج راه اندازی دانشکده هنر را از هدفگذاری های این نشست دانست.
رئیس حوزه هنری استان با اشاره به حوزه تئاتر، گفت: استراتژی حوزه در بحث تئاتر، تئاتر برای مردم است.
وی با تاکید بر تولید کارهای مخاطب پسند، ابراز داشت: همچنین تزریق انرژی و امید به جامعه از طریق هنر تئاتر ضروری است و در مباحث تئاتر کودک نیز حمایت های لازم انجام خواهد شد.
اسلامی با بیان اینکه دانش به تنهایی زمینه ساز خروجی محوری در فعالیت های فرهنگی و هنری نیست، بیان کرد: دانش حرکت را ایجاد می کند، اما دستیابی به نقطه مطلوب و حرکت اصولی بکارگیری بینش را طلب می کند.
همچنین در پایان این نشست از سه اثر تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جانقلی
Iran, Islamic Republic of
جالبه میگن نماینده بویراحمد اسطوره توسعه فرهنگییه
اما شهرش سینما نداره خخخخخ
حسن
Iran, Islamic Republic of
مشکلات به معتمد آریا گفتن..دقیقا سمت و پست معتمدآریا چیه؟این که خودش ممنوع التصویر
جهادی
Romania
اقای ز. واقعا تو کارمند جهاد کشاورزی هستی و چجوری مرخصی نگرفته ای و هرروز دهدشت و یاسوجی .اقای مدیرکل این نیروی پشتیبانی شما در تهرانه!!!!@@@@شاید هنوز پیگیر کارهای .حتما باید سازمان بازرسی بیاد دنبال ایشون .اضافه کار خوب هم میدید بش .تا.ا کی
شیرو
Iran, Islamic Republic of
طیبه نظری کوجاش هنرمنده اخه؟؟بقیه شون هم احتمالا مثل طیبه نظری هستن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1