تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب : ۴۰۵۱۲۹
کبنا گزارش می‌دهد

یادواره شهید مهدی‌نیا برگزار شد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ سی‌وهفتمین سالگرد شهادت سردار شهید سید عین‌علی مهدی‌نیا با حضور اقشار مختلف در محل کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، ستار هدایتخواه نماینده سابق شهرستان‌های بویراحمد و دنا و سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در این یادواره سخنرانی کرد و گفت: سلام و درود به روح همه شهداء و خانواده شهدای عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری این یادواره نه از بابت این که شهداء نیاز داشته باشند. اموات ما وقتی که از این دنیا میرند دستشون از دنیا کوتاه می‌شود انتظار از خانواده هاشان دارند که کاری برای آنها انجام دهد خداوند بزرگ فرموده‌اند که اگر چهل فرد مومن برای کسی طلب رحمت و مغفرت کنند ما او را مورد عنایت قرار می‌دهیم اما مگر شهیدان نیاز دار؟
مگر آنها مرده‌اند که نیازی داشته باشند؟
قرآن که فرمود زنده‌اند حتی از ما زنده‌ترند.
ما اگر شهید نشویم، مرده‌ایم ما برای این یادواره برگزار می‌کنیم که؛
 1- خودمون از حالت غفلت و فراموشی بیرون بیایم یادواره در واقع به یاد آوردن است. یادمون میره که وظیفمون در این دنیا چیست؟
2- دست توسل به دامن شهیدانمون بزنیم به آنها بگیم که ما گرفتار دنیا شده‌ایم و از شما می‌خواهیم که دست ما را بگیرید 3- ادا کردن دینمون به شهداء و اینکه می‌خواهیم راه شهداء را ادامه دهیم
شهید یعنی کسی که مشاهده می‌کند و شاهد حاظر و ناظر است.
شهدا از ما می‌خواهند که ما انقلابی بمانیم و با انقلاب بمانیم
شهدا از ما می‌خواهند که 4 کار انجام دهیم:
1- به اسلام عمل کنید ما برای زنده نگه داشتن اسلام جان دادیم در وصیت نامه شهید مهدی نیا خوندم که نوشته بود پدر و مادرم در روز شهادتم گریه نکنید و بگویید که هدیه‌ای بود برای اسلام.
به اسلام عمل کردند یعنی اینکه از محرمات پرهیز و به واجبات آن عمل کنیم.
اسلام برنامه زندگی هر فردیست چه خانم چه آقا. اسلام باید در اداره جامعه نقش داسته باشد و گرفتاریهای امروز کشورمان و جهان همین مورد است که به اسلام عمل نمی‌کنیم
معضلات امروز جوانان ما هم همین است که به اسلام عمل نمی‌کنند کسی که به اسلام عمل نکنند انقلابی نیست و خوائن است و فرقی نمی‌کند که کیست.
2-هدف انقلاب زمینه ساز حکومت آقا امام زمان (ع) است و شهداء رفتن که به این هدف دست پیدا کنند و ما اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید برای این هدف تلاش کنیم.
امروزه عکس شهداء ما در دست جوانهای بقیه کشورها دیده میشه و آنها شهدای ما رو الگوی خود قرار داده‌اند.
ما در استان چند روستا داریم که زودتر با امام آشنا شدند یکی از آن روستاها روستای سادات محمودی بود به برکت جمعی از روحانیون 1- شهید عبدالله میثمی 2- شهید مصطفی ردانی پور و کسان دیگه از جمله دکتر آقا تهرانی و...
اینان باعث شدند که مردم با آرمانهای امام و انقلاب آشنا به شن. مثلاً شهید مهدی نیا یکی از کسانی است که با امام و انقلاب آشنا شدند به لطف شهید روحانی عبدالله میثمی و مصطفی ردانی پور که این وظیفه رو در استان ما و منطقه سادات محمودی داشتند.
در اربعین امسال که ما نائب الزیاره دوستان بودیم یک شب در مسیر بین راه ما دکتر آقا تهرانی را دیدیم و ما به کاروان خودمون دعوتش کردیم و ایشون خاطره‌ای رو نقل کرد و اشاره کرد به حضورشون در زمان قبل از انقلاب در منطقه سادات محمودی. فرمودند که اهالی روستای سادات محمودی یه طوماری تنظیم کرده بود باهمکاری مردم روستا در حمایت از حضرت امام (ره) که قرار بود ما ببریم نزد امام ولی در بین راه که ماموران ساواک آنها را شناسایی می‌کنند و توسط آنها دستگیر می‌شوند گفتنند که ما ترسیدیم به خاطر طوماری که همرامون بود به خاطر اسامی و امضاهایی که متعلق به اهالی روستای سادات محمودی بود و ترسیدیم که نکنه مشکلی برای آنها پیش به یاد که شهید ردانی پور برای از بین بردن نامه تصمیم گرفت که به بهانه دسشتویی رفتن نامه رو از بین ببرد و به را همین به ماموران ساواک میگه که من میخوام برم دستشویی و اون بزرگوار میرن و ی بیست دقیقه‌ای کارشون طول میکشه و بعد از زمان طولانی میان و ما از او پرسیدیم که چرا ایقدر طول کشید تیشون گفتند که زیر نامه اسامی که امضا کرده بود نام ائمه و امامان داشتند مثلاً: عین الله-عینعلی-یدالله-شمس الله -سیف الله و غیره و مجبور شدم که نامه رو بخورم که به را همین قدر طول کشید.
سال 1342 امام خمینی (ره) فرمودند و سال 68 نوشتند که انقلاب اسلامی ملت ایران نقطه شروع اتقلاب جهانی اسلام به رهبری حضرت مهدی (عج).
 3- در راه مبارزه با استکبار جهانی جا نزنیم و کوتاه نیایم و سازش نکنیم.
شهید مهدی نیا در ادامه وصیت خود می‌نویسد برادرانم دست از مبارزه برندارید و راه مرا ادامه دهید و بعد ازمن تفنگ مرا بردارید و ادامه دهنده راه من به اشدی و به ملت ایران وصیت می‌کند که استقامت کنید و روحیه جهادی و شهادت داشته باشید.
دری دوره‌ای در ایران بعضی از جریان‌ها گفتند که از روحیه جهاد و شهادت حرفی زده نشه و در روحیه مردم اثر منفی دارد و گفتند که این منطق منطق کوری است و حتی بعضی از سران احزاب‌ها گفتند که نسل گذشته به دنبال مرگ بودند ولی نسل امروز می‌خواهند زندکی کنند و خوش باشندو دیگه از شهادت نگید چون فرهنگ خشونت طلبیست و می‌خواستند برخلاف قرآن حرف بزند که شهدا مرده‌اند و خدا میگه این افراد افراد بیشعوریند افراد بیشعور از این حرفا می‌زنند بلکه شهدا زنده‌اند و نزد من روزی می‌خورند.
شهید مهدی نیا و همه شهدا این انتظار را از ما دارند یعنی باید فرهنگ شهادت داشته باشیم.
4- مطیع محض ولی فقیه زمانه باشیم و اطاعت از رهبری زمانه خود باشیم.
همانطور که شهید مهدی نیا در وصیت خود از ما می‌خواهد مطیع رهبری باشیم و از او اطاعت کنیم
رهبری می‌فرمایند که اقتصاد مقاومتی کنید اما کسی گوش نمی‌کند.
می‌فرمایند که به تولید داخلی تکیه داشته باشید ولی گوش نمی‌کنند.
می‌فرمایند که به آمریکا اعتماد نکیند ولی باز هم گوش نمی‌کنند.
شهید مهدی نیا از ما می‌خواهد که شعار ندهیم و عمل کنیم.
پس اگر می‌خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید به این موارد عمل کنیم.
هدف برگزاری این یادواره‌ها این است.

 پیام سرتیپ دوم پاسدار جواد عظیمی فر به مناسبت این یادواره
سلام بر نام آوران٬ بر یادگاران دفاع مقدس سلام برمردان مرد و مردان بی ادعا.
همرزم وهمسنگرم سردار شهید سیدعینعلی مهدی نیا فردی مومن ٬متدین٬٬صبور٬مهربان وایثارگر به تمام معنا ودر زمره مردان بی ادعابودکه هیچ گونه ادعایی نداشتند ویک قهرمان واقعی بودند که از اوایل انقلاب همراه حجج الاسلام ردانی پور و میثمی وارد سنگر جبهه وجنگ شدند٬علی رغم اینکه ازناحیه پا مجروح شدند وهیچ کس هم انتظاری ازایشان نداشتند دوباره به جبهه برگشتند وماموریت خویش را ادامه دادند اکنون که بنده توفیق حضور دریادواره این سردارشهید را ندارم ازخانواده محترم شهید وبستگان پوزش می‌طلبم.
خداوندسردارشهیدرابا اولیای اللهی وحضرت اباعبداله الحسین علیه السلام محشور گرداند.
 سرتیپ دوم پاسدار
جواد عظیمی فر
معاون مهندسی نیروی زمینی سپاه وانسدادکل مرزهای کشور.
آذر ماه ۹۷
------------------------
 پیام قدردانی از شرکت کنندگان در یاداره شهید
  با سلام  و درود به ارواح طیبه شهدای اسلام از صدر تاکنون علی الخصوص شهدای هشت سال دفاع مقدس ومدافعان حرم.
«شهادت جانمایه انقلاب اسلامی است وقوام وحی‌ات نهضت مادرخون شهید است. شهیدمنتظرمرگ نمی‌ماند٬این اوست که مرگ رابرمیگزیند. شهادت پایان نیست٬تولدی دیگر است درجهانی فراترازآنکه عقل زمینی به ساحت قدسی آن راه یابد٬شهادت مزدخوبان است.» شهید آوینی
امام خمینی «ره» درخصوص مقام والای شهادت فرمودند:
«یک ملتی که زن ومردش برای جان فشانی حاضرندوطلب شهادت می‌کنند٬هیچ قدرتی باآن نمیتواندمقابله کند٬شهادت رمز پیروزی است.»
همچنین مقام معظم رهبری «روحی فداه» هم دراین خصوص فرمودند: زنده نگهداشتن یادشهیدان انقلاب اسلامی باعث تداوم حرکت انقلاب اسلامی است ٬عظمت مابه خاطرشهادت جوانان وفرزندان این ملت است.
لذا شایسته است ازبابت برگزاری یادوآره سی وهفتمین سالگرد شهادت یکی از مبارزین رژیم پهلوی همراه شهید ردانی پور وازمبارزین پیش مرگ غائله کردستان درجنگهای چریکی وپاتیزانی٬ فرمانده گردان در عملیات طریق القدس ٬سرداررشید اسلام پاسدارسیدعینعلی مهدی نیا در ستاد کنگره شهدای استان واقع در مرکز استان ٬از کلیه دست اندرکاران ٬دلسوزان ونیروهای خدوم وارزشی به ویژه سردار سرافراز جواد عظیمی فر از فرماندهان دفاع مقدس، رئیس سازمان انسداد مرزهای کشور که 8 سال در جبهه‌ها حضور داشته ودر عملیات فتح المبین به درجه جانبازی نایل آمد٬وی از متخصصان نظامی، فرماندهان لایق کاردان و از مدیران جهادی کشور است که به واسطه شایستگیها و تلاشهایی که در عرصه سازندگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی از خود نشان داده از دست فرمانده کل قوا نشان درجه یک نصر دریافت کرده ٬با اینکه در بیمارستان بستری‌اند واز خداوند شفای عجل ودست به دعا هستیم ٬با پیام خودشان امید ودلگرمی دادند وهمچنین فرماندهان ومجموعه سپاه ناحیه عشایر استان وشهرستان دنا٬صداوسیما استان٬بنیاد شهید شهرستان دنا ٬ستاد کنگره شهدا وهمه عزیزان که در برگزاری این مراسم تلاش نمودند٬تشکر وقدردانی نموده واین زحمات باارزش آنهارا ارج نموده وانشاءالله موجبات بیعت ملت عزیز وشهید پرور استان باآرمانهای امام شهیدان وناامیدی دشمنان قسم خورده وتداوم راه اسلام وقرآن وانقلاب باشد.
درضمن حضور باشکوه مختلف مردم فهیم وهمیشه درصحنه استان٬خانواده محترم شهدا٬جانبازان٬آزادگان وایثارگران٬روحانیت معزز بالاخص رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان حجت الاسلام پناهی٬نیروهای امنیتی٬بسیجیان٬همرزمان شهید که بیان خاطره داستند٬فرهنگیان و کارمندان دولتی٬مداح اهل بیت ٬و میهمان وسخنران این مراسم رزمنده هشت سال دفاع مقدس برادر ارزشی وگرانقدر دکتر هدایتخواه را گرامی داشته وامیدداریم در پناه حق محفوظ وموید باشند.
سید علی برجسته پور دبیر برگزاری یادواره شهید مهدی نیا
آذرماه ۹۷

 
 
 

 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بسیجی
Iran, Islamic Republic of
یادواره شهداهم شده جایگاه تبلیغ برای هدایخواه
Iran, Islamic Republic of
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد شهید سید عینعلی مهدی نیا،از زحمات حاج آقای برجسته پور که واقعا نسبت به شهدا ارادت خاص دارندو پیگیر جمع آوری مستندات و برگزاری این یادواره بودند تشکر و قدردانی بعمل می آید
Iran, Islamic Republic of
یادواره ها به نام شهدا به کام مسولین وکام سیاسیون
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1