تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۰۵۰۸۸
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش کامل سفر «معصومه ابتکار» به کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
کبنا ؛ زنان و مردان استان بالباس محلی در ادارات حاضر شوند / سند ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد آماده شد
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از تکالیف دولت در قانون برنامه ششم ماده 101 درزمینهٔ تحقق عدالت جنسیتی است.
وی بابیان اینکه شاخصه‌های این قانون با حضور رئیس‌جمهور و دیگر ارگان‌ها تعیین، نهایی و ابلاغ‌شده است، عنوان کرد: برای اولین بار یک ردیف خاص برای امور زنان و خانواده در بودجه سال آینده پیش‌بینی می‌شود تا مدیرکل امور بانوان استانداری‌ها مسائل مربوط به شاخص‌های عدالت جنسیتی و بحث تحکمیم خانواده را رصد و ترویج کنند.
41 درصد کارکنان دولت خانم بوده ولی به این نسبت فرصت برای مدیریت نبوده است که در این زمینه سیاست روحانی رئیس‌جمهور این بوده که 30 درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستاد و استان‌ها در اختیار بانوان توانمند و شایسته قرار بگیرد ولی در این زمینه نمی‌خواهیم کارآمدی آسیب ببیند.
بانوان در حوزه ورزش، آموزش و بهداشت باوجود خدمات شایان توجه در دولت تدبیر و امید اما همچنان نیازمند حمایت بیشتر هستند.
وی با تأکید بر اینکه کارآمدی یک ابراز مهم برای مقابله با ترفندهای دشمن درزمینهٔ القای ناکارآمدی نظام است، ادامه داد: مسئولان باید درزمینهٔ کیفیت و سطح خدمات و نهضت خدمت‌رسانی اهتمام جدی داشته باشند.
دستگاه‌های اجرایی در برش‌های داخلی و استانی درزمینهٔ ارتقای کارآمدی و شفافیت باید تلاش کنند زیرا یکی از اقدامات دشمن که دنبال می‌کند بی‌اعتماد سازی و فاصله انداختن بین مردم و دولت است.
هرچه کارآمدی نظام ارتقاء یابد فاصله بین مردم و دولت کاهش و سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد که باید برای ارتقای سطح کارآمدی تلاش کنیم و این موضوع یکی از بحث‌های مهم بوده که با اصول و مبانی دینی پیوند خورده است.
زن و مرد بر اساس نگرش دینی ما از نسل واحده خلق‌شده‌اند و در هویت و ارزش انسانی هیچ تفاوتی ندارند زیرا روح که خدا در تمام انسان‌ها دمیده جنسیت ندارد و فراخور نقش‌های اجتماعی باید مفهوم عدالت را در جامعه پیدا کنیم و در این زمینه قانون اساسی ناظر بر این مسئله است.
ابتکار بابیان اینکه هنوز در کشور دختران و پسران بازمانده از تحصیل‌داریم، افزود: درزمینهٔ خدمات بهداشتی باروری زنان دسترسی یکسان ندارند.
از اسفند سال گذشته سند ارتقای زنان و خانواده را برای استان‌ها تکلیف کردیم که این سند در استان کهگیلویه و بویراحمد آماده‌شده و باهمت استاندار امیدوارم در شورای برنامه‌ریزی تصویب و نقشه راه استان برای ارتقای وضعیت زنان باشد.
اختلال ارتباطی یکی از مشکلات و بحران‌های حوزه خانواده است و در خانواده‌ها شاهد لکنت زبان و خشونت هستیم که تفاهم‌نامه گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی را با حضور وزیر آموزش‌وپرورش شروع کردیم.
ما از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت می‌کنیم و در کنار آن پیشنهاد می‌شود که مردان و زنان استان بالباس‌های محلی در ادارات حاضر شوند. چرا نباید از این رنگ‌ها و لباس‌ها استفاده بهینه کنیم، برخی استان‌ها همانند استان هرمزگان طرح استفاده از لباس محلی را با موفقیت اجرا کرد.
 
نقش تأثیرگذار زنان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح‌های بوم‌گردی
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از مرکز بوم گردی شهر سی‌سخت، گفت: هدف از سفر دیدار و گفت‌وگو با مردم، فعالین، کارآفرینان و مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد است و همچنین طرح، برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در راستای توانمندسازی و هم‌افزایی زنان و خانواده است.
 بازدیدی از فعالیت‌هایی برای مداخله در برابر آسیب‌های اجتماعی که در سطح این استان صورت می‌گیرد و همچنین از فعالیت‌های بوم گردی بانوان کارآفرین شهر سی‌سخت داشتیم.
استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ویژه‌ای را در صنعت گردشگری دارد که با این جاذبه‌های فوق‌العاده زیبا و طبیعی ازاین‌جهت هرچقدر سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت گیرد، قطعاً بازخورد خواهد داشت.
گسترش مراکز بوم گردی گامی مهم در راستای بهبود و ارتقای صنعت گردشگری در نقاط روستایی و عشایری بوده و علاوه بر آن نیز سبب ایجاد اشتغال پایدار به‌ویژه برای زنان سرپرست خانوار می‌شود.
مهم‌ترین بحث در استان اشتغال است که دولت تدبیر و امید تسهیلات خوبی را برای اشتغال روستایی تحت عنوان تسهیلات اشتغال پایدار فراهم کرده که زنان می‌توانند از این تسهیلات با داشتن طرح یا برنامه برای تولیدات صنایع‌دستی، هنرهای بومی و صنایع کشاورزی می‌توانند درخواست دهند.
دولت برای حمایت از بانوان ازجمله زنان سرپرست خانوار تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر در نظر گرفته که در حال پرداخت است.
زنان سرپرست خانوار کشور بانام نویسی در سامانه کارا و یا در قالب تعاونی‌ها می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
 دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در سراسر کشور موظف به همکاری همه‌جانبه با بانوان ازجمله زنان سرپرست خانوار برای اعطای این تسهیلات هستند.
امروز خواست زنان تحصیل‌کرده ما تسهیلات فراگیر است که اگر این طرح‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که این طرح‌ها به کارآفرینی تبدیل می‌شود.
 
اجرای طرح توان‌افزایی و ایجاد فرصت شغلی
معاون رئیس‌جمهور در بازدید از اورژانس اجتماعی شهر یاسوج، بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اورژانس اجتماعی تأکید کرد،‌ گفت: امکانات اورژانس اجتماعی باید قوی‌تر باشد و به وزیر کار کمک می‌کنیم که امکانات بیشتری در اختیار اورژانس اجتماعی قرار داده شود.
دولت در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آن پیشگیری و توان‌افزایی و ارتقا سطح آگاهی از سنین پایین تا خانواده است.
همکاری همه دستگاه‌ها لازم است که سازمان اجتماعی کشور که تحت نظر وزارت کشور قرار دارد و شورای اجتماعی کشور و همه دستگاه‌ها برنامه‌هایی دارند و تقسیم‌کارهایی انجام‌گرفته است.
ابتکار با اشاره به مأموریت در حوزه زنان سرپرست خانوار گفت: طبق بند ط ماده ۸۰ ستاد سرپرست خانوار برنامه‌هایی را تدارک دیده و برنامه ملی زنان سرپرست خانوار تدوین‌شده است.
در این برنامه ملی، توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار و ایجاد فرصت شغلی و کارآفرینی برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار دیده‌شده است.
 
زمان گفت‌وگو در خانواده‌ها از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه
معاون رئیس‌جمهور در نشست تشکل‌ها و سمن‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در آخرین تحقیقات انجام‌شده زمان گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی از 2 در 10 سال پیش به 20 دقیقه رسیده است.
وی بابیان اینکه کیفیت گفت‌وگو نیز پایین آمد به‌گونه‌ای که حرف همدیگر را نمی‌فهمند، عنوان کرد: شاید دلیل کاهش گفت‌وگو در خانواده‌ها گرفتاری‌های زن و مرد باشد.
اختلال ارتباطی به یکی از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌ها در کشور تبدیل‌شده به‌گونه‌ای که طلاق عاطفی و عدم گفت‌وگو بین اعضای خانواده را به همراه دارد و البته در بسیاری از نقاط دنیا عدم مفاهمه، سوءتفاهم، خشونت به دلیل سوءتفاهم و لکنت زبان به‌عنوان مشکلات آسیب‌زننده به خانواده مطرح است.
هرچه ارتباطات انسانی و عاطفی خانواده قوی‌تر باشد جامعه و نسل آینده سالم‌تری خواهیم داشت.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه برخی کارشناسان معتقدند اختلال ارتباطی در خانواده‌ها به دلیل رشد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و درمجموع تلفن همراه بوده است، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی سبب ایجاد فاصله و ازهم‌گسیختگی خانواده‌ها شده است.
ابتکار بابیان اینکه احزاب تنها کارکرد سیاسی ندارند و باید به مسائل اجتماعی نیز ورود کنند، خاطرنشان کرد: بنا داریم با کمک نهادهای مدنی ازجمله انجمن جامعه‌شناسی ایران، مشکلات اختلال ارتباطی خانواده‌ها را کاهش دهیم.
وی بابیان اینکه ارتقا مهارت‌ها با افزایش آگاهی جامعه اتفاق می‌افتد افزود: اگر خانواده به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم اجتماعی کشور انسجام لازم را داشته باشد، می‌تواند از سختی‌ها عبور و در کنار دولت در جهت بهبود و اعتلای جامعه حرکت کند.
دولت در طرح ملی گفت‌وگوی خانواده و بین نسلی به دنبال ایجاد شرایطی است که اعضای خانواده بتوانند باهم گفت‌وگو کنند.
وی بابیان اینکه فاصله بین دو نسل از 30 به 5 سال کاهش‌یافته است گفت: نقشه و تصویر ذهنی افراد در نسل‌های مختلف کاملاً باهم متفاوت است و همین هم آسیب‌هایی را در پی خواهد داشت.
 
توان‌افزایی راهبرد دولت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دولت در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی راهبردهای گوناگونی دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل پیشگیری، توان‌افزایی و ارتقای سطح آگاهی برای خود مراقبتی است.
آموزش‌های توان‌افزایی در سنین پایین و نوجوانی در تمامی سطوح ازجمله در آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها به افراد داده می‌شود.
تمامی نهادهای دولتی ازجمله سازمان تأمین اجتماعی و شورای اجتماعی کشور در این زمینه برنامه‌های متنوعی دارند و برای آنان تقسیم‌کار شده است.
مأموریت ویژه این معاونت حمایت از زنان سرپرست خانوار بوده و ستادی نیز در همین راستا تشکیل و فعال‌شده است.
بر اساس بند «ت» ماده 80 این ستاد برای زنان سرپرست خانوار برنامه ملی تدوین‌شده و هر دستگاه اجرایی تکالیفی دارد.
مهم‌ترین بحث در این ستاد توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار و فراهم شدن زمینه اشتغال و کارآفرینی برای آنان است.
سه و نیم میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.
 
اجرای طرح محرومیت‌زدایی از منطقه زیلایی
آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با حضور آقای احمدی در استان جایگاه‌های مدیریتی به بانوان هم رسید که این خود جان تازه‌ای به جامعه زنان دمید.
صفایی‌نیا در ادامه صحبت‌هایش به گزارش عملکرد خودپرداخت و بابیان اینکه طرح محرومیت‌زدایی زیلایی بویراحمد با پیگیری مجموعه مدیران استانی و نگاه ویژه دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در دستور کار است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه تولیدات زنان سرپرست، برگزاری دوره آموزشی کسب‌وکار برای زنان بیکار، برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی برای دختران و ... از عملکرد امور بانوان در استانداری است.
پروژه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف ازجمله آموزشی، کشاورزی، اشتغال بهداشت و درمان و ...در زیلایی بویراحمد باهدف برطرف کردن محرومیت‌ها بااعتباری افزون بر 70 میلیارد تومان اجرایی می‌شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای باهدف مهارت‌آموزی زنان زیلایی جزو اولویت‌ها است، ادامه داد: آب‌رسانی 400 هکتار از اراضی دیم باهدف ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس اجرا می‌شود.
وی با تشریح برخی دستاوردها و مقام‌های ورزشی زنان استان در مسابقات مختلف ازجمله ملی، بین‌المللی و جهانی عنوان کرد: معرفی قهرمانان ورزشی به‌عنوان مناسب‌ترین الگو برای جوانان است.
ارتقای توانمندی اقتصادی زنان کارآفرین و سرپرست خانوار با حضور بیش از 2 هزار نفر در حاشیه شهرهای استان محقق شده است.
برگزاری دوره کارآفرینی و کسب‌وکار پایدار برای زنان تحصیل‌کرده بیکار، بررسی و پیگیری وضعیت زنان متقاضی ایجاد کارگاه‌های تولیدی برای دریافت تسهیلات از محل سامانه کار و حمایت از زنان سرپرست خانوار برای کسب کار و خرد ازجمله کارهای انجام‌شده است.
پیگیر آبیاری 700 هکتار زمین در شهرستان چرام در راستای اشتغال مستقیم برای 400 نفر ویژه تعاونی زنان هستیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نشده است.
 
به گزارش کبنا، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان یاسوج به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و در این سفر ابتدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام و بعدازآن سری به مرکز اورژانس اجتماعی یاسوج زد و در ادامه از بوم‌گردی سی‌سخت که توسط چند بانوی سی‌سختی اداره می‌شود، سرکشی کرد.
حضور در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و نشست با فعالان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زنان استان آخرین برنامه ابتکار در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

وحید
Iran, Islamic Republic of
سلام خدای رییس کمیته امداد منطقه ۲یاسوج بیشتر از دولت تدبیر امید کارمیکنه و به درد این مردم میخوره جم کنید صب تاشب جلسه به چه دردی میخوره کدوم درد درمون کردین خانم ابتکار پسرت توکدوم کشور داره درس میخونه اومدی اینجا بهترین امکانات داری ازش استفاده میکنی !!!رفتی زیلایی؟رفتی بونه بن؟؟رفتی مارگون؟؟رفتی لوداب؟؟رفتی سرفاریاب؟؟رفتی دهدشت؟؟؟کجارفتی؟اومدی تو بهترین سالن استانداری چی میگی؟؟ اعتبار دادین خودت دولت چیکارکردین مسولینت چیکارش کردن؟؟پتروشیمی دهدشت ،مارگون،گچساران راه اندازی شد؟کارخانه سیمان سپو افتتاح شد؟چی شد؟؟؟بابا مردم عقل دارن شعور دارن به شعور مردم توهین نکنید!!!
انصاف
Iran, Islamic Republic of
انگار ایشون تشریف آورده بودن نشستی داشته باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بانوان .......................
مردم
Iran, Islamic Republic of
این گل ها تو این وضعیت بد اقتصادی از طرف جیب کی داره تقدیم میشه یه زمانی این حرکت ها .الان اسلامی شده. این الگو گرفتن از حضرت علی که با جیب بیت المال بریز بپاش کنید. این خانم داره حق ماموریتش می گیره خوبم می گیره چه لزومی داره به این هزینه های اضافی. این پول بدید آموزش پروش بده مایع بزار تو سرویس ها بهداشتی که بدون مایع هستن. تاکی بسه دیگه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1