تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۰۵۰۶۴
در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

زنان و مردان استان با لباس محلی در ادارت حاضر شوند / سند ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد آماده شد (+ تصاویر ویژه کبنانیوز)

۰
کبنا ؛معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان یاسوج به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و در این سفر ابتدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام و بعد از آن سری به مرکز اورژانس اجتماعی یاسوج زد و در ادامه از بوم‌گری سی‌سخت که توسط چند بانوی سی‌سختی اداره می‌شود، سرکشی کرد.
حضور در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و نشست با فعالان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زنان استان آخرین برنامه ابتکار در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امور بانوان، مدیرکل ورزش، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) صحبت‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع زن در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: زنان استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ داشتن جایگاه مدیریتی رشد خوبی نسبت به گذشته دارند و در ادامه صحبت‌هایش گریزی به موضوع فرودگاه یاسوج هم زد و گفت: ATR تا یکسال دیگر امکان پرواز در استان را ندارد به دلایل ذهنیتی که مردم نسبت به آن دارند.
معصومه ابتکار هم در این نشست به رشد استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از تکالیف دولت در قانون برنامه ششم ماده 101 در زمینه تحقق عدالت جنسیتی است.
وی با بیان اینکه شاخصه‌های این قانون با حضور رئیس جمهور و دیگر ارگان‌ها تعیین، نهایی و ابلاغ شده است، عنوان کرد: برای اولین بار یک ردیف خاص برای امور زنان و خانواده در بودجه سال آینده پیش بینی می‌شود تا مدیرکل امور بانوان استانداری‌ها مسائل مربوط به شاخص‌های عدالت جنسیتی و بحث تحکمیم خانواده را رصد و ترویج کنند.
ابتکار ابراز کرد: 41 درصد کارکنان دولت خانم بوده ولی به این نسبت فرصت برای مدیریت نبوده است که در این زمینه سیاست روحانی رئیس جمهور این بوده که 30 درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستاد و استان‌ها در اختیار بانوان توانمند و شایسته قرار بگیرد ولی در این زمینه نمی خواهیم کارامدی آسیب ببیند.
وی با تاکید بر اینکه کارامدی یک اباز مهم برای برای مقابله با ترفندهای دشمن در زمینه القای ناکارامدی نظام است، ادامه داد: مسئولان باید در زمینه اکیفیت و سطح خدمات و نهضت خدمت رسانی اهتمام جدی داشته باشند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در برش های داخلی و استانی در زمینه ارتقای کارآمدی و شفافیت باید تلاش کنند زیرا یکی از اقدامات دشمن که دنبال می‌کند بی اعتماد سازی و فاصله انداختن بین مردم و دولت است.
ابتکار خاطرنشان کرد: هرچه کارامدی نظام ارتقاء یابد فاصله بین مردم و دولت کاهش و سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد که باید برای ارتقای سطح کارامدی تلاش کنیم و این موضوع یکی از بحث‌های مهم بوده که با اصول و مبانی دینی پیوند خورده است.
وی تاکید کرد:زن و مرد بر اساس نگرش دینی ما از نسل واحده خلق شده‌اند و در هویت و ارزش انسانی هیچ تفاوتی ندارند زیرا روح که خدا در تمام انسان‌ها دمیده جنسیت ندارد و فراخور نقش‌های اجتماعی باید مفهوم عدالت را در جامعه پیدا کنیم و در این زمینه قانون اساسی ناظر بر این مسئله است.
ابتکار با بیان اینکه هنوز در کشور دختران و پسران بازمانده از تحصیل داریم، افزود: در زمینه خدمات بهداشتی باروری زنان دسترسی یکسان ندارند.
وی تصریح کرد: از اسفند سال گذشته سند ارتقای زنان و خانواده را برای استان ها تکلیف کردیم که این سند در استان کهگیلویه و بویراحمد آماده شده و با همت استاندار امیدوارم در شورای برنامه ریزی تصویب و نقشه راه استان برای ارتقای وضعیت زنان باشد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: اختلال ارتباطی یکی از مشکلات و بحران‌های حوزه خانواده است و در خانواده‌ها شاهد لکنت زبان و خشونت هستیم که تفاهم‌نامه گفت‌وگوی ملی خانواده و بین‌ نسلی را با حضور وزیر آموزش و پرورش شروع کردیم.
ابتکار گفت: ما از سازمان‌های مردم نهاد حمایت می‌کنیم و در کنار آن پیشنهاد می‌شود که مردان و زنان استان با لباس‌های محلی در ادارات حاضر شوند. چرا نباید از این رنگ‌ها و لباس‌ها استفاده بهینه کنیم، برخی استان‌ها همانند استان هرمزگان طرح استفاده از لباس محلی را با موفقیت اجرا کرد.
جعفر گوهرگانی نیز گفت: پیشنهاد می‌شود که پوشش لباس محلی از امور بانوان استانداری شروع شود که این حرف گوهرگانی به تأیید حضار رسید.

ادامه عکس‌ها در همین پست منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

کاظم
خانم دکتر ابتکار دونی تعدادی از هم این مدیران کل. دارن با معاون استاندار
United States
بعضی ها به جای اینکه در جهت وحدت و یک دست شدن جامعه پیش برن در جهت تفرقه پیش میرن. اخه چه دلیلی داره که هر استان با یه رنگی و طرحی جلسه تشکیل بده. اگر راست میگی بفرمایید هر استان از منابع طبیعی و خدادادی خودش استفاده کنه. چرا مردم رو با این حرفا سرگرم میکنید
از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بک رور .دو مدیر میگن و اینجا جفت استاندار .خخخخخخ.واقعا استان.ای چه بازی والیبالی شده
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد ما برسه ایا واقعا مشکل استان ما فقط پوشش لباس زنان است
بخدا هیچ امیدی نیست هر روز مشکلات اقتصادی و بیکاری بیشتر می شه ولی مسولان ما جلسه میگیرند و راجع به مسایل جزعی بحث می کنند
در قدیم بحث روی تقسیم اموال و منصب ها بین دربار بوده الان افتخار ما تقسیم پست ها بین زنان , اقوام ، گروههای سیاسی .... است
تنها چیزی که اهمیت نداره شایستگی و سایسته سالاری است
برادر اگر مدیری توانمند باشد چه فرقی داره زن باشد یا مرد دست بردارید به طریقی دیگر خود را مشغول کنبد.
سید دست افکن
Iran, Islamic Republic of
اسوه جهاد واخلاق و کارفی سبیل الله...مدیر ومدبر و متخصص وکاردان...جناب آقای دکترگوهرگانی..مهندس محمدی تبار مهندس لدنی نژاد..مهندس کاظمی (جهاددانشگاه )مهندس احمدی گمرک...دکترحاج هادی زارع پور...دکترغلام نژادعلوم پزشکی...زیرچترمدیریتی استاندارفهیم وبزرگواراستان دکتراحمدی
Iran, Islamic Republic of
ای
روشن
Iran, Islamic Republic of
خدا شفا بده
Iran, Islamic Republic of
عامو جون خوت دلت و چه خشه دکتر گوهرگانی چنتا سند افتخارش نام ببر
مدیریت اینی نیست که یه روند رو ادامه بدی
مدیریت یعنی نواوری خلاقیت
کدومش تو سمت هاشون یه کار جدید که کارساز باشه انجام دادن.
امروز به کامته فردا به کامت نیست
بانو
Iran, Islamic Republic of
از عکسها معلومه که جلسه امور بانوان هست ...خیلی مسخره هست آقایون جمع شدن تا درباره امور بانوان تصمیم بگیرند!!!!!!!
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
اخی اوسو چه وابو خاله ..
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1