تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۰۵۰۴۹
در نشست شورای شهر یاسوج مطرح شد

افسار شهر از دست خارج‌ شد/ جریمه سنگین در انتظار متخلفان ساخت‌وساز غیرمجاز/ بلوار بویراحمد در دست افراد خاص/ ماجرای پارکینگ‌هایی که به رستوران تبدیل شد

۰
کبنا ؛
امروز (یکشنبه 11 آذرماه) نشست شورای شهر یاسوج با حضور رئیس و اعضای شورا تشکیل شد.
کیوان آشنا
رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست گفت: ۳۵ درصد بودجه شهرداری در کلان‌شهرها برای مسائل فرهنگی است و باید برای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شود، که شهرداری‌ها متولی بخش فرهنگ هستند.
آشنا افزود: لزوم مجازات عاملان ساخت‌وسازهای غیراستاندارد در بازدارندگی انجام ساخت‌وسازهای خلاف تأثیر زیادی دارد.
ساخت‌وسازهای غیرمجاز و جرائم نقدی تخلف ساختمانی بحث فنی است و نیاز به مطالعه بیشتری دارد که باید در نشست‌های متعدد به این موضوع بپردازیم، نماینده‌ای از املاک در این نشست دعوت خواهد شد و جرائم ساخت‌وسازهای غیرمجاز قیمت‌گذاری می‌شود.
طبق قانون، شهرداری‌ها متولی حذف پارکینگ هستند که در کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها موظف به بررسی هستند و قانون به‌صراحت گفته که ساختمان‌هایی که پارکینگ ندارند باید قلع‌وقمع شوند.
فرشید احمدی‌کیش در این نشست نیز گفت: درآمد پایدار متناسب با خواسته‌های مردم در سطح شهر وجود ندارد، بر اساس تصمیمات کمیسیون ماده 17 و 16 قانون شورای ها عوارضی از مردم می‌گیریم، و در صحن شورا برطرف می‌کنیم، درآمد پایدار در شهر یاسوج نداریم و هرچه داریم از جیب مردم است.
احمدی‌کیش افزود: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی باید اولویت اصلی شورای شهر یاسوج باشد.
مردم در رابطه با جرائم ساخت‌وسازهای غیرمجاز اطلاعی ندارند که عدم اطلاع‌رسانی و عدم نظارت باعث شده که پارکینگ‌ها حذف شود.
مستنداتی دارم که در شهرداری یاسوج 300 عمل خلاف بدون نظارت وجود دارد طرف آمده و ۹ طبقه بدون پارکینگ احداث کرده، مستندات دارم و پاسخگو هم هستم و واقعاً شهردار یاسوج کجا تشریف داشته است؟
خطابم به دوره خاص شهرداری‌ها نیست حرف من این است که وقتی طرف ۷ طبقه بدون پارکینگ می‌سازد یعنی عدم نظارت و عدم اطلاع‌رسانی است.
وقتی ساخت‌وساز غیرمجاز باب شود مردم هر طور که می‌خواهند ساخت‌وساز می‌کنند این موضوع باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود.
عوارضی‌ها باید بر اساس نحوه تعیین ارزش عرصه و اعیان املاک مشخص شود.
هدایت اکبری با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه‌های خود از شورای شهر درخواست مالی دارند در این نشست نیز گفت: درخواست مالی دستگاه‌های اجرایی از شورای های شهر ممنوع است.
اکبری افزود: اینکه ما جریمه‌ها را این‌قدر بالا ببریم تا مردم خلاف نکنند صحیح نیست ما باید زمینه جرم را از بین ببریم و باید سطح اشغال و تراکم زمین در ساخت‌وساز را اصلاح کنیم، باید نیمه‌پر لیوان را ببینیم برخی افراد انبوه می‌سازند و بقیه هم برای خانواده‌های خود ساخت‌وساز می‌کنند.
با توجه به اینکه نباید با این دیدگاه نگاه کنیم که برخی انبوه‌سازی می‌کنند، مردم بویراحمد ۱۰ بچه دارند و 20 متر بیشتر ساخت‌وساز کنند نباید به یک‌چشم ببینیم و قیمت جرائم را چند برابر کنیم لذا تبعات اجتماعی دارد.
در شورای شهر چهارم مصوب شد که حذف پارکینگ وجود ندارد به‌غیراز موارد نه‌گانه‌ای که در قانون شهرسازی تصویب شده که اگر حذف پارکینگ صورت گیرد تخلف شهرداری است، شهرداری نباید مجوز دهد.
فرشاد نگین‌تاجی در این نشست نیز گفت: در کمیسیون گردشگری شوراها برای درآمد فرهنگی گزارش ویژه داده می‌شود، لذا شهرداری یاسوج فعالیتش فقط ساخت‌وساز نیست و در بحث فرهنگ شهرداری متولی است.
نگین‌تاجی افزود: اعتقادم بر این است که در این شهر ساخت‌وسازها واقعاً مشکل‌دارند اگر الآن به‌طورکلی تصمیمات جدی انجام نشود بعداً دچار مشکل می‌شود.
در دو حوزه می‌توانیم ساخت‌وسازهای غیرمجاز را کنترل کنیم؛ این سطح اشغال و تراکم زمین در سطح جامع شهری کنترل شود و زمین‌هایی که قابلیت دارند افزایش یابد و همچنین میزان جرائم در حمل‌ونقل عمومی، پارکینگ و.. که شهروندان دچار اشکال می‌شود افزایش پیدا کند.
شاهد این هستیم که در خیابان‌هایی با عرض کم و طول زیاد ساختمان‌های چندطبقه ساخته می‌شود بدون اینکه پارکینگ داشته باشد، خودروها را در خیابان‌ها پارک می‌کنند که در آینده به ترافیک سنگین تبدیل می‌شود، به نظر بنده جرائم عوارضی باید ۱۰ برابر شود و به مردم اطلاع‌رسانی کنیم تا دیگر شاهد ساخت‌وساز غیرمجاز نباشیم.
تمام پارکینگ‌های مسکونی به تجاری تبدیل‌شده است، ما باید برای کسانی که خلاف قانون ساخت‌وساز کردند تصمیم بگیریم لذا این ساخت‌وسازها قانونی نبوده است.
ورودی شهر مهم‌تر از مرکز شهر است و باید به ساخت‌وسازهای غیرمجاز توجه بیشتری شود که اگر ساخت‌وساز در ورودی شهر را کنترل نکنیم ورودی شهر یاسوج به سیمان و بلوک تبدیل می‌شود.
کسی که تخلف و ساخت‌وساز غیرمجاز می‌کند باید جریمه بیشتری بدهد و حتی اگر خود بنده هم باشم باید جریمه بپردازم.
من کاری به تورم و مشکل اقتصادی ندارم من در قبال شهر مسئول هستم افرادی که خلاف کردن و ساخت‌وساز غیرمجاز کردند باید جریمه سنگین بپردازند.
نگین‌تاجی خطاب به احمدی کیش که گفته بود «شما به فکر مردم نیستید» گفت: برای من حرف درنیاورید آقای احمدی کیش، نگویید مردم برای من مهم نیستند، ۲ هزار به آدم متخلف نمی‌دهم، 90 درصد مردم ساخت‌وساز اساسی می‌کنند و جان 95 مردم درخطر است نگویید احساسی تصمیم می‌گیرم، تصمیمی که می‌گیریم با آگاهی کامل است و احساسی برخورد نمی‌کنم.
من اگر قرار است که فامیل و دوستم را در نظر بگیریم فایده‌ای ندارد دیگر.
مسعود خوبانی در این نشست نیز گفت: در شهر یاسوج ۷ طبقه ساخت‌وساز صورت می‌گیرد و سطح اشغال و تراکم مساحت زمین را 90 درصد در نظر گرفته است، باید جلوی مردم را بگیریم و نظارت صورت گیرد تا این جرائم بالاتر نرود.
خوبانی افزود: مردم می‌دانند که جریمه اندک اقدامی مناسب برای ساخت‌وساز غیرمجاز است، لذا مجازات عاملان ساخت‌وسازهای غیراستاندارد با جرائم بالا باید صورت گیرد.
علی اکبری‌تبار در این نشست نیز گفت: برنامه 20:30 در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهر یاسوج برنامه‌ای پخش کرد و خواستار پاسخگویی از سوی مسئولین استانی هم شدند.
اکبری‌تبار افزود: واقعاً شهر یاسوج ازلحاظ ساخت‌وساز مشکلات متعددی دارد که ارزش مالیاتی هیچ معیار و پایه اساسی نبوده است، شهرداری در این خصوص مقداری ورود کرد اما واقعاً پایه و اساسی نبوده و افسار شهر از دست شورای شهر خارج‌شده و بخشی در مرکز شهر و حاشیه شهر یاسوج انبوه‌سازی و بسازوبفروش می‌کنند، باید این جرائم ساخت‌وساز غیرمجاز آگهی شود، هیچ ابزاری بازدارنده‌تر از جریمه سنگین برای متخلفان نیست.
این شهر قوم و قبیله‌ای است و فشارهایی روی اعضای شورا هست باید جرائم را منطقی و اصولی بالا ببریم و باید دسترسی دفترچه عوارض و بودجه کارشناسی شده را مورد به مورد بخوانیم و قیمت جرائم بررسی شود.
برخی مکان‌ها باید 80 درصد به سطح اشغال و تراکم مساحت زمین اضافه شود شهر درحال‌توسعه است و خیابان‌ها ارزش‌افزوده می‌گیرند که حذف معابر اصلی و پارکینگ‌ها در سطح شهر معضل شده است.
پارکینگ‌های ۳ طبقه به کافه یا رستوران یا بدن‌سازی تبدیل‌شده است و شهرداری باید کمک کند ارزش مالیاتی بالا بگیریم تا ساخت‌وساز تخلفات بالا نرود اما آن‌هایی که دنبال معامله‌گری هستند از این موضوع سو استفاده کردند، جریمه سخت بگیرید تا مردم خلاف نکنند.
اگر قرار است که عوارضی‌ها را شهرداری مشخص کند چرا این نشست برگزارشده و تصمیم‌گیری می‌شود؟ دفترچه عوارضی از سوی اعضای شورای شهر تعیین می‌شود و شهرداری اجرایی می‌کند.
اکبری‌تبار خطاب به اکبری که بیان کرد «شما نماینده مردم نیستید و به فکر جیب مردم باشید» گفت: یعنی چی نماینده مردم نیستیم شهر قفل‌شده است و باید جرائم ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزایش یابد، مردم اذیت می‌شوند تا چه موقع پرونده‌ها را باید به کمیسیون بفرستیم؟
محمدرحیم دهراب‌پور در این نشست نیز گفت: هرکس برای خودش بسازوبفروش راه انداخته است و به فکر خودش است و این راحت است.
دهراب‌پور افزود: بلوار بویراحمد هیچ مشکل اجتماعی ندارد این زمین از دست مردم خارج است و دست افراد خاص است در آنجا بسازوبفروش است و برای سرمایه‌گذاران است و باید بالاترین قیمت جرائم برای این منطقه در نظر گرفته شود.
فردی برای ساختمانی 17 میلیارد تومان هزینه کرده بپرسید ببینید از این فرد خاص چقدر عوارضی گرفته‌شده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی کیش مرد تمام دوران ها
محممد
Iran, Islamic Republic of
سیاه روز وه دهراب پور
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعن ادم خنده اش میگیره از این حرفها
اخه عزیزم شماها تخصص این کاررا ندارید میخاهید از جیب مردم را پرکنید
داد
Iran, Islamic Republic of
خدایا در این نسل جدید . بزرگی و کوچکی را رعایت می کردند . تا شیرازه احترام از هم گسیخته نمی شد
داد
Iran, Islamic Republic of
خدایا در این نسل جدید . بزرگی و کوچکی را رعایت می کردند . تا شیرازه احترام از هم گسیخته نمی شد
علی
Iran, Islamic Republic of
شوراها یا. یا کسانی که حق نیروهای بالای 10 سال را خورداند وبه جای آنها فامیل وبیشتر طیف سیاسی خودشون را سر کار می آورند وهر روز .به نیروهایی میکنند که سابقه دارند از این واحد به ان واحد از این قسمت به آن قسمت تا اینکه خسته شوند وآذیتشون کنند تا فامیل خودشان بیاورند سر کار مخصوصا این شورایهای جدید
سعید
United States
اقای خوبانی اقای نگین تاجی بالاخره صحبت کردید .به به .فقط به فکر ///. اقایراحمدی کیش احمدی نژاد دوم که فکر مردم بود بس
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شجاعت دکتر احمدی کیش که همیشه حامی مردم الخصوص قشر ضعیف هستند
کارمند شهردار
Iran, Islamic Republic of
احمدی کیش بسیار پاکدست و صادق
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مو نونم کی این بلوار بیراحمد به پایان ایرسه
مِن این 40 سال به بهانه بلوار بیراحمد بودجه کل استان تصاحب ایکردن . ایسو هم رفت !!!!
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1