تاریخ انتشار
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۰۴۹۷۱
کبنا گزارش می‌دهد

برگزاری نشست اعضای شورای شهر باشت با شهردار + تصاویر

۰
کبنا ؛به منظور بررسی مشکلات واحدهای مختلف شهرداری و همچنین تعیین تکلبف برخی از پروژه های در دست اقدام نشست اعضای شورای شهر با  شهردار و مسئول واحد های شهرداری باشت برگزار شد. 
لطف الله موسوی، شهردارباشت در این نشست با تقدیر از نگاه فراجناحی اعضای شورای اسلامی شهر باشت در جهت خدمات رسانی به مردم شهر، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر باشت علی رغم تفکرات و سلایق سیاسی مختلف به واسطه وحدت توانسته اند به شهرداری در برطرف کردن مشکلات و معضلات کمک نمایند که شایسته تقدیر است. 
وی اقدامات انجام شده توسط شهرداری را حاصل همدلی و تعامل کلیه اعضای شورا و مجموعه شهرداری باشت عنوان کرد و افزود: گرچه معتقدیم که در انجام امور موفقیت صد درصدی حصل نشده و دارای نواقصاتی هستیم اما آماده ارائه پیشنهادات مفید و مؤثر اعضای محترم شورا در راستای پیشرفت در انجام امور محوله هستیم.
موسوی ، اطلاع رسانی در جهت نحوه انجام امور را یکی از فاکتورهای مؤثر در جلب رضایت مردم دانست و گفت: مردم حق دارند در مورد نحوه هزینه کرد اعتبارات در شهرداری مطلع شوند و معتقدیم مشارکت مردم در برنامه ها می تواند بر اعتماد آنها به مجموعه شورای شهر و شهرداری بیفزاید.
وی با ارائه گزارشی از پروژه های در دست اقدام شهرداری باشت،گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا بهمن ماه 97 تعداد 40 پروژه به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در سطح شهر باشت پیش بینی شده است که امید است با تلاش مجموعه شهرداری و راهنمایی های اعضای محترم شورای شهر این پروژه ها در زمان مقرر ساماندهی شوند.
 شهردار باشت تکمیل پارک تپه ای، ساماندهی ساختمان شهرداری، روشنایی بلوارهای شهید تاجگردون و ایثارگران، سنگ فرش بلوار شفا را تکمیل میدان های امام، پرستار و ساعت، دارالرحمه جدید باشت، ساماندهی گلزار شهدا، کلنگ زنی فاز دوم بلوار 45 متری و تکمیل فاز اول این بلوار، سنگ فرش پیاده روی 45 متری، آسفالت محله ها و برخی از خیابانها، نصب دوربین های مداربسته ، ساخت سوله و انبار شهرداری را از جمله کارهای در دست اقدام شهرداری باشت اعلام کرد.
موسوی تلاش در جهت برطرف کردن مشکل آبگرفتگی معابر در سطح شهر باشت را از جمله اقدامات ضرب العجلی شهرداری اعلام کرد و افزود: در صدد هستیم تا با انجام کارشناسی دقیق آب خیابان شهدا را به سیل بند شمالی هدایت کنیم که تا کنون با اقدامات صورت گرفته این مشکل تا حدودی برطرف شده است.
وی بیان داشت: در راستای حل مشکل محله های شهر باشت نیز تا کنون بازدیدهایی بعمل آمده و مشکلات محله ها جمع بندی و ثبت شده اند که امید است با تعامل و همکاری به زودی شاهد حل مشکلات باشیم. 
شهردار باشت کمبود نیروی متخصص و استخدام نیروی از روی دلسوزی و اغماض را یکی از مشکلات این نهاد خدمات رسان اعلام کرد و از اعضای شورای اسلامی باشت نقاضای ارائه راهکار در زمینه جذب نیروهای متخصص نمود. 
موسوی در خصوص مطالبات نیروهای شهرداری باشت نیز گفت: مطالبات نیروهای شهرداری از سنوات قبل از سال 89 تا 96 باقی مانده که در صورت موافقیت اعضای شورای اسلامی شهر می توان با قطعه بندی زمین های شهرداری و واگذاری به این نیروها بخشی از مطالبات آنها را پرداخت کرد.
وی همچنین کمبود نیروی راننده در شهرداری را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: با توجه به بازنشستگی تعدادی از نیروها و همچنین در شرف بازنشستگی تعداد دیگری از نیروهای شهرداری در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستیم.
سید محمد ظریف رمضانی معاون  حقوقی شهرداری نیز در این نشست به نمایندگی از پرسنل شهرداری گفت: نیروهای خدوم شهرداری بادریافت کمترین حقوق و مزایا خدمات شایانی را در زمینه ساماندهی به امور شهر انجام می دهند که لازم است حقوق آنها به موقع پرداخت شود.
وی عدم پرداخت معوقات پرسنل شهرداری را از دیگر مشکلات دانست و خواستار پرداخت معوقات آنان شد.
رمضانی با تقدیر از شهردار باشت به جهت تلاش در پرداخت به موقع حقوق و اضافه کار پرسنل ، عدم پرداخت اضافه کار اکثر پرسنل از نیمه دوم سال 89 تا نیمه اول سال 96 را یادآور شد و گفت: عدم پرداخت حق لباس کارگران شهرداری از نیمه دوم سال 89، عدم پرداخت جمعه کاری و تعطیلات پرسنل، عدم پرداخت مطالبات پرسنل بازنشسته شهرداری، عدم پرداخت مطالبات مرخصی، کارانه و ... سایر پرسنل شهرداری مربوط به سنوات گذشته از دیگر مشکلات پرسنل شهرداری است. 
 نماینده حقوقی شهرداری خواستار تغییر در نظام پرداخت حقوق پرسنل شهرداری از نظام هماهنگ به قانون خدمات کشوری با مساعدت نماینده شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی جهت عودت اعتبارات عوارض سهم نفت شهرداری ها شد. 
نادر گرامی، رئیس شورای اسلامی شهر باشت نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات شایسته شهردار و مجموعه پرسنل خدوم شهرداری با ارائه مواردی خواستار تسریع در اتمام پروژه ها و ساماندهی مبلمان شهری یاشت شد.
وی تعیین تکلیف و ساماندهی بلوار شفا و مسیر منتهی به بیمارستان باشت را ضروری دانست و گفت: طولانی شدن این پروژه ها به دلیل مکان انجام آنها باعث بروز مشکلاتی برای مردم در سطح شهر می شود که نیاز است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.
گرامی با انتقاد از عدم ساماندهی و رها سازی کنده کاری های معابر و خیابان ها توسط برخی از دستگاه های خدمات رسان گفت: پیمانکاران شرکت های خدمات رسان مانند آب و فاضلاب شهری باید جهت ساماندهی این کنده کاری ها اقدام نمایند.
وی پروژه پارک تپه ای باشت را یکی از کم نظیرترین پارک های استان برشمرد و خواستار تسریع در ساماندهی پروؤه های میدان پرستار و حضرت امام «ره» شد. 
رئیس شورای اسلامی شهر باشت نشست با معتمدین طوایف و مسئولان جهت تصمیمی گیری در نحوه واگذاری دارالرحمه جدید؛ نیازمندی برخی از کوچه ها به پل، نصب صندلی در نقاط مختلف شهر، تغییر نگرش در تخصیص اعتبار به پروژه های سطح شهر، استعلام جهت انجام عملیات کنده کاری ادارات خدمات رسان و پیگیری جهت ترمیم و انتقال نخاله ها توسط ادارات مجری ، فعال شدن گشت های ساختمان و جمع آوری نخاله های ساختمانی، شناسایی نیازها و نیروهای مورد نیاز شهرداری در بخش های مختلف و بکارگیری نیروهای شرکتی با اخذ مجوز از شورا؛ تأمین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان های شهرداری؛ ساماندهی مطالبان از اداره برق؛ تعمیر وسائط نقلیه و فعال سازی واحد عمران جهت نظارت بر پروژه ها تحویل وسائط نقلیه به واحدها و اخذ تضمین جهت استفاده، ساماندهی اتاق نگهبان شهرداری، نظارت بر اموال مستقر در انبار شهرداری و ثبت سیستمی و ساماندهی اموال، انجام مکاتبات ماده 17 با بررسی سرفصل ها در مکاتبات اداری با شورا، پیگیری جهت پرداخت به موقع اقساط بدهکاری بیمه تأمین اجتماعی، هماهنگی جهت برگزای جلسات در محلات مختلف و شنیدن مشکلات مردم، تعیین تکلیف زمین های شهرداری و اقدامات در جهت تغییر کاربری برای پرداخت برخی از مطالبات نیروهای شهرداری با هماهنگی کمیسیون شهرسازی و همچنین برگزاری اردوی تفریحی جهت تجدید روحیه نیروهای  شهرداری را از جمله موارد مورد پیشنهاد شورای اسلامی شهر باشت عنوان کرد. 
گرامی در پایان از خدمات موسوی در مدت زمان یک ساله خدمت خود در شهرداری تقدیر و تشکر کرد. 
ابراهیم ظفری عضو شورای شهر باشت نیز در این نشست با تقدیر از خدمات شهردار و مجموعه همکاران وی در شهرداریباشت گفت: در رابطه با انجام کارهای عمرانی کارهای خوبی صورت گرفته که شایسته تقدیر از کلیه واحدهای شهرداری است.
وی رضایتمندی مردم از اقدامات واحدهای خدمات رسان شهرداری در بارندگی های اخیر را مهر تأییدی بر عملکرد مثبت شهرداری دانست و افزود: با وجود ازدحام کار و نداشتن نیروی کافی شهرداری توانسته است منشأ بسیاری از خدمات در باشت باشد .
ظفری از تلاشهای واحد تأسیسات شهرداری نیز به جهت ساخت پل، صندلی و سطل های آشغال تقدیر کرد.
وی با اشاره به کمبودهای آتش نشانی در زمینه نیرو و تجهیزات، ابراز داشت: لازم است کمبودهای این واحد خدمات رسان به جهت نوع خدمت ، به صورت ویژه پیگیری شود.
عضو شورای شهر در مورد برخی ابهامات در نحوه واگذاری پروژه ها به پیمانکاران محلی نیز خواستار انعقاد قرارداد در ابتدای انجام کار جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکل شد.
ظفری در پایان ابراز امیدواری کرد شورا بتواند در کنار نیروهای خدوم شهرداری پیگیر حقوق و مزایای آنان باشد.
 محمد جعفر نجاتی، عضو شورا شهر باشت نیز در این نشست با بیان اینکه در یک سال گذشته با تلاش نماینده شهرستان و استاندار بودجه خوبی به شهرداری باشت تخصیص یافته، گفت: در موضوع انجام کارها با توجه به بودجه ورودی به شهرداری، باید برنامه ها به صورت بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت و براساس اولویت بندی پروژه ها با نظر کارشناس و مشاور جهت جلوگیری از هزینه های اضافی برنامه ریزی شوند.
وی با بیان اینکه شهرداری باشت باید به فکر درآمد پایدار باشت، تصریح کرد: در حال حاضر تنها منبع بودجه ای شهرداری از محل آلایندگی، نفت و ارزش افزوده است که در صورت حذف این بودجه عملاً شهرداری باشت منبع مالی در اختیار نخواهد داشت بنابراین برای جلوگیری از این معضل نیازمند ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری هستیم که نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.
نجاتی نظارت مستمر بر حسن انجام پروژه های عمرانی شهرداری، ساماندهی و آسفالت محوطه دارالرحمه و ساماندهی مبلمان شهری را از دیگر نکات قابل توجه مجموعه شهرداری برشمرد.
حبیب الله احمدی، نایب رئیس شورای شهر باشت نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری باشت در موضوع خدمات عمرانی کارهای بسیار خوبی انجام داده است ، از پرسنل شهرداری تشکر کرد.
وی ساماندهی جدول هدایت آب به مسیر سیل بند را اقدامی مهم برای جمع آوری آب های سطحی شهر باشت اعلام کرد و گفت: اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری همانند گذشته با تعامل و همدلی در زمینه رفع مشکلات شهر تلاش خواهند کرد.

--------------------------------------------
خبرنگار: فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1