تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۹۶۵
در بازدید فرماندار بویراحمد از روستای تل‌گهی مطرح شد

مردم روستاهای بویراحمد از نبود جاده ارتباطی رنج می‌برند / کناری هم اولویت‌ها را ترسیم کرد، هم خط و نشان کشید

۰
کبنا ؛بیش از 240 روستا از مجموع 790 روستای دارای سکنه در شهرستان بویراحمد ظرف یک دهه گذشته تاکنون خالی از سکنه شده اند و با هجوم بی رویه به مرکز استان سبب بروز بحران ها و چالش های متعدد در بخش های مختلف در سطح شهر یاسوج و مناطق حاشیه ای آن شده است.
وضعیت نامناسب جاده های ارتباطی روستاهای شهرستان بویراحمد سبب شد تا پای شاهرخ کناری فرماندار جوان شهرستان بویراحمد به روستای تل‌گهی بخش مرکزی شهرستان بویراحمد باز شود، کناری در رأس هیئتی از مدیران استانی و شهرستانی به دل روستاهای بخش مرکزی بویراحمد رفت تا از نزدیک مشکلات مردم این روستاها را مورد بررسی قرار دهد.
 فرماندار بویراحمد در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: رفع مشکلات و دغدغه روستائیان و ایجاد شرایط رفاهی و توسعه همه جانبه در روستاها را از اولویت‌های اساسی مدیریت اجرایی استان و شهرستان دانست.
کناری تاکید کرد: در بودجه سال جاری افزون بر 150 میلیارد ریال برای توسعه پایدار در سطح روستاهای این شهرستان تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: افزون بر 120 میلیارد ریال از این میزان در قالب اعتبارات استانی و مابقی از ردیف‌های ملی است.
کناری یادآور شد: همچنین افزون بر 17 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز به 28 روستای فاقد دهیاری در شهرستان بویراحمد اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری نیز همین میزان اعتبار به حدود 20 روستای دیگر فاقد دهیاری در این شهرستان پیش بینی شده است.
کناری با اشاره به پراکندگی، سخت گذر بودن و محرومیت بسیاری از روستاهای بویراحمد، اظهار کرد: در مناطق روستایی این شهرستان با وجود خدمات ارزنده ولی به دلیل عمق محرومیت‌های بر جای مانده از گذشته هنوز خدمات رسانی برای مردم محسوس نیست.
وی ادامه داد: حدود 600 روستای دارای سکنه در شهرستان بویراحمد وجود دارد که حدود نیمی از آنها زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
وی یادآور شد که یکی از مهمترین مشکلات روستاهای شهرستان بویراحمد نبود جاده ارتباطی مناسب است که با رفع این معضل ارائه خدمات در سایر حوزه‌ها نیز تسهیل خواهد شد.
کناری گفت: از مجموع حدود یک هزار و 800 کیلومتر جاده ارتباطی موجود در شهرستان بویراحمد حدود یک هزار و 260 کیلومتر آن جاده‌های روستایی است.
وی ادامه داد: طولانی شدن روند اجرای طرح هادی در روستا، مشکل راه ارتباطی و بهسازی جاده بین روستایی، کم آبی و اصلاح شبکه برق از مهمترین مشکلات موجود در روستای تل گهی است.
فرماندار بویراحمد گفت: خواسته‌ها و مطالبات مردم این روستا نیز در دستور کار مدیریت اجرایی شهرستان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد که مشکل توسعه و اصلاح شبکه برق روستا ظرف کمتر از 10 روز آینده مرتفع خواهد شد.
کناری گفت: مشکل بهسازی جاده دسترسی به طول حدود یک و نیم کیلومتر نیز در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی استان قرار گرفته و با تامین اعتبار لازم تا پایان سال مالی امسال اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد که خط انتقال آب روستا و تفکیک آن از برخی روستاهای اطراف نیز در دستور کار قرار گرفته و تاکنون افزون بر سه میلیارد ریال نیز در این راستا هزینه شده است.
فرماندار بویراحمد همچنین گفت که مبلغ 2 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات توازن ملی برای آغاز عملیات بهسازی و اجرای طرح هادی در روستا نیز پیش بینی شده که در صورت تخصیص این مبلغ نیز در اختیار بنیاد مسکن شهرستان قرار خواهد گرفت.
کناری با بیان اینکه مشکلات روستائیان بر دوشم سنگینی می‌کند، افزود: امیدوارم بتوانم باری از مشکلات مردم این روستا را از دوش آنها بردارم و بر روی منافع مردم با هیچ کس تعارف نمی‌کنم.
به گزارش کبنا، روستای تل گهی با جمعیتی حدود 400 نفر در قالب حدود 100 خانوار در فاصله 20 کیلومتری یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد واقع شده است. پدیده نامیمون مهاجرت سال ها است که در روستاها به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت های لازم بر گرده اهالی این مناطق محروم فشار می آورد. با توجه به شرایط موجود و مهاجرت روزافزون روستاییان به حاشیه شهرها هیچ بهانه و توجیهی برای کم کاری و کوتاهی مدیران و متولیان امر در راستای خدمات رسانی مطلوب به روستاها و گسترش و توزیع عادلانه منابع وجود ندارد. هرگاه منابع و امکانات به طور عادلانه و با نگاه ایجاد فرصت برابر در روستاها توزیع شود هیچ شخص روستایی و یا کشاورزی نیز حاضر نخواهد بود که زندگی ساده و بی آلایش و با آرامش خود را به یک عمر زندگی در سراب کاذب شهرهای بزرگ واگذار کند. طولانی شدن روند اجرای طرح هادی در روستا، مشکل راه ارتباطی و بهسازی جاده بین روستایی، کم آبی و اصلاح شبکه برق از مهمترین مشکلات موجود در روستای تل گهی می‌باشد که امید می‌رود مسوولان در این رابطه چاره‌اندیشی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چشم بسته غیب میگی؟؟؟ خوب همه میدونن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1