تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۰۴۹۰۴
در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

مبشری: سیاست‌زدگی نداریم/ برقعی: سمت‌و‌سو گیری پذیرفتنی نیست / پناهی: نگاه انقلابی به همه مردم

۰
کبنا ؛در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی مدیرکل جدید کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
 آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.
مدیرکل جدید کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه نهاد کمیته امداد مولود انقلاب است، اظهار داشت: امام(ره) روی بحث مستضعفان بسیار حساس بود و در این باره فرموده است که "خدا نیاورد آن روزی را که سیاست مسئولان کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه‌دارها گردد و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند".
قباد مبشری با تأکید بر اینکه کمیته امداد باید عملا انقلابی بودن خود را نشان دهد، افزود: اقدامات زیادی در کمیته امداد استان انجام شده اما باز هم جا برای کار زیاد است.
وی بیان کرد: سیاست‌زدگی در کمیته امداد نباید جایی داشته باشد بنابراین تعامل برای حمایت از مددجو و مستضعف در هر جایی در دستور کار ما قرار دارد اما تعامل برای حق‌کشی وجود ندارد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عدالت در خدمت را از دیگر رویکردهای این نهاد عنوان کرد و گفت: توانمندسازی از مهم‌ترین مباحث مورد تأکید کمیته امداد است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه حرکت کنیم.
مبشری با بیان اینکه باید در بحث خدمات تحول ایجاد شده و خدمات علمی‌تر شوند، عنوان کرد: ما به حمایت و همکاری و پشتیبانی همه نهادها نیازمند هستیم و در این زمینه باید اضلاع خدمت‌گذاری را به هم وصل کنیم تا شاهد تأثیرگذاری بسیار زیاد خدمات باشیم.



سمت‌و‌سو گیری بر له یا علیه کسی در کمیته امداد پذیرفتنی نیست

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: سمت‌و‌سو گیری بر له یا علیه کسی در امداد پذیرفتنی نیست.
 سید منصور برقعی چهارشنبه، هفتم آبان در آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، افزود: امداد ثابت کرد که یک دغدغه اصلی دارد و بر اساس وظیفه اصلی در اساس نامه امداد و در وفاداری به آن یک مشی روشن داشته که در مسائل سیاسی استان ها ورود و مداخله نمی کند .
وی با اشاره به نزدیکی به انتخابات و اینکه همکاران ما می توانند عقیده و نظر شخصی داشته باشند و آزادی فردی کسی را نمی توان مانع شد، اظهارکرد: اما اینکه امداد و رفتار امدادی بخواهد سمت و سو گیری بر له یا علیه کسی داشته باشد، به هیچ وجه در امداد پذیرفتنی نیست.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: امداد استقلال خود در عمل اساس نامه و به وظیفه ای که ولی فقیه ترسیم شده را بدون هیچ ملاحضه انجام می دهد و آن وظیفه توجه عمیق و دقیق و رسیدگی به نیازمندان است.
برقعی با اشاره به بخشی از سخنان امام علی (ع)، تصریح کرد: در کنار قله های ثروت است که دره های فقر ایجاد می شود واصل شکل گرفتن ثروت از منابعی است که خداوند خلق کرده است.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح ریشه ای قوانین، ادامه داد: ما اساسا مبتلای به آفتی هستیم که آثار آن را مشاهده می کنیم و آن آفت، آفت ریشه های پنهان اقتصاد نظام طاغوت و اندیشه سرمایه داری که در طاغوت بود، است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: هنوز به رغم همه توفیقات انقلاب اسلامی در چهار دهه در این عرصه نشده با آن به شکل مطلوبی بجنگیم.
برقعی با اشاره به قدیمی بودن قوانین کشور، عنوان کرد: بخشی از قوانین ما در عرصه اقتصادی متعلق به زمان رضاه شاه بوده و تنظیم عرصه تجارت در کشور ما را قانون تجارتی انجام می دهد که متعلق به سال ۱۳۱۱ است . از روی قانون فرانسه و بلژیک مجموعه ۶۰۰ ماده تدوین شده و از آن زمان روی آن ریل حرکت می کنیم.
وی با اشاره به صدمات ضعف قوانین بیان کرد: اگر طی دوماه وضعیتی پیش می آید و قیمت ها آثاری را به بار می آورد و به بخش های مختلف جامعه و حتی قشر متوسط فشار وارد می کند، این اجزایی که از هزینه ها گمشده، همان چاله هایی است که درست شده و روی قله ثروتی اضاف شده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تاکید کرد: ما نتوانستیم نظام اقتصادی سرمایه داری که در رگ و پی ما پنهان است و آثارش را می بینیم از رگ و ریشه دربیاوریم و تحقق این موضوع  همت بلند می خواهد.
برقعی گفت: قانون پولی بانکی ما متعلق به سال ۱۳۴۹ و قانون برنامه بودجه متعلق به سال ۱۳۵۱ ‌است و شاید چند ماده آن اصلاح شده، اما باید دید آیا چند شاخه کوچک آن اصلاح شده یا این قوانین از رگ و ریشه اصلاح شده است.
وی افزود: به تبع این موارد اتفاقاتی می افتد که همه ملت از آن رنج می برند و مدیران ما نیز باید همه وقت و انرژی را بگذارند که ذره ای آثار ان را کاهش دهند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: در کمیته امداد اگر خود را نهاد انقلابی می بینیم،  وظیفه داریم که به این موضوعات به شکل عمیق فکر کنیم.
برقعی بیان کرد: امداد ویژگی بسیار خوبی دارد و اراده سختکوشی که در همکاران امداد است، مثال زدنی است، اما در مدیرکل امداد باید این مهم مضاعف بر این باشد.
وی تصریح کرد: انتظارات ما در سطح امداد این است که مدیرکل و نیروهای امداد در وهله اول منشا ایجاد اعتماد به نفس و بروز و ظهور قدرت درونی خود و جامعه هدف باشند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یا بیان اینکه پدیده فقر ابتدا روحیه ها را می شکند، اضافه کرد: مهمترین نکته برای همکاران، توجه به این حوزه است که این توان، قدرت درونی و رزمنده بودن در برابر هر مشکل باید در وجود ما ایجاد شود . همچنین جز برخورد احترام آمیز در کمیته امداد چیزی پذیرفتنی نیست.

 مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کنند
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مددجویان کمیته از طریق شعب شهرستانی برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایری هدایت شوند.
 جعفر گوهرگانی اظهار داشت: کمیته امداد دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که همزاد با انقلاب و منشا خدمات و کارهای بزرگی بوده است.
وی افزود: کمیته امداد در همه نقاط ایران اسلامی به نحو احسن وظیفه خود را انجام داده و امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر با همان نیتی که داشته و برگرفته از رهنمودهای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است این راه را ادامه دهد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بحث اشتغال، تولید و خودکفایی اقدامات خوبی را انجام داده، گفت: لازم است که مددجویان از طریق شعب شهرستانی برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایری هدایت شوند.

مدیرکل کمیته امداد باید نگاه انقلابی داشته باشد
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین اظهار داشت: با توجه به اینکه ائمه جمعه استان مورد مراجعه همه اقشار به‌ویژه مددجویان هستند انتظار دارند که مدیر کمیته امداد در جهت رفع محرومیت‌ها و برطرف کردن مشکلات با آنها تعامل داشته باشد و امیدواریم این تعامل بیش از گذشته باشد.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی افزود: مدیری که در این منصب قرار می‌گیرد باید به عموم مردم نگاه ولایی، انقلابی و جهادی داشته باشد، زیرا اگر مددجویان ما احساس کنند مدیر کمیته امداد خودش پناهگاه است دنبال نامه پیش وزیر، نماینده و این مدیر و آن مدیر نمی‌روند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه کسانی که در امر جهادگری کار می‌کنند باید با کمیته امداد همسو شوند، ما پیش گامی کمیته امداد را قبول می‌کنیم و امیدواریم بسیج و سپاه هم همکاری کنند و همه نیروهای انقلابی در این راه به کمیته امداد کمک کنند.
پناهی با بیان اینکه کمک به جامعه هدف با انگیزه‌ای مصمم و به دور از گرایشات سیاسی می‌تواند آنها را راضی نگه دارد، عنوان کرد: نهاد ائمه جمعه با حمایت و همراهی کامل و بدون هیچ چشم‌داشتی همراه با سایر جریانات انقلابی به کمیته امداد کمک می‌کند.
 در پایان این مراسم «قباد مبشری» به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات «فرید محبی» مدیرکل سابق تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

انتخاباتی
Iran, Islamic Republic of
حضور اقای پناهی و هدایتخواه در این جلسه که ربطی به انان نداشت، نشان داد استارت سیاسی کاری کمیته امداد از الان زده شد
حالا قراره چی بشه خدا میدونه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1