تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۴۷۱۳
کبنا گزارش می‌دهد

اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد /حال خوب یاسوج/ شور و هیجان جوانان با حضور استاندار / پیرسبزی در لایه‌های پنهان هنرمندی بیرون زد / کاری که «شاهرخ کناری» باید انجام دهد

۲
۱
کبنا ؛اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز با حضور دکتر غیاثی مدیرکل امور استان ها، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

باید خودمان را باور کنیم
رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره ضمن خیر مقدم به مهمانان و دست‌اندرکاران به جایگاه تئاتر و هنر پرداخت و اظهار کرد: به واسطه این جشنواره فضای شهرمان در این دو و سه روز گذشته با اجرای خوب هنرمندان و داوران خوب متحول شد.
وی در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد را یار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: تلاش زحمات داوران، هنرمندان و دست اندرکاران را در این چند روز ارج می‌نهم.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه گفت: این استان ظرفیت خوبی در حوزه تئاتر دارد و امیدواریم به زبان هنر بتوانیم بسیاری از مشکلات استان را انتقال دهیم.
رضا دهبانی‌پور افزود: داوری آثار در مرحله بازبینی را در چند سال گذشته به استان سپردیم که با انتقاداتی مواجه شدیم اما امسال تعدادی از داوران را از خارج از استان آوردیم و انتقادی نشد با این وجود هنوز هم اعتقاد دارم باید خودمان را باور کنیم و اجازه دهیم هنرمندان خود استان کارها را داوری کنند.
 وی افزود: باید فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تئاتر قدر بدانیم.
دهبانی پور با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد به آثار هنرمندان امسال بیش از گذشته ارج نهادند، افزود: این خودش جای امیدواری است که به سمت تئاتر حرفه ای برویم و هر روز شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

راهیابی سه اثر کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره تئاتر فجر
دبیر جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: امسال سه اثر از استان به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند که نوید خوبی برای مردم استان است.
مجید پرهیز افزود: بودجه دستگاه های فرهنگی به ویژه ارشاد به اندازه یک پانصدم یک طرح دامداری و به اندازه یک چند صدم اعتبار پل‌ها و کارخانه‌جات ساخته شده ما نیست این در حالی است که همه بر این باور هستیم که زیربنای توسعه فرهنگی توسعه اقتصادی است.
پرهیز گفت: بودجه فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی خصوصا ارشاد به اندازه یک صدم، یک طرح دامداری، یک صدم پل‌ها و کارخانجات است.
وی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این مراسم حضور داشت، افزود: همه می‌دانند زیربنای توسعه اقتصادی توسعه فرهنگی است اما بودجه ارشاد استان ۴۰۰ میلیون تومان که با این بودجه نمی‌توان شاه کار کرد.
پرهیر تصریح کرد: از ۱۶ گروه تئاتر ۸ گروه انتخاب شدند که ۳ تئاتر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردند.

 کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تئاتر مستعد است
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آیین گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما در استان‌ها نیاز داریم ایجاد پل ارتباطی بین تئاترهای دانش‌آموزی و دانشجویی و تئاترهای عمومی و بزرگسالان است.
علی غیاثی با تاکید بر اینکه تئاتر دانش‌آموزی باید به عنوان تئاتر پایه تقویت شود، افزود: ما در هر حوزه‌ای به‌ویژه تئاتر نیازمند برنامه‌ریزی آموزشی با یک دورنمای مشخص هستیم.
 وی با بیان اینکه این آموزش باید در سطوح بخش‌ها و روستاهای ما هم مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه یکی از استان‌های مستعد و خوب حوزه تئاتر است و هر ساله کارهای خوبی از این استان در جشنواره بین‌المللی فجر داریم اما باید در حوزه آموزش هم برنامه‌ریزی داشته باشد.

احمدی: تلاش می‌کنیم در اسرع وقت  مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج تکمیل می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب نمودی در فرهنگ و هنر کشور نداشتند اما امروز رویش استعدادها در این حوزه از بین توده‌های مردم است.
علی‌محمد احمدی از احداث مجتمع فرهنگی و هنری در استان خبر داد و افزود: این مجتمع از نظر کمی و کیفی سازه، در کشور بی‌نظیر است که تلاش می‌کنیم در اسرع وقت تکمیل شده و در اختیار هنرمندان‌مان قرار گیرد.

در این جلسه چند ساعته شور و هیجان جوانان در این جشنواره بی نظیر بود به طوریکه با نام بردن از هر هنرمندی و یا اثر هنری صدای جیغ، هورا و تشویق کل سالن را می گرفت. یکی از کارشناسان حاضر در جلسه نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و گفت: جوانانی که در این جلسه به این درجه از شادی و نشاط منطقی رسیده اند بدون شک با افسردگی رابطه بسیار کمی دارند.
حاشیه ها:
هر هنرمندی که اسمش برای دریافت لوح خوانده می شد، او را با تشویق زیاد همراهی کردند.
یکی از هنرمندان در هنگام دریافت لوحش در لایه های پنهانی ذهن و قلبش، پیرسبزی را معشوق خود خواند و گفت: هر چه دارم از محمدعلی پیرسبزی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیر نوروزی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران است.
دیگری هنرمندی، لوح تقدیر خود را به ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تقدیم کرد و دیگر هنرمند دهدشتی هم هنگام دریافت لوحش با صدای بلند صحبت و خطاب به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از او قدردانی کرد.
از ۱۶ گروه تئاتر ۸ گروه انتخاب شدند که ۳ تئاتر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردند.

همچنین در این جلسه نام روسای ادارت شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه خوانده و از آنها هم قدردانی شد، فقط نامی از رئیس اداره شهرستان بویراحمد برده نشد و آنهم به این دلیل بود که شهرستان بویراحمد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و در جلسه‌ای که با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار در فرمانداری بویراحمد برگزار شد، مقرر گردید که هر چه زودتر این اداره تشکیل شود. کاری که شاهرخ کناری باید برای ساماندهی و حمایت هنرمندان شهرستانش انجام بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
.
اگر من بودم تا برهوت ایفتان دنبالوم..میکنه صاف صاف جلو مردم عرض اندام میکنه
زندانی
Iran, Islamic Republic of
این.براش صادر شده، در همه مراسمات شرکت می کنه. آقای استاندار، این، دهن کجی به قانون و مردمه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1