تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۲
کد مطلب : ۴۰۴۶۶۸
بررسی‌ها نشان می‌دهد

کجا هستید که می‌خواهید استاندار را وارث این چرخ معیوب بدانید / اسناد پل بشار یاسوج گم شده است / لزوم برخورد با مسببین این افتضاح عمرانی

۰
کبنا ؛پل سوم بشار یاسوج بعد از 16 سال و عبور از 5 استاندار، 27 خردادماه 97، با جدیت، پیگیری مداوم، ارائه راهکارهای بودجه‌ای علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تلاش معاون فنی استاندار، افتتاح شد و پای ترافیک‌های سنگین بر روی پل‌های اول و دوم بشار برداشته شد و شهر نفس راحتی کشید، 4 ماه همه راحت بودند، و دیگر از ترافیک‌های سنگین و کلافه کننده خبری نبود. همه نفس راحت می‌کشیدند تا اینکه 25 آبان ماه 97 بخشی از پل (دستک پل) به دلیل بارندگی و راه افتادن آب تخریب، و عبور و مرور بر سر پل سوم بشار یاسوج متوقف و به یک باره داستان تلخ ترافیک بر روی پل‌های اول و دوم بشار یاسوج برای مردم تکرار شد و تازه فهمیدم که پل سوم چه نعمتی بود، و چرا احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این پل را به عنوان تفریح شبانه‌اش برگزیده بود. مردم با تمام وجودشان افتتاح این پروژه را لمس و احساس می‌کردند، احمدی آن را به قلب مردم تقدیم کرده بود و شاید تنها اشتباهی که در اینجا انجام گرفت، اعتماد به ناظران، مشاوران و پیمانکاران پروژه پل سوم بشار یاسوج بود که احمدی مرتکب آن شد.
ابوذر صالح نسب دکترای راه و شهرسازی و از کارشناسان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید؛ ببینید امروزه پل به عنوان سازه‌ای برای عبور از موانع فیزیکی و با رویکرد دوگانه تسهیل دسترسی و استفاده بهینه از فضا در شهرسازی مدرن مطرح است. شهر یاسوج شهری تقریباً کوهپایه‌ای با توپوگرافی خاص محل گذر رودخانه‌های دائمی و فصای است و این رود خانه‌ها و آبراه‌ها برای شهر یاسوج تقسیمات محله‌ای و منطقه‌ای طبیعی ایجاد نموده‌اند و در واقع به عنوان مرزهای فیزیکی مناطق مختلف شهر عمل می‌کنند. لذا باید این شرایط توپوگرافی را به عنوان فرصتی در راستای دستیابی به سازمان فضایی همسو با طبیعت و بهبود سیمای شهری بدانیم که در این صورت موضوع احداث پلهای درون شهری به عنوان متصل کنند مناطق شهری حائز اهمیت بیشتری خواهد بود.
صالح نسب ادامه می‌دهد: ظاهراً سال‌ها پیش در محدوده شهر یاسوج پل سوم بشار را پیش بینی و تعریف پروژه کردند، اما اینکه آیا در آن روزها افق امروز یاسوج را به عنوان یک شهرمرکزی در شبکه شهری استان دیده‌اند و تعریف پروژه‌های اینچنینی را در چارچوب طرح‌های توسعه شهری دیده‌اند یا نه جای بحث مفصلی دارد. اما به هر حال پل سوم بشار در ادوار گذشته پیش بینی و مکان یابی شده و مراحل مطالعات و اجرا را پشت سر گذاشته و آنقدر مرحله اجرا طولانی شد تا اینکه دکتر احمدی آشنا و مسلط به مباحث توسعه و آمایش در کمال ناباوری با مرکز استانی در بن بست مواجه می‌شود و تلاش می‌کند سرانجامی به این پروژه تمام نشدنی بدهد.
وی افزود: اما دقت بفرمایید قرار نیست استاندار در تمامی بخشها صاحب تخصص و جامع العلوم باشد بلکه وظیفه‌اش مدیریت و ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی در سطح کلان است و برای وظایف بخشی دستگاههای مختلف در حال فعالیت هستند. علی القاعده زمانی که قرار است پروژه‌ای به بهره برداری برسد مراحل زیادی طی می‌شود و دستگاه‌های متولی و با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها طی بررسی‌های متعدد کارشناسی و تخصصی و ارائه مستندات علمی نسبت به تآیید فنی و اتمام اجرا و قابلیت بهره برداری اقدام می‌کنند و نهایتاً استاندار به عنوان مقام ارشد استان اقدام به افتتاح می‌کند.
این کارشناس راه و شهرسازی ادامه می‌دهد: سوال اینجاست که این همه تشکیلات اداری و مهندسی و نظارتی در طی سالیان گذشته که اتمام این پروژه را از افتخارات خود می‌دانستند الان کجا هستند که می‌خواهند استاندار خسته از چرخ معیوب توسعه استان را مقصر بدانند. با کدامین گزارشات و مستندات تخصصی فرماندار شهرستان امکان افتتاح و بهره برداری پروژه را برای استاندار اعلام نموده‌اند.
صالح نسب بیان کرد: واقعیت این است که احمدی وارث چرخ معیوب توسعه کهگیلویه و بویراحمد است و پل سوم بشار تنها نمونه‌ای از ماحصل مدیریت ادوار گذشته استان است و آن چیزی که امروز برای پل سوم بشار اتفاق افتاده جامعه مهندسین و نظارتی و مدیریتی همه سالهای گذشته استان را زیر سوال برده، اما یادم میاد در همان روز افتتاح دکتر احمدی گفتند نباید در گذشته باقی ماند و باید با همه کاستی‌ها پیش رفت. لذا امروز هم انتظار می‌رود مدیریت‌های فنی و بحران استان هر چه سریعتر با بررسی‌های دقیق کارشناسی و تخصصی نسبت به شرایط مختلف پل هم از نظر سازه‌ای هم از نظر محیطی و مکانی و دسترسی‌ها ٬و ارایه گزارشات واقعی به استاندار محترم برای تصمیم گیری اصولی اقدام نمایند و البته باید به حال این استان گریست که با وجوداین همه دستگاههای اجرایی و مسولیت های مختلف سیاسی و اداری باید از ساخت پلی در خانه پیرزنی در مارگون تا ساخت پلی در مرکز استان ٬استاندار وارد گردد. کاش روزی برسد همه ما وظایفمان را بشناسیم و اگر هم در زمینه‌ای تخصصی نداریم مسولیتی نپذیریم و اگر هم پذیرفتیم، بپذیریم که نمی‌دانیم و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسان را برای خویش امری اجتناب ناپذیر کنیم.
 
برداشت‌های بی‌رویه مسیراز عوامل تخریب پل
امید پاک‌نژادی در همین زمینه می‌گوید: آنچه فعلاً می‌شود قضاوت کرد، بر اساس مشاهدات چشمی و ظاهری است و ارائه نظرات علمی مستلزم بررسی مطالعات مشاور این پل است که آیا تشخیص داده شد که از "پی" و فنداسیون عمیق استفاده نشود؟
وی با اینکه دیوار حائل و دستک پل دچار آبشستگی شده و بعید است برای سازه اصلی پل مشکل‌زا باشد، ادامه داد: فاصله بین "برید" و پایه‌های پل می‌بایست با مصالح رودخانه‌ای پر می‌شد که این کار انجام نشد و از طرفی برداشت بی‌رویه مصالح رودخانه‌ای عملاً رسوبی را باقی نگذاشته بود که با سیلاب پر شود و مسیر رودخانه تغییر نکند اما این اتفاق افتاد و آب سیلاب به دو گوشه کناری پل هدایت شد و باعث آبشستگی روانگرا زیر پی این دیوار شده است.
پاک‌نژادی افزود: از طرفی انتقال خط لوله آب از بین پایه‌های پل در کف رودخانه به انتقال آب به زیر دیوار حائل و انحراف مسیر اصلی رودخانه کمک کرد.
وی تأکید کرد: اگر این روند ادامه یابد در پل‌های بالادست یعنی پل‌های اول، دوم و چهارم نیز به مشکل می‌خوریم.
وی گفت: تنها راه‌حل فعلی، پایدار کردن بستر رودخانه و پر کردن فاصله برید تا پایه‌های پل با سنگ‌های درشت است تا فشار آب تقسیم شود.
 پاک‌نژادی در پایان تأکید کرد: علت حادثه هر چه باشد به طراحی این پل بر می‌گردد.
خبری از گفتمان فنی نیست
انتظام سهمگین، معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این باره می‌گوید: در سال‌های اخیر در شورای فنی به مسائل رودخانه بشار پرداخته شده اما واقعیت آن است که برداشت‌های بی‌رویه از کف رودخانه و اقداماتی که در بستر این رودخانه به موقع انجام نشدند، موجب شده تا کار اثربخشی انجام نشود.
سهمگین گفت که در مقابل ایرادات فنی که به پل سوم بشار داشتیم، همواره پاسخ‌های بازاری و چوب و چماقی شنیدیم و خبری از گفتمان فنی نبود.
اسناد مطالعاتی پل کجاست
اما در این بین سید عبدالمجید صفویان، مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد که دستگاه تحت مدیریت او متهم اصلی این حادثه است معتقد است اکنون زمان واکاوی علت حادثه نیست و وقت برای پیدا کردن مقصر داریم، در حال حاضر باید همه عوامل بسیج شوند تا این دستک را ترمیم و تردد را روی پل برقرار کنیم.
او گفته است که 24 ساعت هر چه گشتیم اسنادی پیدا نکردم که مطالعات این پل و روند اداری آن چگونه طی شده است و چه دستواراتی برای اجرا داده شده است.
او گفته که مطمئن شده این پل مطالعات ژئوتکنیک ندارد و کار علمی در آن انجام نشده است.
نژادصفوی علت اصلی حادثه را انتقال خط لوله آب از کف رودخانه و تغییر مسیر آب می‌داند و می‌گوید متأسفانه حتی این لوله را با سیم "به کسل" به پایه‌های پل وصل کردند که اگر یک سانت لوله با آب و سیلاب جابجا شود، پایه‌های پل هم حرکت می‌کنند.
هجیر افشون، مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز با بیان اینکه فعلاً قصد نبش قبر نداریم اما به موقع با مسببین این اتفاق برخورد می‌کنیم، گفت که اکنون باید به یک راهکار با خرد جمعی برسیم تا هم تردد را برقرار کنیم و هم مسیر ایمن شود.
افشون گفت: سازه پل هیچ مشکلی ندارد.
مرادی، معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری که خط لوله دستگاه او به عنوان عامل اصلی انحراف مسیر آب و ایجاد آبشستگی معرفی شده است در دفاع از خود گفته است که ما همان موقع هم گفتیم این لوله باید در عمق زیر رودخانه رد شود یا هوایی رد شود که کسی گوش نداد.
او با بیان اینکه تا الان سه بار این لوله را آب برد، افزود: اگر مجوز دهید این لوله را هوایی و یا از عمق خاک رد می‌کنیم.
بعد از این اظهارات بود که عزیز فیلی در دستوری از ادارات مختلف از جمله شهرداری، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل خواست تا نژادصفوی که به تازگی مسئولیت راه و شهرسازی را گرفته است، تنها نگذارند و امکانات خود را بسیج کنند تا مصالح لازم تأمین و برای پر کردن فاصله بین «برید» چل و پایه‌ها و ستون‌های پل حمل شوند.
او همچنین از سید علی لدنی خواست تا سریعاً طرح جدید انتقال خط لوله آب را ارائه کند که در سیلاب‌های بعدی شاهد تغییر مسیر عبور آب در بستر رودخانه نباشیم.
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه یک کار موقت برای برقراری تردد در این پل پرترافیک و یک کار اصولی برای تضمین امنیت آن باید انجام شود، به راه و شهرسازی دستور داد تا پیشنهاد آقای پاک‌نژادی که به تصویب همه اعضا رسیده است، اجرایی شود و با مصالح سنگین، بستر رودخانه پایدار شود.
با تخریب بخشی از پل سوم بشار یاسوج موجی از انتقادها به سمت علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشانه رفت تا سهل انگاری، پیمانکاران، ناظران، مشاوران و سایر دست اندرکاران پل از چشم‌ها پنهان بماند، غافل از اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد فقط تمام تلاش خود را برای اتمام این پروژه برای نجات مردم از ترافیک کرد و عدم نظارت بر این پروژه‌ها در سالهای نه چندان دور زحمات احمدی را به حاشیه برد، اگر چه مردم قدردان مسوولان خدوم خود هستند و حساب آنها را از کم کاران و سهل انگاران جدا می‌کنند.
به هر دلیل باید پیمانکار یا پیمانکاران اکنون باید پاسخ مردم را در این رابطه بدهند که با دستور چه کسی پی سطحی اجرا کرده که با اولین سیلاب جدی ویران شود؟ آیا دستور ناظر و یا مدیرکل وقت راه و شهرسازی نافی مسئولیت پیمانکار است؟
محمد علی علیمردانی، حسین فدایی، پژمان نیک اقبالی باید در این خصوص برای مردم توضیح بدهند، آنها باید بنویسند و بگویند که چرا اینگونه شد، چرا دستک‌های یک پل با یک باران از هم پاشید و تخریب شد. آیا جان مردم برای این آقایان اهمیت نداشت، چرا این خطای فنی صورت گرفته،  جایگاه نظارت و گزارش‌های نظارتی در این پروژه کجاست؟ اسناد مطالعاتی پل کجاست؟
حسین کاظمی همواره به صورت شفاف در جلسات اعلام می‌کرد که این پل ایرادات فنی دارد و حتی با فدایی و علیمردانی مشاجرات لفظی هم داشته است، اکنون باید شفاف مکاتبات آن زمان را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و شفاف بگوید که کدام مسئولان به این خطای فاحش بی‌توجه بودند؟
 مردم و افکار عمومی اکنون به همان اندازه که منتظر اتمام این پل بودند اکنون منتظر برخورد جدی با مسببین این خطای فنی چه عامدانه و برای یک ریال سود بیشتر و چه سهواً برای ضعف فنی و نظارتی، هستند تا معلوم شود که به اعتماد مردم و امنیت جانی و روانی آنها نباید به این راحتی ضربه زد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
فدایی بعد از اینجا رفته وزارت خانه را اباد کنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
مطالب اقای ابوذر کپی پیست هست ایشان تجربه ای در این زمینه ندارند ولی نقطه نظرا اقای پاک نژاد و سهمگین راهبردی است و مهم نیست که این پل مربوط به چه دوره ای است در زمان بارگزاری میبایست توجه شود که آیا این سازه توان بار برداری و تحمل شرایط محیطی را دارد بعد اجازه بارگزاری داده شود
رضا
Iran, Islamic Republic of
اقاي محترم . نزن اول برو مطالعه كن ببين دستك پل كه اسيب ديده مربوط به جه سالي بوده و اجرا ان در چه سالي بوده اصلا قرار دادشركت در چه سالي و توسط جه شركتي ميباشد و توسط چه كسي سفارش شده تا كار بدهند به شركت مذبور
حسین
Iran, Islamic Republic of
تا تفکر مردم اصلاح نشود هیچ چیزی در این کشور اصلاح نمی شود ،شاید بیشتر منتقدین بیشتر از اینکه دغدغه پل را داشته باشند به فکر تسویه حساب سیاسی باشند،البته در تمام نقاط کشور مردم اعم سیاسی و غیر سیاسی اینگونه عمل می کنند،بعضی از اشخاص هستند که بهانه دفاع از مردم و دغدغه بیشرفت شب و روز دعا میکنند شاید پروژه ای با مشکل مواجه شود یا اصلا هیچ گونه پیشرفتی نداشته باشد ،مانند همین پل تا از نماینده،استاندار یا شهردار و ... انتقاد کنند،اکثر پروژه ها در این کشور به این نحو اجرا می شوند ،چند وقت پیش در شمال هم یک پل بر اثر سیل به طور کلی تخریب شد و در سایر نقاط کشور همین مشکلات وجود دارد ،احتمالا تنها مقصر اصلی این سهل انگاری ها تنها نماینده و شهردار و استاندار نباشند ،مادامی که مردم و تفکر مردم اصلاح نشود این داستان ادامه دارد ،جامعه و مردمی که فرزندانشان پیمانکار و ناظر و مدیر کل و استاندار ،نماینده و .. می شود و با تفکری که بین مردم ایران زمین نهادینه شده نتیجه بهتر از این نخواهد شد ،قبل از اینکه به فکر ساختن پل و جاده در این کشور باشید به فکر ساختن تفکر ،وجدان و انسانیت فرزندانتان باشید شاید نسل های اینده با این مشکلات دست و پنجه نرم نکنند،به فرزندانتان یاد بدهید اگر در این جامعه ناظر شد ،نظارت نکردن صحیح و در رفتن از زیر کار هنر و افتخار نیست،به انها یاد بدهید حتی اگر شخصی مراقب انها نبود و یا بالا دست انها حضور نداشت کار خود را به درستی انجام دهند،فرض کنید این استاندار یک شخص غریبه است که اصلا به فکر مردم این استان و پیشرفت انها نیست،مهندسین و ناظریدقیقا چکار کرده اند،جز هنر انتقاد یکدیگر هیچ چیز دیگر در این جامعه و کشور یاد نگرفته ایم ،یک مهندس امریکایی یا اروپایی بدون حضور مسیولین هم کار خود را به خاطر شرافت و انسانیت درست انجام میدهد و فقط به فکر کم کاری و درامد بیشتر نیست ،اگر این استان هیچ مسئولی نداشت و فقط عوامل اجرایی و فنی این پل دلسوز و متعهد بودند عاقبت این پروژه به این شکل نبود ،به طور کلی بجای جابجا کردن مسئولین و پل و جاده ،اول باید روش انسان سازی را یاد بگیریم ،دزد و اختلاس گر تربیت نکنیم ،دزدی و اختلاس فقط مختص مسئولین نیست ،ناظری که نظارت صحیح انجام نمی دهد به یک نحو دزدی کرده ،پیمانکاری که برای سود بیشتر کم کاری کرده به نحوه دیگر
Iran, Islamic Republic of
دیوار حائل و دستک دچار حادثه شده است این چه ربطی به گذشته دارد مگر این قسمت در سال گذشته انجام نگرفته است ادم باید انصاف داشته باشد آقای مقاله نویس
استخدام نیروی شرکتی در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در راستای تامین نیروی انسانی متخصص و دانش مدار در نظر دارد، تعداد 2 نفر نیرو از میان متقاضیان فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر دولتی با معدل بالای 15 در رشته های کارشناسی (کارشناس حسابداری یک نفر و کارشناس مدیریت دولتی یا کامپیوتر مشترکاً یک نفر) از طریق انجام مصاحبه رقابتی بصورت شرکتی جذب نمایید.
وی در ادامه افزود: جذب نیروهای مستعد و توانمند از دغدغه های جدی مدیریت ارشد استان بوده که همواره از مسئولین استان خواسته شده تا در بکارگیری نیرو رعایت مصالح عمومی، اصل رقابت و انتخاب شایسته مدنظر قرار گیرد.
محمود مومن نسب، اظهار داشت: تفکر مدیریتی درست و عدالت محور نقش کلیدی در آرامش و ثبات محیط های متغیر و چالشی دارد، لذا به همین سبب جا دارد از روحیه عدالت طلبی مسئولان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، مدیرکل و مجموعه اداره¬کل این سازمان در استان که گام موثری در اطلاع رسانی و جلب اعتماد و اطمینان عمومی برداشته اند، نهایت تشکر و قدردانی بعمل آید.
این مسئول نظارتی در خصوص نحوه بکارگیری متقاضیان واجد شرایط بیان نمود: انتخاب افراد حائز شرايط عمومي، متناسب با مشاغل مورد نظر و توانمندی هاي بالقوه از طریق مصاحبه و سازکارهای نیروهای مسلح مرکز صورت می¬گیرد.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری در خاتمه، گفت: واجدان شرایط حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه 3 آذرماه 97 به اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح واقع در یاسوج، روبروی بیمارستان شهید بهشتی، ساختمان غدیر مراجعه و نام نویسی نمایند.
Iran, Islamic Republic of
چقدر. استاندار رو میکنی کبنا...
تداعی کننده سریال شب های برره هستی...
حیف لر...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کار را که کرد انکه تمام کرد
سازه
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگید با کارشناسانی خارج از استانداری و بدنه دولت هم صحبت کنید. مشخصه که اینها همگی از استاندار دفاع می کنن.
Iran, Islamic Republic of
با سلام آقای سهمگین در زمانی خود ناظر این پروژه بوده ازآن وعلی مردانی وعلی حدادی ناظر آن سوال شود
Iran, Islamic Republic of
با سلام آقای سهمگین در زمانی خود ناظر این پروژه بوده ازآن وعلی مردانی وعلی حدادی ناظر آن سوال شود
ناظر
Iran, Islamic Republic of
پروژه دارای چندین قرارداد در سالهای مخلتفاست، .نظارت ان همیشه مهندسین مشاور بوده و ناظر اداری نداشته. دستکهای سمت اکبر اباد مربوط به قرارداد آقاینجفی و نجاتیان میباشد.. پیمانکارکنونی بی تقصیر نیست چرا که اب را به دو سمت کوله ها و دستکها هدایت کرده که موجب ابشستگی شده،است، طراحی پی و عمق آن و عمق ابشستگی احتمالا دیده نشده و شاید در طرح نیاز به شمع بوده
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
اینجانب ضمن ابراز تقدیر و تشکر خودم نسبت به اظهار نظرهای کارشناسانه و البته دلسوزانه و تخصصی جناب دکتر صالح نسب توجه ایشان را به چند نکته جلب می نمایم.
ای کاش ایشان به این نکته هم بپردازند که نماینده محترم مردم شهرستان بویراحمد که در میتینگهای انتخاباتی و در محافل اداری و یا سیاسی تعریف اینچنین پروژه ها و اخذ اعتبارات مربوطه را جزو پیگیریها و اقدامات فوق برنامه ای و ویژه ی خود قلمداد میکنند. راستی با کدام بینش و سواد تخصصی نظارت داشتن و با کدام معلومات آکادمیک و کدامین مشاوره های علمی و تخصصی و بکار گیری کدامین سرمایه های علمی و فرهیخته و شایسته و آگاه این شهرستان مرکز استان و نه افراد مقبول حلقه ی محدود فامیلی و ایلی خاص در حال خدمتگزاری به مردم اند و امانتدار بیت المال... چطور پروژه ای رو مطالعه و طراحی و ساخت و ساز و نظارت و سپس افتتاح میکنند و در روزمه کاری خود با بوق و کرنای تبلیغاتی و رسانه ای هدفمند تحویل مردم میدهند به گونه ای که برای کالبد شهری و منطقه ای و توسعه سایر زیر بخشهای رشد و توسعه اقتصادی و بطور اعم نقش حیاتی دارد...اما همه با توسل به انتصاب مدیران سهمیه ای و سیاسی ناکارآمد و نه مدیران مجرب و متخصص و کاردان است..چطور مردم باید این پروژه های فارغ از مدیریت علمی را فردا از نماینده ی محترم و با وعده های انتخاباتی یکجا جمع کنند و بپذیرند............راستی فردا نماینده محترم چطور میخواهند از این دست پروژه ها با افتخار صحبت کنند .....مدیر کل محترم راه و شهرسازی و فرماندار محترم و نظارتهای فرضی نماینده محترم بر پایه کدام دانسته ها و یافته ها و سواد علمی و فنی است .مگر همه امور مردم و زندگی روزمره جمعیت کلان مرکز استان محتوم و محکوم به پذیرش انتصاب مدیرانی است که منافع و انتظارات فامیلی و ایلی و سیاسی نماینده محترم را را تامین میکند . .....به امید روزی که مردم ما بهتر از امروز متوجه شوند که حتی خیلی فراتر از این مجموعه خدمات جزو روند جاری و برنامه ای مستمر و پیش بینی شده ی استان است که حتی بدون هیچ مدیر کلانی و هیچ برنامه ای مسیر عادی خود را بهتر ادامه می دهد. و در این درصد از حداقل وظایف تعریف شده ی اجرایی در استان نیز مسئولین استانی نتوانسته اند ادای وظیفه نمایند آنگونه که باید باشد و نه آنگونه که چند صباحی این فرصت خدمت و این امانت گرانبهای مردمی را به مثابه گوشت قربانی به آدمای خسته ی انتخاباتی که از راه رسیده اند تقسیم کنند....بلکه امانت را به نخبگان و فرهیختگان و دلسوزان متخصص همین شهر و دیار سپرد البته فارغ از درماندگی مدیونیت و مصونیت سیاسی....و البته با داشتن بینش و افق فکری در وسعت و ژرفای نگاه در اعماق نیازهای استان ....و در یک کلمه بادر تن داشتن قبای نمایندگی متناسب با غیرت و شجاعت این سرزمین....
همشهری
Iran, Islamic Republic of
پل هیچگونه مشکلی ندارد اگه توجه کرده باشین ارتفاع خاکریز زیاد بوده دیوار حائلی که بعلت برداشت بی رویه مصالح کف رودخانه توسط سنگ شکنهای پایین دست باعث تخریب این دیوار شده که جا داره قوه قضایه ونیروی انتظامی کمک کنند تا این سنگ شکنها جمع اوری شوند
خطر بزرگی پلهای بزرگ 1و2و3 و4 وزیست محیطط را تهدید میکند بروید نگاه وتحقیق کنید کف رودخانه الان نسبت به همین تاریخ در سال گذشته 3.5 متر پایین رفته کی مقصره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
پل هیچگونه مشکلی ندارد اگه توجه کرده باشین ارتفاع خاکریز زیاد بوده دیوار حائلی که بعلت برداشت بی رویه مصالح کف رودخانه توسط سنگ شکنهای پایین دست باعث تخریب این دیوار شده که جا داره قوه قضایه ونیروی انتظامی کمک کنند تا این سنگ شکنها جمع اوری شوند
خطر بزرگی پلهای بزرگ 1و2و3 و4 وزیست محیطط را تهدید میکند بروید نگاه وتحقیق کنید کف رودخانه الان نسبت به همین تاریخ در سال گذشته 3.5 متر پایین رفته کی مقصره
دوست
Iran, Islamic Republic of
هیچ خطری پل را تهدید نمیکند این پل توسط شمعهای بتنی تا ارتفاع 27متر زیر تراز اب استوار و پا برجاست نگران نباشین
مهندس
Iran, Islamic Republic of
تاسف میخورم بحا ل استانی که اینها کارشناسان و مهندسانش هستند با این نظریات ، یک نیست از اقای پ و س بپرسه مگرشما کارشناس اداره راه در زمان ساخت این پل نبودید. بعنوان شخصی از همان مجموعه و حتی یک مهندس مواردی که مطرح نمودید خنده آوره .
احمدی پور
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف داره آقای پاکنژادی که همکاره در واگذاری کارها به پیمانکاران در راه و شهرسازی بوده حالا شده طبکار ..................
خدایا همه چیز می بینیم................
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اون روز که افتتاح شد به نام احمدی بود،حالا که. در اومد به نام دیگران؟ بهتره که برای پیشرفت استان ابتدا از خودمون شروع کنیم و بعد به دیگران برسیم. تا فردی در این استان مسئولیت داره به تعریف و تمجید میپردازیم و روزی که مسئولیت رو به کس دیگری میسپاره تازه یادمون میاد که فلانی هم باید نقد میشد. پیشرفت نتیجه تلاش و اراده جمعی است که متاسفانه در استان ما منافع فردی ، جناهی و طایفه ای بر همه چیز اولویت داره.
جاوید
Iran, Islamic Republic of
سلام :پارک های کنار رودخانه هیچ کدام دیوار سیل بند ندارند . با کوچکترین سیل همه ی پارک ها و هزینه ها و زحمات کارگران را آب باد خود خواهد برد . کی باید پیگیری کند .
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1