تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۴۰۴۶۶۷
در نشست شهردار و شورای سوق با حضور فرماندار مطرح شد

مدیران کلنگ به دست!/شیطنت پیمانکاران جاده دهدشت-سوق/عملکرد نا عادلانه«امور مالیاتی»استان!

۰
کبنا ؛عصر امروز نشست شورا و شهردار سوق با حضور فرماندار کهگیلویه،معاون فرماندار کهگیلویه و بخشدار سوق پیرامون بررسی مشکلات بخش و شهر سوق برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت،دراین نشست،یکی از اعضای شورای شهر تقسیمات امور مالیاتی استان را ناعادلانه خواند،بخشدار نیز مشکلات عمده بخش را عنوان کرد،همچنین شهردار و رئیس شورا از معضلات مدیریت شهری در حضور فرماندار گفتند،فرماندار نیز از کشاندن مدیران دستگاه های خدمت رسان به بخش ها و گفتگو با مردم خبر داد،نماینده کهگیلویه بزرگ را فردی تلاش گر و پیگیر خواند.
 رئیس شورای شهر سوق در این نشست با اشاره به اینکه انتصاب نیکبخت به عنوان فرماندار موج شادی را در دل مردم کهگیلویه ایجاد کرد اظهار کرد: قلم به دستان شهر سوق در فضاهای مجازی و رسانه ها بارها از این انتصاب استقبال کردند،مردم سوق نیز با تمام توان در خدمت شما هستند و البته انتظاراتی نیز از شما به عنوان فرماندار دارند.
حسینی پیگیری تسهیلات مقاوم سازی بافت فرسوده،تعیین تکلیف جاده دهدشت –سوق،چنگلوا،اعتبارات اشتغال زایی را از جمله مطالبات مردم برشمرد و خواستار پیگیری فرماندار شد.
هم دلی تنها راه موفقیت 
غندی شهردار سوق نیز با اشاره به اینکه تنها راه موفقیت همدلی است عنوان کرد:علی رغم داشتن نیروی مازاد ولی فضای سبز و پارک نداریم،وضعیت سیل بند مشخص نیست،بیش از 2 میلیارد تومان بدهی از شهرداران قبلی مانده است.
تقسیمات ناعادلانه امور مالیاتی استان
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز تقسیمات شهرداری ها توسط  امور مالیاتی استان را ناعادلانه خواند و گفت: اعتبار برخی شهرداری هایی که هم درجه کمتر و هم جمعیت کمتری نسبت به سوق دارند بیشتر از شهرداری سوق است!
مشکلات عمده بخش سوق
بخشدار سوق در این نشست با اشاره به تلاش های شبانه روزی فرماندار کهگیلویه برای به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام شهرستان و بخش ها اظهار کرد: سوق ،بخش علم و ادب، فرهنگ و شهادت است باید کارهای بیشتری در این بخش  انجام می گرفت که طی سالیان زیادی انجام نگرفته است.
تورج رزمجو در ادامه به مشکلات بخش سوق در حوزه راه،آسفالت معابر روستایی ،اجرای طرح هادی،آب شرب،گازر سانی،برق و...اشاره کرد و گفت:زیر سازی معابر روستایی دشت مازه،چغل و کوشک با اعتبارات اندک دهیاری انجام شده است ولی سه سال است که آسفالت نشده است،پل ارتباطی روستا ی چغل در حال ریزش است،ادامه جاده برد کشکی تا موگر،نداشتن گاز در روستای دژکوه که در 20 کیلومتری شهرستان است ،مشکلات روستای راک،جاده خلیفه ای و...تنها بخشی از مشکلات این بخش است.
سوق از نظر فرماندار کهگیلویه 
فرماندار کهگیلویه در این نشست با اشاره به اینکه باید زودتر این نشست برگزار می شد که از این بابت عذر خواهی می کنم اظهار کرد:مشغله فراوان و مشکلات شهرستان،کم حاشیه بودن بخش سوق نسبت به سایر بخش ها و همچنین حضورپررنگ بخشدار پرتلاش سوق در بخش که احساس می کردیم خودمان نیز در بخش هستیم،دلایل تاخیر در برگزاری این نشست بود.
جعفر نیکبخت با اشاره به اینکه هر شهری مشخصه ای دارد عنوان کرد:بخش سوق نگین فرهنگی،علمی،مذهبی کهگیلویه است که صادر کننده مردان بزرگ است و خدمتگزاری به این مردم باعث خرسندی است.
نیکبخت اهمیت شورا و اداره جامعه با مشورت از دیگاه قرآن را یادآور شد و ادامه داد:شوراهای شهر باید با نگاهی تعامل گرایانه در چهار چوب قانون به همه امورات شهری بنگرند، سعی کنند که اختلافاتی به بدنه شورا و همچنین بین شورا و شهردار و بخشدار نفوذ نکند که اگر اختلافاتی ایجادشد ،قطعا خدمت رسانی فلج خواهد شد لذا انتظار داریم شوراها مکمل و هم پای شهردار باشند.
 وی شوراها را نمایندگان مردم برای سرو سامان دادن به امور شهری دانست که باید از هرگونه اختلاف، تعصب ،پیش داوری و نگاه سیاسی پرهیز کنند و افزود:در برخی نقاط،شاهدیم شوراها دستور می دهند و عملا شهردار بی اختیار است، تا کنون هیچ گزارشی از اختلاف میان شورا و شهردار شهربا فرهنگ سوق نداشتیم ولی انتظار داریم تعاملتان با شهردار و بخشدار بیشتر باشد.
ائمه جمعه پایگاه های مردمی
فرماندار کهگیلویه ائمه جمعه را پایگاهی برای مراجعه مردم دانست که مشکلات را انعکاس می دهند و از پیگیری های امام جمعه شهر سوق نیز قدردانی کرد.
نیکبخت با اشاره به اینکه قدمت سوق بیش از 50 سال است و مشکلات روی هم انباشته است وانتظار نداشته باشید تمامی مشکلات یک ساله حل شود، افزود:اولویت بندی کنید و نیازهای ضروری و روزانه مردم را حل کنید.
شیطنت پیمانکاران پروژه راه دهدشت-سوق!
 فرماندار کهگیلویه کمبود اعتبار و شیطنت پیمانکاران را دلیل فرسایشی شدن پروژه راه دهدشت –سوق دانست و گفت:به پیمانکاران اعتراض کردم،بیش از 6 بار از این طرح بازدید کردم ،مسوولان ارشد را روی طرح کشاندم،اخیرا جلسه ای با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ که از تلاش ها و پیگیری های ایشان تشکر می کنم ،برگزار شد،در آن جلسه معاون عمرانی استاندار نیز قول دادند تا دهه فجر این جاده به بهره برداری برسد.
نیکبخت مقاومت کم بافت فرسوده را تایید و بیان کرد:در خصوص بافت فرسوده یا مکاتبات کم بوده است یا اطلاع رسانی درست نشده است چرا که برای خود دهدشت نیز لحاظ نشده بود که در جلسه ای در استانداری نسبت به این موضوع اعتراض کردم .
ضعف مدیریتی کهگیلویه در جذب اعتبارات اشتغال زایی!
 وی اعتبارات اشتغال زایی استان را زیاد برشمرد و گفت:متاسفانه ضعف مدیریتی در شهرستان ،شناسایی نشدن پتانسیل ها و بروکراسی اداری باعث شد که کهگیلویه تنها شهرستانی باشد که درصد جذب اعتبار اشتغال زایی آن بسیار پایین است!
تقسیمات عادلانه اعتبار طرح هادی
فرماندار کهگیلویه  به طرح هادی اشاره و بیان کرد:برای اولین بار در کمیته تقسیم اعتبارات ،بخش ها را بر اساس روستاهای بدون دهیاری تقسیم بندی کردیم و اجازه ندادیم هیچ گونه اجحافی در حق هیچ بخشی اتفاق بیفتد که البته معترضانی نیز داشتیم ولی این تقسیم بندی با عدالت انجام شد که بخشدار نیز انجام می دهد.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه ادامه داد:در خصوص آب شرب روستای دژکوه و بی بی زلیخایی و...با بخشدار بازدید خواهیم داشت،از پل های روستاهای مطرح شده با ادارات متولی نیز بازدید می کنیم،در خصوص نمایندگی ادارات نیز با ادارات کل مکاتبه کنید و پیگیر خواهم شد،بافت فرسوده را نیز از طریق بنیاد مسکن و راه و شهرسازی دنبال کنید ما نیز پیگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه اعتبارات در کمیته برنامه ریزی توزیع می شود واعتبارات هر اداره ای مشخص است تصریح کرد:در واقع ما ناظر هستیم ،اعتبارات شهرستان بیشتر برای طرح های عمرانی و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد بود،هیچ طرح جدیدی را نپذیرفتیم.
مدیران کلنگ به دست!
نیکبخت با اشاره به اینکه دلیلی ندارد طرحی ارائه دهیم که تا 10 سال نیمه کاره رها شود ،موجب بدبینی و اذیت شدن مردم شود ،افزود:این اشکال کار مدیرانی است که می خواهند با یک کلنگ زنی نامشان برده شود اما که تا زمانی که من در کهگیلویه هستم و توان دارم اجازه معرفی طرح جدید را نخواهم داد.
 فرماندار کهگیلویه در پایان گفت:قصد دارم مدیران ادارات خدمت رسان را به بخش ها بکشانم ،از مردم دعوت کنم تا مشکلاتشان را بیان کنند و مدیران نیز تا جایی که توان دارند قول دهند و جهت رفع مشکلات از آنها تعهد می گیرم که به زودی این برنامه را عملی می کنم.
 به گزارش کبنا از دهدشت،فرماندار کهگیلویه به همراه حضاز ار بافت فرسوده سوق و سیل بند بازدید کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1