کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دهمین جشنواره نخستین ﻭﺍﮊه آب مطرح شد

وقتی فرماندار گچساران قاطی می‌کند + تصاویر

28 آبان 1397 ساعت 17:53

فرماندار گچساران با بیان اینکه برخی از مدیران بیش از سه بار برای کمک به تجهیزات مدرسه خود به فرمانداری مراجعه داشته‌اند، افزود: چرا در این ۶ سال که من فرماندار هستم گزارشی از وضعیت این مدرسه از سوی مدیر مدرسه امامت حضوری ویا تلفنی به من اطلاع رسانی نشده است.


دهمین جشنواره نخستین واژه آب در گچساران با حضورعبدالرحیم رحیمی فرماندار، سید بهنام پاد رئیس آبفا دوگنبدان، علی جعفری دیزگانی رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز، کیانوش بلوطی عضو شورای شهر دوگنبدان، حشمت الله دشتی مسئول دفتر نماینده، مسئولان اداره آموزش و پرورش و اولیاء دانش آموزان در دبستان دخترانه امامت گچساران برگزار شد.
در این جشنواره رئیس آبفا دوگنبدان اظهار کرد: به منظور ترویج مصرف بهینه آب و نهادینه کردن فرهنگ مصرف آن در بین  دانش آموزان این  شهرستان جشنواره آب در تمامی مدارس گچساران برگزار شد.
سید بهنام پاد با بیان اینکه آب هست ولی کم و باید قدر آن را دانست و بودنش را پاس بداریم، گفت:  خوشبختانه امسال شهرستان گچساران با تنش آبی مواجه نشد.
وی با بیان اینکه امسال تعداد 6 شهر استان کهگیلویه وبویراحمد با تنش آبی در فصل تابستان مواجه شدند، اذعان کرد: با مدیریت صحیح و استفاده بهنیه از مصرف آب شهرستان گچساران با کمبود آب  در فصل تابستان مواجه نشد.
 رئیس آبفا دوگنبدان بیان کرد: با افتتاح  پروژه رینگ مخازن آب شرب دوگنبدان که از سد کوثر تامین می‌شود شهرستان گچساران تا افق 20 سال آینده با تنش آبی مواجه نخواهد شد.
پاد با اشاره به برگزاری جشنواره آب در مدارس گچساران گفت: هدف از برگزاری این نوع جشنواره‌ها فرهنگ سازی  و آموزش دادن دانش آموزان از همان سنین کم در  مصرف صحیح و بهینه آب است.
رئیس آبفا دوگنبدان خاطرنشان کرد: نهادینه کردن مصرف درست آب دربین دانش آموزان می‌تواند گامی اساسی در راستای کاهش مصرف آب در کشور باشد.
وی گفت: در این جشنواره تا کنون 400 اثر نقاشی با موضوع بهره برداری از آب و روش‌های مصرف بهینه  و صحیح آن به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
در ادامه برگزاری جشنواره نخستین واژه آب در گچساران فرماندار گچساران با بیان اینکه در چندسالی که فرماندار گچساران هستم در طول یک هفته حداقل در یک مدرسه  حضور یافته و در مراسم صبحگاهی آنها شرکت می‌کنم، اظهار کرد: اول از خودم انتقاد می‌کنم که چرا تاکنون به این مدرسه نیامده ام.
رحیمی گفت: امروز تا این وضعیت و امکانات اسفناک و افتضاح این مدرسه را دیدم واقعاً قاطی کرده‌ام.
فرماندار گچساران خطاب به مدیر مدرسه امامت، رئیس اداره نوسازی و تجهیز مدارس گچساران و مسئولان آموزش و پرورش گفت: شما در این خصوص سهل انگاری و کم کاری کرده‌اید.
وی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش و مسوولان آن اداره است که از مدارس بازرسی داشته باشند و گزارشات را به فرمانداری ارائه دهند، عنوان کرد: چرا مسوولان آموزش و پرورش تا این لحظه گزارشی از وضعیت این مدرسه به من ارائه نداده‌اند.
فرماندار گچساران با بیان اینکه برخی از مدیران بیش از سه بار برای کمک به تجهیزات مدرسه خود به فرمانداری مراجعه داشته‌اند، افزود: چرا در این ۶ سال که من فرماندار هستم گزارشی از وضعیت این مدرسه از سوی مدیر مدرسه امامت حضوری ویا تلفنی به من اطلاع رسانی نشده است.
رحیمی ادامه داد: امسال اعتباری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار  برای نوسازی و تجهیز مدارس  این شهرستان اختصاص داده شده است.
وی گفت: در لیستی مدارس که امسال نیاز به نوسازی و تجهیز دارند و از سوی اداره توسعه و تجهیز و نوسازی آموزش و پرورش به فرمانداری ارائه شده است چرا نامی از این مدرسه به میان نیامده است.
رحیمی بابیان اینکه چه جریانی بوده که نامی از این مدرسه تا کنون به میان نیامده است، عنوان کرد: روز اول که من به عنوان فرماندار گچساران منصوب شدم اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس گچساران ۷۰۰ میلیون تومان بود که  با پیگیری‌های نماینده  مردم شهرستان‌های گچساران و باشت این مبلغ امسال  به ۱۴ میلیارد تومان رسیده است.
رحیمی افزود: وضعیت روشنایی کلاس‌های درس این مدرسه شبیه تاریک خانه شاه عباس است، چگونه مدیر و معاون این مدرسه نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده‌اند.
 وی با بیان اینکه امروز من باید از مصرف آب در جمع شما سخن بگویم، گفت: متاسفانه با مشاهده وضعیت این مدرسه دیگر سخنی از صرفه جویی آب به میان نمی‌آید.
 فرماندار گچساران افزود: مسوولان آموزش و پرورش امروز در جهت وضعیت این مدرسه نامه‌ای به من مکاتبه کرده‌اند.
 وی تاکید کرد: یک ریال از اعتبارات نوسازی  پرداخت نمی‌شود تا زمانی که وضعیت این مدرسه  هرچه سریعتردر اولویت بندی قرارگیرد
رحیمی خاطرنشان کرد: برای نوسازی و تجهیز این مدرسه هر اعتباری که نیاز باشد شخصاً خود تامین خواهم کرد.
 به گزارش کبنانیوز، 410 دانش آموز دختر و پسر دبستانی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. این  دبستان دارای 12 کلاس درس است که  با کمبود میز و صندلی، وسایل گرمایشی و سرمایشی و دیگر امکانات آموزشی است.


کد مطلب: 404658

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/404658/2/وقتی-فرماندار-گچساران-قاطی-می-کند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1