تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۴۵۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟ / پاسخ وزیر کشور به مصوباتی که با جان مردم سر و کار دارد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسوولان برگزار شد.
علی خوان‌پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزادراه است، اظهار داشت: طول بزرگ‌راه‌های این استان 159 کیلومتر بوده و طول کل راه‌های آن 2.1 درصد طول راه‌های کشور است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد تونل‌ها در محورهای مواصلاتی این استان 8.7 درصد تعداد کل تونل‌های کشور بوده که این موضوع نشان‌دهنده شرایط ویژه استان است.
خان‌پایه به شرایط توپوگرافی استان اشاره داشت و بیان کرد: 70 درصد راه‌های کهگیلویه و بویراحمد در مناطق کوهستانی و 30 درصد آنها در مناطق تپه ماهوری است.
وی با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان، گفت: در 6 ماهه نخست امسال 89 نفر در راه‌های برون شهری و راه‌های روستایی استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14.1 درصد افزایش داشتیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در 6 ماهه نخست امسال شاهد افزایش 13 درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری بودیم و در راه‌های روستایی افزایش 22.2 درصد فوتی‌ها را داشتیم.
خان‌پایه ابراز کرد: محور یاسوج-اصفهان با 18 درصد، محور گچساران-بابامیدان با 13.5 درصد و محورهای روستایی استان با 12.4 درصد بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در 6 ماهه نخست امسال در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص دادند.
وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان در 6 ماهه نخست امسال با 34 درصد مربوط به شهرستان بویراحمد است، ادامه داد: 60 درصد تلفات جانی در جاده‌های استان مربوط به خودروهای سواری بوده که در این بین پراید با 32 درصد عامل بیشترین تلفات بوده است.

 شهرهای کهگیلویه و بویراحمد فاقد مرکز پایش تصویری هستند

اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال 14 نفر در معابر شهری استان در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 30 درصدی را نشان می‌دهد.
وی تعداد مجروحین تصادفات درون شهری استان در هفت ماهه نخست امسال را 1329 نفر عنوان کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 9 درصدی را نشان می‌دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار نفر از فوت‌شدگان هفت ماهه نخست امسال در معابر شهری موتورسیکلت سوار و 9 نفر عابر پیاده بودند و بیشترین علت تصادفات با 57 درصد مربوط به عدم توجه به جلو است.
خوشوقت با بیان اینکه بیشترین تصادفات معابر شهری استان در ساعات 20 تا 24 رخ می‌دهد، عنوان کرد: 64 درصد فوتی‌های تصادفات معابر شهری استان مربوط به عابرین پیاده است.
وی به مشکلات ترافیکی شهرهای استان اشاره داشت و بیان کرد: ایجاد گره‌های ترافیکی در تمام شهرهای استان به‌ویژه شهر یاسوج از مهم‌ترین این مشکلات است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان امسال 4800 خودرو را در سطح استان پلاک‌گذاری کردیم، گفت: با این حجم خودرو که وارد ناوگان ما می‌شود در کمتر از دو سال آینده در اکثر معابر شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران گره های ترافیکی مدت‌دار خواهیم داشت.
خوشوقت عنوان کرد: باید چند تقاطع غیرهم‌سطح در معابر شهرهای استان ایجاد شود که لازم است این موضوع در طرح جامع موردتوجه قرار گیرد.
وی نبود مرکز پایش تصویری در سطح شهرهای استان را از دیگر مشکلات ترافیکی عنوان و بیان کرد: اقداماتی که در این زمینه می‌توانستیم چند ماه پیش با سه میلیارد انجام دهیم الان با هشت میلیارد هم نمی‌توانیم انجام دهیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حتی یک پل مکانیزه در سطح معابر شهرهای استان نداریم، گفت: نقاط حادثه‌خیز در سطح برخی معابر شهرهای استان هنوز اصلاح نشده و روزانه ما شاهد تصادفات منجر به فوت و جرح در این نقاط هستیم.
این مسوول با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تصادفات رانندگی در استان گفت: بیشترین تلفات و حوادث رانندگی در ساعات ۲۰ تا ۲۴ شب است که ۲۱ درصد تلفات رانندگی در سن ۱۵ سال، ۳۶ درصد ۱۵ تا ۳۰ سال، ۳۶ درصد ۳۰ تا ۵۰ سال و ۷ درصد بیشتر از ۵۰ سال هستند.
خوشوقت بیان کرد: ۲۹ درصد فوت شدگان در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند، عدم توجه به جلو مهمترین عامل در حوادث رانندگی است.


عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیز می‌گوید: بی‌توجهی به مصوبات شورای ترافیک معضل بزرگی، که سد راه این شورا است.
 وی همچنین گفت: شورای ترافیک از جایگاه مهمی برخوردار نیست که مهدی جمالی نژاد معاون وزیر این کشور به سخنان فرماندار گچساران واکنش نشان داد و اظهار داشت: این شورا با جان انسان‌ها سر و کار دارد و باید مصوبات آن حتما اجرایی شود.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به طرح جامع حمل و نقل شهر یاسوج، افزود: این طرح باید زمان‌بندی شده و برای برطرف‌ شدن مشکلات ترافیکی این شهر در یک بازه زمانی سریع عملیاتی شود.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه حل معضلات ترافیکی و آلودگی هوا در کلان‌شهرها سخت است و نباید تجارب اشتباه کلان شهرها در شهرهایی مانند یاسوج تکرار شود گفت: احداث زیرگذرها و روگذرها تنها جذابیت استفاده از خودرو را زیاد کرده و مشکلی را برطرف نمی‌کند بنابراین شهرهای کوچک نباید در این مسیر حرکت کنند.
وی با تأکید بر اینکه برطرف کردن مشکلات ترافیکی نیازمند فرهنگ‌سازی است، عنوان کرد: آمار تلفات عابرین پیاده در استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است، از این رو باید نرده‌گذاری در معابر پرتردد در دستورکار قرار گیرد.
معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه بحث فرهنگ‌سازی باید در کنار طرح جامع حمل و نقل شهری مورد توجه قرار گیرد، گفت: می‌توانیم شهر یاسوج را به‌عنوان یک شهر سبز تعریف کرده و مسیر دوچرخه را در یکی از خیابان‌های این شهر به عنوان پایلوت داشته باشیم.
جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در شهر اصفهان در دستورکار ما قرار گرفته است، ابراز کرد: از این موتورسیکلت‌ها می‌توان در شهر یاسوج هم استفاده کرد و اجرای این طرح در شهر یاسوج خیلی راحت‌تر از شهر اصفهان است.
وی از اعضای شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد خواست جلسات شورای ترافیک را جدی گرفته و گفت: در بحث مسائل ترافیکی باید با رویکرد انسان‌محور حرکت کرده و طرح جامع حمل و نقل را پیاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

توکل به خدا
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب آهای سیاسیون /آهای دولتمردان/آهای مدیران/برای رضای خدا یک نیم نگاهی به جاده باشت---چرام کنید فقط ۸تا10کیلومترمشکل اساسی دارد //یاخدا
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1