تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۵۵۱
کبنا گزارش می‌دهد

تصاویر و متن ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله ملک‌حسینی

۰
کبنا ؛مراسم ششمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی (ره) امروز (پنجشنبه 24 آبان ماه 97) با حضور اقشار مختلف مردم، مسوولان، طلاب و روحانیون در مصلی امام خمینی(ره) شهر یاسوج برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با قدردانی از همه مردم استان به دلیل حضور در برنامه‌های رحلت آن عالم ربانی گفت: سال گشت رحلت آن عالم ربانی باید ۱۲ آبان برگزار می‌شد که به برنامه‌های اربعین مصادف شد و کسی در این زمینه کوتاهی نکرد و آماده برگزاری این مراسم بودند.
آیت‌الله ملک‌حسینی اظهار کرد: آن عالم ربانی همواره به مردم استان عشق می‌ورزید و عمر خود را در خدمت به مردم و پرورش علما و فضلا پرداخت‌.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از همه مردم استان به دلیل حضور در برنامه‌های رحلت آن عالم ربانی خاطرنشان کرد: سال گشت رحلت آن عالم ربانی باید ۱۲ آبان برگزار می‌شد که به برنامه‌های اربعین مصادف شد و کسی در این زمینه کوتاهی نکرد و آماده برگزاری این مراسم بودند.
ملک‌حسینی از همه کسانی که برای برگزاری این آیین قبول زحمت کردند تشکر کرد و از مراسم ویژه این مراسم آیت‌الله موسوی‌جزایری قدردانی کرد و گفت: ایشان چشم و چراغ جنوب کشور و از علمای مبارز آن دیار است.


مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی مبازرات جنوب کشور را رهبری می‌کرد
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی از پیشگامان مبارزات انقلاب و مورد وثوق امام راحل بود.
 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری صبح امروز در مراسم ششمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی اظهار کرد: این جلسه نشان دهنده ارادت مردم استان به مقام شامخ روحانیت است و در حقیقت ادای دین به عالمان دینی ادای دین به حجت‌ابن‌الحسن است.
وی به شناخت خود از مردم این استان اشاره کرد و گفت: ارتباط ما با عالمان این استان همچون آیت‌الله مرحوم ملک‌حسینی و آمیراحمد تقوی تنگاتنگ بوده است و باید از این ارتباطات برای خدمت به کشور و مردم استفاده کنیم.
وی کمک به آبادی کشور را کمک به پیروزی اسلام دانست و گفت: نیت ما باید برای خدا باشد و زمینه‌های زیادی برای خدمت به مردم و کشور وجود دارد که استان کهگیلویه و بویراحمد هم زمینه‌های زیادی برای پیشرفت دارد تا به یکی از آبادترین استان‌های کشور تبدیل شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تکلیف به خدمت به اسلام و ایران داریم تصریح کرد: این کشور کشور امام زمان است و باید مسؤولان برای خدمت به مردم شبانه‌روز تلاش کنند.
موسوی‌جزایری به یکی از فرمایشات امام علی به کمیل بن زیاد اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمود مردم سه دسته هستند یک دسته علمای ربانی هستند و یک دسته هم از محضر علما بهره‌مند می‌شوند که اهل نجات هستند و دسته سوم افرادی هستند که نه عالم بوده و نه دنبال تحصیل علمند که این افراد بی‌ریشه هستند و  اراده‌ای از خود ندارند.
امام جمعه شهر اهواز به ویژگی‌های عالم ربانی اشاره کرد و گفت: شهوات عالم ربانی در کوره ایمان ذوب شده و همه کار عالم ربانی برای خداست و همین جامعه اسلامی را نجات می‌دهد.
وی با بیان روایتی که عالم دینی چه کسانی را شفائت می‌کند اظهار کرد: کسی که در زندگی از علم عالم استفاده کرده باشد مورد شفاعت عالم دینی قرار می‌گیرد و این تفاوت میان عالم و عابدی است که روزانه ده‌ها هزار بار ذکر می‌گوید.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان به سخن سعدی اشاره کرد و گفت: عالم به فکر جان خود نیست و در بحران‌ها و گرفتاری‌ها به فکر جامعه است و به مانند شمعی است که می‌سوزد و عالم اطراف را روشن می‌کند.
وی به امتیاز دیگر علما اشاره کرد و گفت نگاه ارادتمندانه به صورت عالم دینی عبادت است و این مرتبه در مراتب بالاتر به ولی‌فقیه می‌رسد و عالمی که شجاع و با تدبیر باشد به مقام ولایت فقیه می‌رسد.
موسوی‌جزایری به بالاترین درجه علما اشاره کرد و گفت: در این مرتبه عالم دینی به مرحله ولایت فقیه می‌رسد که سرنوشت کشور اسلامی را به دست گرفته و از بحران‌ها و سختی‌ها نجات می‌دهد.
وی به زحمات آیت‌الله ملک‌حسینی و خدمات وی در این استان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد این استان به من گزارش دادند که مرحوم ملک‌حسینی در کمک به فقرا و محرومان کمک کار ما هستند و هیچ محرومی از نزد ایشان مایوس و ناامید برنمی‌گشت.
موسوی جزایری با بیان این که آن عالم ربانی مبارزات را از سال ۴۲ آغاز کرد و از جمله کسانی که پرچم به دست گرفت و منادی انقلاب بود و در این منطقه رهبری مبارزات را بر عهده داشت.
وی گفت: ایشان از پیشتازان انقلاب بود که امام راحل روی ایشان حساب می‌کرد و همچنین مورد اعتماد مقام معظم رهبری بود و در جلسه‌ای که خدمت معظم‌له بودیم متوجه علاقه رهبری به آیت‌الله ملک‌حسینی بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1