تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۰۴۵۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

به‌ نام «گل و گیاه» به کام «تنقلات»؛ بازرگانی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است + تصاویر

۰
کبنا ؛نمایشگاهی تخصصی با عنوان «گل و گیاه» در یاسوج برپاه شده ولی غرفه‌های فروش تنقلات و زیورآلات بیش از گل‌های رنگارنگ برای بازدید کنندگان دلربایی می‌کند.
دومین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه شب دوشنبه در قالب 80 غرفه با حضور فعالان این صنعت از 22 استان کشور آغاز بکار کرد ولی در واقع تنها عنوان گل و گیاه را به همراه دارد ولی محلی امن برای جولان تنقلات فروش‌ها و زیورآلاتی‌ها است.
در یک بررسی میدانی ساده و کوتاه تخلف شرکت نمایشگاهی و ضعف بازرگانی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه مشهود بوده و به نوعی نمایشگاهی باری به هر جهت دایر شده است.
وضعیت کالاها در بازار و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با حرف و حدیث‌های فراوان از شائبه در برگزاری مزایده تا نمایشگاه‌های تخصصی که خبری از تخصص نیست، نشان می‌دهد بازرگانی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است.
برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی طبق قانون به عهده شرکت نمایشگاهی هر استان بوده و در استان‌های دیگر این شرکت با ایجاد یک مکان مشخص و تامین دیگر زیر ساخت‌ها  اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می‌کنند و به بهترین شکل ممکن خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند.
شرکت نمایشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم وجود سایت مشخص  تبدیل به یک دلال شده و فقط مجوز برگزاری یک نمایشگاه را به شخص ثالثی واگذار می‌کند و مهم نیست که کیفیت و کمیت آن نمایشگاه چگونه است.
بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه ناظر نه تنها نظارتی ندارد بلکه حامی تخلفات نیز هستند زیرا به طور مثال قبل از افتتاح این نمایشگاه باید مانع از وضعیت موجود می‌شدند.
سازمان صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی عدم رعایت زیر گروه کالایی در نمایشگاه تخصصی گل و گیاه باشد و شفاف دلیل دعوت از غرفه‌های سوغات، گز، بدلیجات، ادویه، پاستیل و ...تشریح کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در روز افتتاح نمایشگاه گل و گیاه حضور نداشته‌ام، گفت: عرضه تنقلات و زیورآلات در این نمایشگاه خلاف بوده و به طور حتم برخورد می‌شود.
داریوش دیودیده افزود: کمیته نظارت در طول برگزاری نمایشگاه موظف به بازدید بوده تا اشکالات بررسی و دستور رفع دهد و برخی مواقع در سابقه مجری نیز ثبت می‌شود.
وی عنوان کرد: شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان متولی برگزاری نمایشگاه‌ها گل و گیاه بوده و در واقع باید پاسخگوی هرگونه تخلف باشد که به طور حتم تخلفات احتمالی توسط کمیته نظارت بررسی می‌شود.
دیویده با بیان اینکه این شرکت هم اکنون مشغول احداث یک سایت برای برگزاری نمایشگاه‌ها در نزدیکی دانشگاه پیام نور بوده و تا تکمیل این محل مجبور به برگزاری نمایشگاه در مکان‌های دیگری در سطح شهر است، افزود: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، انجمن صنفی پیمانکاران، شرکت سیمان و ... سهامداران شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان هستند.
 نمایشگاه‌های دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌ها به ویژه در سال 97 بدون نیازسنجی و اولویت‌سنجی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های کرده‌اند، اگر چه مبل، گل، گیاه و سایر اقلام و کالا اینچنینی نیاز اول مردم نیست، برپایی نمایشگاه‌های کالاهای اساسی با توجه به شرایط برخی گران فروشی‌ها و وضعیت بد اقتصادی نیاز مبرم جامعه این استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1