تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۰۴۵۲۱
در نشست کارگروه اشتغال

نیک‌مرام: برگشت 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی/ اجرای 21 طرح پرورش مرغ در استان/ عملکرد ضعیف شهرستان کهگیلویه در جذب تسهیلات

۰
کبنا ؛پروانه نیک‌مرام ظهر امروز در هشتمین نشست کارگروه اشتغال که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار کرد: 21 طرح پرورش مرغ تخم‌گذار و گوشتی در کمیته فنی استان تائید شد اما این طرح‌ها در بانک‌های عامل استان باقی‌مانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیماتی مبنی بر پرداخت این طرح‌ها انجام گرفت و مشکلات این طرح‌ها برطرف اجرایی می‌شود.
نیک‌مرام در ادامه افزود: بیش از 107 میلیارد تومان سهم استان در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری است و تا کنون حدود 95 میلیارد تومان تسهیلات با اشتغال‌زایی 3 هزار و 224 مورد پرداخت شد که حدود 88 درصد در فاز اول تسهیلات اشتغال روستایی عشایری پرداخت‌شده است.
حدود هزار و 902 طرح بااعتباری بالغ‌بر 597 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به بانک‌های عامل معرفی شد که بیش از 100 درصد طرح قرارداد منعقد شد که این رقم حدود 5 برابر سهمیه استان به بانک‌های عامل ارسال‌شده است.
بانک‌های عامل در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری عملکرد مطلوبی داشتند که شهرستان‌های بویراحمد و دنا 100 درصد میزان تسهیلات پرداخت‌شده را جذب کردند.
شهرستان‌های کهگیلویه و چرام به ترتیب 46 و 32 درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را جذب کردند و متأسفانه این شهرستان‌ها در جذب تسهیلات عملکرد ضعیفی داشتند البته این رقم جذب‌شده نسبت به گذشته مطلوب شده است.
تا کنون حدود هزار و 902 طرح اشتغال روستایی و عشایری به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده که بیش از 100 میلیارد تومان برگشت‌خورده است.
فاز دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص شده که در هفته‌های آتی ابلاغ خواهد شد.
دلایل اصلی نرخ بیکاری که در تابستان امسال پیش‌بینی‌شده بود عدم تسهیلات اشتغال‌زایی در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با افتتاح این طرح‌ها بیش از 3 هزار و 244 شغل ایجاد می‌شود.
حدود هزار و 902 طرح بالغ‌بر 597 میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1