تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۴۰۴۴۸۳
کبنا گزارش می‌دهد

ایلامی: با کسی تعارف ندارم، دکل‌های مخابراتی مضر است و جمع‌آوری می‌شوند / گوهرگانی: مصوبات شورای سلامت خاک نخورد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛سلامت یکی از ارکان اصلی توسعه جامعه به شمار می‌رود و در صورتی که این رکن اصلی دچار مشکلاتی شود، آسیب‌های زیادی هم متوجه جامعه می‌شود. موضوع دکل‌های مخابراتی یکی از این مسائل است که به معضلی تبدیل شده و والدین دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز نگران کرده است.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه در زمینه سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم، گفت: برای ارتقای شاخص‌های سلامت در استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
به گزارش کینا، ایلامی امروز (یکشنبه 21 آبان 97) در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست جعفر گوهرگانی معاون در سالن شماره یک استانداری، اظهار داشت: موشکافانه مسائل مربوط به سلامت را رصد و پیگیر رفع مشکلات هستیم.
وی با بیان به اینکه طبق نتایج برخی پژوهش‌های انجام شده وجود دکل‌های مخابراتی برای سلامت انسان بویژه زنان باردار و کودکان مضر است، عنوان کرد: این موضوع به صورت دقیق بررسی و در صورت تایید تاثیرگذاری در سلامت، جمع آوری آن‌ها به جد پیگیری می‌شود.
ایلامی با اشاره به ابلاغ مصوبه ادغام کانون سلامت محلات با پزشکان شهری توسط وزیر کشور و وزیر بهداشت به استانداری‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابراز کرد: طرح پزشک خانواده در شهرهای ایران اجرایی نشده و تنها به صورت پایلوت در دو شهر شیراز و مازندان در دستور کار متولیان امر است.
وی خواستار موافقت شورای سلامت استان با فعالیت کانون سلامت محلات شد و افزود: مشارکت مردم در سلامت از دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بوده و در این زمنیه نیز گام‌های برداشته شده است.
ایلامی اذعان کرد: طبق مصوبات گذشته شرکت آب و فاضلاب شهری موظف به جانمایی محل دفن زباله‌ها و اتصال سیستم فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) به شبکه فاضلاب شهر است.
وی با اشاره به اینکه کیوسک‌های عرضه مواد غذایی در کنار مدارس شهر یاسوج سلامت دانش آموزان را تهدید می‌کند، ادامه داد: انتظار می‌رود در این زمینه شهرداری ورود کرده و کیوسک‌های بدون مجور را جمع آوری کند.
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت در جامعه تمام مصوبات این شورا بدون معطلی و انباشته شدن باید اجرا شوند.
وی با اشاره به اینکه از دیدگاه کارشناسان و متخصصان امر آثار زیانبار تشعشات جانبی دکل‌های مخابرای معرض شده است، عنوان کرد: جمع آوری و جابجایی دکل‌های مخابراتی در مدارس و اماکن عمومی پر ازدحام یکی از مصوبات جلسات گذشته بوده که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
گوهرگانی با تاکید بر اینکه تمام مصوبات این جلسه قانونی و باید اجرا شود، گفت: شرکت مخابرات هرچه سریعتر نسبت به این مصوبه اقدام و نگرانی والدین دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش استان را در این رابطه برطرف کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع تخلیه تانکرهای فاضلاب خانگی اشاره کرد و افزود: آب و فاضلاب شهری و روستایی و دستگاه‌های مرتبط هرچه سریعتر نسبت به جانمایی مکانی مشخص برای تخلیه این تانکرها اقدام کنند.
گوهرگانی با اشاره به ضرورت تسریع در روند اجرای پروژه شبکه فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) ادامه داد: به طور مستمر تدابیر لازم در خصوص کنترل بهداشتی پساب فاضلاب شهری یاسوج اندیشیده شود.
وی خواستار جمع آوری کیوسک‌های غیر مجاز اطراف مدارس شد و افزود: با توجه به اهمیت و حساس بودن موضوع مواد لبنی، نظارت بیشتری بر واحدهای عرضه لبنیات و شیر فروشی ها صورت گیرد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خواستار تشدید نظارت بر تولید گوشت مرغ به لحاظ بهداشتی و هورمونی شد و گفت: باید در این رابطه استانداردهای لازم به صورت کامل رعایت شود.




























نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای خدا. با کسی تعارف نداریم! ایلامی؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
دکل ها. هست حفظ آنها از اوجب واجبات هست مردم ؟؟؟؟؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1