تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۴۰۴۴۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

همایش استانی «وقف و رسانه» در یاسوج برگزار شد / وحدانی‌فر: رسانه‌ها حرف ساده را در بوق و کرنا می‌کنند، اما وقف را نه (+تصاویر)

۰
کبنا ؛همایش استانی «وقف و رسانه» با تجلیل از اصحاب رسانه، واقفین و خیرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد دوشنبه، ۲۱ آبان ماه در این همایش استانی گفت: با توجه به وضعیت زیرساختهای استان که درشان مردم نیست وقف هم همین حال و روز را دارد که وقف در استان نسبت به سایر استانها ضعیف است.
 وی با بیان اینکه تبیین ظرفیت‌های وقف توسط رسانه‌ها در سطح جامعه ضروری است، افزود: یکی از زیربنایی در رابطه با وقف و موقوفات، بحث رسانه است و این روز به عنوان یکی از روزهای دهه وقف به تجلیل از اصحاب رسانه فعال در ترویج و تشویق فرهنگ وقف اختصاص داده شد.
 جنتی پور اظهارکرد: وقف گستره وسیعی دارد و می‌تواند در رفع معضلات مختلف جامعه موثر واقع شود که در این میان رسانه می‌تواند خروجی موثری در این زمینه داشته باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از طریق وقف بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل است، خاطرنشان کرد: آگاهی سازی در این حوزه حرکت و همکاری رسانه‌ها را طلب می‌کند.
جنتی پور با تاکید بر احیای موقوفات، تصریح کرد: این استان در بحث احیای موقوفات گام‌های موثری داشته و در آینده شاهد رشد و تعالی بهتر این فرهنگ غنی دینی خواهیم بود.
وی با اشاره به نیازهای استان در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: می‌توانیم از محل وقف رفع بسیاری از مشکلات را داشته باشیم و خوبی این امر پسندیده ماندگاری آن است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۲۵ مورد وقف در استان وجود دارد، عنوان کرد: عمده موقوفات در شهرستان بویراحمد و شهرستان گچساران است. خوشبختانه در شهرستان گچساران وقف‌های منفعتی بهبود یافته و نکته جالب این موارد نگاه بهتر خانم‌ها در حوزه وقف بوده است.
جنتی پور با تاکید بر پوشش حمایتی از ایتام، تصریح کرد: موقوفه ما در حوزه خیرات و مبرات رو به رشد است و جامعه هدف که از ایتام، بی سرپرستان، افراد دارای مشکلات درمانی و ... تشکیل می‌شود در حد توان موقوفه مورد حمایت قرار می‌گیرند و این حرکت می‌تواند نتیجه مناسبی در استان داشته باشد.
 وی گفت: با تحقق برنامه‌ها، پروژه‌های این حوزه قابلیت تزریق و پوشش قریب به ۱۲ میلیارد تومانی جامعه هدف در آینده را خواهند داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گسترش وقف‌های مشارکتی در سطح استان اضافه کرد: توسعه وقف مشارکتی در بین اقشار مختلف از جمله بازاریان، اصحاب رسانه و مطبوعات، افراد دارای تمکن مالی و طوایف خروجی‌های مناسبی در بخش‌های مختلف خواهد داشت.


ضعف رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در ترویج زندگی اسلامی
همچنین حجت السلام علی وحدانی فر، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این همایش با اشاره به آثار مختلف وقف در جامعه گفت: وقف مبارزه با تکاثر است.
وی افزود: در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی از جمله فرهنگ وقف در سطح استان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم که رسانه‌ها می‌توانند در این خصوص نقش بسزایی داشته باشند چراکه وقف در معضلات و آسیبهای اجتماعی می‌تواند موثر باشد.
وحدانی فر اضافه کرد: اصحاب رسانه‌ها و صداو سیما به عنوان یک قشر تاثیرگذار در جامعه می‌توانند با استفاده از محتواسازی و تهیه کلیپهای کوتاه در فضای مجازی نقش مهمی را در زمینه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ وقف ایفاء کنند.
امام جمعه کبگیان با اشاره به تاثیر وقف در حوزه‌های مختلف گفت: در ترویج سبک زندگی اسلامی کمترین کار در رسانه‌ها صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر گفت: وقف ریکی از مباحث مهم اقتصاد اسلامی است که مغفول مانده است که اگر به وقف عمل شود می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی راهگشا باشد.
امام جمعه کبگیان با اشاره به آثار وقف در زندگی دنیوی و آخروی انسان‌ها افزود: برخی از مهمترین کارکردهای وقف شامل مبارزه با حرص و طمع، تشویق کردن افراد برای نوع‌دوستی و کمک به دیگران، مبارزه با تکاثر و مال‌اندوزی، ذخیره آخرت، کاهش دهنده فقر در جامعه است‌.
وی با اشاره به اینکه وقف انتقاق خالصانه و عامل تعدیل ثروت است، گفت: در زمینه وقف در استان به ویژه از سوی رسانه ضعیف عمل شده است.
امام جمعه کبگیان گفت: دین مبین اسلام بر وقف تاکید فراوانی کرده و ائمه اطهار نیز برای تشویق دیگران خود به این سنت حسنه عمل می‌کردند.
وحدانی‌فر در ادامه با بیان اینکه برای ترویج سبک زندگی اسلامی کمترین کار در رسانه‌ها صورت گرفته، افزود: رسانه‌ها به عنوان مهمترین و گسترده‌ترین ابزار ارتباطی کنونی می‌توانند در زمینه ترویج وقف و سبک زندگی اسلامی و همچنین بیان اثار و برکات و فواید وقف تاثیرگذار باشند و از ابزار رسانه استفاده بهینه‌ و مطلوبی شود.
وی عنوان کرد: رسانه‌ها متاسفانه یک حرف ساده را در بوق و کرنا می‌کنند و به آن می‌پردازند اما اگر وقفی صورت گیرد به آن نمی‌پردازند.
این کارشناس مسائل دینی به نقش صدا و سیما اشاره کرد و گفت: صدا و سیما می‌تواند با تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای یا ۳۰ ثانیه‌ای در ترویج فرهنگ وقف و سبک زندگی اسلامی موفق باشد.
وحدانی‌فر بیان کرد: در بحث رسانه اسلامی ضعیف هستیم، صدا و سیمای ما ۲۲ شبکه دارد اما در سطح دنیا ۳۰۰ شبکه خارجی فارسی‌ زبان فعال هستند و‌ کار می‌کنند.
وی تصریح کرد: صدا و سیما به جای این همه سریال‌های عاشقانه که پخش می‌کند یک سریال با موضوع وقف تهیه و پخش کند که می‌تواند آثار خوبی در پی داشته باشد.
در پایان این همایش از اصحاب رسانه، واقفین و خیرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صدیقه محمدی
Iran, Islamic Republic of
خداقوت برادربزرگوار جناب آقای جنتی پور.....شماجوان خوش فکر‌و‌فعال رامین چرومی به خانه خودت یعنی روابط عمومی اداره کا اوقاف و امورخیریه هم خوش اومدی..
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1