تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۰۴۴۶۷
کبنا گزارش می‌دهد

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد / پرواز: دانشجو باید پیش‌رو باشد نه پیرو یا پادو / بعضی در کهگیلویه و بویراحمد دکان سیاسی باز کرده‌اند و قوم فروشی می‌کنند

۰
کبنا ؛جلسه دانشجویی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با سخنرانی سید علی پرواز مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به دعوت انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، شامگاه یکشنبه با دعوت انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) دانشگاه فرهنگیان، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با بررسی رسالت تشکل‌های دانشجویی و با حضور سید علی پرواز مدیرکل سیاسی استاندار در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد.
در ابتدای این جلسه پرواز مدیرکل سیاسی استاندار به نقش و جایگاه دانشگاه‌ها پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد را احصا و کمک کنند که استان پیشرفت داشته باشد و استان را از مسائل ناصواب برهانند.
وی با بیان اینکه باید بعضی از پایان نامه‌های دانشجویان را به مشکلات و مسائل استان اختصاص داد، افزود: یکی از عوامل عقب ماندگی استان مسائل قومی و منطقه گرایی است.
مدیرکل سیاسی استاندار با انتقاد از برخی سیاسیون، اظهار داشت: بعضی در انتخابات به دنبال سهم طایفه و قومشان در مناصب دولتی هستند و این نگاه خیلی تعجب برانگیز است. نگاه‌های قوم گرایانه و منطقه گرایانه یکی از اصلی‌ترین موانع توسعه کهگیلویه و بویراحمد است و دامن زدن به این نگاه‌ها از طرف کسانی که اصلاً از آنان انتظار نمی‌رود، طرف دکانی را باز کرده و یک تابلو سیاسی و اندیشه گرایانه را بر سر درب آن نصب کرده ولی متأسفانه کالای قوم گرایی و منطقه گرایی عرضه می‌کند. شما دانشجویان می‌توانید کاری کنید که همچنین دکان‌های ایجاد نشود. دانشجویان با آگاهی، عدالت طلبی، صراحت لهجه و شجاعت خود می‌توانند جلوی این دکان‌ها را بگیرند و موانع توسعه در استان ما رفع شود و توسعه پایدار ایجاد هم شود.
پرواز گفت: قوم گرایی یک درد است و حقیقتاً دست جلوی همه شما دانشجویان دراز می‌کنم برای ارتقاء فرهنگ گفت و گو در این استان. خط کشی‌های قومی چه معنایی دارد، اگر می‌خواهید کاری کنید این نگاه‌ها به رنگ و قومیت را در این استان جمع کنید.
وی شنیدن حرف دانشجویان را وظیفه مسوولان دانست.
در ادامه دانشجویان تشکل‌های دانشجویی به بیان سووالات و نظرات خود پرداختند، یکی از دانشجویان از تبعیض که بین تشکل‌های دانشجویی صورت می‌گیرد، گلایه کرد، دیگری از ترس دانشجویان برای حضور در انجمن اسلامی سخن گفت، یکی از دانشجویان از سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات حرف زد، و دانشجویی هم مسئله FATF و سند 2030 را پیش کشید و از رئیس جمهور انتقاد کرد، حرف برجام هم به میان آمد و مذاکره‌ها را بی نتیجه خواندند. دانشجوی دختر دولت‌های نهم و دهم را به باد انتقاد گرفت و گفت: سخت‌ترین فیلترها در این دو دولت انجام گرفت، دولت پاکبازان که ستاره دار کردن و اخراج دانشجویان مرامش بود. این دانشجو وقتی نام رئیس دولت اصلاحات را برد، برخی دیگر از دانشجویان شعار مرگ بر فتنه گر را سر می‌دادند. او همچنین غیر انقلابی خواندن تاجگردون را از سوی جریان دولت گذشته هم مورد اشاره قرار داد.
سید علی پرواز مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اعتراض برخی از دانشجویان مبنی بر اینکه در چینش دانشجویان برای سخنرانی بی عدالتی شده است، اظهار کرد: دانشجویان به تساوی در اینجا سخنرانی کردند، هم بچه‌های بسیج دانشجویی آمدند و هم بچه‌های انجمن اسلامی.
وی در ادامه با بیان اینکه بنده متخصص دیپلماسی نیستم و صلاحیت هم ندارم، افزود: دانشگاه جای تخصص محور است، اما اجمالاً به بعضی از سووالات در حوزه برجام و مذاکره‌ها پاسخ می‌دهم، آیا اصل بر جنگ است یا اصل بر صلح. اگر اصلح بر جنگ است، پس چرا با کشورهای که در صلح هستیم، در جنگ نیستیم و اگر اصل را بر صلح ببندیم چرا با کشورهایی که قطع رابطه داریم، در صلح نیستیم. در قرآن کریم کلمه فتح المبین داریم، فتح المبین فتحی است که با صلح انجام گرفته، صلح حدیبیه، می‌توانیم با صلح فتح المبین داشته باشیم. [یکی از دانشجویان به این بخش از سخنان پرواز واکنش نشان داد و گفت: شرایط صلح خیلی مهم است، اگر قرار باشد در صلح ما را خلع سلاح کنند این چه صلحی است.]
پرواز در ادامه گفت: من از برجام دفاع می‌کنم و از رویکرد دولت را هم می‌پذیرم، خط مشی و فرمایشات راهبردی رهبری معظم مبنی بر نرمش قهرمانانه اتفاقاتی را رقم زد. اگر برجام نبود بقیه کشورها هم در کنار امریکا بودند، ما هم قبول داریم که به وعده‌های امریکا نمی‌توان اعتماد کرد، قبل از سال 92 همه کشورهای در کنار امریکا بودند، اما الان بعضی از کشورها از امریکا جدا شدند، اصلاً چرا خود ترامپ برخی کشورها را استثنا می‌کند، این‌ها نتیجه برجام است.
وی افزود: اروپا و امریکا بر منافعشان همپوشانی ندارند، ما هم باید به گونه‌ای عمل کنیم که گسست‌های آن تبدیل به اتحاد نشود، افتراق آنها به اتحاد انجام بگیرد. نباید با ادبیات گذشته که برخی از انها را من هم رویم نمی‌شود، بگویم اروپا و امریکا را کنار هم بگذاریم. اگر بخواهیم تنها با اعتماد با غربی‌ها صحبت کنیم، اشتباه است و اگر تمام روابط را بر اعتماد بگذارد، ساده لوحی است اما در این روابط باید همه مسائل را ببینیم.
پرواز در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: برخی از موضوعات را باید به رأی بگذاریم و بعضی از مسائل دیگر را همانند ارتباطات خارجی و دیپلماسی را باید به صاحبان فن و آنهایی که روابط بین المللی را خوانده‌اند، واگذار کنیم. رفراندوم هم همیشه نمی‌تواند راه حلی را نشان دهد.
 وی افزود: دانشگاه باشگاه احزاب سیاسی نیست و دانشجو باید نقش پیشروانه داشته باشد نه پیروانه. متأسفانه بعضی دانشجو را به عنوان پیرو هم نمی‌پذیرد بلکه پادو می‌خواهد. محیط دانشگاه باید پویا باشد و از تپش‌ها در مراکز دانشگاهی نباید حراسید و نباید تپش‌ها را تنش‌ها قلمداد کنیم.
مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه‌های تنگ نظرانه آفتی هست برای حرکت‌های اجتماعی، افزود: بصیرت از رهگذر چند صدایی حاصل می‌شود نه یک صدایی. به پشتوانه تضارب آرا و اندیشه‌های گوناگون و سلایق مختلف روشنگری و بصیرت هم حاصل می‌شود.
پرواز به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: کبیر شما فاضل شما نیست، بلکه فاضل شما کبیر شما است. تکثر آرا و اندیشه‌ها باید در جامعه به رسمیت شناخته شود.
همچنین پرواز مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: که در چارچوب‌های قانونی تضمین می‌دهم که از تشکل‌ها با تمام توان حمایت کنیم و نگاه‌های تنگ نظرانه را بر نمی‌تابیم.
وی با بیان اینکه نباید نگاه جزیره‌ای به قانون اساسی داشته باشیم، افزود: بر اساس اصل 9 قانون اساسی کشور آزادی، استقلال و حفظ تمامیت اراضی کشور سه اصل تفکیک ناپذیر است از شما دانشجویان انجمن اسلامی می‌خواهم همانطوری که دلتان برای آزادی می‌تپد برای استقلال هم بتپد و از دانشجویان بسیجی می‌خواهم که همانطوری که دلتان برای استقلال می‌تپد برای آزادی هم بتپد. شما دانشجویان در کجا وقتی کرامت یک انسان و حقوق آن را دارند، لگدمال می‌کنند صدای اعتراضتان بلند شد.
 بنا بر این گزارش، در این جلسه پرواز و دانشجویان زیاد شعر خواندند که مدیرکل سیاسی گفت: جلسه ی شب شعر شده است.
بعضی دانشجویان هم نسبت به بی عدالتی در میزان وقت به دانشجویان انجمن اسلامی اعتراض کردند. همچنین در این جلسه دانشجویان از هر چیزی سخن گفتند، به غیر از موضوع جلسه (رسالت‌ تشکل‌های دانشجویی)
بعضی از دانشجویان هم در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا از نحوه پاسخ دادن سخنران جلسه به سوالات گلایه می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ح ع
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلح بر جنگ است پس چرا با کشورهایی که در صلح هستیم در جنگ نیستیم و اگر اصل را بر صلح ببندیم چرا با کشورهایی که قطع رابطه داریم در صلح نیستیم!!!
در قرآن کریم کلمه فتح المبین داریم فتح المبین فتحی است که با صلح انجام گرفته صلح حدیبیه!!!
اهل مطالعه و تدبیر، این دوجمله معاون استاندار را با دقت و البته تحقیق و تأمل به قضاوت بنشینند و ببینند چه کسانی مسئول امور مردم و استان شده اند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
پرواز کیه دیگه.
از وقتی اومده جو استانداری متشنج شده و تو همه مسائل دخالت میکنه.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
پرواز یک انسان با سواد وروشنفکر به تمام معناست .
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
.دکان سیاسی باز کرده و رای می خرد
علی
Iran, Islamic Republic of
بچه بازی شده همه چیز
Iran, Islamic Republic of
مسئولش باشى وضعيتش معلومه
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب پرواز .شما گفتید اگر کشورهای از تحریم آمریکا معاف شدند به خاطر برجام است. درحالی چنین نیست . اگر کشورهای از تحریم امریکا معاف شدند به دلیل توان و اقتدار و قدرت موشکی ایران است و گرنه هیچ کشوری با ایران که قدرتی ازخود نداشته باشد مذاکره نمیکند. این معافیت تحریم کشورها به لحاظ قدرتی است که ایران درمنطقه وحتی فراتر از منطقه ازخود نشان می دهد.
Iran, Islamic Republic of
اقای پرواز برجام مرد هنوز دم از ان می زنید،دست بردارید چه دارید برای گفتن تمام مشکلاتتان را گردن پیش از 92می اندازید هیچ در تربه ندارید .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس مثل خودت جو نمیده کبنا .دکان اصلی رو تو باز کردی که بول میگیری خبر مورد نظر دیگران رو میزنی
استاد هدایت
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دانشجو باید پیرو باشد:پیرو خط امام..پیرو ارزش های هشت سال دفاع مقدس..پیرو اسلام و رهبری دانشجو باید پادو باشد :پادوی درس..پادوی خدمت به خانواده و جامعه....پس کبنا قبل از این که خبری بزنی فکر کن .کاش یکی بود تا تمام افراد بی سوادی که هنوز فرهنگ بی تدبیری را یدک میکشند بیرون کنند..متاسفم
مرادی
Iran, Islamic Republic of
احسنت استاد
Iran, Islamic Republic of
شما که غرق در قومیت هستی ببین ایل و تبارت اصلاح طلب بوده استان .
Iran, Islamic Republic of
تو کی هستی در استان جایگاهی
علی
Iran, Islamic Republic of
استاندار که .سیاستمدارش هست
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1