تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۰۴۴۴۵
با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

مراسم گرامیداشت قیام خونین 19 آبان گچساران / حضور پررنگ کاندیداهای اصولگرایان +تصاویر

۰
کبنا ؛مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد  قیام مردمی 19 آبان 57 گچساران با حضور حجت‌الاسلام مهدی طائب مسئول قرارگاه عمار، امامان جمعه شهرستان های گچساران و باشت، فرماندار گچساران، جمعی از مسئولان شهرستانی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهداء و اقشار مختلف مردم در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد.
گفتنی است؛ حضور چند تن از کاندیداهای طیف اصولگرایان گچساران و باشت، حجت السلام سید اسماعیل علیزاده، سید قدرت الله حسینی‌پور و سید قدرت الله بیعت اصل در  این مراسم کاملا مشهود بود.

۱۹ آبان سالروز قیام مردم گچساران علیه رژیم پهلوی

۱۹ آبان روزی ماندگار در تاریخ مبارزاتی مردم شهرستان گچساران علیه رژیم پهلوی است.
در این روز تاریخی حدود ۵۰ نفر در حمایت از حکومت پهلوی در گچساران راهپیمایی کردند، که این حرکت باعث عصبانیت و خروش انقلابی‌ها شد.
بر اساس این گزارش بازاریان و دیگر اقشار مردم انقلابی جلوی مسجد صالحب الزمان تجمع کردند و به سوی مسجد کارگری شرکت نفت (شهیدان فعلی) حرکت کردند.
این راهپیمایی و تجمع با حمایت شخصیت‌های برجسته انقلابی این شهرستان نظیر بهرام تاجگردون، محمد زید بهبهانی، ابراهیم شریعتی، نصریان، مختاری و رمضان اسماعیلی از جلوی مسجد شهیدان فعلی که آن زمان مسجد جامع نام داشت شکل گرفت.
در این هنگام ماموران شاهنشاهی مردم را به گلوله بستند.
مردم در واکنش به خاک و خون کشیدن جوانان انقلابی، خود را به خیابان اصلی شهر رساندند و با بشکه‌های نفت به طرف بانک‌ها و برخی اماکن دیگر هجوم برده و موسسات دولتی و مشروب فروشی‌ها را آتش زدند.
در ساعت‌های پایانی ۱۹ آبان سال ۱۳۵۷ شهر دوگنبدان پر از آتش، دود و گلوله شد بطوریکه  درگیری ساعت‌ها ادامه داشت.
در یورش نظامیان به مردم گچساران حسین کیامرثی، حسین امینی، مذکور پارسی، غریب پرویزی، سیدنجف بلادیان و محمد فراشبندی در مسجد جامع این شهر به فیض شهادت نایل آمدند.
قیام خونین ۱۹ آبان ۵۷ گچساران در تاریخ این شهرستان می‌درخشد
فرماندار گچساران با اشاره به حادثه ۱۹ آبان ۵۷ در مسجد شهیدان دوگنبدان و شهادت 7 نفر از جوانان انقلابی گچساران، گفت: قیام ۱۹ آبان ۵۷ گچساران به دلیل گستره، انسجام و تأثیر آن در شکل‌گیری انقلاب یک رخداد استثنایی در منطقه جنوب است.
 پیش از ظهر امروز مراسم گرامی چهلمین سالگرد شهدای قیام نوزده آبان گچساران با حضور  حجت‌الاسلام طائب مسؤول قرارگاه عمار، فرماندار گچساران، مسوولان شهرستانی، خانواده شهدا و دیگر اقشار مردم در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد.
 در این مراسم عبدالرحیم رحیمی با تقدیر و تشکر از حضور مردم در مراسم چهلمین سالگرد قیام ۱۹ آبان ماه گچساران اظهار کرد: شهرستان گچساران این افتخار را دارد در بین استان و جنوب کشور بیشترین شهدا را به نظام انقلاب  اسلامی هدیه داده است.
وی  با بیان اینکه شهرستان گچساران 360 شهید را تقدیم نظام کرده است، افزود: شهرستان گچساران در یک روز 7 شهید انقلاب را تقدیم نظام کرد تا امروز نظام جمهوری اسلامی بیمه باشد.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه مردم گچساران و جنوب کشور هیچ گاه حادثه  ۱۹ آبان  سال 57 را فراموش نخواهند کرد، گفت: ایستادگی امروز جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها به برکت خون شهدا است.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران ادامه داد:  قیام ۱۹ آبان ۵۷ گچساران به دلیل گستره، انسجام و تأثیر آن یک رخداد استثنایی در منطقه جنوب است.
وی با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل داشتن تاسیسات نفت و گاز و همچنین  استراتژیک بودن  این منطقه نقش ویژه‌ای  دارد، عنوان کرد:  اعتصاب کارکنان صنعت نفت در آن روز  موجب شد تا کمر رژیم طاغوت بشکند.
 رحیمی با بیان اینکه اعتصاب آن زمان کارکنان صنعت نفت گچساران  موجب شکستن کمر رزیم پهلوی شد،  افزود:  در آن زمان امام  امام خمینی  ((ره)) نمایندگانی را برای قدردانی به این شهرستان فرستاد و از عوامل تولیدکننده نفت در گچساران خواست تا به اندازه نیاز کشور نفت تولید کنند.
فرماندار گچساران  با اشاره به اینکه  در آن روز مردم انقلابی گچساران با دست خالی مقابل رژیم پهلوی ایستادند، ابراز کرد: در آن حادثه 7 نفر از جوانان انقلابی این شهرستان در این روز به شهادت رسیدند.
 رحیمی خاطرنشان کرد: به شهادت رسیدن 7 نفر از جوانان انقلابی گچساران در حادثه ۱۹ آبان ۵۷ در مسجد شهیدان دوگنبدان تاثیر مهمی در شکل گیری انقلاب داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

کاظمی
United Kingdom
درود بر حاج آقا علیزاده منتخب اصولگرایان
محمدی
United Kingdom
بهترین گزینه انتخابات سال آینده کسی نیست جزء حجت السلام علیزاده عزیز
پیام.م
United Kingdom
حاج قدرت را عشق است.
قلعه باشت
United Kingdom
اینبار همه با هم سید بزرگوار سید اسماعیل علیزاده
ارمان دره شوری
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم ٫ انشاالله تعالی ٫ منطقه باشت هرچه زودتر به عنوان شهرستانی جدید مستقل بشود تا کاندیداهای ان بدون وابستگی و کاملا خودجوش شهرخودرا کرسی نشین خوبی باشند .
باشت و گچساران
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
جناب دره شوری عزیز از جنابعالی و دیگر عزیزانی که تا حدودی از وابستگی های سیاسی و فامیلی این دو شهرستان مطلعید انتظار چنین حرفهای نسنجیده ای نمیرود.این دو شهرستان تا بوده باهم بوده و مِن بعدم همین گونه خواهد بود.زیربنای سیاسی گچساران باشته و اکثر مدیران این دو شهرستان اصالتا باشتی هستند.مسایل شخصی و حزبی تون را ب این مورد نچسبانید خواهشا
ارمان دره شوری
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم٫ مطلب شما درتجمیع ادارات گچساران که اکثریت خادمین انها ازقشر عزیزان باشتی است و سال های متمادی به خصوص درچهل سال اخیر که شهادت جمعی از این خادمین سندی است از حضور پررنگ انها درجبهه های جنگ حق علیه باطل ٫ این مطلب دراینجا صدق می کند اما٬اینکه فرمایش کردید که زیربنای سیاسی و قومی گچساران را باشت محسوب می شود جای بسی نقد و توضیح مفصل دارد که درادامه به ان خواهم پرداخت ٫ متشکرم
Iran, Islamic Republic of
چطور. نگفت خودم در تظاهرات سال ۵۷ و تجمع در مسجد شهیدان حضور داشتم؟ یا اصلاً من خودم این تظاهرات و اعتراض را توی گچساران راه انداختم و رهبر اصلی این جریان من بودم و همان روز حاج. پیش من آمد و با من آشنا شد.
Iran, Islamic Republic of
همیشه فقط وفقط تاجگرددددووووون
Iran, Islamic Republic of
شهدای ۱۹ابان ۵۷گچساران باهماهنگی ک.داشت به شهادت رسیدن کشوندشون مسجد خودش غیب شد
هاشمی بیدک از شیراز
Iran, Islamic Republic of
سید علیزاده محبوب دلهاست.همه با هم حمایتش میکنیم
علی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چه تاثیری بر انقلاب داشت دوتاشو بگو نه یکیشو بگو

هیچ کتابی اسمی از این واقعه نبرده
Iran, Islamic Republic of
درود بر پورالحسيني مدير توانمند گچساران
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مدیرچی هستن،؟ میشه بفرمایید؟؟🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
غلو
Iran, Islamic Republic of
درود برهمه غیر از خممممممممم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1