تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۴۱۸
کبنا گزارش می دهد

 نشست بررسی پروژه های راه شهرسازی گچساران حاشیه ساز شد /از آشتی کنان فرماندار گچساران با مدیر کل راه تا اعتراض های شدید اللحن پیمانکاران راه +تصاویر

۲
کبنا ؛ نشست بررسی پروژه‌های راه شهرسازی گچساران با حضور فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، معاونین، پیمانکاران و مشاوران راه و شهرسازی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست عبدالرحیم رحیمی گفت: متاسفانه بعضی از پروژه های راه و شهرسازی در شهر گچساران به کندی پیش می‌رود.
 فرماندارگچساران با بیان اینکه  13 پروژه راه و شهرسازی در گچساران  با اعتباری بیش از 150 میلیارد تومان در دست اجراست، گفت:  از مجموع 13 پروژه تعداد 7 پروژه راه اصلی و 4 پروژه راه روستایی در گچساران در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه‌ها 50 درصدی است.
وی عنوان کرد: احداث جاده باباکلان به گچساران، احداث جاده گناوه به گچساران، احداث جاده  دیلم- گچساران به سمت گناوه و راه‌های روستایی از جمله جاده آبریگون، جاده نیمدور و جاده انجیر سیاه از جمله پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان است.
 رحیمی با بیان اینکه طول کل مسیری که در این شهرستان بهسازی و احداث می‌شود 150 کیلومتر است، اذعان کرد: متاسفانه برخی از محورهای تعریض و بهسازی جاده گچساران به باباکلان و گچساران به گناوه به دلیل  برخی مشکلات تعطیل و یا به کندی پیش می‌روند.
مسؤول ارشد اجرایی شهرستان گچساران در ادامه با اشاره به جاده فرعی دسترسی اهالی روستای باباکلان و روستاهای اطراف ابراز کرد:  قریب بر 2 سال است که تعریض محور گچساران به گناوه به طول انجامیده است.
 وی به آبگیری سدچم شیر اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر سدچم شیر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در ماه های آینده آماده آبگیری خواهد شد و این جاده فرعی که در حال حاضر محل عبور روستاییان شده است به زیر آب خواهد رفت و با به زیر آب رفتن این مسیر فرعی مشکلاتی را برای اهالی روستاهای اطراف به وجود خواهد آورد.
در ادامه این نشست فرج‌الله استلاحی با بیان اینکه 3 قطعه از محور گچساران به گناوه پیمانکاران آن مشخص شده و مشغول به فعالیت بوده اند، گفت: در حال حاضر دو قطعه از این محور در حال فعالیت و یک قطعه تعطیل و قطعه دیگر تاکنون به مناقصه نرفته است.
 در ادامه این نشست مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز بازدیدی از پروژه‌های راه و ساختمان شهرستان گچساران  انجام شده است، بیان کرد:  بیمارستان  140 تختخوابی نرگسی در این شهرستان در حال حاضر بیش از 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نژاد صفوی با اشاره به اینکه  پروژه بیمارستان نرگسی گچساران از مرداد ماه سال 92 تا کنون در این شهرستان در حال احداث است، افزود: بیمارستان نرگسی در مساحت4 هکتار زمین با زیربنای 11 هزار و 295 مترمربع  در 6 طبقه  و 2 بلوک در حال احداث است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیمارستان نرگسی در مساحت4 هکتار زمین در این شهرستان در حال احداث است، عنوان کرد: زیربنای بیمارستان نرگسی 11 هزار و 295 مترمربع که در 6 طبقه  و 2 بلوک در حال احداث است.
 این مسئول اذعان کرد: برای تکمیل و تجهیز بیمارستان نرگسی به  40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
 مدیرکل راه شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد به ساختمان مصلای گچساران  اشاره و عنوان کرد: متاسفانه اطلاعات دقیقی از پروژه مصلای گچساران در دست نداریم.
 
نژاد صفوی با بیان اینکه برای تکمیل و بازسازی مصلی گچساران نیاز به اعتبار جدیدی داریم، گفت: برای بازسازی گنبد مصلی گچساران هم اکنون مشاور برای برآورد هزینه و مهندسانی که سابقه کار در پروژه‌های بزرگ و سنگین را دارند برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
 در ادامه به مجموعه فرهنگی و هنری تپه آفتابگردان اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی هنری آفتابگردان از سال 1383 در این شهرستان آغاز شده که متاسفانه تا قبل از سال 1390 به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود.
 وی ادامه داد: این پروژه دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است که برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن آن به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
این مسوول با بیان اینکه به دنبال مشاور برای مقاوم سازی ساختمان مصلی هستیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور دارد  باید صرفه جویی در هزینه صورت بگیرد که متاسفانه در دو پروژه راه و شهرسازی در گچساران انجام نگرفته است.
 نژاد صفوی تصریح کرد: ریشه کلی این مشکلات در ضعف مشاوران  و طراحی ها بوده است که موجب به وجود آمدن مشکلات شده است.
 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: نقدینگی که در گچساران برای پروژه‌ها آمده است در کل کشور بی سابقه بوده است.
وی به مشکلات دیگر پروژه های راه و شهرسازی در سطح استان اشاره کرد و گفت:  عدم رعایت عدالت در پرداخت نقدینگی یکی دیگر از مشکلات راه و شهرسازی  است.
 نژاد صفوی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات کندی پروژه های راه و شهرسازی عدم طراحی در مسیرهای راه و شهرسازی است.
 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: از سال گذشته  تا سه ماهه ابتدای سالجاری حدود 70 کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت انجام گرفته است.
 وی ادامه  داد: 12 کیلومتر دیگر راه روستایی  از جمله راه روستایی سربیشه، بیدزرد و کلاغ نشین نیاز به روکش آسفالت دارد.
 
 به گزارش کبنا نیوز: کلنگ طرح تعریض و بهسازی دو محور گچساران- باباکلان به روستای بی‌ بی‌حکیمه و محور گچساران به گناوه در روز 21 بهمن ماه سال 95 با حضور نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت، استاندار وقت خادمی و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد که متاسفانه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.
این جلسه حاشیه های هم داشت
این جلسه در حال برگزار شد که در ماههای گذشته بارها چنین جلساتی  با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و مدیرکل سابق راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وپیمانکاران و مشاوران در فرمانداری گچساران برگزار شده بود.
در جلسات گذشته مصوباتی در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران و همچنین مصوباتی درخصوص تسریع و شتاب در اجراء پروژه به همراه داشت که به گفته پیمانکاران هیچ کدام  از این مصوبات عملی نشده است و درحد حرف و روی کاغذ باقی مانده است.
پیمانکاران صاحب نام و با سابقه راه و شهرسازی استان حاج نصرالله خادمی، مهندس امیر هوشنگ رویین تن، مهندس محمد خادمی و احسانی و عدالتخواه که در این جلسه حضور داشتند  که از روند پیش آمده و همچنین از جلسات تکراری و بی حاصل  بسیار گلایه مند و ناراضی بودند.
مهندس امیر هوشنگ روئین تن یکی از پیمانکاران باتجربه و خوش نام استان کهگیلویه و بویراحمد که دو باند کردن جاده گچساران به آبریگون را برعهده دارد در این جلسه از نحوه پرداخت مطالبات پیمانکاران،طبقه بندی، سخت گیری های سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات و دارایی بشدت گلایه مند بود.
در ادامه جلسه حاج نصرالله خادمی و محمد خادمی که از پیمانکاران صاحب نام در زمینه راه و ابنیه می باشند و دو بانده کردن جاده گچساران به بابا کلان را برعهده دارند به بخشی دیگر از مشکلات پیمانکاران مانند طبقه بندی، نقشه، معدن و خاک و .... اشاره  و از اینکه این جلسات بدون خروجی می باشند اعتراض شدید کردند.
در ادامه سید عبدالمجید نژاد صفوی که دوهفته پیش بعلت حضور(بدون هماهنگی با فرماندار) در شهرستان و بازدید از پروژه  توسط فرماندار گچساران دیپورت شده بود در کنار فرماندار گچساران نشست بود با خوش و بش های دوستانه  وی با فرماندار ظاهرا اتفاق و کدورت پیش آمده را فراموش کرده بودند.
نژاد صفوی یکی از مشکلات در اجراء پروژه ها را مشاورین طرح دانست و عنوان کرد: در بحث طبقه بندی باید مشاورین طرح ، دقت لازم و قانونی را انجام می دادند.
نژاد صفوی تاکید کرد:  ما در بحث طبقه بندی و دیگر مشکلات پیمانکاران بر اساس قانون اقدام خواهیم کرد .
در ادامه فرماندار گچساران با تحسین و تشکر  از پیمانکاران راه و شهرسازی حاضر در جلسه که (با توجه به مشکلات موجود) با تمام توان در حال اجراء پروژه عظیم راه در شهرستان گچساران هستند از مدیر کل راه و مسئولان استانی  خواست تا هرچه سریعتر مشکلات پیمانکاران را مرتفع سازند.
گفتنی است: در این جلسه  براداران خادمی( حاج نصرالله، محمد) و مهندس رویین تن (پیمانکاران راه) بعلت بی توجه ای به مشکلاتشان و برگزاری جلسات تکراری وبی فایده به مدیرکل جدید اعتراض کردند که این اعتراض بارها  باعث شد تا جلسه متشنج شود که با مدیریت فرماندار گچساران خاتمه پیدا کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرسنل سد چم شیر
Iran, Islamic Republic of
سلام حاج رحیمی
چند سوال دارم خدمت شما
اول چه طور حساب کردی سد چم شیر پیشرفتش ۹۰ درصده ؟؟؟
دوم با کدام نیرو میخواهید آبگیری کنید؟؟
جنابعالی اومدی برا سد چم شیر بودجه جور کنی .نزدیک به ۴۰۰ الی ۵۰۰ نیرو رو تعدیل کردید.
اگه ۳۵۰ میلیلرد تصویب شد پس این تعدیل نیرو چه معنایی دارد.باتشکر لطفا جواب دهید
حیدری
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رویین تن عزیز
دست مریزاد
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید خدمت چهره شاخص اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای هوشنگ رویین تن عزیز
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
باتشکر ویژه از پیمانکار جاده گچساران به آبریگون لطفا اعلام کنید چه زمانی این جاده افتتاح می شود.
Russian Federation
همه چی برعکس شده فرماندار باید از مدیر کل حساب یببره ، ،
جواد محمودی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس رویین تن که با وجود تمامی مشکلات این پروژره را به خوبی به پایان رساند..
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
1