تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۴۰۴۳۸۴
خاطرات پیاده روی اربعین حسینی ۱۴۴۰- آبان ماه ۹۷:

فُطرُس در انتظار آفتاب؟

۱
کبنا ؛زریر حجتی-قسمت اول
در آخرین روزهای مهر ماه ۹۷ کاروان "فطرس" در کهگیلویه و بویراحمد مهیای سفر معنوی کربلای معلی شده بود.
برگزاری سه پیاده روی حرم تا حرم در روزهای آخر هر هفته از مهر ماه با پوشش خبری صدا و سیما و رسانه‌ها به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی شور و حال وصف ناپذیری را در فضای عمومی جامعه به وجود آورده بود.
 زائرین ثبت نام شده با مشارکت در پیاده روی حرم تا حرم به لحاظ آمادگی بدنی در وضعیتی مناسب و مستعد طی طریق مسافت ۱۲۰ کیلومتری نجف تا کربلا گشته بودند.
 این کار فرهنگی - معنوی، بسترساز مشارکت عده زیادی از شهروندان در ورزش پیاده روی شده بود، حتی شهروندانی که از بیماری‌های چاقی، چربی و قند خون به عنوان تنها ارمغان و تحفه مدرنیسم و عافیت طلبی رنج می‌بردند، تحت تاثیر فضای معنوی و دلهای گره خورده با کربلا شب‌ها نیز دو ساعتی در پارک‌های شهر مبادرت به پیاده روی می‌نمودند تا با چنین تمریناتی بر رفاه زدگی فائق آیند. آنچه قابل توجه بود این بود که در آخرین جمعه مهرماه و منتهی به سفر معنوی، تعیین جایزه "پراید" توسط سازمان ورزش و جوانان و پیاده روی جداگانه و همراه سیاسیون با انگیزه‌های خاص دنیوی، نتوانست مانع و رادع حضور دلدادگان مکتب حسینی شود که عشق به پراید را با عشق به حسین معاوضه کنند.
به یقین که حرارت برآمده از عشق حسین غوغا می‌کند و این حرارت مرا به یاد تعبیر زیبای رهبری معظم از اربعین انداخت که: " اربعین جاذبه مغناطیس حماسه حسینی است."
 پایان موعد ثبت نام بود و آغاز اصرار خیل عظیم مشتاقان حرم اباعبدالله الحسین"ع" به ثبت نام و پذیرش.
 کم توجهی دلدادگان مکتب عاشورایی امام حسین" ع" به پیامک‌های ارسالی از سامانه فطرس جهت ثبت نام الکترونیکی در موعد مقرر موجب محرومیت به دلیل تکمیل ظرفیت شده بود.
دکتر هدایت خواه در جایگاه مسئول جبهه فرهنگی انقلاب و مدیر کاروان فطرس نیز با روحیه خاص در سلسله جلسات سخنرانی همواره بر "حق الناس" تاکید داشت و تحت هیچ شرایطی حاضر به عدول زیر مجموعه از این حق و تبعیض در ثبت نام نبود. فشار دوستان و یاران جبهه فرهنگی که در پیاده روی سالیان قبل همراه و همگام او بودند وی را به ستوه آورده بود و تنبیه آنان را از باب تاخیر در ثبت نام در چنین حسرتی می‌نامید!
وی در ارتباط گیری با مرکز و انعکاس اشتیاق محبین حسینی موفق به افزایش سهمیه تا سقف ظرفیت یک اتوبوس شد که البته به اقناع روحی سیل دلدادگان منتهی نشد و عده کثیری به حالت قهر به گلایه مندی روی آوردند!
 حب و بغض‌ها تاثیری در تغییر روحیه مدیر کاروان نداشت، زیرا سرویس دهی و خدمات به جمعیت ۶۰۰ نفری کاروان فطرس که ترکیبی از سنین مختلف در قالب ۱۲ اتوبوس بود بسیار سخت بود.
رئیس جمهور وعده یکصد هزار دینار با نرخ هر دینار ۹ هزار تومان از حیث پاسداشت سفر اربعینی با مکانیسم خاص داده بود که به دلیل عدم دسترسی همه زائرین به سامانه ثبت نام موجب نارضایتی گردیده بود و در حوزه جغرافیایی عراق نیز برای عمده زائرین محقق نشد.
حجم عملیات روانی روزنامه‌های اصلاحاتی منفعل از استکبار جهانی مبنی بر تهدید سلامت جسمی با بیماری‌های آنفلوانزا و اهانت به ساحت مقدس امام عاشقان و عارفان با عبارت" اربعین سالگرد درگذشت امام حسین!!" که علاوه بر توهین نشانگر ضعف سواد رسانه‌ای نویسنده یادداشت بود و در کنار آن تلاش مذبوحانه مثلث رسانه‌ای عبری، عربی و غربی استکبار به انحراف در ماهیت کار و تشویش اذهان عمومی به سلامت اخلاقی سفر و... عزم متولیان را جهت رعایت همه مولفه ها مضاعف کرده بود.
الزام شرکت کنندگان به مقررات کاروان زمینه سوء استفاده بدخواهان را مسدود کرده بود و مدیر کاروان نیز با روشنگری‌هایش نقاب را از چهره مزوران کنار زده بود.
زائرین اولی دغدغه مند بودند ولی مابقی که توفیق و تجربه چندمین سفر پیاده روی را داشتند، همه شایعات را توطئه رسانه‌ای جهت کم رنگ کردن بزرگترین تجمع جهانی می‌دانستند و وقعی نمی‌نهادند....
حجم توطئه‌ها و مغالطه گویی عناصر داخلی نشانگر مستأصل شدن همه دشمنان و اذناب و اعوان و در واقع خوف از هیمنه اربعین و تجمع بزرگ شیعیان بود که نقطه ثقل اتحاد کشورهای اسلامی و مسلمانان در اقصی نقاط دنیا گشته بود.
تیترهای رسانه‌های غربی، عبری، عربی و تحلیل و تفسیرهای جاذبه مغناطیسی اربعین گویای این واقعیت بود زیرا
فرانسیس فوکویاما و ساموئل هانتیگتون که سالها پیش در بحث مجادله برانگیز پایان تاریخ و رویارویی تمدن غربی و اسلامی، آمریکا را کدخدای جهان خوانده بودند اینک و با درک صلابت و قدرت اسلام از دیدگاه خود عدول نموده و تمدن اسلامی را ابرقدرتی بی نظیر خوانده‌اند که توسعه آن با مقاومت اسلامی و به رهبری زعیم عالیقدر جهان تشیع به سرحدات جهان رسیده و با رویکرد جدید فوکویاما و انصراف از نظریه قبلی، در کتاب "هویت" نشانه‌های افول غرب نتیجه گیری شده است که اعتقاد عمیق به مکتب سرخ عاشورا و اندیشه سبز مهدوی علت العلل آن قلمداد شده است و جلوه‌های زیبای آن با حماسه اربعین حسینی رقم خورده است....
ادامه دارد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1