تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۴۰۴۳۶۹
کبنا گزارش می‌دهد

دیدار فرمانده سپاه فتح با امام جمعه باشت / بی‌تدبیری مسوولان مردم باشت را به دردسر انداخته است +تصاویر

۰
کبنا ؛فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از پرسنل با امام جمعه شهرستان باشت دیدار کرد. 
سرهنگ پاسدار خرم دل هدف از این دیدار را تشریک مساعی و استفاده از رهنمودها و بیانات امام جمعه شهرستان باشت جهت حل برخی از معضلات فرهنگی و اجتماعی بیان کرد و گفت: از زمان تصدی فرماندهی سپاه فتح استان این ششمین بازدید از شهرستان‌هاست.
وی با بیان اینکه مشکلات با روند اداری قابل حل نمی‌باشد، اضافه کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری حل مشکلات باید به صورت جهادی و شبانه روزی صورت گیرد. 
فرمانده جدید سپاه فتح استان با بیان راهبردها و سیاست‌های اصلی سپاه در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: استان در حوزه‌های فرهنگی علیرغم وجود ظرفیت‌های عظیم دارای مشکلات عدیده‌ای است که نیازمند تعامل و همراهی مسئولین است. 
خرم دل وجود شخصیت‌های مهمی همچون مرحوم آیت الله ملک حسینی، فرزند خلف ایشان حضرت آیت الله ملک حسینی را از افتخارات کهگیلویه و بویراحمد خواند و با تشریح برخی از معضلات اجتماعی استان گفت: یکی از معضلات این استان تفکرات قومی و قبیله‌ای است که لطمه جدی به پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... زده است و موجب بروز ناهنجاری‌های بسیار جدی و نگران کننده‌ای شده است.
وی آمار بالای خودکشی در برخی نقاط استان را از دیگر معضلات جدی برشمرد و افزود: می‌طلبد که مسئولین با همفکری و تعامل در این زمینه فکری اساسی کنند.
فرمانده سپاه فتح استان بروز نزاع‌های دسته جمعی و از بین رفتن عده‌ای از مردم را از دیگر معضلات دانست و ادامه داد: در زمینه حاشیه نشینی نیز برخی از شهرهای استان به خصوص مرکز استان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است که نیازمند فکری اساسی است.
خرم دل برنامه ریزی جهت حل این معضلات را لازم و ضوروری دانست و گفت: یکی از مهمترین عوامل موضوع اشتغال و معیشت است که نداشتن آن موجب بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها شده است.
وی مشکلات را نشأت گرفته از فرهنگ پشت میز نشینی بیان کرد و ادامه داد: جوانان تحصیل کرده ما تنها به فکر شغل‌های اداری و پشت میز نشینی هستند که باید با تلاش این تفکر را از بین برد. 
فرمانده سپاه فتح استان استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی، حمایتی، صدا و سیما و ائمه جمعه را در حوزه فرهنگ اشتغال، فرهنگ اجتماعی و روابط  خواستار شدو  تصریح کرد: باید در این زمینه‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف و برنامه ریزی مدون اقدامات لازم صورت گیرد. 
خرم دل بالا بودن آمار طلاق در برخی از شهرستان‌ها را بسیار نگران کننده دانست و گفت: در بحث خودکشی در برخی از شهرستان‌ها با تلاش مسئولین این آمار به صفر رسیده که شایسته تقدیر است.
وی با بیان اینکه تلاش ما تغییر رویکرد از سخنرانی به عملیاتی است، ابراز داشت: باید  تفکر انجام کارهای بزرگ در بین مسئولین نهادینه شود.
امام جمعه باشت نیز در این دیدار با تبریک انتصاب سرهنگ خرم دل به فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برای وی در انجام امور آرزوی توفیق و از زحمات سردار ابوعلی فرمانده سابق سپاه فتح استان تقدیر و تشکر کرد. 
حجت الاسلام عبودی بیان داشت: معتقدیم سپاه بهترین نهاد انقلابی است که در همه زمینه‌ها در حال تلاش است.
وی با تقدیر از دلسوزی و داشتن دغدغه  فرمانده جدید سپاه فتح استان برای حل مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی در استان، این امر را نیمی از انجام کار دانست.
امام جمعه باشت گفت: علیرغم پیشرفت‌های بسیار بعد از انقلاب، استان ما در خیلی از جهات با مشکل روبروست.
حجت الاسلام عبودی تغییر در کشور را از اهداف مهم انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: در
بحث فرهنگی و اجتماعی و مسائل مختلف باید به جای مقایسه با زمان شاهنشاهی آسیب شناسی صورت گیرد که این نکته‌ای بسیار مهم است.
وی رصد مشکلات استان توسط فرمانده سپاه فتح را نشان از عزم وی برای حل مشکلات دانست و این امر را مستلزم همراهی و کمک همه مسئولین برشمرد. 
امام جمعه باشت با بیان اینکه در بحث فرهنگی در استان استحاله صورت گرفت، ادامه داد: براساس آمار و رصد روستاها ما در بحث ساخت مسجد دچار مشکل هستیم در حالی که بهترین مکان برای تربیت نیروهای انقلابی، مسجد است.
حجت الاسلام عبودی انجام کارهای سطحی در زمینه فرهنگ را  بی نتیجه دانست و تصریح کرد: باید در بعد فرهنگی چاره جویی ریشه‌ای انجام شود و تنها به سخنرانی و حرف زدن اکتفا نکرد.
وی ادامه داد: در زمینه کارهای فرهنگی اقدامات زیادی انجام می‌شود اما ظرفیت اقدامات فرهنگی زیاد است. به شرط برداشتن برخی موانع می‌توان در این زمینه به نتایج قابل قبولی رسید. 
امام جمعه باشت به موضوع اشتغال و معضل بیکاری نیز اشاره‌ای داشت و گفت: تنها در زمینه شغل‌های اداری و دولتی مشکل نداریم بلکه این مشکل در زمینه شغل‌های غیردولتی نیز وجود دارد.
حجت الاسلام عبودی با بیان مشکلات شهرستان باشت در بحث اشتغال، ادامه داد: در بحث کشاورزی که یکی از مهمترین راه‌های معیشت مردم این شهرستان است با مشکل کم آبی روبرو هستیم زیرا با تعطیلی کشاورزی با سیل بیکاران در این شهرستان روبرو خواهیم بود. 
وی بی تدبیری برخی از مسئولین را در بروز این مشکلات در شهرستان باشت بی تأثیر ندانست و گفت: مسئولین به جای حل اساسی مشکلات آب شرب مردم به دنبال اجاره چاه هستند که این امر نمی‌تواند حلال مشکلات باشد. 
حجت الاسلام عبودی، پارتی بازی و بی عدالتی در ادارات را از دیگر معضلات دانست و گفت: تنها با بیان این مشکلات دردی از مردم حل نمی‌شود و ائمه جمعه در کنار مسئولین آماده تلاش برای حل این معضلات هستند. گفتی است فرمانده سپاه فتح استان نماز مغرب و عشاء را در دفتر امام جمعه اقامه گردید درپایان نیز توسط فرمانده سپاه فتح استان استان لوح تقدیر به امام جمعه باشت اهدا شد. 
خبرنگار فتح الله پوران پور
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1