کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در تشکیل جلسه شورای اقتصاد به ریاست جهانگیری مطرح شد

احمدی: سد چم‌شیر وارد مدار می‌شود

15 آبان 1397 ساعت 1:36

با پیگیری‌های مداوم و دیدار با معاون اول محترم رییس جمهور دکترجهانگیری و نشست با دکتر اردکانیان وزیر محترم نیروی دولت تدبیر و امید اصلاح و توسعه سد و نیروگاه چم شیر با استفاده از تسهیلات مالی خارجی در نشست شورای عالی اقتصاد کشور مصوب شد.


 جهانگیری بر لزوم استفاده از تجهیزات ساخت داخل در طرح‌هایی که از طریق فاینانس اجرایی می‌شود، تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عملکرد تسهیلات مالی خارجی از کشور چین، بر لزوم استفاده از تجهیزات ساخت داخل در طرح‌هایی که از طریق فاینانس اجرایی می‌شود، تاکید کرد.
در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی، نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی ایران و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند، نماینده دبیرخانه شورا گزارشی درخصوص عملکرد شورای اقتصاد، تعداد جلسات برگزار شده و تعداد مصوبات ارائه کرد.
در ادامه این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) کشور چین ارائه شد که براساس این گزارش از 46 طرح مصوب با استفاده از تسهیلات مالی خارجی، 28 طرح با مالکیت دولت و 18 طرح با مالکیت بخش خصوصی و غیردولتی است.
در ادامه این جلسه درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مطرح شد و پس از ارائه توضیح در خصوص دلایل فنی و توجیهات مالی و اقتصادی با برخی از این درخواست‌ها موافقت صورت گرفت.
اصلاح مصوبه اجرای توسعه فاز یک میدان گازی کیش، احداث سد و نیروگاه چمشیر و طرح انتقال نیروی برق گیلان با استفاده از تسهیلات مالی خارجی از جمله درخواست‌های مطرح شده در این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر، تصویب شد.
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت؛ با پیگیری‌های مداوم و دیدار با معاون اول محترم رییس جمهور دکترجهانگیری و نشست با دکتر اردکانیان وزیر محترم نیروی دولت تدبیر و امید
اصلاح و توسعه سد و نیروگاه چم شیر با استفاده از تسهیلات مالی خارجی در نشست شورای عالی اقتصاد کشور مصوب شد.
مبلغ 350 میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری خارجی به این پروژه اختصاص یافت.

http://https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000404/nf00404350-1.mp4
 


کد مطلب: 404350

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/404350/2/احمدی-سد-چم-شیر-وارد-مدار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1