تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۴۰۴۲۹۴
کبنا گزارش می‌دهد

بی‌توجهی دستگاه‌های فرهنگی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به سالگرد ارتحال فقیهی‌ عالیقدر حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی (ره)

۱۱
۱
کبنا ؛12 آبان ماه سال هزار و سیصد و نود و یک استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور ایران فقیهی عالیقدر و مجاهد نستوه‌ی را از دست داد که هیچ وقت فقدان آن عالم بزرگ تا سال های سال جبران نخواهد شد.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری سال 1303 در خانواده‌ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
آیت‌الله سید کرامت الله ملک‌حسینی (ره) از سال ۴۱ پس از خروش و قیام خمینی کبیر(ره) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست. وی که یکی از مضروبان حادثه حمله رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه قم بود به موجب اسناد به‌دست آمده از ساواک، به زعم آن‌ها ملک‌حسینی از جمله خطرناک‌ترین شاگردان امام و از افراطی‌ترین روحانیون تحت مراقبت بود.
تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرت‌ها و بازدیدها به‌خصوص هنگام ورود به عرصه ایلات و عشایر، تعرض‌های مکرر به مدارس و بیت وی، متواری بودن هفت ماهه، احضار و بازداشت و بازجوئی‌های سخت‌گیرانه، تعطیل کردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم همگی نمونه‌ای از سوابق مبارزاتی اوست. در چند ماهه آخر حیات رژیم در تجمعی که به دعوت ایشان و با حضور گسترده مردم در مسجد حبیب شیراز صورت گرفت در حین سخنرانی تند و انقلابی ایشان با یورش وحشیانه عمال رژیم از زمین و هوا که منجر به شهادت و مجروح شدن چندین نفر شد به زندان عادل آباد منتقل شد که پس از بروز واکنش شدید و اعلان جنگ عشایر بویراحمد به رژیم و اعتراضات آنها از زندان آزاد شد. پس از آزادی برای تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات مردم غیور استان به یاسوج آمد و به هدایت و پیگیری تظاهرات پرداخت.
برای تحلیل‌گران تاریخ انقلاب این نکته حقیقتی انکارناپذیر است که حضور غیرتمندانه مرحوم آیت‌الله سید کرامت الله ملک‌حسینی موجب اتصال عشایر جنوب به بدنه انقلاب و یکی از عوامل ناکامی رژیم ستم‌شاهی بود.
حدود شش ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام طی حکمی وی را مؤظف به تشکیل دادگاه و اجرای حکم شرع و ایجاد آرامش و امنیت به هرنحو که صلاح بداند و جلوگیری از اختلاف و تفرقه و ارشاد مردم و خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان اسلام کرد. آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) از آن هنگام تا زمان رحلت به عنوان نماینده امام و سپس نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت.
مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی با حضور و همراهی مردم در صحنه‌های انقلاب با تأسیس حوزه‌های علمیه و پیگیری مشکلات و انعکاس به مسئولان و تلاش در حفظ وحدت و امنیت و رفع معارضات و اختلافات محلی و تأکید بر حفظ ارزش‌ها و شعائر اسلامی و پیگیری و تلاش در حریم امکان برای رفع تبعیض و محرومیت و تغییر چهره استان در جهت توسعه گام‌های استواری برداشت.
سرانجام آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی صبح روز دوازدهم در اثر عارضه بیماری در بیمارستان نمازی شیراز دار فانی را وداع گفت و به اجداد طاهرینش پیوست.
اما ششمین سالگرد ارتحال آن فقیهی عالیقدر در سکوت گذشت و متأسفانه نه پیامی صادر و نه بزرگداشتی و نه همایشی برپا شد، هیچ گونه برنامه‌ای در استان از سوی دستگاه های فرهنگی استان، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شهرداری یاسوج، سایر نهادها و هیئت های مذهبی و ... برای آن مجاهد نستوه تدارک دیده نشد. که امیدوارم مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص توضیح دهد که چرا یادی از آن عالم ربانی در سطح استان نشد.

به گزارش کبنا، همزمان با ششمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) تنها مسوولان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بودند که با حضور در آرامگاه آن مرحوم یاد و خاطره آن عالم جلیل القدر را گرامی داشتند.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد می‌گوید: عالم ربانی و مجاهد نستوه آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده سابق و فقید این استان در مجلس خبرگان رهبری دارای شخصیتی جامع و کم نظیر از علم، اخلاق، معنویت، معرفت و شجاعت در خطه جنوب کشور بود.
زارع پور با حضور بر مزار این عالم ربانی و گرامیداشت ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی آن روحانی وارسته اظهار داشت: مرحوم آیت الله ملک حسینی در علوم گوناگون از جمله فقه، اصول و تاریخ صاحب نظر بودند.
وی بر ضروت نکوداشت و توجه به شناخت بیش از پیش جایگاه عالمان دینی و علمی در سطح جامعه گفت: تجربه نشان داده که هرگاه بزرگان و عالمان دینی خود را تکریم و قدر دانسته‌ایم به همان میزان جامعه نیز کمتر دچار لغزش و چالش شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید الگوهای واقعی جامعه به ویژه در عرصه‌های علمی، دینی و دانشگاهی به جامعه معرفی شوند که آیت الله ملک حسینی از مصادیق بارز این الگوهاست.
وی ابراز داشت: آیت الله ملک حسینی وارث شجاعت حسینی و در عین حال آغاز گر نکوداشت آیین‌های معنوی و دینی و تکریم اهل بیت (ع) در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بود.
زارع پور تصریح کرد: شجاعت، عفت، حکمت و عدالت باهم در وجود این عالم ربانی و دانشمند فرزانه نهادینه و متجلی بود.
وی آیت الله ملک حسینی با ویژگی‌های ممتاز شخصیتی و فضایل اخلاقی را الگوی فراموش ناشدنی و گنجینه‌ای ارزشمند در خطه جنوب و حتی کشور دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه جمعی از مدیران و کارکنان این اداره کل، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و عشایر استان با حضور در کنارمزار عالم ربانی آیت الله ملک حسینی با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره آن روحانی نستوه و نماینده فقید ولی فقیه در استان را گرامی داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ک
Iran, Islamic Republic of
آمرزنده است حضرت آیت الله ملک حسینی و اما استدعا دارد اجازه فرمایید
این استاندار بیطرف و فعال با دلگرمی در خدمت مردم این استان باشند. باید دانست که این روزها اداره یک استان کار ساده ای نیست. بنده یک بازنشسته هستم و هیچ نوع توقعی یا خواسته ای
به کسی نداشته و نخواهم داشت فقط با توجه به سابقه مسئولین قبلی این نظر را دارم.
Iran, Islamic Republic of
کجا بیطرف هست این.
Iran, Islamic Republic of
خوب كه چي
ملك حسيني خدارحمتش كنه
اين افرادي هم كه الان دارن اداي احترام ميكنن فقط واسه حفظ پستشونه
بابا دست بردارين. به خاطر مسائل شخصي
Iran, Islamic Republic of
حدا اقل بنوییس. حضرت آیت الله العظمی ملک حسینی
Denmark
همون آموزش و پرورش د تشریف ببرند ، چون که در برنامه های فرهنگی این برنامه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ایشون هم چون آقای ملک حسینی، یکی از معاونینشون هست، بهش یادآوری شده بود.
Iran, Islamic Republic of
نه خیر آقای ملک حسینی همکاری نکرد برنامه چیز دیگری بود ولی اینطور پیچوندن خود بنده پیگیر بودم برنامه خواستم که به سراسر استان ابلاغ بزنند که سر صف صبحگاهی دکلمه یا هر مطلبی بخوانند در وصف مرحوم آقا ولی آموزش وپرورش واسه تبلیغ کار خودش این کار رو کرد فقط تبلیغ سیاسی کرد
Iran, Islamic Republic of
نه خیر آقای ملک حسینی همکاری نکرد برنامه چیز دیگری بود ولی اینطور پیچوندن خود بنده میگی بودم برنامه خواستم که به سراسر استان ابلاغ بزنند که سر صف صبحگاهی دکلمه یا هر مطلبی بخوانند در وصف مرحوم آقا ولی آموزش وپرورش واسه تبلیغ کار خودش این کار رو کرد فقط تبلیغ سیاسی کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای ملک حسینی که تویه اداره اموزش وپرورش بود هیچ کاری نکردددددد چون خودم پیگیر بودم واصلا برنامه چیز دیگری بوددددد اینطور پیچونددکه آقای زارع پور فقط تبلیغ خودش بکنههههه همین
مردم
United States
وقتی دولتمردان استان و خصوصا .توزیعمیکند مورد حمای. هستند ،نتیجه همینه
اینا. را تازمانیمی خوان که به نفع جناحشان باشد لی متاسفاه
ف
Iran, Islamic Republic of
مگه ه هر روز تواستانهای دیگه است خودش هم یادش رفته ؟
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1