کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مهرماه را چگونه گذراند؟ / توصیه آیت‌الله ملک‌حسینی به پیروزه؛ تکرار کنید (+تصاویر)

5 آبان 1397 ساعت 0:32

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعلیم مقدمه تربیت است گفت: کارهای خوبی در کانون پرورش فکری در حال انجام است، این کارها مقطعی نباشد و تکرار کنید.


 مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بالاخره به دست جوانان رسید، بعد از 13 سال مدیریت سید هانی حسینی و مدیریت چندساله عیسی گرجی‌زاده که با فراز و فرودهای زیادی همراه بود، محمود پیروزه که هم نویسندگی می‌داند و هم ورژن جوانان و نوجوانان را می‌شناسد، سکان این دستگاه فرهنگی را بر عهده گرفت. هر چند پیروژه راه بسیار زیادی در پیش دارد و اتفاقا او باید دست به اصلاحات زیادی بزند و مدیریت بخش‌های مختلف این دستگاه فرهنگی و بویژه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در شهرستان‌ها را از دست آدم‌های تکراری خارج کند و تیم تازه نفسی را تشکیل دهد.
پرورش و شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان رسالت سنگینی است که بر عهده پیروزه گذاشته شده است. او زیر ذره‌بین مسوولان ارشد استان و رسانه‌ها قرار گرفته و بدون شک خروجی و نتیجه کار «پیروزه» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند بهترین پاسخ برای افکار عمومی و دستگاه‌های ناظر و بالادست باشد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مهرماه پرکاری را پشت سر گذراند که در ادامه به این کارها پرداخته می‌شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد
http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/15/0/781104.jpg
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعلیم مقدمه تربیت است گفت: کارهای خوبی در کانون پرورش فکری در حال انجام است، این کارها مقطعی نباشد و تکرار کنید.
  آیت‌الله ملک حسینی در دیدار با سرپرست و کارکنان کانون استان اظهار داشت: کانون پرورش فکری مراقبت از آغاز حیات یک انسان را برعهده دارد و این و کار بزرگی است.
 نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خطاب به کارکنان و مربیان گفت: مسئولیت شما، پرورش اندیشه است و کانون پرورش و فکری این مسئولیت بزرگ را برعهده دارد.
 آیت الله ملک حسینی گفت: کار اصلی کانون پرورش فکری، تربیت است و هدف تفکر است.
 نماینده ولی فقیه در استان با بیان به اینکه سیاست در کار با کودک و نوجوان جایگاهی ندارد؛ افزود: برای کسی که با کودک سر و کار دارد سیاست مثل زهر است و کودک را مسموم می‌کند.
وی افزود: اجازه ندهید بازی‌های سیاسی احزاب در هیچ جای کانون رسوخ پیدا کند.

 عیادت و اهدای کتاب به کودکان بیمار یاسوجی
http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/09/0/777720.jpg
مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از کودکان بستری عیادت و به آنها کتاب هدیه دادند.
  در چهارمین روز هفته ملی کودک کارکنان و مربیان کانون در یاسوج، با حضور در بیمارستان‌ها از کودکان و نوجوانان بستری عیادت کردند.
 در این دیدار سرپرست، کارکنان و مربیان از بخش اطفال بیمارستان امام سجاد (ع) انجام و کتاب‌های کانون به کودکان بستری در این بخش هدیه شد.
محمود پیروزه سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هدف از اهدا کتاب به کودکان را آشنایی کودکان با هفته ملی کودک، تشویق کودکان به کتاب خوانی و افزایش روحیه در کودکان بیمار عنوان کرد.
 گفتنی است سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهدای گل و کتاب به کودکان بستری شده از بخش‌های مختلف اطفال بازدید کرد که با قصه خوانی مربیان فرهنگی برای کودکان همراه بوده است
 
 بازدید از کانون اصلاح و تربیت یاسوج
http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/06/0/775326.jpg
 در این بازدید و نشست صمیمانه، همکاری مابین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل سازمان زندانها با توجه به نیاز مددجویان مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای به امضای مسوولان دو اداره‌کل برسد.
 سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در اولین روز از هفته ملی کودک در بازدید از کانون اصلاح و تربیت گفت: امیدوارم بار دیگر این نوجوانان را در کانون پرورش فکری ببینم نه در کانون اصلاح و تربیت.
 محمود پیروزه افزود: در میان مددجویان نوجوان استعدادهای فراوانی نهفته است که می‌توان با آموزش صحیح، این استعدادها را شکوفا نمود و آسیب‌های فراروی این قشر از جامعه را با برنامه ریزی صحیح کاهش و به فرصت تبدیل نمود.
 وی با اشاره به نیاز ایجاد تنوع برای نوجوانان و همچنین گسترش سطح همکاری‌ها افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند با استعداد یابی و فراهم نمودن فضای رشد برای کودکان و نوجوانان در تعالی فرهنگ و هنر فرزندان این مرز و بوم نقش ارزنده‌ای ایفا کند.
ایشان در دیدار با نوجوانان تحت نظر کانون اصلاح و تربیت گفت: قطعاً شما مورد لطف خداوند بزرگ بودید که فرصت جبران خطای خود را یافته‌اید، چرا که با گذراندن دوره‌ی محکومیت خود به جامعه برمی‌گردید و با آموزش‌های کانون اصلاح و تربیت، فرد مفیدتری برای جامعه خواهید بود.
 سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به داشتن روابط سالم با دوستان خوب و پرهیز از دوستی با افراد ناسالم، مدت حضور در کانون اصلاح و تربیت را زمان مناسبی برای مطالعه، تفکر و عبرت آموزی دانست.
 محمود پیروزه با اهدای یک هزار جلد کتاب به کتابخانه کانون اصلاح و تربیت و محصولات فرهنگی به مددجویان، از آنان تجلیل و از نزدیک جویای وضعیت فرهنگی و هنری آنها شد.
  برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان از ساعت 9 تا 19 روزهای 14 تا 20 مهر برگزار می‌شود.
 
کتاب «سرفه‌های ناتمام» در کانون پرورش فکری یاسوج نقد شد
شاعر کودک و نوجوان تاکید کرد: کودکان و نوجوانان بعد از مطالعه جامع و دقیق کتاب به محتوا و اهداف نهان و آشکار کتاب پی می‌برند و کتاب را موشکافی و نقد کنند.
http://www.kanoonnews.ir/d/2018/09/26/0/773953.jpg
محمود پیروزه سراینده اشعار کتاب «سرفه‌های نا تمام» در نشست نقد و بررسی این اثر در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 یاسوج با بیان این مطلب گفت: با نقد کتاب باعث می‌شود خواننده با زوایای جدیدی از مطالب ارایه شده آشنا شود.
 وی افزود:: نقد کتاب عاملی موثر و محرکی قوی برای مخاطب است تا محتوای کتاب را حتی اگر از نویسنده‌ای توانا باشد، چشم بسته قبول نکند و موجب نگاه موشکافانه خواننده نسبت به محتوای کتاب می‌شود.
 پیروزه در پاسخ به سوالات اعضای نوجوان تاکید کرد: نگارش و تالیف کتاب برای قشر کودک و نوجوان از حساسیت‌های زیادی برخوردار است چرا که نویسنده باید با نیازهای دنیای کودکی و نوجوانی به ویژه در نسل کنونی آشنایی داشته باشد.
 گفتنی است کتاب «سرفه‌های ناتمام» شعر دختری است که پدر جانباز دارد و این نقد کتاب به مناسبت هفته دفاع مثدس صورت گرفته است.
 
معرفی برگزیدگان مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی کهگیلویه و بویراحمد
http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/0/779057.jpg
با معرفی قصه‌گویان برگزیده در آیین اختتامیه، مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید.
 درتاریخ ۱۸ مهر ۱۳۹۷، هم‌زمان با هفته ملی کودک، آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی با اجرای چند برنامه متنوع و معرفی و قدردانی از برگزیدگان این رقابت‌ها در سالن اجتماعات آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری به پایان رسید.
 در بخشی از این مراسم، «محمود پیروزه» سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان این برنامه و گرامی‌داشت هفته کودک، به معرفی شماری از برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون استان پرداخت.
وی اهمیت دوران کودکی، ایجاد فضای شاد برای کودکان و نوجوانان و جلب حمایت و همراهی بیشتر مسوولان با آینده سازان این مرز و بوم را از اهداف برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.
 پیروزه در ادامه همراه با تشریح روند برگزاری این مسابقه در استان، فعالیت‌های فرهنگی آموزشی موثر کانون در راستای این رقابت‌ها دانست. که به افزایش آگاهی، مهارت و تجربه علاقه مندان به این هنر کهن در سراسر استان انجامید.
 در بیانیه هیات داوران نیز، همراه با قدردانی از تلاش و حضور موثر شرکت کنند گان در این دوره از رقابت‌های قصه‌گویی، به مواردی برای ارتقای ارتباط قصه‌گویان با مخاطبین، توانایی جذب مخاطب و اثرگذاری مفاهیم قصه اشاره شده بود.
 گفتنی است در بخش قصه‌گویی زنان و مردان، «زینب هوشیاری» مربی مرکز فرهنگی و هنری شماره یک یاسوج با قصه دخترک باران، «فرحناز رحیمی» مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری دهدشت با قصه ملانصرالدین علم فروش، «محبوبه ظفری» مربی مسوول مرکز باشت با قصه بدترین جشن تولد مار بوا، «جمیله فلاحی» مربی مرکز فرهنگی هنری شماره 2 گچساران با قصه کلاغ خنزر پنزری و «طاهره جعفری نصرآبادی» شرکت کننده بخش آزاد با قصه من و یک گلدان خالی به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.
در بخش دختران و پسران نیز «هانیه خدیوی نسب» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک یاسوج با قصه شهر قصه‌ها با رتبه اول را کسب کرد و «مهدیس بدری» از مرکز فرهنگی هنری لنده با قصه پری کوچولو در آسمان هفتم رتبه دوم و «الهه پروره» از مرکز فرهنگی هنری لنده با قصه دالو و گلو (پیرزن و گربه) رتبه سوم را به دست آورد.
 در بخش دختران و پسران «زهرا تقوی نژاد» با قصه دخترک خجالتی و غزل جاویدان با قصه رویای شیرین از مرکز فرهنگی هنری لنده قابل تقدیر شناخته شدند.
 برگزیدگان این رقابت فرهنگی-هنری، لوح سپاس، جایزه این مسابقه را از مهمانان ویژه این برنامه دریافت کردند.
 حسن بهرامی، مرتضی خلیلی و محید عسکری داوری این رقابت‌ها را برعهده داشتند که در این مراسم نیز قدردانی شدند.
 گفتنی است جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی نیز در مراسم اختتامیه جشنواره استانی قصه گویی حضور داشتند.


آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی در کانون کهگیلویه و بویراحمد
http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779388.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779389.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779389.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779391.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779387.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779390.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779386.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779380.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779382.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779385.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779377.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779497.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779496.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779376.jpg http://www.kanoonnews.ir/d/2018/10/11/4/779375.jpg


کد مطلب: 404053

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/404053/2/کانون-پرورش-فکری-کودکان-نوجوان-مهرماه-چگونه-گذراند-توصیه-آیت-الله-ملک-حسینی-پیروزه-تکرار-کنید-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1