تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۰۴۰۰۶
در همایش روز جهانی استاندارد

آسانسورها در کمین امنیت جانی مردم/ تدوین و بازنگری ۸۱ استاندارد ملی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی بهداشتی آرایشی و حلال سازمان ملی استاندارد در این آیین گفت: در صورت به دست آوردن ۵ درصد از سهم صنعت حلال وابستگی کشور به درآمد حاصله از فروش نفت به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.
امینی، هدایت و سیاست‌گذاری نظام ملی استاندارد را ضرورت سهیم شدن صنعت حلال با جایگزینی قانون توسعه و تقویت مدیریت دانست و افزود: این گردش مالی 2 هزار میلیارد دلاری نیازمند جایگزینی قانون توسعه و تقویت مدیریت دانست و افزود: این گردش مالی هزار میلیارد دلاری قانون بر مبنای تولید درون‌گرا و برون‌نگر باانگیزه‌ی رقابت در عرصه‌ی بین‌المللی مورد تأکید است.
وی بابیان اینکه استانداردسازی آمیخته شدن با مرز‌های علم برای ورود به انقلاب چهارم صنعتی را فراهم کرده است اضافه کرد: استاندارد در کشور باید خود را برای ورود به دوره‌ی چهارم انقلاب صنعتی با تغییرات ساختاری ایجادشده در جهان هماهنگ کند.
امینی بابیان اینکه تاکنون پوشش استاندارد برای ۳۱ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در حال انجام است افزود: در برنامه‌ی ششم توسعه با تأکید بر تقویت نظام استاندارد پوشش استاندارد برای همه‌ی تولیدات هم موردتوجه قرارگرفته است.
مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی بهداشتی آرایشی و حلال سازمان ملی استاندارد از اجرای طرحی برای یکپارچه‌سازی مواد غذایی خبر داد و گفت: در این طرح اعمال سیاست‌های غذایی برای کاهش مواد قندی، چربی و نمک لحاظ شده است.
امینی افزود: ایران موفق شد به جمع ۱۶ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد بپیوندند.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد ظهر در این آیین نیز گفت: بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان استاندارد، دانشجویان، کارآموزان و کارکنان دولت از مهرماه سال گذشته تا مهرماه سال جاری عملیاتی شده است.
رحمتی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام‌شده از مهرماه سال ۹۶ تا مهرماه سال جاری، افزود: در همین راستا تهیه و توزیع بیش از ۵۵۰۰ بسته ترویجی به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در بین دانش آموزان استان محقق شد.
رحمتی از صدور و تمدید ۴۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری از مهرماه سال گذشته تا مهرماه سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: باهدف بهبود نظارت‌ها و کنترل‌ها، هزار و 400 مورد بازرسی از شهربازی و زمین‌های بازی کودکان نیز انجام شد.
مدیرکل استاندارد استان خاطرنشان کرد: با محوریت بازرسی‌های فنی، ۱۲۵۰ مورد بازرسی فنی و ۶۰۰ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی زیرپوشش استاندارد نیز انجام‌گرفته است.
رحمتی گفت: بیش از 6 هزار مورد بازرسی، ۲۵۰ مورد نمونه‌برداری و ۳۹۰ آزمون از مراکز عرضه استان نیز از مهرماه سال گذشته تا مهر سال جاری در قالب طرح طاها عملیاتی شده است.
وی افزود: همچنین طی همین مدت ۳۱۰ فقره بازرسی از واحدهای خدماتی مانند رستوران‌ها و غذاخوری‌ها را نیز داشتیم.
رحمتی ابراز داشت: باهدف کنترل و نظارت بهتر، ۷۲۰ مورد آزمون نازل جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و پلمپ گذاری بیش از هزار و 500 وسیله توزیع و ترازو از مهرماه سال گذشته تا مهرماه سال جاری انجام شد.
مدیرکل استاندارد استان، گفت: همچنین آزمون و علامت‌گذاری بیش از 2 هزار و 700 وسیله سنجش و صدور و تمدید ۱۵ پروانه آزمایشگاه همکار و ۳ پروانه شرکت تأیید صلاحیت شده بازرسی در استان اجرایی و عملیاتی شده است.
رحمتی تصریح کرد: تدوین، تجدیدنظر و بازنگری در ۸۱ استاندارد ملی در استان انجام‌شده و پیشنهاد تدوین یک فقره استاندارد بین‌المللی را در یک سال گذشته داشتیم.
رحمتی با اشاره به‌روز ملی استاندارد، گفت: روز استاندارد فرصتی است که فضای مناسبی برای توسعه فرهنگ استاندارد فراهم شود.
وی ابراز داشت: در استان نیز این روز فراهم و اجرایی شده تا از واحدهای تولیدی و مدیران کنترل کیفیت برتر استان که در یک سال گذشته در حوزه استاندارد اهتمام داشته و کیفیت را سرلوحه عملکرد خود قرار داده، تقدیر شود.
جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در آیین نیز گفت: بهبود ارتقاء کیفیت با تخریب رقبا امکان‌پذیر نیست و تولیدکنندگان باید با رعایت اصول استانداردسازی برای به دست گرفتن بازار و جلب رضایت مشتری تلاش کنند.
گوهرگانی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در ارتباط با بحث استاندارد در جامعه اظهار داشت: داشتن آرم استاندارد بخشی از لازمه کار است که می‌تواند کمک کند روزبه‌روز روند کیفی سازی را ارتقا دهیم و دستگاه‌هایی که متولی کار هستیم را به چالش بکشیم اما این کار با تعداد محدودی ناظر یا آزمایشگاه امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: ما زمانی موفق خواهیم بود که در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی به سمت فرهنگ‌سازی در حوزه استاندارد پیش رفته و به این نتیجه برسیم که تمام تولیداتی که استفاده می‌کنیم استاندارد باشد و در این صورت کارخانه جات و بخش‌های خدماتی هم ناچار هستند به سمت استانداردسازی پیش بروند.
گوهرگانی مجموعه تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف ازجمله صنایع غذایی و مصالح ساختمانی را از بخش‌های مؤثر در حوزه استاندارد عنوان و بیان کرد: ما نباید بحث استاندارد را تنها در یک روز خلاصه کنیم بلکه باید به‌صورت روزانه و پیوسته به این موضوع نگاه شود.
وی عنوان کرد: کسانی که در حوزه تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند باید مواد و ملزومات اولیه کار را از کارخانه جات استاندارد خریداری کرده و خودشان هم تمام موارد استاندارد را در تولیداتشان رعایت کنند و به‌طورقطع محصولی که با این شرایط تولید می‌کنند حتی اگر هزینه تولید آن بالا باشد بازار مصرف خوبی پیدا می‌کند و مردم و مسئولان از آن استقبال می‌کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت استاندارد باید نه‌فقط در شعار بلکه در عمل در دستور کار واحد‌های تولیدی باشد زیرا افزایش بهره‌وری را برای آن‌ها خواهد داشت و در بلندمدت کاهش هزینه‌ها را نیز به دنبال دارد.
گوهرگانی خواستار افزایش آموزش‌ها و نظارت‌ها در حوزه استاندارد شد و گفت: اداره کل استاندارد استان برنامه‌ زمان‌بندی‌شده برای نظارت بر همه اصناف، شهرستان‌های استان و کارگاه‌ها و کارخانه جات داشته باشند زیرا مردم و سرمایه‌گذاران چنانچه نظارت‌ها استمرار داشته باشد از این موضوع استقبال می‌کنند.
وی خواستار استفاده از دستورالعمل‌ها و برنامه‌های بالادستی برای بومی‌سازی بحث استاندارد در همه بخش‌های تولیدی و خدماتی استان شد و ابراز کرد: در سال‌های گذشته مشکلات زیادی را در بحث آسانسورها داشتیم که به علت عدم استاندارد بودن مشکلاتی را در بحث جانی برای مردم به همراه داشتند و این موضوع به علت عدم نظارت ما بود.
بنا بر این گزارش، در این آئین با اهداء لوح سپاس از برترین‌های کنترل کیفیت و تولیدکنندگان استان تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
هیچ جای دنیا مثل یاسوج بی قانون نیست خداوند .ی که اسانسور میبند که وج.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1