تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۳۹۹۶
برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان باشت+تصاویر 

با حضور رئیس کل دادگستری استان، امام جمعه باشت، فرماندار و مسولان ادارات و نهادهای نظامی و انتطامی آئین معارفه رئیس دادگستری شهرستان باشت برگزار شد. 

۰
کبنا ؛
برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان باشت+تصاویر 
با حضور رئیس کل دادگستری استان، امام جمعه باشت، فرماندار و مسولان ادارات و نهادهای نظامی و انتطامی آئین معارفه رئیس دادگستری شهرستان باشت برگزار شد. 
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان احادیث و آیاتی نسبت به اهمیت جایگاه قاضی و قضات، گفت: آنچه بر مردم و مسئولان واجب است تواضع در مقابل جایگاه قضاوت است نه شخص.
وی با بیان اینکه معیار حاکمیت اسلامی بستگی به جایگاه ذفیع عدالت و قضاوت دارد، ادامه داد: اقتدار اولین خصوصیت قاضی است لذا اقتدار، صلابت و در عین حال رعایت اخلاق و جایگاه انسانی بسیار مهم است.
رئیس کل دادگستری استان نصب العین قراردادن مدیریت جهادی در بین مسئولان شهرستان باشت را ضروری خواند و ابراز داشت: نظام اسلامی نیازمند مدیر جهادی است و بر طبق احادیق مدیر فشل نمی تواند مدیری ارزشی باشد. 
حجت الاسلام مزارعی بیان داشت: امروز که همه دشمنان اسلام هجمه و حمله خود به نظام جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار داده اند دستگاه قضایی باید در همه عرصه های امنیت، اجتماعی، اقتصادی ، ایجاد و ارتقای فرهنگ، ایجاد صلح و سازش در جامعه، کاهش زمان رسیدگی به دادرسی ها، اجرای قسط و عدل ، عدالت محوری و ... ورود نماید.
وی ابراز داشت: ریاست محترم دادگستری و دادستان جایگاه مدعی العموم شما اقتصائ می کند در تمام عرصه ها وارد شوید.
مزارعی ادامه داد: شما باید در حوزه های ادارای و مدیران و حوزه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید.
رئیس کل دادگستری استان گفت: جایگاه قضاوت ، جایگاه رفیعی است و تکلیف شماست که مدیر خاطی را مورد بازخواست قرارداده زیرا کوتاهی در این حوزه موجب سلب آسایش جامعه و مردم خواهد شد. 
مزارعی با اشاره به آیات الهی و فرمایشات معصومین «ع» ، محوری ترین عنصر برای ادامه حیات بشری را امنیت دانست و افزود: هم در بعد امنیت اجتماعی و هم در بعد امنیت اقتصادی و اجتماعی ، مدعی العموم نباید کوتاهی کند و با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی ، سپاه و سربازان گمنام امام زمان «عج» باید با متخلفین برخورد نماید. 
وی تصریح کرد: در بعد امنیت اجتماعی نباید ذره ای کوتاه آمد و به مردم شهرستان باشت قول می دهیم که کسانی که امنیت شما را هدف قرار دهند جانشان را هدف خواهیم گرفت.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به وقوع سرقت مسلحانه در شهرستان گچساران ابراز داشت: قوه قضائیه در یکسال گذشته تعداد زیادی از این باندها را از صحنه روزگار محو کرده است .
مزارعی افزود: لذا کسانی که با سرقت مسلحانه و زورگیری امنیت مردم را هدف قرار می دهند ما شر انها را از سر مردم استان دفع کردیم و تعدادی را نیز که در سرقت مسلحانه طلافروشی در یاسوج دست داشته اند در هفته گذشته حکم اعدام انها صادر شده است و به زودی در محل وقوع جرم حکم انها اجرا می شود. 
وی با بیان اینکه تک تک سرشاخه های مخلان امنیت اجتماعی شناسایی شده اند، اضافه کرد: امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد کسانی که مدیریت باندی انجام دهند و شناسایی نشوند ، وجود ندارد.
عالی ترین مقام قضایی در استان بیان داشت: در حادثه طلافروشی یاسوج با اقدامات مناسب و به موقع دستگاه قضایی در یک روز در سه استان مختلف مجرمین شناسایی و دستگیر و در کمترین زمان دادستان کیفر خواست آنان را صادر کرد. 
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی سلامت کسانی که امنیت مردم را به خطر انداخته اند ، به خطر انداخته و مخلان امنیت بدانند که دستگاه قضایی ، به عنوان سرباز ولی امر مسلمین جان
بر کف آماده شهادت برای ایجاد امنیت است و ذره ای در این موضوع عقب نشینی نمی کند. 
رئیس کل دادگستری استان برقراری امنیت اقتصادی در جامعه را تکلیف این دستگاه دانست و گفت: در برهه حساس کنونی هم در حوزه بازار بصورت فیزیکی و هم در حوزه مدیرانی که در کنترل و مدیریت این اوضاع مسئولیند تحت نظر قرار خواهند داشت و به کسانی که باید تذکر داده شود، تذکرات لازم داده شده و به آنها اعلام کرده ایم که مدیری که در بازار موجب اخلال شده باشد ما آن مدیر را بازخواست خواهیم کرد و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.
مزارعی دستگاه قضا را پیشانی نظام اسلامی اعلام کرد و گفت: اگر دستگاه قضا در امور خود کوتاهی نماید دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و توصیه من به همکاران قضایی این است که ضمن رعایت دوستی و رفاقت، اقتدار خود را به عنوان یک قوه مستقل ، قوه ای که در شریعت در رأس همه امور و همه حاکمیت ها است، نشان دهند.
وی از مردم و مسئولان خواست حرمت رفعت جایگاه قضایی را محترم بشمارند و در حوزه اقتصادی مدیران باید پای کار بیایند و در این مورد نیز از ظرفیت دستگاه قضایی استفاده کنند.
رئیس کل دادگستری استان با توصیه به مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی ، ابراز داشت: مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی باید به گونه ای به وظایف خود عمل نمایند تا مردم به نظام دلبسته شوند و با تمام عشق خود در این زمینه بمانند.
مزارعی با اشاره به حدیثی از امام صادق«ع»، بر خدمت بی منت مسئولان در وضعیت کنونی اشتغال جوانان و ارائه خدمت به مردم و مدیریت بازار تأمین کرد و گفت: مدیران باید در این عرصه ها با استفاده از ظرفیت قوه قضائیه عمل نمایند.
وی افزود: دستگاه قضایی باید به عنوان دید و چشم نظام جمهوری اسلامی بر تمام شئونات و حوزه ها نظارت کافی داشته باشد .
مزارعی تصریح کرد: باید شورای اداری، مسئولان اداری و اجرایی از این امر استقبال نمایند.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حدیثی ازا میرالمومنین «ع» بیان داشت: مدیر جهادی ، فشل و تنبل نیست و مدیریت جهادی یکی از محوری ترین و اصولی است که باید مد نظر مدیران قرار گرید.
مزارعی نظارت بر اجرای صحیح قوانین در حوزه های مختلف و ارائه خدمت و تکریم مردم را از مواردی برشمرد که مسئولان و قوه قضائیه مد نظر قرار دهند.
عالی ترین مقام قضایی در استان با اشاره به محرومیت های اداره دادگستری شهرستان باشت گفت: محرومیت دادگستری باشت هویداست و شأن دادگستری بالاتری از این است.
وی قول مساعد داد که پیگیر موضوع احداث ساختمان دادگستری در شهرستان باشت باشد.
مزارعی بیان کرد: اعتبارات قوه قضائیه باید از دولت گرفته شود و قوه قضائیه از این حیث منابع و اعتبارات مالی در اختیار ندارد اما تمام تلاش ما براین است که با احداث ساختمانی مناسب برای استفاده تا 20 سال آینده تلاش نماییم.
وی در پایان با تشکر از زحمات سلیمانی رئیس دادگستری شهرستان باشت ابراز داشت: مأموریت جدید وی در دادگاه عالی تجدید نظر استان خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان با آرزوی توفیق در انجام مأموریت محوله برای دیانت رئیس جدید دادگستری باشت، قاطعیت ، صلابت، اقتدار و تعامل را از جمله م<لفه هایی برشمرد که باید مد نظر وی در انجام امور قرار گیرد.
مزارعی ابراز داشت: رئیس جدید دادگستری باشت باید جدیت در برخورد با مخلان نظم و امنیت و تواضع و تعامل با مردم و مسئولان با رویکرد مقتدرانه را در انجام کارهای خود مد نظر قرار دهد. 

امام جمعه باشت نیز در این آیین با اشاره به جایگاه والای دستگاه قضایی در حاکمیت اسلامی گفت: در تثبیت حاکمیت الهی
قوه قضائیه نقش بی بدیلی دارد و نحوه عملکرد قضات می تواند بر جامعه اسلامی اثرگذار باشد. 
حجت الاسلام عبودی اظهار داشت: دستگاه قضایی از اول انقلاب تا کنون با وجود کم و کاستی ها به صورت کلی خوب عمل کرده و طبیعی است که در هر پرونده همیشه بخشی ناراضی باشند. 
وی به نقش تأثیرگذار قوه قضائیه در کنترل نوسانات بازار و ارز با برخورد با مخلان اقتصادی نیز اشاره ای داشت و گفت: دستگاه قضایی با محاکمه متخلفین اقتصادی به مردم امیدواری دادامید است همچنان برخورد با دانه درشت ها که مطالبه مقام معظم رهبری نیز هست ادامه پیدا کند.
وی ضمن تقدیر از رئیس دادگستری استان در برخورد با سارقین و قاتلین طلافروشی، بیان کرد: اقدام سریع و اجرای حکم برای عاملان بسیار ارزشمند بود.
حجت الاسلام عبودی برخورد با بی توجهان به بیت المال را از دیگر موارد قابل تحسین قوه قضائیه اعلام کرد و گفت: این اقدام نیز موجب دلگرمی مردم شده است و لازم است برخورد با مسئولان متخلف همانند گذشته استمرار داشته باشد.
وی از رئیس سابق دادگستری شهرستان باشت تقدیر کرد وگفت: از آقای سلیمانی به جهت حضور مستمر در جلسات فرهنگی شهرستان و اولویت قرار دادن فعالیت های فرهنگی تشکر می کنم .
امام جمعه باشت ابراز امیدواری کرد رئیس جدید دادگستری شهرستان نیز این روند را ادامه دهند.
حجت الاسلام عبودی از نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضا وتعامل مناسب این دو دستگاه تشکر کرد و با تبریک به آقای دیانت به وی توصیه کرد : برای پیشبرد اهداف دادگستری بیشترین تعامل می تواند با معتمدین، ریش سفیدان و بزرگان منطقه جهت برقراری امنیت باشد.
سید مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت نیز گفت: قوه قضائیه یکی از ارکان جمهوری اسلامی است و هرگاه سخن از عدالت می شود اذهان به سمت و سوی این دستگاه می رود و این نشان از اهمیت این رکن است. 
وی بیان داشت: هر چه قوه قضائیه مستقل باشد اعتماد مردم را در پی دارد که بحمدلله قوه قضادیه داراری این خصیصه است.
حسینی دادگستری باشت را سرشار از قضات عادل دانست و افزود: اعتماد مردم نیز نشان دهنده این است که کارکنان و کارشناسان و در رأس آنان رئیس محترم دادگستری باشت توانسته است موجب رضایتمندی مردم شود.
وی تودیع و معارفه و گردش نخبگان را امری طبیعی دانست و گفت: باید از علم و دانش نخبگان در همه حوزه ها بهره مند شد.
فرماندار باشت سلیمانی رئیس سابق دادگستری باشت را فردی متواضع، دارای روابط اجتماعی خوب، عملکرد مثبت در سطح شهرستان، شناخت خوب مردم و طوایف مختلف ، تعامل و همکاری مطلوب با اداراتريال شروای اداری، شورای تامین و پیگیر در جهت حل و فصل مشکلات به طرق مختلف دانست و آرامش شهرستان را حاصل تلاش مجموعه دادگستری عنوان کرد. 
حسینی با آرزوی توفیق برای دیانت رئیس جدید دادگستری شهرستان باشت ابراز کرد:با توجه به سوابق خوب وی می تواند جایگزینی مناسب برای رئیس سابق دادگستری باشت باشد. 
دیانت رئیس جدید دادگستری باشت نیز در این آیین با بیان مختصری از برنامه های مدیریتی خود، تلاش در جهت کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی ضمن رعایت اصل دقت و سرعت با همکاری همکاران قضایی و اداری، همکاری با مجموعه انتظامی ، دادستان و بکارگیری نیروهای مجرب نسبت به اجرای احکام دادگستری ، برخورد قاطع و بدون اغماض با مخلین نظم و امنیت عمومی، عاملین و توزیع کنندگان موادمخدر، سارقین مسلح و سایر جرائم خشن با رعایت ماده 302 قانون آیین دادرسی کیفری ، ایجاد تعامل با همکاران قضایی، اداری و مسئولین شهرستان باشت، تلاش در خصوص اصلاح ذات البین ئمصالحه و سازش پایدار در دعاوی حقوقی ، تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی با نهادینه کردن اخلاق نیکو و رعایت حقوق مراجعین و صدور احکام مقتضی، استفاده از ظرفیت روحانیون و علماء در پیشگیری از جرم و جلوگیری از تیراندازی ها در مراسمات مختلف ، استفاده از معتمدین و ریش سفیدان در جهت کشف جرائم و اثبات حقیقت و شناسایی متهمان و مجرمین و همچنین ایجاد صلح و سازش، برقرار نمودن گشت های محله محور با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در سطح شهرستان و استفاده از ضابطین خاص و مردم شهرستان و روسای سازمان ها و ادارات در جهت پیشگیری از وقوع جرم را از رئوس مهم فعالیت های کاری خود در شهرستان باشت اعلام کرد.
وی راه اندازی ادارات پزشکی و قانونی و ثبت اسناد و املاک در شهرستان باشت برای جلوگیری از هزینه های اضافی شهروندان و خطرات احتمالی بعد مسافت خواستار شد.
دیانت با تقدیر از رئیس سابق دادگستری باشت گفت: از همه مردم، همکاران و مسئولان در جهت اجرای برنامه های مدنظر تقاضای همکاری دارم.
وی از اعتماد رئیس کل دادگستری استان جهت تصدی این مأموریت تقدیر و تشکر کرد. 
در ابتدای این آیین نیز سلیمانی رئیس سابق دادگستری باشت از امام جمعه، فرماندار، رئیس کل دادگستری استان، مجموعه همکاران خود در دادگستری باشت، اعضای شورای اداری و تأمین و شورای حل اختلاف تقدیر و تشکر کرد.
وی با ارائه عملکرد خود از زمان تصدی در پست رئیس دادگستری باشت، ابراز داشت: موجودی شعبه اول دادیاری 60 بود و در این مدت 3462 پرونده ورودی و 3301 پرونده خروجی داشتیم که 221 پرونده مانده و عملکرد ما در این حوزه 161- بوده است.
سلیمانی تعداد پرونده های ورودی در شعبه اجرای احکام را 772 مورد اعلام کرد و گفت: در بدو ورود موجودی این شعبه 95 بوده و در این مدت 807 پرونده مختومه شده است .
وی افزود: مانده پرونده در این شعبه 60 و عملکرد 35+ بوده است.
رئیس سابق دادگستری باشت تعداد پرونده های موجود در شعبه اجرای احکام مدنی باشت در بدو ورود را 129 پرونده اعلام کرد و گفت: در این مدت تعداد پرونده های ورودی 556 مورد بوده که 635 پرونده مختومه شده و مانده پرونده ها 49 مورد است و در این زمینه نیز با عملکرد 80+ روبرو بودیم.
سلیمانی تعداد پرونده های ورودی به شعبه اول دادگاههای عمومی باشت را 2 هزار و 979 پرونده اعلام کرد و افزود: در بدو ورود تعداد پرونده های موجود 287 مورد بوده که 3 هزار و 171 پرونده مختومه و 95 پرونده مانده است.
وی عملکرد خود در این حوزه را 192+ اعلام کرد.
رئیس سابق دادگستری باشت تعداد پرونده های ورودی در شورای حل اختلاف شهرستان باشت را 1805 پرونده اعلام کرد و گفت: در بدو ورود موجودی 115 پرونده بود که از این تعداد پرونده های ورودی و موجودی ، تعداد 1844 پرونده مختومه شده است و 76 پرونده با عملکرد 39+ مانده است.
سلامتی، دادیار شهرستان باشت نیز به نمایندگی از دادگستری شهرستان باشت با تقدیر از سلیمانی، ابراز داشت: وی انسانی شجاع، عادل، ریزبین، حساس در احقاق حقوق مردم و مبارزه با نااهلان بود.
وی بی باکی، ارتباط صمیمی با کارکنان، پرهیز از تجمل گرایی، اعتماد به جوانان را از دیگر خصوصیات رئیس سابق دادگستری باشت عنوان کرد.
سلامتی ضمن تبریک به دیانت رئیس جدید دادگستری شهرستان باشت ، آمادگی مجموعه پرسنل دادگستری باشت را برای انجام وظایف اعلام کرد. 
گفتنی است در پایان این مراسم از طرف شهردار و شورای شهر باشت، آموزش و پرورش و تعداد ی از ادارات شهرستان باشت به پاس خدمات چند ساله سلیمانی در مسند رئیس دادگستری باشت لوح تقدیر اهدا شد. 
خبرنگار فتح الله پوران پور
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

حاج کاووس
United Arab Emirates
درو بر این مرد شجاع ، پرتلاش و پاکدست دستگاه قضایی استان جناب اقای دیانت.الحق شایستگی شما بیش از این است.
Iran, Islamic Republic of
از.افتاده یارو
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1