کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش سلامت بانوان کهگیلویه مطرح شد

کهگیلویه وبویر احمد سومین استان غمگین کشور!/امور بانوان فرمانداری «کهگیلویه »هیچ گونه بودجه ای ندارد

29 مهر 1397 ساعت 15:19

مسئول امور بانوان فرمانداری کهگیلویه اظهار کرد:جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها نیاز به بودجه داریم ولی امور بانوان کهگیلویه هیچ گونه بودجه ای ندارد و بیشتر کار نظارتی انجام می دهد.


همایش سلامت بانوان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان با شعار ملی «حرکت»برای سلامت زنان با حضور فرماندار کهگیلویه و برخی مسولان و بانوان شاغل در ادارت به همت امور بانوان فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه در این همایش با اشاره به اینکه سلامتی و توانایی بهترین نعمت است اظهار کرد:خوشبختی انسان ها وابسته به سلامت جسم و روان است و این دو وابسته به هم هستند.
جعفر نیکبخت با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سومین استان غمگین کشور معرفی شده است تصریح کرد: نهادینه نشدن فرهنگ ورزش،فقر اقتصادی، بیکاری و پیروی از آداب غلط گذشته از دلایل این غمگینی در استان است.
نیکبخت عنوان کرد:سلامت زنان باید در اولویت باشد چرا که نیمی از جمعیت کشور رازنان و دختران با گروههای سنی مختلف تشکیل می دهد که حفظ سلامت زنان در سلامت نسل آینده اثر گذار است و سلامت زنان باعث سلامت خانواده و جامعه است.
وی با اشاره به اینکه باید به سلامت زنان در همه ابعاد جسمی، روحی ،روانی و اجتماعی و معنوی توجه شود افزود:متاسفانه مسائلی مانند مرد سالاری،خشونت ،نبود امکانات تفریحی و ورزشی تاخیر در ازدواج ،طلاق، نبود مراکز دانشگاهی در روستا و فقر اقتصادی باعث شده که سلامتی اجتماعی زنان به مخاطره بیفتد و در پی آن مشکلات روحی و روانی نیز ایجاد شود.
فرماندار کهگیلویه ادامه داد: تغییر سبک زندگی و عادات غذایی، فقر اقتصادی و اجتماعی موجب مبتلا شدن زنان به  به بیماری های غیر واگیر دار شده است که مهمترین فاکتور بیماری های غیر واگیر دارمصرف دخانیات،فشار خون بالا،چاقی و دیابت است.
نیکبخت با بیان اینکه وضعیت سبک زندگی زنان نسبت به مردان به دلیل کم بودن فعالیت،فشار خون بالا،دیابت بالا و چربی بالا نگران کننده تر است تصریح کرد: نکته مثبت این است که همه این عوامل قابل پیش گیری هستند و با یک کاهش وزن مختصر می توان از بروز این بیماری ها جلوگیری کرد.
وی داشتن یک برنامه غذایی،ورزش متناسب با سن را از عامل های یک زندگی شاد و سالم دانست و افزود:باید مصرف قند،چربی،تنقلات،شیرینیجات را به حداقل رساند و مصرف سبزیجات و میوه جات را افزایش داد چون باعث دفع چربی از بدن می شود.
 نیکبخت در پایان مطرح کرد:امور بانوان فرمانداری با توجه مسولیت خود و با همکاری بین بخشی سایر ادارات کلاس های آموزشی ویژه بانوان را برگزار می کند و انتظار می رود در این کلاس ها شرکت کنید و دیگران را نیز به حضور در این کلاس ها تشویق نمایید.

اموربانوان هیچ گونه بودجه ای ندارد!/تنها کار نظارتی می کنیم
دوره مسئول امور بانوان فرمانداری کهگیلویه در گفتگو با کبنا اظهار کرد:هدف از برگزاری همایش آگاه سازی و ارتقا سطح سلامت بانوان،کاهش نابرابری‌های سلامت بانوان است.
دوره عنوان کرد: به دلیل نقش پر رنگ زنان در خانواده به عنوان همسر و مادر کمتر به بعد اجتماعی آنان توجه شده است  این در حالی است که زنان شاغل نسبت به زنان خانه دارفعالتر ،پر تحرک تر و دارای اعتماد بنفس بالاتری هستند که البته استرس بیشتری را به همراه دارند.
وی ادامه داد:امروز زنان کشور در تمام صحنه ها در کنار مردان فعالیت دارند لذا باید دارای حقوق اجتماعی برابر باشند.
دوره با اشاره به اهمیت سلامت روان بانوان گفت:شهرستان کهگیلویه فاقد پارک بانوان  و یا هرگونه مکان تفریحی مناسب برای بانوان است که می طلبد مسوولان استانی و شهرستانی در این خصوص  چاره اندیشی کنند.
وی گفت:جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها نیاز به بودجه داریم ولی امور بانوان کهگیلویه هیچ گونه بودجه ای ندارد و بیشتر کار نظارتی انجام می دهد.
مسئول امور بانوان فرماندار کهگیلویه در پایان از همکاری فرماندارو مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه قدردانی کرد.


کد مطلب: 403909

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/403909/2/کهگیلویه-وبویر-احمد-سومین-استان-غمگین-کشور-امور-بانوان-فرمانداری-هیچ-گونه-بودجه-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1