تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۰۳۹۰۹
در همایش سلامت بانوان کهگیلویه مطرح شد

کهگیلویه وبویر احمد سومین استان غمگین کشور!/امور بانوان فرمانداری «کهگیلویه »هیچ گونه بودجه ای ندارد

۱۶
کبنا ؛همایش سلامت بانوان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان با شعار ملی «حرکت»برای سلامت زنان با حضور فرماندار کهگیلویه و برخی مسولان و بانوان شاغل در ادارت به همت امور بانوان فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
فرماندار کهگیلویه در این همایش با اشاره به اینکه سلامتی و توانایی بهترین نعمت است اظهار کرد:خوشبختی انسان ها وابسته به سلامت جسم و روان است و این دو وابسته به هم هستند.
جعفر نیکبخت با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سومین استان غمگین کشور معرفی شده است تصریح کرد: نهادینه نشدن فرهنگ ورزش،فقر اقتصادی، بیکاری و پیروی از آداب غلط گذشته از دلایل این غمگینی در استان است.
نیکبخت عنوان کرد:سلامت زنان باید در اولویت باشد چرا که نیمی از جمعیت کشور رازنان و دختران با گروههای سنی مختلف تشکیل می دهد که حفظ سلامت زنان در سلامت نسل آینده اثر گذار است و سلامت زنان باعث سلامت خانواده و جامعه است.
وی با اشاره به اینکه باید به سلامت زنان در همه ابعاد جسمی، روحی ،روانی و اجتماعی و معنوی توجه شود افزود:متاسفانه مسائلی مانند مرد سالاری،خشونت ،نبود امکانات تفریحی و ورزشی تاخیر در ازدواج ،طلاق، نبود مراکز دانشگاهی در روستا و فقر اقتصادی باعث شده که سلامتی اجتماعی زنان به مخاطره بیفتد و در پی آن مشکلات روحی و روانی نیز ایجاد شود.
فرماندار کهگیلویه ادامه داد: تغییر سبک زندگی و عادات غذایی، فقر اقتصادی و اجتماعی موجب مبتلا شدن زنان به  به بیماری های غیر واگیر دار شده است که مهمترین فاکتور بیماری های غیر واگیر دارمصرف دخانیات،فشار خون بالا،چاقی و دیابت است.
نیکبخت با بیان اینکه وضعیت سبک زندگی زنان نسبت به مردان به دلیل کم بودن فعالیت،فشار خون بالا،دیابت بالا و چربی بالا نگران کننده تر است تصریح کرد: نکته مثبت این است که همه این عوامل قابل پیش گیری هستند و با یک کاهش وزن مختصر می توان از بروز این بیماری ها جلوگیری کرد.
وی داشتن یک برنامه غذایی،ورزش متناسب با سن را از عامل های یک زندگی شاد و سالم دانست و افزود:باید مصرف قند،چربی،تنقلات،شیرینیجات را به حداقل رساند و مصرف سبزیجات و میوه جات را افزایش داد چون باعث دفع چربی از بدن می شود.
 نیکبخت در پایان مطرح کرد:امور بانوان فرمانداری با توجه مسولیت خود و با همکاری بین بخشی سایر ادارات کلاس های آموزشی ویژه بانوان را برگزار می کند و انتظار می رود در این کلاس ها شرکت کنید و دیگران را نیز به حضور در این کلاس ها تشویق نمایید.

اموربانوان هیچ گونه بودجه ای ندارد!/تنها کار نظارتی می کنیم
دوره مسئول امور بانوان فرمانداری کهگیلویه در گفتگو با کبنا اظهار کرد:هدف از برگزاری همایش آگاه سازی و ارتقا سطح سلامت بانوان،کاهش نابرابری‌های سلامت بانوان است.
دوره عنوان کرد: به دلیل نقش پر رنگ زنان در خانواده به عنوان همسر و مادر کمتر به بعد اجتماعی آنان توجه شده است  این در حالی است که زنان شاغل نسبت به زنان خانه دارفعالتر ،پر تحرک تر و دارای اعتماد بنفس بالاتری هستند که البته استرس بیشتری را به همراه دارند.
وی ادامه داد:امروز زنان کشور در تمام صحنه ها در کنار مردان فعالیت دارند لذا باید دارای حقوق اجتماعی برابر باشند.
دوره با اشاره به اهمیت سلامت روان بانوان گفت:شهرستان کهگیلویه فاقد پارک بانوان  و یا هرگونه مکان تفریحی مناسب برای بانوان است که می طلبد مسوولان استانی و شهرستانی در این خصوص  چاره اندیشی کنند.
وی گفت:جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها نیاز به بودجه داریم ولی امور بانوان کهگیلویه هیچ گونه بودجه ای ندارد و بیشتر کار نظارتی انجام می دهد.
مسئول امور بانوان فرماندار کهگیلویه در پایان از همکاری فرماندارو مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1