تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۴۰۳۸۵۱
کبنا گزارش می دهد

آغاز فعالیت موکب مردمی «حضرت بی بی حکیمه(س)»گچساران(+تصاویر)

۰
کبنا ؛موکب‌داری و خدمت‌گزاری به زائران اربعین حسینی بسیار ارزشمند است و کسانی که به زوار خدمت می‌کنند پاداش زیارت را دریافت خواهند کرد.این روزها کم‌کم داریم به چهلمین روز شهادت سومین امام شیعیان حضرت ابااعبدالله‌الحسین(ع) نزدیک می‌شویم، چهلمین روزی که با نام اربعین شناخته‌شده و بسیاری از مردم از نقاط مختلف کشور بعد از ۴۰ روز عزاداری برای امام حسین(ع) حضور در کربلا را غنیمتی برای خود می‌دانند.به همین منظور عده‌ای عاشق و دلداده این امام همام با کمک‌ها و نذورات مردمی و البته بدون هیچ کمک دولتی، موکب‌هایی را برای ارائه خدمات در مسیر رفت‌وبرگشت زائران ترتیب می‌دهند و چه بسیار مشتاقانه در این عرصه گام برمی‌دارند.
هیئت امنای موکب حضرت بی بی حکیمه (س) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اربعین نماد عشق به اباعبدالله(ع) است و اربعین حسینی در جهان بازتاب گسترده‌ای دارد، اظهار داشت : اگرما توفیق زیارت امام حسین(علیه‌السلام) در روز اربعین را نداریم با برپایی موکب این فرصت نصیبمان شد تا همراه با کاروان پیاده اربعین بتوانیم با خدمت رسانی و کمک‌های خود در ثواب این حرکت بزرگ شریک باشیم.
رضا محمدی تصریح کرد : پیاده روی اربعین حسینی در کربلا فقط یک راهپیمایی نیست، بلکه سمبل وحدت و ولایتمداری است و اثرات فرهنگی بزرگی در ملت و جوانان دارد و لذا مفتخریم در مسیری خدمت رسانی می کنیم که خداوند بر آن مباهات می کند و بدون شک میزبانی زائرین حسینی برای همه ما افتخار است.
محمدی اضافه کرد: خدمت رسانی موکب حضرت بی بی حکیمه (س) با مشارکت و هزینه مردم صورت می گیرد و فعالیت این موکب بصورت شبانه روزی شامل پخت و توزیع غذای گرم در سه وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده به عموم زائران است.
وی تصریح کرد : موکب حضرت بی بی حکیمه (س) بلحاظ اینکه در ورودی شهر قرار دارد و محور عبور زائرانی است که به کربلا ی معلی مشرف میشوند شاهد ترافیک سنگینی هستیم لذا از عموم مردم گچساران خواهشمندم نذورات خود را برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) به این موکب واقع در (تالار رضا-فلکه فرودگاه )تحویل دهند.
هیئت امنای موکب حضرت بی بی حکیمه (س) خاطر نشان کرد : تمامی هزینه پخت غذا در این موکب از محل مشارکت های مردمی داخل و خارج شهرستان تامین می شود .
محمدی گفت: در مجموع ۴۰ نفر بصورت افتخاری در این موکب به زائران اباعبدالله(ع) خدمت رسانی می کنند.
وی اذعان کرد: سال گذشته در روزهای اوج با ۸۰۰۰هزار وعده غذا ، ۵۰۰۰هزار میان وعده و ۲۰۰۰ صبحانه از زائران امام حسین پذیرایی ‌کردیم و به لطف نذورات مردمی توانستیم سطح آن را ارتقا دهیم و محل اسکان و استراحت برای زائران فراهم کنیم.
در ادامه جان محمد محمدی مسئول موکب حضرت بی بی حکیمه (س) با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته خیرین و خادمان اقا امام حسین (ع) علی الخصوص رضا محمدی هیئت امنای موکب حضرت بی بی حکیمه (س) در سال گذشته گفت: توفیقات حاصل ‌شده در این کار به دلیل خلوص نیت خدمت‌گذاران این موکب بوده است.
وی تصریح کرد : امروز اربعین به‌عنوان تجمع نمادین تشیع در جهان مطرح و پیام‌رسانی واقعه کربلا، هدف اصلی زیارت اربعین است و خدمت کردن در این راه، توفیق و فرصتی را برای ما فراهم کرده است.
محمدی اضافه کرد: موکب بی بی حکیمه (س) به مسائلی چون اسکان، تهیه آب آشامیدنی، غذا ، خدمات درمانی و استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه که مردم نمی‌توانند انجام دهند می پردازیم.
وی با اشاره به اینکه موکب ها تحت حمایت نهادهای دولتی نیستند افزود: به‌منظور انجام بهتر این کار و تکریم زائران که از اهداف اصلی برگزاری موکب بی بی حکیمه (س) است مشارکت‌های مردمی را میطلبد .
محمدی از مردم شریف شهرستان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (س) در خواست کرد با کمک های نقدی و غیر نقدی خود، موکب مردمی حضرت بی بی حکیمه (س) را همراهی و مساعدت نمایند.
 
*موکب بی بی حکیمه (س) گچساران زیر نظر سازمان عتبات عالیات به منظور ارائه خدمات فرهنگی،اسکان،تغذیه بصورت شبانه روزی در ورودی شهر( فلکه فرودگاه – تالار رضا) برپا شده است.
 
گفتنی است در نخستین روز از آغاز فعالیت موکب  حضرت بی بی حکیمه (س) در این شهرستان به خیل عظیمی از زائران اربعین حسینی از استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس خدمت رسانی و پذیرایی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف حق
Iran, Islamic Republic of
خدا میداند که این کارها
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1