تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۴۰۳۸۲۹
در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان باشت مطرح شد

تنش آبی باشت به فرماندار بر می‌گردد / تعلل در برگزاری جلسه بحران

۰
کبنا ؛جلسه ستاد اربعین حسینی به منظور برنامه ریزی و بیان وظایف در زمینه برگزاری مراسم اربعین با حضور امام جمعه، رؤسای ادارات و نهادهای فرهنگی، نظامی و انتظامی و رئیس  شورای اسلامی شهر باشت در دفتر امام جمعه باشت این شهر برگزار شد. 
سعید محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت ودبیر جلسه در ابتدای این نشست با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و تشریح رئوس جلسه، اظهار داشت: ستاد اربعین شامل چندین کمیته است که یکی از این کمیته ها، کمیته فرهنگی است و در استان به ریاست نماینده ولی فقیه و دبیری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود و در شهرستان ها نیز به ریاست امام جمعه و دبیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
وی وظیفه کمیته فرهنگی را پوشش برنامه های فرهنگی و آموزشی اربعین اعلام کرد و افزود: برنامه هایی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم در شهرستان پیش بینی شده که ادارات موظفند برنامه های خود را اعلام و با هماهنگی آنها را اجرا نمایند. 
محمودی این جلسه را نخستین جلسه ستاد اربعین در شهرستان اعلام کرد و خواستار ارائه پیشنهادات و برنامه ها جهت استقبال از مراسم اربعین حسینی در شهرستان باشت شد. 
امام جمعه باشت در این جلسه با بیان اینکه برنامه های استقبال از اربعین در شهرستان پیش بینی شده و لازم است ادارات برنامه ریزی های لازم را در این زمینه انجام دهند. 
حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه جلسه اعضای هیأت امنای موکب حضرت زینب «س» برگزار شده است، ادامه داد: برنامه های اربعین شامل برنامه های عزاداری و مراسمات مذهبی در 5 شب آخر ماه صفر و برگزاری عزاداری هاست که نیازمند برنامه ریزی و مشخص شدن وظایف است.
وی به اجرای مراسم پیاده روی اربعین در شهرستان باشت اشاره کرد و گفت: این برنامه چند سالی است که در شهرستان باشت برگزار و با استقبال خوبی نیز همراه بوده است که در این برنامه هم موضوع سلامت جسم مطرح است و هم سلامت روح و این برنامه ادامه دهنده برنامه پیاده روی اربعین حسینی است.
حجت الاسلام عبودی تبلیغات محیطی در محل برگزاری موکب و پخش احادیث و روایات از فضائل اربعین را از برنامه های مهم فرهنگی دانست و خواستار مشخص شدن وظایف شد. 
وی موضوع جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم و نذورات آنها را یکی از موضوعات مهم دانست و خواستار برنامه ریزی در این زمینه شد. 
امام جمعه باشت خواستار سرکشی منظم مسئولان به موکب حضرت زینب«س» و برطرف کردن کم و کاستی ها شد. 
وی اجرای برنامه های استقبال از زائرین اباعبدالله «ع» در موکب حضرت زینب«س» را نیازمند همکاری همه جانبه مردم و مسئولان دانست. 
سرهنگ پاسدار سید علی رضا زاده، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان باشت نیز در این نشست آمادگی این نهاد را در زمینه تبلیغات با در اختیار گذاشتن خودرو و سیستم صوتی جهت جمع آوری کمک های مردمی و نذورات در شهر و روستاها اعلام کرد.
وی این اقدام را مستمر و تا روز اربعین اعلام کرد و خواستار حضور یکی از اعضای هیأت امنای موکب حضرت زینب «س» در این برنامه شد. 
رضازاده از اجرای برنامه های عزاداری در 5 شب دهه آخر ماه صفر نیز خبر داد و افزود: در جهت برگزاری این مراسم با اداره تبلیغات شهرستان به صورت مشترک آماده ایم.
وی خواستار تعامل و همکاری سایر ادارات در برگزاری این برنامه‌ها شد. 
نادر گرامی، رئیس شورای شهر باشت و رئیس هیئات مذهبی شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: خلاصه عملکرد سال های 95 و 96 و احادیث در مورد منزلت اربعین از ائمه معصومین «ع» به صورت بروشور آماده و در بین زائرین اربعین حسینی توزیع خواهد شد.
وی همچنین در ادامه با انتقاد از بابت تیراندازی در مراسمات عزا و شادی در شهرستان باشت خواستار تشکیل جلسه با متنفذین و ریش سفیدان و دستگاه های انتظامی شد.
گرامی در ادامه از وضعیت کم آبی در شهرستان باشت نیز انتقاد کرد و گفت: علی رغم تأکیدات مکرر متأسفانه فرمانداری در جهت برگزاری جلسه کمیته بحران تا کنون اقدامی صورت نداده است.
وی با بیان اینکه تنش آبی در شهرستان باشت به بحران آبی تبدیل شده است، افزود: با توجه به اینکه وجود دو حلقه چاه پیش بینی شده جوابگوی نیاز مردم نیست باید در این زمینه چاره اندیشی شود. 
گرامی برگزاری همایش در رابطه با فرهنگ سازی در مصرف آب را در این زمینه مفید دانست و خواستار برگزاری این همایش شد. 
حبیب الله باقر پور، رئیس کمیته امداد شهرستان باشت نیز گفت: در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی و همچنین تهیه وسیله نقلیه در جهت جمع آوری کمک های مردمی آماده همکاری هستیم.
وی همچنین خواستار معرفی تعدادی از مددجویان دخیل در راه اندازی موکب حضرت زینب«س» به کمیته امداد شهرستان جهت تشویق و ترغیب در ادامه کار شد. 
محسن ظفری که به نمایندگی از فرماندار در این نشست حضور داشت با بیان خلاصه ای از عملکرد فرمانداری گفت: فرمانداری باشت به تناسب کارگروها ، اقدام به برگزاری دو جلسه نموده است.
وی در بحث برنامه ریزی جهت راه اندازی موکب جضرت زینب «س» و هماهنگی ها جهت جمع آوری نذورات مردمی نیز ابراز داشت: در این زمینه به همه دهیاران شهرستان ابلاغ شده است و این مهم نیز با استقبال دهیاران همراه بوده است.
ظفری تهیه هیزم با هماهنگی نماینده منابع طبیعی و نیروهای انتظامی و تحویل به موکب جهت استقبال از زائرین را از دیگر برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد.
وی هماهنگی ها جهت معرفی آشپز ثابت توسط شبکه بهداشت و درمان و انجام کارهای صحت سلامت آنها، تصویب استقرار اورژانس جاده ای در مسیر زائرین حد مرز پل بریم و گچساران، انجام تبلیغات از سوی روابط عمومی با ارسال پیامک و تهیه و چاپ بروشورهای معرفی شهرستان و احادیث محرم و توزیع در بین زائرین اربعین، تهیه مصاحبه بروز و انتشار آن در شبکه مجازی توسط اعضای موکب از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
ظفری در ادامه در بحث بحران آب نیز گفت: تنش آبی یک مشکل استانی است در این زمینه کمیته هایی تشکیل شده اما انتظار است که مدیران کم کار مؤاخده شوند. 
امام جمعه باشت در واکنش به این سخن با گلایه از تأخیر در برگزاری کمیته بحران آب شهرستان گفت: مشکلات تنش آبی به فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان بر می‌گردد زیرا در تشکیل جلسه بحران آب تعلل شده است.
حجت الاسلام عبودی راه حل این موضوع را اتخاذ دو تصمیم بلند مدت و کوتاه مدت عنوان کردو گفت: روش بلند مدت با توجه به زمان خداقل 5 ساله امکان پذیر نیست و راه حل اجاره چاه های کشاورزی نیز با توجه به حجم آب راهکار مناسبی نیست و نیازمند اقدام جدی است.
وی با بیان اینکه در این زمینه اشکال  از فرماندار است، تصریح کرد: فرماندار باید مدیر کم کار را برکنار کند و بنابراین ضعف مدیریتی در این زمینه به فرماندار بر می گردد. 
حجت الاسلام والمسلمین محمد معتمدی فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت نیز گفت: در مورد پیاده روی اربعین از شهر باشت به سمت امامزادهسیدمحمد«ع» سرآبیز به صورت پیامکی انجام می شود .
وی ادامه داد: هیئت ها نیز با برگزاری ایستگاه های صلواتی به پذیرایی از زائرین کمک می کنند.
حجت االاسلام معتمدی فر با ابراز نگرانی از بودجه محدود اداره تبلیغات در زمینه برگزاری ایستگاه های صلواتی، ابراز داشت: ایستگاه صلواتی با هماهنگی یکی از هیئت ها در روز اربعین برپا می شود.
وی ادامه داد: روحانیون مستقر نیز تحت عنوان طرح هجرت اقدام به جمع آوری نذورات مردمی خواهند کرد. 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت از دعوت روحانی از استان خوزستان نیز خبر داد و گفت: با حضور این روحانی در چند مسجدو هیئت مراسم برگزار شد اما متأسفانه شاهد استقبال مطلوبی از سوی مدیران شهرستان نبودیم.
معتمدی فر اعلام آمادگی اداره تبلیغات اسلامی در بحث برگزاری مراسمات 5 روز دهه آخر صفر با بسیج ناحیه مقاومت باشت در جهت اقدامات تبلیغی و سخنران اعلام کرد.
وی در بحث تیراندازی در مراسمات مختلف نیز گفت: آماده ایم تا با دعوت از متنفذین و ریش سفیدان برای برگزاری همایش یکروزه در خصوص تیراندازی و معضلاتی اجتماعی مانند خودکشی و ... همکاری نماییم .
محمد علی زاده ، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان باشت نیز در این نشست خواستار مشخص شدن عوامل اجرایی و مجری، سخنران و مداح در مراسم پیاده روی اربعین از شهر تا امامزاده محمد«ع» برای عدم تکرار مسائل و مشکلات سال های گذشته شد.
وی آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه را جهت همکاری در اجرای برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد. 
امام جمعه باشت نیز در بخش جمع بندی جلسه با بیان رئوس مسائل مطرح شده در این نشست گفت: در موضوع اربعین ، بحث امنیتی بسیار مهم است و می طلبد نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج برای جلوگیری از وقوع هر نوع حادثه ای به صورت مستمر در محل حضور داشته باشند.
حجت الاسلام عبودی در مورد جمع آوری نذورات مردمی با تأیید نظر فرمانده مقاومت بسیج ناحیه باشت، گفت: نصب سیستم صوتی بر روی خودرو و تبلیغات محیطی جهت اطلاع مردم ضروری است و همچنین باید با دهیاران و روحانیون جهت اجرای این برنامه هماهنگی های لازم صورت گیرد. 
وی در موضوع پیاده روی اربعین نیز گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه میزبان است و اداره تبلیغات اسلامی با هماهنگی با هیأت امنا جهت جلوگیری از تداخل برنامه ها و همچنین اجرای منسجم برنامه ها همکاری نمایند.
امام جمعه باشت اتخاذ تمهیدات و برنامه های لازم جهت تهیه غذا با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت در روز پیاده روی را خواستار شد و گفت: با هماهنگی با مسجد امام سجاد «ع: زمینه را برای مشخص نمودن سخنران و همچنین تهیه نهار و برپایی ایستگاه های صلواتی فراهم نمایید. 
حجت الاسلام عبودی در خصوص بحران آب در شهرستان باشت نیز گفت: معتقدیم که ستاد بحران آب در شهرستان و استان باید تشکیل شود و نیاز است که این مهم به صورت ویژه در استان تصمیم گیری شود.
وی در مورد موضوع تیراندازی در مراسمات گفت: لزوم به تشکیل شورای فرهنگ عمومی نیست و طبق قانون باید عمل شود.
حجت الاسلام عبودی بیان کرد: از نظر قانون تیراندازی در مراسمات ممنوع است لذا باید قبل از برگزاری مراسمات باید تذکرات مبنی بر برخورد قانونی با متخلفین گوشزد شود. 
وی در مورد موضوع خودکشی در شهرستان باشت نیز گفت: نیازمند دعوت شورای تأمین و حضور ریش سفیدان طوایف و برگزاری جلسه است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود. 
امام جمعه باشت هشدار داد: شهرستان باشت به جهت وقوع خودکشی به نسبت جمعیت رتبه نخست در استان است که نیاز به برنامه ریزی در این زمینه است.
---------------------------------------------
خبرنگار فتح الله پوران پور
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تنش آبی
اگرمدیرکل آب وفاضلاب بجای ماموریت (سرکشی به خانه)پنج روزه تهران درهرهفته فکری بحال مردم کرده بود الان تنس آبی مفهومی نداشت
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه باشت که از مدیران پروازی انتقاد میکرد باپذیرش مدیریت حوزه علمیه استان خودش یک مدیر پروازی شد دیگه نسبت به مدیران پروازی اعتراضی ندارد امان از دست این روزگار
معلم
Iran, Islamic Republic of
دربحران آب همه مقصرند اداره آب واقعا کوتاهی میکند کلیه کارمندان اداره آب شیر اضافه دارند به همین خاطر با آنهایی که شیر اضافه دارند برخورد نمیشود بیشتر آب مصرفی از همین شیرهای اضافه است چرا جلوی آن ها گرفته نمیشود. خدمت. اینو بگم اکثر آن هایی که.میخوانند حق ناس رارعایت نمیکنند واکثرا. شیر باز کرده اند به آن ها درنماز جمعه تذکر دهید
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1