تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۴۰۳۷۹۱
همزمان با روز جهانی غذا

برپایی ایستگاه مشاوره تغذیه در دهدشت/63 درصد «کهگیلویه» اضافه وزن دارند(+تصاویر)

۰
کبنا ؛همزمان با روز جهانی غذا،شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اقدام به برپایی ایستگاه مشاوره تغذیه در میدان مرکزی شهردهدشت کردند.
مسئول غذا دارو شهرستان کهگیلویه درگفتگو با کبنا اظهار کرد:متاسفانه طبق آخرین آمار 63 درصد مردم کهگیلویه اضافه وزن دارند.
باستان با اشاره به شعار روز جهانی غذا و ضرورت اصلاح الگوی تغذیه عنوان کرد:مصرف روغن در ایران 11 برابر متسوط جهانی است ، مصرف قند و شکر ایران نیز 6 برایر متوسط جهانی و همچنین مصرف نمک 2 تا 3 برابر بیش از مصرف جهانی است که این الگوهای غلط غذایی سبب افزایش بیماری های غیر واگیردار از جمله بیماری های قلبی عروقی،فشار خون و ...بین ایرانی ها شده است.
وی ادامه داد:اگر چه عده ای چربی مصرف نمی کنند ولی انرژی اضافه ناشی از مصرف زیاد نان و غلات در بدن این افراد  تبدیل به چربی می شود.
باستان افزود:یک ایرانی در طول سال 165 کیلوگرم نان مصرف می کند در حالی که میزان مصرف سالانه نان برای یک اروپایی 35 کیلوگرم است.
وی مصرف کم چربی ،قند شکر،نمک را توصیه کرد و حذف وعده های غذایی و یا گروه غذایی خاصی را مضر دانست و گفت:مصرف لبنیات کم چرب،میوه وسبزیجات بین وعده های غذایی و همچنین غذاهای دریایی توصیه می شود.
به گزارش کبنا از دهدشت ،در این ایستگاه سلامت قد،وزن و شاخص توده بدنی یا همان بی ام آی نرمال مردم اندازه گیری شد و توصیه های غذایی نیز به آن ها ارائه شد.
شاخص توده بدنی را می توان با تقسیم وزن بر توان دوم قد محاسبه کرد که اگر عددی بین 18 تا 24.9 باشد، می توان گفت وزن نرمال است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا اینقد میترسی نظرات بذاری
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1