تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۴۰۳۷۶۰
در جلسه ساماندهی مجتمع بزرگ تجاری، رفاهی و خدماتی سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

زارعی: احساسی برخورد نکنید / اکبری: مردم اذیت می‌شوند / نگین‌تاجی: نیاز یاسوج نیست / کناری: به صلاح نیست / آشنا: حق مردم است / فیلی: چرا اینجا همه تهدید می‌کنند

۲
کبنا ؛فرماندار بویراحمد با بیان اینکه برای اجرای یک پروژه نباید کسی به دنبال سهم‌خواهی و امتیاز برای مجموعه تحت نظر خود باشد، گفت: ادامه این وضعیت به صالح نیست و حق مردم نباید بیش از این ضایع شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، ظهر امروز با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج، مدیرکل تأمین اجتماعی استان و معاونین وی، جلسه ساماندهی مجتمع بزرگ تجاری، تفریحی و خدمات تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه که با دو دستور کار؛ صدور پروانه ساخت و پیش فروش پروژه برگزار شد، فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه همواره ساخت و سازهای در روند توسعه شهرنشینی احداث می شوند که در آینده همه از وجود این ساخت و سازها رنج برده‌اند، اظهار کرد: نیاز شهر یاسوج ساخت یک ساختمان چند طبقه تجاری نیست.
وی افزود: در این مکان (چهار راه سینمای قدیم) دچار یک گره ترافیکی هستیم و اگر این پروژه تجاری در همین مکان ساخته شود، ما به لحاظ ترافیکی دچار مشکل می شویم و حتی به لحاظ منظر شهری ایراد بر این کار وجود دارد.
هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج به سخنان فرشاد نگین تاجی واکنش نشان داد و گفت: بالاخره ما کجا باید برای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک ساختمان شیک و زیبایی بسازیم. آیا هر  وقت کسی می خواهد کاری در مرکز استان انجام بگیرد، باید به بهانه های مختلف و اینکه ترافیک زا است، مانع ساخت مکان های تجاری و رفاهی شویم.
اکبری ادامه داد: به اندازه کافی برای این پروژه پارکینگ اختصاص داده شده است و به تعداد هزار و 470 خودرو در پروژه بزرگ تجاری، رفاهی و خدماتی تأمین اجتماعی پارکینگ احداث می شود.
اکبری گفت: اگر سریعاً این پروژه تعیین تکلیف نشود از سوی سازمان کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران، زمین تأمین اجتماعی به خاطر مردم که اذیت می شوند، تغییر کاربری می دهیم و آن را تبدیل به پارکینگ می کنیم.
 در ادامه عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در اینجا هستیم که مشکلات این پروژه برطرف شود و انتظار می رود که تمام فکرمان روی همین موضوع تمرکز کنیم.

نباید احساسی با مسائل برخورد کنیم و نگاه‌ها باید نگاه کلان باشد
غلام‌محمد زارعی در این نشست بیان کرد: خواست و مطالبه مردم سرمایه‌گذاری بنگاه‌های بزرگ است که سهم استان از سرمایه‌گذاری بنگاه‌های بزرگ صفر بود به همین دلیل با پیگیری‌های صورت گرفته سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سرمایه‌گذار مجتمع بزرگ تامین اجتماعی انتخاب شد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کار خاکبرداری مجتمع انجام گرفت اما متاسفانه در ادامه کار مشکلاتی ایجاد شد.
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر یاسوج روند رو به رشدی دارد، اظهار کرد: جامعه هر روز در حال پیشرفت است و در حال حاضر روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و این به منزله تردد خودرو و افزایش این وسیله حمل و نقل است.
وی با بیان اینکه شهر یاسوج با این روند پیچیدگی خاص خودش را دارد، افزود: در پروژه مجتمع بزرگ تجاری، رفاهی و خدمات تأمین اجتماعی 50 هزار مترمربع پارکینگ در نظر گرفته شده که نیازعمومی نیز است و گام اساسی برای رفع مشکل عدم پارکینگ در مرکز استان با احداث این پروژه برداشته می شود.
زارعی خواستار فرهنگ سازی نحوه تردد خودروها شد و گفت: باید فرهنگ تردد خودروها در مرکز استان تغییر کند و به گونه دیگری شود تا شاهد این همه تردد خودروها در سطح شهر نباشیم.
نماینده بویراحمد و دنا ادامه داد: نباید احساسی با مسائل برخورد کنیم و نگاه‌ها باید نگاه کلان باشد.
وی با اشاره به اینکه مجتمع تامین اجتماعی در صورت به سرانجام نرسیدن توسط شورای شهر به پارکینگ تبدیل می‌شود، افزود: شهر یاسوج با روند رو به رشد مواجه است و این بیانگر مسئله مهم حمل و نقل است.

اگر نباشد چیزی، نگوید رسانه‌ها چیزکی
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه بزرگ استان و کشور است، اظهار کرد: باید تمام الزامات قانونی در پروژه مجتمع بزرگ تجاری، رفاهی و خدماتی سازمان تأمین اجتماعی رعایت شود.
 مقدم تاکید کرد: اگر هر چه سریعتر سازمان تأمین اجتماعی و سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید در رابطه با این پروژه اقدامی نکردند، پروژه به عنوان سد معبر تلقی می شود و قانونی به موضوع پروژه بزرگ تجاری، رفاهی و خدماتی وارد می کنیم و آن را به پارکینگ تبدیل می کنیم.
مقدم افزود: ما با نگاه تعاملی در کنار سازمان اقتصادی کوثر هستیم و اگر مشکلات مالی هم مطرح شود، شهرداری یاسوج می تواند از این لحاظ هم ورود کند.
مقدم به برخی از مشکلات و ایرادات هم گریزی زد و بیان کرد: اگر نباشد چیزی، نگوید رسانه‌ها چیزکی. حتما در ارکان این پروژه ایرادتی بوده است که این مشکلات هم به وجود امده است.
شهردار یاسوج گفت: بنده با پیش فروش مجتمع بزرگ تجاری، رفاهی و خدماتی مخالف هستم. و همه موارد باید در چارچوب قانون انجام بگیرد.

از شهرداری می‌خواهیم بر اساس ضوابط و قانون در این قضیه ورود کند و این حق مردم است
کیوان آشنا رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه که به جد با پیش فروش مجتمع بزرگ تجاری، رفاهی و خدماتی مخالف بود، بیان کرد: مدیران برای هم تعارف می‌کنند و این منتج به نتیجه نمی‌شود.
آشنا افزود: ما از شهرداری می‌خواهیم بر اساس ضوابط و قانون در این قضیه ورود کند و این حق مردم است که همه چیز برای آنها روشن باشد.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این نشست نیز با بیان اینکه همه در اینجا به دنبال سهم‌خواهی هستند، اظهار کرد: ادامه این وضعیت به صالح نیست و حق مردم بیش از این نباید ضایع شود.
کناری افزود: مشکل ترافیک در مرکز شهر یاسوج مردم را بیش از حد آزار می‌دهد و اگر این پروژه بخواهد بیش از این در بلاتکلیفی بسر ببرد، حتماً در این باره با دادستان مرکز استان مکاتبه خواهیم کرد.
عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن سخنان فرماندار بویراحمد گفت: آقای اکبری تهدید کرد که اگر اینجور شود، تغییر کاربری می‌دهیم، سازمان تأمین اجتماعی تهدید می‌کند، اگر نشود پروژه در جای دیگر انجام می‌دهیم، الان هم آقای کناری تهدید می‌کند. چرا اینجا همه تهدید می‌کنند.
در ادامه کرامت‌الله نرگس‌نژاد بیان کرد: پروژه مجتمع تامین اجتماعی شهریاسوج سال ۹۵ انعقاد قرار داد شد اما ادامه کار به دلیل عدم صدور پروانه متوقف شد.
مدیرعامل گروه عمران معین کوثر بیان کرد: همکاری سازمان نظام مهندسی در صدور پروانه و مشخص شدن زمان پیش فروش واحد دو خواسته سازمان کوثر است.

در بحث پیش فروش، مطابق با قانون پیش‌فروش انجام گیرد
بنا بر این گزارش، در این جلسه مقرر شد که ظرف دو هفته آینده تکلیف این پروژه مشخص شود و کارهای قانونی برای صدور پروانه ساخت پروژه نیز انجام بگیرد. در غیر این صورت طبق قانون برخورد خواهد شد.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار در پایان نشست خاطرنشان کرد: پروانه احداث این مجتمع با همکاری نظام مهندسی صادر شود، همچنین با توجه به مشکلات ایجاد شده برای موسسه ۴ ماه از مدت قرار داد کاهش داده شود.
وی تصریح کرد: در بحث پیش فروش، مطابق با قانون پیش‌فروش انجام گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
و جلسه با ذکر صلوات به پایان رسید!
از بین صحبتهای این عزیزان میتوان فهمید که جای نماینده . قَخالی بود ولی با این حال صحبتهای برادر عزیز حاج زارهی نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و آقای اکبری و در آخر برادر فیلی کاملا درست و به واقعیت نزدیک است آقای شهردار محترم بطش از ۵سال این زمین در مرکز شهر به همین منوال و جهت احداث این پرو ه مهم و اساسی چهره زشتی به این شهر داده با تفکراتی که بجای ارائه راه حل مناسب تهدید به عدم اجرای آن میکنید اگر قراره به این سبک تعطیل میشد چرا اجراء شد چرا بدون مطالعه و برآورد اجرای کار پروژه واگذار گردید بشینید و منافع حاصل از آنرا هم برای شهروندان و هم مسافرین عزیزی که به این استان میایند توجیه کنید چرا بعد از مشخص شدن مجری پروژه تا الان علت تاخیر را جویا نشدید به هر صورت اکثر شهروندان یاسوج امید دارند که مجتمع بزرگ تجاری تفریحی هر چه سریعتر اجراء و به بهره برداری برسد
کاظم محمدیان
Iran, Islamic Republic of
مافقط برگزاری جلسات رامیبینیم عمل صفر.اگرهزینه همیت جلسات راصرف عمران وابادی روستاها ومناطق کمترتوسعه یافته بکنندبهتره
Iran, Islamic Republic of
خوب این گفت؛ اونم گفت آخر که چی؟؟؟ نتیجه؟؟؟ بدین سازمان بازرسی حل میکنه. جلسات اداری هیچ خروجی نداره
Iran, Islamic Republic of
باید.به حال شهری که نه شهردار باسوادی دارد و نه شورای درست و حسابی چون .شورا
Iran, Islamic Republic of
دودی از آتش هیچک کدام بلند نخواهدشد.
Iran, Islamic Republic of
سهم همه شما محفوظ است.
Iran, Islamic Republic of
اخ تاقیومت وی سلفی ها
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1